Hľadaj

E-commerce

E-commerce, tiež známy ako elektronický obchod alebo internetový obchod, je nakupovanie a predávanie výrobkov alebo služieb cez internet. Všetky obchody, ktoré predávajú produkty online, možno klasifikovať ako elektronický obchod. Technológia mení fenomenálnym tempom spôsob, akým ľudia podnikajú, a trendy elektronického obchodu naďalej rastú a vyvíjajú sa.[1]
Obsah

6 typov E-commerce

B2B - podnikanie medzi spoločnosťami
B2C - podnik predáva produkty alebo služby spotrebiteľom
C2C - spotrebiteľ predáva produkty alebo služby spotrebiteľom
C2B - spotrebiteľ predáva svoje produkty alebo služby podnikom
B2A - online transakcie medzi podnikmi a verejnou správou 
C2A - online transakcie medzi jednotlivými spotrebiteľmi a verejnou správou alebo orgánmi štátnej správy[2]

 

Výhody E-commerce:

- Nižšie náklady na prevádzku: V porovnaní s kamenným obchodom je zriadenie a prevádzka elektronického obchodu zvyčajne lacnejšia, keďže netreba míňať peniaze na prenájom budovy a podobne.

- Predĺžené otváracie hodiny: E-shop sa nemusí zatvárať, ako je to v prípade kamenného obchodu. Zákazníci môžu nakupovať kedykoľvek.

- Väčšie medzinárodné publikum: Fyzické predajne sú obmedzené svojou polohou. S e-shopom sa dá predávať zákazníkom po celom svete, čím sa výrazne rozširuje daný trh.

- Zvýšené konverzie predaja: Internet vytvára ďalšie marketingové príležitosti a poskytuje možnosti na oslovenie potenciálnych zákazníkov. Sociálne médiá, SEO a ďalšie umožňujú firme sa spojiť sa so zákazníkmi a dokonca im umožňujú dokončiť nákup jediným kliknutím.[3]

 

Nevýhody E-commerce:

- Rastúce náklady na reklamu: Preplnené trhy v priestore elektronického obchodu zvýšili potrebu digitálneho marketingu a zvýšili poplatky za marketing.

- Zvýšená konkurencia: Elektronický obchod sa stáva dostupným a populárnym, a preto je na vašom cieľovom trhu väčšia konkurencia. To zahŕňa gigantov s veľkými rozpočtami a expertami v marketingových tímoch.

- Zákazníci sa nemôžu fyzicky dotknúť produktu: Spotrebitelia, ktorí si nemôžu produkty vyskúšať alebo sa ich dotknúť, môžu považovať výber za náročnejší. To môže viesť k zvýšenému počtu vrátených zásielok. Niektoré spoločnosti pridávajú na kompenzáciu rozšírenú virtuálnu realitu, čo však môže zvýšiť prevádzkové náklady.

- Potenciálne zlyhanie webovej stránky.[4]

 

 

Prečítajte si tiež:
11.2.2025 Redakcia FinReport

Podanie prihlášky na strednú školu musíte stihnúť už do 20. februára

Rodičia deviatakov na základnej škole by mali spozornieť. Novela školského zákona posúva termín podávania prihlášok na stredné školy o ...

4.2.2025 Redakcia FinReport

Testovanie výrobkov z Temu odhalilo bezpečnostné riziká

Nízke ceny, ale aj široká ponuka na čínskom trhovisku Temu stále priťahujú množstvo spotrebiteľov, ktorí tu často nakupujú oblečenie, ...

14.12.2024 Redakcia FinReport

Aké problémy môže priniesť využívanie umelej inteligencie v e-commerce

Umelú inteligenciu (AI) aspoň čiastočne dnes využíva väčšina e-shopov na trhu. Mnohí prevádzkovatelia si to ani nemusia uvedomovať, no ...

24.10.2024 Redakcia FinReport

Trendy v e-commerce pre koniec tohto roka a Vianoce

Vianočná sezóna sa blíži a vedia to aj e-shopy, z ktorých pre mnohé je práve úspešný koniec roka dôležitý pre ich celoročné ...

8.9.2024 Redakcia FinReport

Ženy šéfujú viac ako štvrtine e-shopov na Slovensku

Podnikanie cez internet prostredníctvom e-shopu láka v posledných rokoch čoraz viac žien. Aktuálne im patrí viac ako štvrtina z vyše 6 700 ...

26.7.2024 Redakcia FinReport

Poľská platobná služba BLIK prichádza na Slovensko

Spoločnosť BLIK SK, pôvodne VIAMO, rozšírila svoju spoluprácu s jednou z najväčších bánk na Slovensku – s Tatra bankou. Používatelia ...

15.7.2024 Redakcia FinReport

Novým riaditeľom zážitkového portálu Slevomat sa stal Tomáš Braverman

Na pozícii generálneho riaditeľa najväčšieho českého zážitkového portálu Slevomat nastupuje Tomáš Braverman. Vystrieda Mateja ...

22.6.2024 Redakcia FinReport

Slováci skúšajú šťastie v e-commerce. Toto je top 5 rád, ako uspieť

Polovicu tržieb e-shopov na Slovensku generujú približne dve desiatky najväčších elektronických obchodov pôsobiacich na trhu. O druhú ...

18.5.2024 Redakcia FinReport

Slovenské e-shopy čakajú silný rok, tržby im vzrástli o 7 %

Tento rok by pre e-shopy mohol byť úspešnejší ako ten minuloročný. V prvom štvrťroku tohto roku dosiahli v porovnaní s prvým štvrťrokom ...

14.4.2024 Redakcia FinReport

E-commerce: V centre pozornosti sú umelá inteligencia a personalizované zážitky

Pre slovenské e-shopy bol minulý rok priaznivým rokom. Viac ako tri štvrtiny z nich zaznamenali vlani rast, alebo boli na tom porovnateľne ako v ...

Marec

 
P
U
S
Š
P
S
N
9. týždeň
1.
Sobota (01.03.2025)
Albín,
2.
Nedeľa (02.03.2025)
Anežka,
10. týždeň
4.
Utorok (04.03.2025)
Kazimír,
5.
Streda (05.03.2025)
Fridrich,
8.
Sobota (08.03.2025)
Alan, Alana,
9.
Nedeľa (09.03.2025)
Františka,
14. týždeň
Mobilná aplikácia
VISA MasterCard Maestro Apple Pay Google Pay