Problémy podnikateľov s e-schránkami dokáže vyriešiť startup Zelená pošta
Podnikateľov štát už mesiace stresuje pripomínaním, čo všetko si musia vybaviť pred prechodom na štátnu elektronickú schránku. Zelená pošta zistila, že v skutočnosti netreba vybavovať takmer nič, a prináša inovatívny spôsob, ako si e-schránku aktivovať a prijímať správy z nej rýchlejšie a jednoduchšie. Žiadne vybavovanie nového občianskeho preukazu, čítačky kariet ani inštalácie programov.

Úlohou slovenských startupov je prinášať inovatívne riešenia pre existujúce problémy. Jedným z aktuálnych tém je povinnosť všetkých právnických osôb od 1.7.2017 aktivovať si štátnu elektronickú schránku. Od tohto dátumu totiž bude všetka ich komunikácia s úradmi prebiehať elektronicky. Systém, ktorý by mal podľa štátu mnohé uľahčiť, však môže vo výsledku ľuďom život naopak skomplikovať.
Aby si totiž štatutár dokázal e-schránku aktivovať, podľa štátom určeného postupu k tomu potrebuje občiansky preukaz (OP) s čipom a tromi číselnými prístupovými kódmi. Potrebuje tiež elektronickú čítačku a do svojho počítača si musí nainštalovať až tri softvérové programy (ovládač na čítačku OP, program na komunikáciu s čítačkou a OP a program na elektronické podpisovanie správ).
To však stále nie je všetko. Na to, aby si človek konto dokázal prostredníctvom OP aktivovať, potrebuje vlastniť nový elektronický OP. V prípade vlastníctva starého tak bude musieť podstúpiť ďalší krok, a to jeho výmenu za nový - elektronický s čipom a bezpečnostným kódom BOK. Nevyhnutná je teda cesta na najbližšie Okresné riaditeľstvo Policajného zboru.
Zdá sa vám to komplikované? Zelenej pošte áno. Rozhodla sa preto vykúpiť ľudí z tejto frustrácie a prijala výzvu spraviť aktiváciu a prijímanie správ doručených do e-schránky užívateľsky prijateľnejšími.
“Po vlastných skúsenostiach s ergonómiou a používateľským komfortom štátnej elektronickej schránky a celého procesu aktivácie a používania sme hľadali a našli riešenie ako jednoduchšie sprístupniť správy prijaté do elektronickej schránky,” uviedol CEO Zelenej pošty Adrián Csuba.
V Zelenej pošte človek nepotrebuje pre prijímanie správ doručených do e-schránky ani jednu z vyššie menovaných vecí.
“Musí sa len zaregistrovať na našej stránke a stiahnuť si splnomocnenie, ktoré pred notárom podpíše a pošle späť na adresu Zelenej pošty. Následne obdrží notifikačný email o aktivácii. Potom už bude prijímať správy doručené do štátnej elektronickej schránky do schránky na Zelenej pošte,” prezradil Adrián Csuba.
S pomocou Zelenej pošty tak bude spravovanie e-schránky výrazne jednoduchšie a po jej aktivácii už používateľ nebude potrebovať prakticky nič viac. Dokumenty a správy, ktoré firma do e-schránke dostane, nájde vždy automaticky vo svojom konte Zelenej pošty. Navyše si bude môcť aktivovať tiež automatické poštové zasielanie správ.
“Ústredný portál slovensko.sk, nový občiansky preukaz a elektronickú čítačku by štatutár potreboval len v prípade, že by chcel z elektronickej schránky správy aj odosielať. Zelená pošta má implementovaný príjem správ z elektronickej schránky,” upozornil Adrián Csuba.
Podujatia

2023

Finanční agenti

Kryptomeny

Zamestnanie

Voľný čas


SPRAVODAJSTVO





- 1.Ako sa v roku 2023 zvýšia príplatky za prácu cez víkendy, v noci a počas sviatkov
- 2.Samostatný finančný agent INSIA SK sa stal súčasťou medzinárodnej maklérskej skupiny Unilink
- 3.Changpeng Zhao: Šéf Binance bagatelizuje hrozbu digitálnych mien centrálnych bánk pre kryptosvet
- 4.Podiel energie z obnoviteľných zdrojov na Slovensku stagnuje na úrovni 17 %. Prečo zaostávame?
- 5.Generálny pardon: Uhraďte svoje dlhy voči Sociálnej poisťovni do konca augusta 2023 a nemusíte platiť penále