Internet používa 9 z 10 Slovákov. Najčastejšie vyhľadávame informácie o koronavíruse a ako finančne zvládnuť pandémiu
Pandémia koronavírusu a v niektorých prípadoch aj niekoľkomesačný home office sa podpísali pod zvýšenie počtu Slovákov, ktorí využívajú internet. Podľa aktuálnych údajov Európskeho štatistického úradu Eurostat vlani medziročne stúpol počet používateľov internetu na Slovensku až o 6 % na vyše 90 %.

Foto: Unsplash
Už nielen e-maily, ale aj splátky, životné poistenie a investovanie
Okrem toho, že sme posielali e-maily, sme na internete intenzívnejšie vyhľadávali informácie o ochorení COVID-19. Ale viac sme sa zaujímali napríklad aj o investovanie, odklady splátok úverov, životné poistenie alebo prehodnotenie starých zmlúv.
„Novým trendom sa stáva, že oblasti, ktoré sme si nevedeli predstaviť riešiť prostredníctvom internetu, sa čoraz viac presúvajú do online priestoru. Napríklad aktuálne čoraz viac Slovákov nakupuje potraviny online, zároveň veľa finančných záležitostí vybavujeme cez internet. Vlani až dve tretiny Slovákov riešili hypotéku, životné poistenie či odklad splátok online,“ hovorí ekonomická analytička spoločnosti FinGO.sk Lenka Buchláková.
Aktuálne sa do popredia dostáva aj chatovanie a využívanie sociálnych sietí, ktoré sú v čase pandémie náhradou za obmedzený sociálny kontakt. Silné zastúpenie má aj „doktor Google“. Vlani až 56 % Slovákov vyhľadávalo informácie o zdraví, najmä o ochorení COVID-19. Najvyššie využívanie internetu na Slovensku je vo vekovej kategórii 16 až 19 rokov, kde dosahuje takmer 100 %. Naopak, zo seniorov vo veku 65 až 74 rokov využíva internet iba niečo vyše tretina populácie.
Vo videohovoroch sme dokonca nad priemerom Európskej únie
V rámci 27 krajín Európskej únie 74 % ľudí využívalo vlani internet na odosielanie a prijímanie mailov, na vyhľadanie informácií o tovaroch a službách (69 %), na zasielanie okamžitých správ (68 %), online správy (65 %) a na telefonovanie alebo videohovory (60 %).
U nás sa internet využíval najmä na telefonovanie a videohovory – za vlaňajšok dokonca intenzívnejšie, ako predstavuje priemer EÚ, a to na úrovni 63 %. V rámci Únie väčšina ľudí tiež využívala internet na internetové bankovníctvo (57 %), počúvanie hudby (56 %), využívanie sociálnych sietí (56 %) a na vyhľadanie informácií o zdraví (55 %).
„Kým v roku 2019 si zhruba dve tretiny Slovákov vyhľadávali informácie o tovaroch a službách na internete, vlani to bolo takmer 80 % ľudí. Zatvorené obchody nás prinútili nakupovať viac online. Slováci zároveň riešili online aj svoju finančnú otázku. Do popredia sa dostali aj rôzne aplikácie, ktoré pomáhajú so sporením a investovaním,“ dopĺňa analytička.
Čo ľudia najčastejšie vyhľadávajú na internete vo finančnej oblasti
- Čo ľudí v týchto dňoch najčastejšie trápi.
- Či majú presúvať peniaze v rámci svojho investičného portfólia, alebo robiť úpravy v druhom pilieri.
- Či je dobré požiadať o odklad splátok, alebo radšej refinancovať hypotéku a získať nižšiu splátku.
- Ako im pomôže životné poistenie a ako riešiť poistné udalosti, napriklad plnenie z pripoistenia práceneschopnosti.
- Či majú rušiť svoje zmluvy ohľadom sporenia alebo poistenia, aby získali peniaze a ušetrili.
- Či im pomôže kontrola a optimalizácia starších finančných zmlúv, a ktoré produkty si platia zbytočne.
Kľúčové slová
Podujatia

2023

Finanční agenti

Kryptomeny

Zamestnanie

Kultúra a umenie


SPRAVODAJSTVO





Najčítanejšie
- 1.Jan Tyl: Úlohou umelej inteligencie nie je konať za nás, ale stimulovať naše myslenie
- 2.Veľká noc bude drahšia ako vlani. Ako nakupovať s rozumom?
- 3.NBS upozorňuje na riziko zvyšovania počtu nesplácaných hypotekárnych úverov
- 4.Analýza: Situácia na trhu s realitami opäť vyvoláva obavy v bankovom svete
- 5.Sergio Ermotti: Vracia sa na čelo švajčiarskej banky UBS a bude riadiť prevzatie konkurenčnej Credit Suisse