Google Chrome končí s podporou cookies tretích strán. Ako sa to prejaví na internetovej reklame?
Súbory cookies umožňujú marketingovým nástrojom lepšie zacieliť reklamu na potenciálnych zákazníkov, analyzovať ich správanie či zabezpečiť plnú funkčnosť webovej stránky. Používatelia týchto dát sa však musia pripraviť na zásadnú zmenu. Najrozšírenejší internetový prehliadač Google Chrome totiž plánuje ukončiť podporu takzvaných cookies tretích strán. Ako a najmä kde sa toto opatrenie prejaví v praxi?
Foto: Shutterstock
Google Chrome končí s podporou
Súbory cookies sú vo všeobecnosti základné, analytické a marketingové. Práve analytické a marketingové cookies sú predmetom častých diskusií o ochrane osobných údajov. Najmä v prípade e-shopov sa vyskytujú aj takzvané cookies tretích strán, ktoré sa zvyčajne ukladajú pod inou doménou, ako je doména, na ktorej sa nachádza e-shop.
Práve tento typ cookies prestalo podporovať už viacero prehliadačov (Safari, Mozilla či Edge) a podporu súborov cookies tretích strán plánuje tento rok ukončiť aj Google Chrome.
Očakáva sa pokles relevantnosti reklám
S Google Chrome pracuje približne 60 % používateľov internetu. Preto najmä v prípade e-shopov to bude predstavovať doteraz najväčší zásah do komunikácie, keďže reklamné systémy vo veľkej miere závisia od údajov, ktoré cookies zbierajú.
„Získané dáta majú veľký význam pri riadení online reklám, ktoré dnes už často zabezpečuje umelá inteligencia. Výrazný pokles vstupných údajov môže podstatne znížiť relevantnosť reklám, a tým aj pokles predaja e-shopu,“ upozorňuje Michal Benatzky zo spoločnosti Upgates, ktorá vytvára platformy pre elektronické obchody.
Ako kompenzovať výpadok príjmov
Prevádzkovatelia reklamných sietí preto už vyvíjajú metódy, ako kompenzovať výpadok údajov spôsobený čoraz prísnejšou ochranou osobných údajov. Realizujú sa technické zmeny, ktoré umožňujú naďalej zhromažďovať údaje anonymne a v súlade s predpismi.
Očakávaný výpadok príjmov sa dá podľa Benatzkyho kompenzovať aj šikovným a cieleným zintenzívnením e-mailového marketingu na kontakty, od ktorých získal e-shop súhlas na zasielanie reklamných správ.
„Vo všeobecnosti by však mali e-shopy pracovať skôr na stratégiách, ktoré budú budovať povedomie o značke, čím sa zníži závislosť od výkonnostného marketingu, ktorý potrebuje práve cookies,“ uzatvára odborník.
Mzdová kalkulačka
Mzdová kalkulačka ADVANCED
Kalkulačka tehotenskej dávky
Kalkulačka materskej dávky
Kalkulačka rodičovského bonusu
Valorizácia dôchodkov
Kalkulačka na výpočet dôchodku
Kalkulačka dôchodkového veku
Kalkulačka vdovského dôchodku
Kalkulačka sirotského dôchodku
Kalkulačka minimálneho dôchodku
Porovnanie zdravotných poisťovní
2024
Finanční agenti
Kryptomeny
Unicef
Zamestnanie
SPRAVODAJSTVO
Najčítanejšie
- 1.Najvýkonnejšie akcie v indexe S&P 500 má energetická spoločnosť Vistra
- 2.Martin Lancz: Myslím si, že investičná skupina Arca napokon skončí v konkurze
- 3.Až 60 % percent Slovákov si v investíciách neverí. Čo nám robí najväčšie problémy?
- 4.V druhom dôchodkovom pilieri za pol roka pribudlo takmer 30-tisíc nových sporiteľov
- 5.Českú novinárku vyšetrujú pre reportáže o sektách, za jedno hnutie agitovala aj slovenská prokurátorka