Hľadaj

Mladí ľudia chcú od firiem najmä wellbeing benefity

Martin Jamnický Ekonomika Poslať

Benefitná štruktúra firiem sa mení podľa toho, akých ľudí tá-ktorá spoločnosť zamestnáva. Dve najmladšie pracovné generácie – mileniáli a generácia Z, sa orientujú najmä na wellbeing, ktorý na rozdiel od ostatných generačných skupín považujú pre seba za kľúčový.

Mladí ľudia majú radi najmä wellbeing benefity

Foto: Freepik

Ako prilákať pozornosť mladých

Prilákať mladých do pracovného pomeru, no najmä dosiahnuť ich lojálnosť, je dnes pre mnohé firmy takmer nemožný sen. Pochopenie potrieb či zmeny očakávania sa dynamicky menia.

81555

„Pre firmy je komplikované pochopiť potreby a očakávania svojich zamestnancov. Tie sa menia aj naprieč vekovými skupinami. Mnohé firmy žijú v procese zotrvačnosti a už roky neinovovali svoju benefitnú štruktúru,“ povedal výkonný riaditeľ spoločnosti Librum Foundation Oliver Poór.

Podľa prieskumu takmer dve tretiny opýtaných (62 %) považuje za kľúčové kritérium pre výber zamestnania wellbeing benefity. Týka sa to najmä generácie Zmileniálov, ktorí majú v porovnaní s ostatnými generačnými skupinami kvalitatívne zvýšené nároky na benefitnú štruktúru firiem.

92644

„Kľúčové sú pre nich benefity v oblasti wellbeingu. Okrem klasických parametrov, ako sú financie a možnosť kariérneho rastu, je kľúčovým faktorom aj vzdelávanie poskytované zamestnávateľom, alebo fyzický wellbeing. Práve ten je najžiadanejší pre generáciu Z, čo sú respondenti narodení v rokoch 1997 až 2012, teda vo veku do 27 rokov,“ upozorňuje odborník.

Len fitko dnes už nestačí

Ak chcú firmy pritiahnuť mladých a udržať si ich, sú potrebné inovatívne riešenia aj na poli benefitov. Tie dokonca môžu byť pre firmu konkurenčnou výhodou. „To, že máte kartičku, s ktorou môžete navštevovať fitká v okolí domova, už nie je unikátne. Nájdete to takmer v každej firme, alebo si ju kúpite sám,“ vysvetľuje O. Poór.

50

No ako uvádza ďalej, mať fitko vo firme s osobným trénerom, vlastnú kantínu s ponukou zdravých jedál a snack barom, diagnostické nástroje, ktoré odhalia a vďaka konceptu vzdelávania ďalej rozvíjajú váš talent, prípadne právne poradenstvo, alebo mentálnu podporu v ťažkých chvíľach, to už dnes poskytujú len tie firmy, ktoré sú o niekoľko krokov pred konkurenciou.

Firemný imidž

Pre firmy je tiež dôležité budovať si takzvaný employment branding. Vnímajme ho ako firemný imidž. Ak firma poskytuje služby v oblasti zdravia, sama hľadá možnosti, ako podporiť zdravie svojich zamestnancov. Čoraz samozrejmejšie je aj vypracovávanie ESG stratégií (Environmental – Social – Governance).

86476

„Firmy zamerané na inovatívnosť, efektivitu alebo produktivitu môžu uprednostňovať nástroje kariérnej diagnostiky, využitie podpory mentorov, vzdelávanie v oblasti soft skills, služby firemného concierge,“ podotýka odborník s tým, že mimoriadne dôležité je aj nastavenie work-life balance.

logo
Prečítajte si tiež:
5.3.2025 Redakcia FinReport

Home office je na Slovensku menej populárny ako u našich susedov

Na Slovensku pracuje z domu, teda na home office, menej ako 13 % zamestnaných ľudí. Tento fenomén, ktorého masové rozšírenie sa spája najmä ...

11.2.2025 Martin Jamnický

Ktorí absolventi majú najväčšie šance na slovenskom trhu práce?

Slovenský pracovný trh už dlhšie obdobie charakterizuje nízka miera nezamestnanosti. Mnohí zamestnávatelia sa však zároveň boria s ...

27.1.2025 Martin Jamnický

Rovnováha medzi prácou a osobným životom je nevyhnutná

Výskumy ukazujú, že zamestnanci s flexibilným pracovným časom sú menej stresovaní, a firmy podporujúce work-life balance, evidujú nižšiu ...

27.11.2024 Správy

Zamestnanosť vo verejnej správe neustále narastá

27.11.2024 (SITA.sk) - Počet zamestnancov napojených na verejný rozpočet za uplynulých 15 rokov potichu vzrástol o viac ako 100-tisíc. ...

24.11.2024 Správy

Záujem o novú prácu je u Slovákov rekordný, Profesia.sk eviduje viac ako 4 milióny reakcií

24.11.2024 (SITA.sk) - Slovenskí zamestnávatelia zaznamenali rekordný záujem o pracovné ponuky. Za 10 mesiacov tohto roka prišlo cez pracovný ...

23.11.2024 Redakcia FinReport

V poisťovníctve a finančných službách pracuje takmer 5 miliónov Európanov

V sektore finančných a poisťovacích činností v rámci krajín Európskej únie je zamestnaných približne 4,9 milióna ľudí. Spolu to ...

11.11.2024 Správy

Vianočné brigády na Slovensku lákajú flexibilným pracovným časom aj mzdami

11.11.2024 (SITA.sk) - Vianočné brigády na Slovensku na rok 2024 prinášajú rôzne možnosti zárobku a flexibility. Podľa odborníkov na ...

8.11.2024 Martin Jamnický

Bez celoživotného vzdelávania dnes už nikto na trhu práce neobstojí

Ak sa chcete uplatniť na trhu práce, potrebné je sústavné vzdelávanie. Jediná kvalifikácia na celý život už v súčasnosti nestačí. ...

27.10.2024 Redakcia FinReport

Prieskum: Ženy na vedúcich pozíciách si veria viac ako muži

Ženy, ktoré pôsobia v spoločnostiach na vedúcich pozíciách, si viac veria ako ich mužskí kolegovia. Platí to pre tvrdé zručnosti, ako ...

21.10.2024 Robert Juriš

Tisíce stredoškolákov skončili na úrade práce, no nezamestnanosť na Slovensku klesla

Počas tohtoročného septembra pribudlo na úradoch práce približne 4,5-tisíc čerstvých absolventov stredných škôl. Napriek tomu trh práce ...

14.10.2024 Mário Špilberger

Práca namiesto dávok: Príležitosť pre trh práce alebo nátlak na nezamestnaných?

Minister práce odštartoval legislatívny proces k novele zákona o službách zamestnanosti, ktorý verejnosti prezentoval ako projekt Práca ...

8.10.2024 Redakcia FinReport

Slovensko má najviac „pendlerov“ v prepočte na pracujúcich obyvateľov v celej EÚ

Slovensko má v pomere k svojej populácii najvyššie záporné migračné saldo v Európskej únii. V praxi to znamená, že za prácou do ...

Marec

 
P
U
S
Š
P
S
N
9. týždeň
1.
Sobota (01.03.2025)
Albín,
2.
Nedeľa (02.03.2025)
Anežka,
10. týždeň
4.
Utorok (04.03.2025)
Kazimír,
5.
Streda (05.03.2025)
Fridrich,
8.
Sobota (08.03.2025)
Alan, Alana,
9.
Nedeľa (09.03.2025)
Františka,
14. týždeň
Mobilná aplikácia
VISA MasterCard Maestro Apple Pay Google Pay