Hľadaj
× Aplikácia Aplikácia

Mladí ľudia chcú od firiem najmä wellbeing benefity

Martin Jamnický Ekonomika Poslať

Benefitná štruktúra firiem sa mení podľa toho, akých ľudí tá-ktorá spoločnosť zamestnáva. Dve najmladšie pracovné generácie – mileniáli a generácia Z, sa orientujú najmä na wellbeing, ktorý na rozdiel od ostatných generačných skupín považujú pre seba za kľúčový.

Mladí ľudia majú radi najmä wellbeing benefity

Foto: Freepik

Ako prilákať pozornosť mladých

Prilákať mladých do pracovného pomeru, no najmä dosiahnuť ich lojálnosť, je dnes pre mnohé firmy takmer nemožný sen. Pochopenie potrieb či zmeny očakávania sa dynamicky menia.

81555

„Pre firmy je komplikované pochopiť potreby a očakávania svojich zamestnancov. Tie sa menia aj naprieč vekovými skupinami. Mnohé firmy žijú v procese zotrvačnosti a už roky neinovovali svoju benefitnú štruktúru,“ povedal výkonný riaditeľ spoločnosti Librum Foundation Oliver Poór.

Podľa prieskumu takmer dve tretiny opýtaných (62 %) považuje za kľúčové kritérium pre výber zamestnania wellbeing benefity. Týka sa to najmä generácie Zmileniálov, ktorí majú v porovnaní s ostatnými generačnými skupinami kvalitatívne zvýšené nároky na benefitnú štruktúru firiem.

92644

„Kľúčové sú pre nich benefity v oblasti wellbeingu. Okrem klasických parametrov, ako sú financie a možnosť kariérneho rastu, je kľúčovým faktorom aj vzdelávanie poskytované zamestnávateľom, alebo fyzický wellbeing. Práve ten je najžiadanejší pre generáciu Z, čo sú respondenti narodení v rokoch 1997 až 2012, teda vo veku do 27 rokov,“ upozorňuje odborník.

Len fitko dnes už nestačí

Ak chcú firmy pritiahnuť mladých a udržať si ich, sú potrebné inovatívne riešenia aj na poli benefitov. Tie dokonca môžu byť pre firmu konkurenčnou výhodou. „To, že máte kartičku, s ktorou môžete navštevovať fitká v okolí domova, už nie je unikátne. Nájdete to takmer v každej firme, alebo si ju kúpite sám,“ vysvetľuje O. Poór.

50

No ako uvádza ďalej, mať fitko vo firme s osobným trénerom, vlastnú kantínu s ponukou zdravých jedál a snack barom, diagnostické nástroje, ktoré odhalia a vďaka konceptu vzdelávania ďalej rozvíjajú váš talent, prípadne právne poradenstvo, alebo mentálnu podporu v ťažkých chvíľach, to už dnes poskytujú len tie firmy, ktoré sú o niekoľko krokov pred konkurenciou.

Firemný imidž

Pre firmy je tiež dôležité budovať si takzvaný employment branding. Vnímajme ho ako firemný imidž. Ak firma poskytuje služby v oblasti zdravia, sama hľadá možnosti, ako podporiť zdravie svojich zamestnancov. Čoraz samozrejmejšie je aj vypracovávanie ESG stratégií (Environmental – Social – Governance).

86476

„Firmy zamerané na inovatívnosť, efektivitu alebo produktivitu môžu uprednostňovať nástroje kariérnej diagnostiky, využitie podpory mentorov, vzdelávanie v oblasti soft skills, služby firemného concierge,“ podotýka odborník s tým, že mimoriadne dôležité je aj nastavenie work-life balance.

bezpecnykurier
bezpecnykurier
bezpecnykurier Chráňte
vašu komunikáciu
bezpecnykurier Dôverné informácie
zabezpečte heslom
bezpecnykurier Diskrétnosť požadujte
aj od vašich partnerov
logo
Prečítajte si tiež:
12.6.2024 Správy

Prijímanie vysokokvalifikovaných zamestnancov z tretích krajín sa zjednoduší

12.6.2024 (SITA.sk) - Prijímanie vysokokvalifikovaných zamestnancov z tretích krajín sa zjednoduší. Vyplýva to z vládnej novely zákona o ...

4.6.2024 Martin Jamnický

Štyria z piatich maturantov nevedia, čo budú robiť po skončení školy

„Doštudoval som, a čo ďalej?“ pýtajú sa štyria z piatich maturantov (81 %), ktorí si po skončení strednej školy nie sú istí tým, či ...

2.6.2024 Správy

Toto leto bude menej študentských brigád, avizujú odborníci a súčasne upozorňujú na podvodné ponuky

2.6.2024 (SITA.sk) - Toto leto bude menej študentských brigád, môžu sa objaviť aj podvodné ponuky. Podľa špecialistov z personálnej ...

31.5.2024 Martin Jamnický

Na čo absolventi škôl môžu a na čo nesmú zabudnúť po ukončení štúdia

Absolventi škôl každoročne po maturitách či štátniciach riešia dilemu, čo všetko musia urobiť po skončení svojho štúdia. Napríklad, ...

30.5.2024 Martin Jamnický

Zetkári a mileniáli: Snažia sa žiť udržateľne, chcú zmysluplnú prácu a work-life balans

Z najnovšieho prieskumu spoločnosti Deloitte, ktorý skúma pracovné a spoločenské skúsenosti generácie Z a mileniálov, vyplýva, že obe ...

23.5.2024 Robert Juriš

Viac ako 7 % Európanov pracuje dlho, hoci trendom je skracovanie pracovného času

Všeobecným trendom v oblasti zamestnávania a zamestnanosti je zvyšovanie efektivity práce a s tým súvisiace skracovanie počtu odpracovaných ...

20.5.2024 Redakcia FinReport

Protimonopolný úrad SR preveruje možnú kartelovú dohodu na trhu práce

Protimonopolný úrad Slovenskej republiky (PMÚ) začal správne konanie týkajúce sa možnej dohody medzi zamestnávateľmi obmedzujúcej súťaž ...

2.5.2024 Redakcia FinReport

Štát firmám prepláca zamestnávanie mladých ľudí

Ak firma zamestná mladých ľudí, ktorí si nevedia nájsť prácu, štát jej preplatí náklady na nich. Do projektu s názvom Právo na prvé ...

25.4.2024 Robert Juriš

Na Slovensku pracuje rekordných viac ako 103-tisíc cudzincov

Počet pracujúcich cudzincov na Slovensku dosiahol nový rekord. V marci tohto roku sa ich počet vyšplhal nad úroveň 103-tisíc. Pritom až ...

21.4.2024 Správy

Prijímanie vysokokvalifikovaných zamestnancov z cudziny sa zjednoduší

19.4.2024 (SITA.sk) - Prijímanie vysokokvalifikovaných zamestnancov z tretích krajín sa zrejme zjednoduší. Vyplýva to z vládnej novely ...

9.4.2024 Martin Jamnický

Benefity sa menia, zamestnanci si žiadajú originalitu a pozitívne zážitky

Časy, keď k najžiadanejším benefitom patrilo služobné auto, home office či príspevok na cestovanie alebo stravu, sú už minulosťou. Po ...

7.4.2024 Správy

Diskriminácia žien v typických mužských povolaniach klesla, dôvody ich nižšieho odmeňovania sú iné

7.4.2024 (SITA.sk) - Smernica Európskej únie, ktorú plánuje Ministerstvo práce, sociálnych vecí a rodiny SR onedlho implementovať aj na ...

Mobilná aplikácia
VISA MasterCard Maestro Apple Pay Google Pay