Prieskum: Rast Facebooku sa zastavil, používatelia Instagramu a TikToku stále pribúdajú
Sociálne siete sú už viac ako desaťročie súčasťou spoločenského aj osobného života väčšiny obyvateľov Slovenska. Až 85 % Slovákov používa niektorú z dostupných sociálnych sietí a až 63 % ľudí ju navštívi aspoň raz za deň. Využívanie sociálnych sietí je jednou z najčastejších aktivít vôbec, ktorej sa Slováci na internete venujú.

Foto: Shutterstock
Ženy obľubujú sociálne siete viac ako muži
Podľa výsledkov prieskumu agentúry Go4insight je podiel ľudí „pripojených“ na sociálne siete na Slovensku v posledných rokoch stabilný. Podiel na celej populácii sa už veľmi nezvyšuje, no rastie intenzita využívania. Vidieť to na raste podielu tých obyvateľov Slovenska, ktorí sa na sociálne siete pripájajú aspoň raz denne.
„Sociálne siete majú vo väčšej obľube ženy ako muži. Tento trend je viditeľný prakticky od samotného vzniku sociálnych sietí. Ženy majú na svedomí aj zvýšenú intenzitu využívania sociálnych sietí počas posledných troch rokov. Bez sociálnych sietí by si svoj život len ťažko vedeli predstaviť najmä mladší ľudia. Medzi ľuďmi vo veku do 40 rokov sú mimo sociálnych sietí už len veľmi malé a okrajové skupiny,“ hovorí managing partner prieskumnej agentúry Rastislav Kočan.
Nie je prekvapivé, že starší ľudia používajú sociálne siete menej často ako mladí. Podľa jeho slov je však viditeľný nárast frekvencie využívania sociálnych sietí práve medzi ľuďmi vo veku nad 60 rokov. Viac ako polovica z nich deklaruje, že využíva sociálne siete aspoň raz mesačne. Hoci sa celkový počet používateľov medzi ľuďmi nad 60 rokov využívajúcich sociálne siete zvýšil iba mierne, narástol počet denných používateľov.
Ako sa darí jednotlivým sociálnym sieťam
Najviac využívanou sociálnou sieťou na Slovensku je Facebook. Využíva ho 77 % slovenskej populácie. Druhou najpopulárnejšou sieťou na Slovensku je Instagram. Instagram využíva na mesačnej báze 42 % populácie. Nasleduje TikTok, ktorý sa stal už treťou najpoužívanejšou sieťou na Slovensku. Aspoň raz za mesiac si ho otvorí 18 % slovenskej populácie.
Výraznejší počet používateľov majú ešte sociálne siete Pinterest, Snapchat, Twitter a LinkedIn. Prakticky všetky sociálne siete využívajú intenzívnejšie ženy ako muži, jedinou bežnou sieťou, ktorú využívajú častejšie muži, je Twitter.
Hoci Instagram je stále považovaný za sociálnu sieť určenú najmä pre mladých ľudí, jeho používanie rastie aj medzi ľuďmi v mladšom strednom veku (do 40 rokov) a aj medzi rodičmi mladých tínedžerov. Podobný osud o niekoľko rokov môže čakať aj TikTok, ktorý je v súčasnosti atraktívny najmä pre tínedžerov a mladých dospelých. Jedinou naozaj „tínedžerskou“ sociálnou sieťou tak zostáva Snapchat, ktorý sa zatiaľ medzi vyššie vekové ročníky neprepracoval.
V posledných rokoch rastie najmä TikTok a Instagram
V porovnaní s rokom 2017, keď sa uskutočnilo prvé meranie, narástlo využívanie všetkých veľkých sociálnych sietí. V prípade Facebooku sa však v posledných rokoch rast prakticky zastavil. Jediná sieť, ktorej využívanie klesá, je Pokec. Naopak, v posledných troch rokoch narástli najmä Instagram a TikTok. Potrvá však viac rokov, kým sa tieto dve siete dostanú „nadohľad“ k stále dominantnému Facebooku.
Kľúčové slová
Vojna na Ukrajine

Rok 2022

Finanční agenti

Kryptomeny

Zamestnanie


SPRAVODAJSTVO





- 1.Štátny príspevok za ubytovanie Ukrajincov sa od 1. júla 2022 zvýši až trojnásobne
- 2.Christina Lagardová: Éra ultranízkej inflácie sa už pravdepodobne nevráti
- 3.Netflix má na Slovensku nového konkurenta v podobe Disney+. Obe spoločnosti majú problém
- 4.Cestovatelia, pozor – kreditky Diners Club končia, tak aby vám to nepokazilo dovolenku
- 5.Viaceré banky chystajú zmeny v cenníkoch svojich služieb, klienti si priplatia