Gaming je jedným z najrýchlejšie rastúcich segmentov v Európe
Údaje Visa ukazujú, že spotrebiteľské výdavky v oblasti hernej zábavy (gamingu) rástli v roku 2024 rýchlejšie ako v iných sektoroch vrátane cestovania či módy. Za rastom segmentu sú z veľkej časti aj tvorcovia herného obsahu, pričom sedem z desiatich hráčov generácie Z sa aspoň raz týždenne zaoberá tým, čo publikujú herní influenceri.

Foto: Freepik
Nové údaje spoločnosti Visa odhaľujú, že výdavky držiteľov kariet Visa v oblasti hernej zábavy v Európe vzrástli v roku 2024 medziročne o 16,7 %. Predstavuje to tempo rastu, ktoré je o 40 % vyššie ako celkový rast výdavkov držiteľov kariet Visa.
Z údajov vyplýva, že výdavky na hernú zábavu vzrástli za posledný rok o 60 % viac ako výdavky na cestovanie, o 75 % viac ako výdavky na módu a o 85 % viac ako výdavky na divadlo a kino. Tieto čísla robia z gamingu jeden z najrýchlejšie rastúcich sektorov v Európe.
Podľa údajov spoločnosti Visa, míňajú hráči v porovnaní s priemerným držiteľom karty Visa v Európe viac a aj uskutočňujú viac transakcií. Na hernú zábavu utrácajú najviac peňazí obyvatelia Španielska a Maďarsko je zas krajinou, kde zaznamenali v priemere najvyšší počet transakcií.
Kim Kadlec, marketingový riaditeľ Visa Europe, povedal: „Hráči v Európe predstavujú digitálne zdatnú a významnú demografickú skupinu, pričom herná zábava slúži ako kľúčový zdroj spájania sa a kreativity, najmä medzi mladším publikom. V tomto kontexte sa úloha tvorcov herného obsahu dostáva do popredia a predstavuje pre nich významný potenciál na ďalšie ekonomické aktivity. Herný priemysel sa neustále vyvíja, vo Visa sme preto aj naďalej odhodlaní umožniť tvorcom obsahu budovať si dôveru v rámci svojich komunít a prispievať k prosperujúcemu ekosystému tak, aby z toho mali prospech všetci.“
Nová ekonomika herných tvorcov v Európe
Prieskum spoločnosti Visa poukazuje na rastúci vplyv tvorcov obsahu na nákupy súvisiace s hrami, pričom viac ako štvrtina hráčov uviedla, že tvorcovia obsahu zohrávajú dôležitú úlohu pri ich rozhodovaní o výdavkoch. Viac ako polovica sa podľa Visa aspoň raz týždenne zapája do aktivít s hernými influencermi. U mladšej generácie vo veku 18 až 24 rokov je ich počet ešte vyšší - sedem z desiatich (70 %) hráčov.
S rastúcim dopytom po obsahu hernej zábavy rastie aj ponuka - spoločnosť Visa zistila, že traja z desiatich hráčov streamujú alebo zdieľajú obsah súvisiaci s hrami na sociálnych sieťach. Z tých, ktorí vytvárajú obsah, sa každý piaty považuje za „tvorcu herného obsahu“, pričom viac ako polovica by zvažovala, že sa ním v budúcnosti stane. Visa zistila, že takmer deväť z desiatich (91 %) hráčov sa domnieva, že kariéra influencera v oblasti gamingu sa za posledné tri roky stala atraktívnejšou.
Z tých hráčov, ktorí vytvárajú obsah:
- Dvaja z piatich (41 %) z neho majú príjem a ďalších 56 % by príjem chcelo mať.
- Najčastejšími zdrojmi príjmov sú streamovanie, predplatné a spotrebiteľské nákupy prekliknutím z obsahu gaming influencera.
- Traja z desiatich z tých, ktorí získavajú príjmy z tvorby obsahu, za to dostávajú viac ako 1 000 GBP mesačne, pričom takmer všetci (96 %) veria, že ich príjmy sa v nasledujúcom roku výrazne zvýšia.
Napriek tomu, že rozvíjajúca sa ekonomika v oblasti gamingu vykazuje povzbudivé známky rastu, tvorcovia obsahu čelia značným problémom, pokiaľ ide o zárobky plynúce zo svojich fanúšikovských základní. Medzi najväčšie výzvy pre tých, ktorí generujú príjmy z tvorby obsahu, patrí nárast ich publika, technické aspekty - napríklad prijímanie platieb a pochopenie pravidiel platforiem.
Pre tých, ktorí vytvárajú obsah, ale ešte na tom nezarábajú, patrí medzi päť najväčších výziev:
- Rozširovanie a udržanie si publika
- Zabezpečenie sponzorstva a partnerstiev so značkami
- Vytváranie pútavého obsahu a zvládanie kreatívneho stresu
- Riešenie technických problémov
- Pravidelné zarábanie dostatočného množstva peňazí
Visa vníma tvorcov obsahu ako malé podniky a snaží sa im pomáhať s rýchlymi platbami. Už dnes môžu tvorcovia jednoducho a bezpečne platiť a byť platení pomocou finančných nástrojov a produktov Visa, ktoré sú k dispozícii malým podnikom na celom svete.
Podpora hráčov pri rozvíjaní ich potenciálu
Z prieskumu spoločnosti Visa vyplýva, že herný sektor nielenže podporuje ekonomiku, ale aj zlepšuje zručnosti hráčov. Štyri pätiny hráčov sa domnievajú, že hranie alebo sledovanie hier či e-športov zlepšuje ich schopnosť riešiť problémy a rýchlo myslieť. Podobný názor majú aj tvorcovia herného obsahu, pričom mnohí z nich majú pocit, že to zlepšuje ich zručnosti v oblasti webového dizajnu, vývoja a digitálnych technológií.
Mzdová kalkulačka - výpočet čistej mzdy a ceny práce
Mzdová kalkulačka ADVANCED
Tehotenské: Online kalkulačka na výpočet dávky
Kalkulačka materskej dávky
Valorizácia dôchodkov
Kalkulačka na výpočet dôchodku
Kalkulačka na výpočet dôchodkového veku
Kalkulačka na výpočet vdovského dôchodku
Kalkulačka sirotského dôchodku
Kalkulačka minimálneho dôchodku
Hypotekárna kalkulačka
Porovnanie zdravotných poisťovní
DPH kalkulačka pre rok 2025
Investičná kalkulačka

SPRAVODAJSTVO





Najčítanejšie
- 1.Dôchodky 2025: do penzie pôjdeme neskôr, seniori si tento rok prilepšia na trinástom dôchodku o desiatky eur
- 2.Nechcete, aby štát zisťoval vaše príjmy a majetok kvôli energopomoci? Stihnite podať námietku
- 3.Sociálna poisťovňa zvyšuje starobné dôchodky pracujúcim dôchodcom
- 4.Trhy čelia najvyššej volatilite od roku 2020
- 5.Jedna z najstarších pamiatok Bratislavy sa zmení: Budova bývalej konskej železnice prejde rekonštrukciou