Budeme úspešní vo svete budúcnosti?
Vo štvrtok 20. apríla sa v bratislavskom hoteli DoubleTree Hilton uskutoční medzinárodné Business Forum "World of Tomorrow". S témami, ako zmenia technológie trh, zákazníkov, aké nové modely komunikácie a líderstva budú potrebné, vystúpia Prince Carlos de Bourbon de Parme z Holandska, Gerd Leonhard zo Švajčiarska, Mark Gallagher zo Severného Írska, Robert Phillips z Anglicka a Dietmar Dahmen z Rakúska.
Mať víziu, je významný predpoklad úspechu. V najúspešnejších ekonomikách ľudia premýšľajú nad budúcnosťou. Odhadujú ju, prispôsobujú a tvoria. Ideálne je, keď sa k moci dostane vizionársky politik, takíto však bývajú zvolení pomerne zriedka, preto si väčšinu času musíme vystačiť s priemernými politikmi (v lepšom prípade) a lídrov s víziou hľadať inde.
Mnohé technológie sú schopné obrátiť svoj priemysel doslova “hore nohami“. Vizionári v minulosti mali výhodu, že sa ich svet nemenil tak rýchlo a bolo menej premenných, na ktoré museli brať ohľad. Dnes už nestačí pozorovať vývoj vo svojej oblasti, pretože i iné odvetvia dokážu ovplyvniť, alebo aj zásadne zmeniť cieľovú skupinu. Lídri navyše okrem sledovania zmien, potrebujú zostať lídrami a zvládať, čo budúcnosť spôsobí v riadení ich vlastných firiem. Pôsobí to až chaoticky, vzbudzuje obavy, zároveň to však dáva šancu a nádej.
Keď som rečníkom na World of Tomorrow vysvetľoval, v akom stave je slovenský trh a aké témy sú pre nás podstatné, používal som výraz, že naše firmy „sú hladné“. Samozrejme nie doslova, ale chcú byť rovnako úspešné ako spoločnosti v zahraničí a čo najviac potrebujú, sú myšlienky a podnety, ktoré tomuto pomôžu. Pokiaľ máme byť konkurencieschopní, potrebujeme v rovnakom čase rovnaké inšpirácie, aké dostávajú riaditelia firiem v zahraničí. Potrebujeme, čo najrýchlejšie počuť konkrétne príklady firiem, ktorým nové technológie a nové modely komunikácie prinášajú reálny úspech.
Podľa Dietmara Dahmena prináša budúcnosť dve výzvy. Jednak využiť príležitosti a stať sa lídrami, a jednak ochrániť súčasný biznis. Gerd Leonhard nadväzuje, že je potrebné i celkovo „ochrániť budúcnosť“. Aj keď 90 % zmien bude pozitívnych, je potrebné mať čo najširšiu predstavu a pripraviť sa aj na zostávajúcich 10 %. Mark Gallagher považuje za zásadné plánovanie. Ako viesť svoje tímy, ako pracovať so zákazníkmi a chápať ich potreby, ako plánovať s partnermi. Podľa Roberta Phillipsa je základom úspechu v budúcnosti líderstvo postavené na morálnych základoch. Ľudia, ktorých vyjadrenia sú v rozpore so skutkami, nás na „lepšie miesto“ neprivedú (a ich konanie bude viac zjavné). Prince Carlos de Bourbon de Parme hovorí o udržateľnom rozvoji, kruhovej ekonomike (Circular Economy) a za základný predpoklad úspechu sveta budúcnosti považuje zodpovednosť.
Čím viac informácií o budúcnosti máte, tým viac nad ňou dokáže premýšľať. Pripraviť sa, byť schopný reagovať a v ideálnom prípade ju tvoriť.
Stručné profily a video pozvánky uvedených rečníkov: http://worldoftomorrow.eu/o-recnikoch/cmsarticle/
O akcii: www.worldoftomorrow.eu
Mzdová kalkulačka
Mzdová kalkulačka ADVANCED
Kalkulačka tehotenskej dávky
Kalkulačka materskej dávky
Kalkulačka rodičovského bonusu
Valorizácia dôchodkov
Kalkulačka na výpočet dôchodku
Kalkulačka dôchodkového veku
Kalkulačka vdovského dôchodku
Kalkulačka sirotského dôchodku
Kalkulačka minimálneho dôchodku
Porovnanie zdravotných poisťovní
2024
Finanční agenti
Kryptomeny
Unicef
Zamestnanie
SPRAVODAJSTVO
Najčítanejšie
- 1.Investori začali dávať prednosť ETF fondom pred podielovými fondmi
- 2.Na Slovensku pracuje rekordných viac ako 103-tisíc cudzincov
- 3.Škody po vyčíňaní prírodných živlov vlani stúpli v stovkách percent
- 4.mBank menila úrokové sadzby svojich hypotekárnych úverov
- 5.Otravné telefonáty sa stanú minulosťou. Predvoľba (0)888 znamená, že ide o marketingový hovor