Slováci sa pri nákupoch na internete riadia emóciami
Slovenskí spotrebitelia nakupujú na internete impulzívne. Ukázal to prieskum E-shopper barometer, ktorý zostavila spoločnosť DPD SK.

Foto: Shutterstock
„Slováci nakupujú v e-shopoch viac impulzívne a pre radosť ako ostatní obyvatelia európskych krajín. Najviac pritom podliehajú emóciám pravidelní zákazníci internetových obchodov,“ uvádza spoločnosť DPD SK. Až 41 % spotrebiteľov na Slovensku označilo svoj posledný nákup ako „náhly impulz“, čo je o 5 percentuálnych bodov viac ako európsky priemer.
„Zákazníci, ktorí nakupujú na internete pravidelne, sa podľa prieskumu rozhodovali impulzívne až v polovici prípadov. Slováci nakupujú bez hlbšieho zvažovania najmä hračky a módu,“ vysvetľuje Andrea Bačíková, Marketing a PR manager DPD SK.
Slováci na internete nakupujú pre vlastné potešenie. „Až 38 % ľudí spod Tatier nakupuje v internetových obchodoch pre radosť, pričom európsky priemer je 27 %. Najčastejšie tak Slováci nakupujú knihy, módu a hračky. Rutinné nákupy bežnej spotreby robí iba štvrtina respondentov,“ upozorňuje DPD SK.
„Rastie tiež počet ľudí, ktorí pred nákupom už tovar vyhľadávajú priamo na svojej obľúbenej stránke, a nie cez vyhľadávače či cenové porovnávače. Podľa posledného prieskumu to je už viac ako polovica zákazníkov,“ hovorí Bačíková.
Kľúčové slová
Do čoho investovať

TOP 10

Inšpiratívne filmy

SPRAVODAJSTVO





Najčítanejšie
- 1.PCR test v Bratislave zoženiete už za menej ako 37 €
- 2.Bezplatný účet, cashback aj investovanie. Internetová banka Vivid ide do priameho súboja s Revolutom
- 3.Poistenie bývania v ČSOB má veľký benefit. Pri hypotéke ho klienti majú pod jednou strechou
- 4.V Banskobystrickom kraji vyrazia do regiónov očkovacie autobusy pre seniorov, ministerstvo poverí aj ďalšie župy
- 5.Gastro prevádzkovatelia žiadajú okamžité otvorenie terás a vyplatenie pomoci