Firmy trápi nezáujem zamestnancov o výsledky, zamestnancov zase wellbeing balance
Hoci zanietenosť zamestnancov výrazne prispieva k vyšším ziskom firiem, zamestnávatelia priznávajú problém s nezáujmom zamestnancov o výsledky. Rovnako sú však nespokojní aj zamestnanci, ktorí bojujú najmä s wellbeing balance (až 78 %), teda s rovnováhou medzi prácou a súkromným životom.
Foto: Shutterstock
Ako budovať employment branding
Firmy často nevedia, kde začať. Ak chcú úspešne budovať employment branding, mali by mať jasnú predstavu o svojej identite a kultúre pracoviska, ako aj o komunikácii voči zamestnancom a spoločnosti. „Rovnako by mali mať jasno v potrebách, postojoch a cieľoch, ako aj v pravidlách a procesoch, ktoré chránia vybudovanú rovnováhu. Pre vytvorenie a následné udržanie tohto stavu je kľúčovým aspektom vzdelávanie a tréning zručností,“ vysvetľuje výkonný riaditeľ spoločnosti Schreiber group Martin Miklánek.
Firmy si to podľa neho do veľkej miery aj uvedomujú. Až 59 % opýtaných chce ešte tento rok investovať do zdravotných a wellbeing programov viac ako v minulých obdobiach. „Tieto opatrenia takmer nič nestoja a pomáhajú vytvárať firemnú kultúru, ktorá prináša merateľné zlepšenie fungovania,“ pokračuje odborník.
Benefity nemusia byť drahé, ale výstižné
Mnohé firmy si preto najímajú externých konzultantov, ktorí pomáhajú budovať prostredie a kultúru podporujúce celkovú spokojnosť, teda wellbeing zamestnancov. „Wellbeing projekty, plán vzdelávania či prednastavenie benefitnej štruktúry začíname podrobným mapovaním a pochopením východísk a potrieb firiem. Tie už dávno nie sú iba o naplnení ročných cieľov, ale aj o potrebe udržať si kľúčových ľudí a nájsť nových pre udržateľnosť a ďalší rozvoj,“ uvádza ďalej M. Miklánek.
Samotné pracovné benefity tak následne fungujú ako akcelerátory pozitívnych zmien a lákadlo pre nové talenty. Benefity by mali vždy odzrkadľovať, odkiaľ firma prišla, čo ju odlišuje od konkurencie a, najmä, ako sa stará o spokojnosť svojich ľudí. Nemali by byť iba paušálnou odmenou pre všetkých, ale skôr odmenou pre tých, ktorí sa neboja prevziať zodpovednosť a prispieť k vyššiemu záujmu firmy.
Benefitová štruktúra nemusí byť o desiatkach tisícok minutých na mimoriadne odmeny či luxusné služobné autá. „Keď je pre zamestnanca dôležitý čas strávený s rodinou, odmenou mu môže byť aj deň voľna navyše, alebo možnosť zobrať dieťa do práce, aby bol jeho rodič hrdinom, ktorý je dôležitý pre svoju firmu aj v očiach dieťaťa,“ konštatuje.
Ako si udržať kľúčových ľudí
„Najlepšie skúsenosti dosahujeme tým, keď tímlídri chápu potreby svojich ľudí a dokážu vyjsť z komfortnej zóny. Vedia, kedy na nich zatlačiť, ale aj kedy sa ich zastať a vybojovať výhody navyše pre svoj tím. Takí lídri sa nerodia, ale vychovávajú. Systém vzdelávania ľudí a ich osobný rast sa javí viac ako výška peňazí investovaná do veľkolepých kancelárií, platov či benefitov,“ dodáva odborník.
Ľudia podľa neho zvyčajne nemenia prácu, lebo im chýbajú peniaze, ale preto, lebo sa vo firme necítia dobre. No rovnako sú ochotní odmietnuť lepšie ohodnotenú pozíciu v inej firme, ak sú hrdí a spokojní s tým, ako sa cítia v tej súčasnej.
Mzdová kalkulačka
Mzdová kalkulačka ADVANCED
Kalkulačka tehotenskej dávky
Kalkulačka materskej dávky
Kalkulačka rodičovského bonusu
Valorizácia dôchodkov
Kalkulačka na výpočet dôchodku
Kalkulačka dôchodkového veku
Kalkulačka vdovského dôchodku
Kalkulačka sirotského dôchodku
Kalkulačka minimálneho dôchodku
Porovnanie zdravotných poisťovní
2024
Finanční agenti
Kryptomeny
Unicef
Zamestnanie
SPRAVODAJSTVO
Najčítanejšie
- 1.Najvýkonnejšie akcie v indexe S&P 500 má energetická spoločnosť Vistra
- 2.Martin Lancz: Myslím si, že investičná skupina Arca napokon skončí v konkurze
- 3.Až 60 % percent Slovákov si v investíciách neverí. Čo nám robí najväčšie problémy?
- 4.V druhom dôchodkovom pilieri za pol roka pribudlo takmer 30-tisíc nových sporiteľov
- 5.Českú novinárku vyšetrujú pre reportáže o sektách, za jedno hnutie agitovala aj slovenská prokurátorka