Paralyzovaný čínsky prístav Yoantian spustil domino efekt v globálnych dodávateľských reťazcoch
Pre prísne karanténne opatrenia bol vyše mesiaca paralyzovaný jeden z najväčších a najrušnejších kontajnerových prístavov na svete Yantian International Container Terminal (YICT) v Číne. Príčinou bolo šírenie koronavírusu medzi zamestnancami. Toto opatrenie podľa najnovšej štúdie poradenskej spoločnosti Dun & Bradstreet spôsobí dominový efekt v globálnych dodávateľských reťazcoch. Predpokladá sa, že vzhľadom na dĺžku trvania karantény budú dôsledky vážnejšie ako v prípade niekoľkodňového zablokovania Suezského prieplavu začiatkom tohto roka.

Foto: Shutterstock
Potrebné je investovať do záložných riešení
Na rozdiel od Suezského prieplavu, ktorý zostal zablokovaný šesť dní, yantianský prístav pracoval s výrazne oslabenými kapacitami zhruba mesiac, čo spôsobilo zásadné oneskorenie v dodávkach tovarov.
„Paralyzovaný prístav v Číne pripomína firmám, aby investovali do dát a technológií, ktoré im pomôžu vytvoriť agilný a geograficky rozptýlený dodávateľský reťazec, ktorý môže rýchlo nahradiť nezrealizované dodávky počas neočakávaných udalostí,“ povedal riaditeľ pre riziká a dodržiavanie predpisov tretích strán v spoločnosti Dun & Bradstreet Brian Alster.
Toto sú najzásadnejšie dôsledky odstávky prístavu YICT
Znížená kapacita YICT v Európe najviac ovplyvnila Spojené kráľovstvo, Holandsko, Nemecko, Španielsko, Francúzsko, Belgicko, Taliansko, Poľsko, Švédsko a Dánsko.
Medzi desať typov najčastejšie prepravovaného tovaru z YICT do Európy patria audiovizuálne zariadenia, nábytok a posteľná bielizeň, hračky a hry, mechanické zariadenia, obuv, odevy, oceľ, keramika, kovy a súvisiace kovové výrobky.
K najviac postihnutým priemyselným odvetviam patrí maloobchod, maloobchod s potravinami, veľkoobchod, odevy, elektrické zariadenia a komponenty, nábytok, stavebné materiály, hardvér a stavebníctvo.
Škody dosiahnu miliardy dolárov
Prístav Yantian je jeden z najsľubnejšie sa rozvíjajúcich prístavov na pobreží Juhočínskeho mora. Týždenne doň zvykne priplávať takmer 100 kontajnerových lodí. K dispozícii má desiatku kotvísk s kapacitou cez 50-tisíc ton. Štyri z nich majú kapacitu presahujúcu 100-tisíc ton. Z pohľadu počtu prepravených kontajnerov je štvrtým najvyťaženejším nákladným prístavom na svete.
Straty z nečinnosti, respektíve z obmedzenej činnosti prístavu, sa počítajú v miliardách dolárov. V prípade incidentu lode spoločnosti Ever Given, ktorá zablokovala dopravu v Suezskom prieplave, sa škody rátali na stámilióny dolárov.
Mzdová kalkulačka
Mzdová kalkulačka ADVANCED
Kalkulačka tehotenskej dávky
Kalkulačka materskej dávky
Kalkulačka rodičovského bonusu
Valorizácia dôchodkov
Kalkulačka na výpočet dôchodku
Kalkulačka dôchodkového veku
Kalkulačka vdovského dôchodku
Kalkulačka sirotského dôchodku
Kalkulačka minimálneho dôchodku
Porovnanie zdravotných poisťovní
2023

Finanční agenti

Kryptomeny

Unicef

Zamestnanie

Kultúra a umenie


SPRAVODAJSTVO





Najčítanejšie
- 1.Dôchodcovia dostanú k 13. dôchodku aj 300-eurový príplatok
- 2.Minimálna mzda sa v nasledujúcom roku zvýši na 750 eur. Čo všetko to ovplyvní?
- 3.Čo všetko musíte spĺňať, aby ste mali nárok na získanie hypotekárneho úveru
- 4.Sociálna poisťovňa začne s výplatou 300-eurového príspevku už v piatok 1. decembra 2023
- 5.Aj tohtoročné Vianoce budú drahšie ako tie minuloročné