Budeme úspešní vo svete budúcnosti?
Vo štvrtok 20. apríla sa v bratislavskom hoteli DoubleTree Hilton uskutoční medzinárodné Business Forum "World of Tomorrow". S témami, ako zmenia technológie trh, zákazníkov, aké nové modely komunikácie a líderstva budú potrebné, vystúpia Prince Carlos de Bourbon de Parme z Holandska, Gerd Leonhard zo Švajčiarska, Mark Gallagher zo Severného Írska, Robert Phillips z Anglicka a Dietmar Dahmen z Rakúska.

Mať víziu, je významný predpoklad úspechu. V najúspešnejších ekonomikách ľudia premýšľajú nad budúcnosťou. Odhadujú ju, prispôsobujú a tvoria. Ideálne je, keď sa k moci dostane vizionársky politik, takíto však bývajú zvolení pomerne zriedka, preto si väčšinu času musíme vystačiť s priemernými politikmi (v lepšom prípade) a lídrov s víziou hľadať inde.
Mnohé technológie sú schopné obrátiť svoj priemysel doslova “hore nohami“. Vizionári v minulosti mali výhodu, že sa ich svet nemenil tak rýchlo a bolo menej premenných, na ktoré museli brať ohľad. Dnes už nestačí pozorovať vývoj vo svojej oblasti, pretože i iné odvetvia dokážu ovplyvniť, alebo aj zásadne zmeniť cieľovú skupinu. Lídri navyše okrem sledovania zmien, potrebujú zostať lídrami a zvládať, čo budúcnosť spôsobí v riadení ich vlastných firiem. Pôsobí to až chaoticky, vzbudzuje obavy, zároveň to však dáva šancu a nádej.
Keď som rečníkom na World of Tomorrow vysvetľoval, v akom stave je slovenský trh a aké témy sú pre nás podstatné, používal som výraz, že naše firmy „sú hladné“. Samozrejme nie doslova, ale chcú byť rovnako úspešné ako spoločnosti v zahraničí a čo najviac potrebujú, sú myšlienky a podnety, ktoré tomuto pomôžu. Pokiaľ máme byť konkurencieschopní, potrebujeme v rovnakom čase rovnaké inšpirácie, aké dostávajú riaditelia firiem v zahraničí. Potrebujeme, čo najrýchlejšie počuť konkrétne príklady firiem, ktorým nové technológie a nové modely komunikácie prinášajú reálny úspech.
Podľa Dietmara Dahmena prináša budúcnosť dve výzvy. Jednak využiť príležitosti a stať sa lídrami, a jednak ochrániť súčasný biznis. Gerd Leonhard nadväzuje, že je potrebné i celkovo „ochrániť budúcnosť“. Aj keď 90 % zmien bude pozitívnych, je potrebné mať čo najširšiu predstavu a pripraviť sa aj na zostávajúcich 10 %. Mark Gallagher považuje za zásadné plánovanie. Ako viesť svoje tímy, ako pracovať so zákazníkmi a chápať ich potreby, ako plánovať s partnermi. Podľa Roberta Phillipsa je základom úspechu v budúcnosti líderstvo postavené na morálnych základoch. Ľudia, ktorých vyjadrenia sú v rozpore so skutkami, nás na „lepšie miesto“ neprivedú (a ich konanie bude viac zjavné). Prince Carlos de Bourbon de Parme hovorí o udržateľnom rozvoji, kruhovej ekonomike (Circular Economy) a za základný predpoklad úspechu sveta budúcnosti považuje zodpovednosť.
Čím viac informácií o budúcnosti máte, tým viac nad ňou dokáže premýšľať. Pripraviť sa, byť schopný reagovať a v ideálnom prípade ju tvoriť.
Stručné profily a video pozvánky uvedených rečníkov: http://worldoftomorrow.eu/o-recnikoch/cmsarticle/
O akcii: www.worldoftomorrow.eu
Kľúčové slová
Podujatia

2023

Finanční agenti

Kryptomeny

Zamestnanie

Voľný čas


SPRAVODAJSTVO





- 1.Ako sa v roku 2023 zvýšia príplatky za prácu cez víkendy, v noci a počas sviatkov
- 2.Samostatný finančný agent INSIA SK sa stal súčasťou medzinárodnej maklérskej skupiny Unilink
- 3.Changpeng Zhao: Šéf Binance bagatelizuje hrozbu digitálnych mien centrálnych bánk pre kryptosvet
- 4.Podiel energie z obnoviteľných zdrojov na Slovensku stagnuje na úrovni 17 %. Prečo zaostávame?
- 5.Generálny pardon: Uhraďte svoje dlhy voči Sociálnej poisťovni do konca augusta 2023 a nemusíte platiť penále