Ľudia majú obavy o svoje údaje v mobile
Spotrebitelia majú pochybnosti o bezpečnosti svojich mobilných zariadení. Obavy majú aj z toho, že ich údaje môžu zneužiť maloobchodníci. Ukázal to prieskum Consumer Loss Barometer spoločnosti KPMG.
Foto: shutterstock
Tri štvrtiny spotrebiteľov vyjadrili obavu z krádeže alebo zneužitia osobných údajov zhromaždených ich mobilným zariadením. Veľká väčšina je presvedčená, že do týchto zariadení malo byť začlenených viac opatrení v oblasti bezpečnosti a ochrany súkromia. Napriek strachu zo straty dát iba 35 % respondentov obmedzilo používanie citlivých osobných údajov na svojich zariadeniach a iba tretina je ochotná zaplatiť vyššiu cenu za bezpečnejšie mobilné zariadenie.
Spotrebitelia navyše vnímajú ako hrozbu aj obchodníkov. „Je znepokojujúce, že až 71 % spotrebiteľov sa viac obáva toho, že ich osobné údaje zneužijú maloobchodníci, ako odcudzenia údajov hackermi,“ uvádza spoločnosť KPMG.
„Z výsledkov prieskumu KPMG jednoznačne vyplynulo, že obavy spotrebiteľov zo zneužitia osobných údajov naďalej pretrvávajú,“ uvádza spoločnosť KPMG. Viac ako dve tretiny (69 %) spotrebiteľov majú strach z toho, ako prípadný incident ohrozí bezpečnosť ich technologických zariadení. Zvažujú teda najmä to, ako takýto únik dát zasiahne ich osobne. Vplyv tejto udalosti na danú organizáciu je pre nich druhoradý. Iba 37 % oslovených uviedlo v prieskume starosť o svoje finančné dáta.
„Organizácie dodnes uprednostňujú skôr svoje priority pred očakávaniami spotrebiteľov. A to napriek tomu, že účinnú stratégiu kybernetickej bezpečnosti možno využiť na budovanie dôvery a angažovanosti zákazníkov. Firmy by si mali uvedomiť, že zvýšená dôvera spotrebiteľov pomáha nielen udržať si zákazníkov, ale aj podporiť rast danej spoločnosti,“ hovorí Pavol Adamec, odborník na kybernetickú bezpečnosť a výkonný riaditeľ KPMG na Slovensku.
V prípade finančných inštitúcií je takmer polovica (48 %) spotrebiteľov presvedčená, že tieto spoločnosti majú plnú alebo spoločnú zodpovednosť za zaistenie bezpečnosti mobilných aplikácií používaných v bankovníctve.
„Bez ohľadu na to, či to finančné inštitúcie považujú za svoju zodpovednosť, zákazníci očakávajú z ich strany preukázateľné kroky, že berú bezpečnosť osobných údajov svojich zákazníkov vážne," hovorí prieskum.
Prieskum Consumer Loss Barometer sa uskutočnil na vzorke 1 802 manažérov pre informačnú bezpečnosť v 24 krajinách sveta. Respondenti pôsobili v 12 sektoroch a boli z firiem s ročnými výnosmi 100 až 10 miliárd USD alebo viac. Údaje o spotrebiteľoch boli založené na prieskume 2 151 respondentov. Vzorka zahŕňala všetky vekové kategórie, s vyšším percentom zástupcov generácie X a mileniálov.
Mzdová kalkulačka
Mzdová kalkulačka ADVANCED
Kalkulačka tehotenskej dávky
Kalkulačka materskej dávky
Kalkulačka rodičovského bonusu
Valorizácia dôchodkov
Kalkulačka na výpočet dôchodku
Kalkulačka dôchodkového veku
Kalkulačka vdovského dôchodku
Kalkulačka sirotského dôchodku
Kalkulačka minimálneho dôchodku
Porovnanie zdravotných poisťovní
2024
Finanční agenti
Kryptomeny
Unicef
Zamestnanie
SPRAVODAJSTVO
Najčítanejšie
- 1.Investori začali dávať prednosť ETF fondom pred podielovými fondmi
- 2.Na Slovensku pracuje rekordných viac ako 103-tisíc cudzincov
- 3.mBank menila úrokové sadzby svojich hypotekárnych úverov
- 4.Farmári blokujú cesty naprieč celým Francúzskom na protest proti nízkym zárobkom a rastúcim nákladom (foto)
- 5.Novela zákona o ochrane spotrebiteľa pomôže nakupujúcim aj obchodníkom