Online hry sú fenoménom pandémie. Odvetvie vlani vyvolalo záujem nových hráčov a zvýšilo tržby o 37 %
Online hry sú rýchlo rastúcim odvetvím, ktoré vlani zvýšilo svoje tržby o 37 %. Hry sa v minulom roku stali jedným z často využívaných spôsobov socializácie a zábavy, pričom pandémia priniesla nebývalý záujem nových hráčov. Herný priemysel však nie je len odvetvím s vysokým rastom tržieb, ale je aj rastom ziskov. Aj preto toto odvetvie vyvolalo záujem veľkých technologických spoločností, ako sú napríklad Apple, Google, Amazon a Microsoft.

Foto: Shutterstock
Pomohlo rozšírenie smartfónov a spätná väzba odmien
Pandémia zmenila pravidlá v hernom priemysle. Online hry začalo hrať množstvo nových používateľov. Športové udalosti a všeobecne voľnočasové aktivity boli totiž zásadne obmedzené. Podľa prieskumov trávi priemerný dospelý Američan hraním online hier až hodinu denne. Predpokladá sa, že tento rok budú hrať hry 2,7 miliardy ľudí na celom svete.
Priemysel veľmi profitoval z rozšírenia smartfónov, ktoré umožňujú ľuďom krátiť si čas prakticky kdekoľvek. V dopravných prostriedkoch, škole či v akejkoľvek voľnej chvíli. „Mnoho hier je navrhnutých na základe rovnakých zákonitostí, využívajú takzvanú spätnú väzbu odmien. Úspešne ju uplatňujú aj sociálne médiá, ktoré tiež zvyšujú závislosť,“ konštatuje analytik Saxo Bank Peter Garnry.
Herný priemysel je konkurenciou aj populárnemu Netflixu
Stále väčšiu popularitu si získava aj streamovanie e-športov. „Dôkazom toho bolo vyhlásenie generálneho riaditeľa spoločnosti Netflix, keď uviedol, že najväčšou hrozbou pre nich nie je priama konkurencia, ako Disney alebo HBO, ale Fortnite, teda jedna z najpopulárnejších hier na svete,“ hovorí analytik.
Mnoho spoločností pôsobiacich v hernom priemysle získava príjmy a zisky aj z iných odvetví. Ide napríklad o výrobcov grafických kariet alebo poskytovateľov live streamu. „Zatiaľ čo iné odvetvia, napríklad výroba čipov, umožňujú dosahovať len nízke marže, herný priemysel je veľmi ziskový,“ uvádza ďalej.
Požadované kapitálové výdavky na vstup sú pritom nízke a príjmy sa dajú vďaka digitálnej povahe podniku ľahko škálovať. V budúcnosti preto bude podľa neho v hernom segmente prebiehať tvrdá konkurencia. Vysoký zisk láka do odvetvia veľké technologické firmy, ako Apple, Google, Amazon a Microsoft.
Napriek veľkému potenciálu by mali investori zvážiť aj možné riziká
Pandémia síce zvýšila tempo rastu výnosov všetkých herných spoločností a zvýšila ceny ich akcií, bude však tento trend ďalej pokračovať? „Po zaočkovaní väčšieho počtu ľudí sa bude spoločnosť postupne otvárať. Ľudia pravdepodobne uprednostnia opäť socializáciu so skutočnými ľuďmi a namiesto hrania videohier pôjdu do reštaurácií a kaviarní. To by v roku 2021 mohlo znížiť rast výnosov,“ myslí si P. Garnry.
Navyše Čína predstavila novú reguláciu obmedzujúcu čas, ktorý môžu maloletí tráviť online hraním. Uvedomuje si totiž, že hry sú vysoko návykové. Podobná regulácia by mohla časom prísť aj do rozvinutého sveta. „Ďalšími kľúčovými rizikami sú problémy s neustálym vývojom nových a nových hier. Existuje niekoľko príkladov bývalých úspešných vývojárov a programátorov, ktorí stratili schopnosť inovovať,“ uzatvára analytik.
Mzdová kalkulačka - výpočet čistej mzdy a ceny práce
Mzdová kalkulačka ADVANCED
Tehotenské: Online kalkulačka na výpočet dávky
Kalkulačka materskej dávky
Valorizácia dôchodkov
Kalkulačka na výpočet dôchodku
Kalkulačka na výpočet dôchodkového veku
Kalkulačka na výpočet vdovského dôchodku
Kalkulačka sirotského dôchodku
Kalkulačka minimálneho dôchodku
Hypotekárna kalkulačka
Porovnanie zdravotných poisťovní
DPH kalkulačka pre rok 2025
Investičná kalkulačka

SPRAVODAJSTVO





Najčítanejšie
- 1.Štátny smútok za pápeža Františka prinesie obmedzenia. Budú v sobotu otvorené obchody?
- 2.Kam až klesnú úrokové sadzby hypoték v roku 2025 a čo to urobí s realitným trhom
- 3.Otravné telefonáty sa stanú minulosťou. Predvoľba (0)888 znamená, že ide o marketingový hovor
- 4.NBS vydáva nový súbor zberateľských euromincí
- 5.Rizikové e-shopy – ako ich spoznať a nenechať sa nachytať?