Hľadaj
× Aplikácia Aplikácia

Viaceré banky, poisťovne aj finanční sprostredkovatelia presúvajú svoju komunikáciu z bilbordov do online prostredia

Zuzana Mecková Banky a poisťovne Poslať

Na Slovensku je len málo miest a obcí, v ktorých by sme nenašli reklamné bilbordy, bigbordy, megabordy, citylighty či iné reklamné tabule určené na marketingové účely. Ich množstvo a umiestnenie býva často dosť nešťastné. Niektoré banky, poisťovne aj finanční sprostredkovatelia už zareagovali na túto situáciu a podnikli kroky v boji proti vizuálnemu smogu presmerovaním svojej reklamy do online prostredia.

image

Foto: Shuterstock

Na Slovensku sú desaťtisíce bilbordov

Podľa odhadov sa na Slovensku nachádzajú desiatky tisíc legálnych bilbordových plôch. Len v Bratislave je podľa poslednej pasportizácie viac ako 9-tisíc vonkajších reklamných zariadení, pričom až takmer tretina z nich je sústredená v mestskej časti Ružinov. Na druhom a treťom mieste sú mestské časti Nové Mesto a Petržalka, v ktorých sa nachádza dohromady ďalších vyše 2-tisíc reklamných plôch.

Dnes, keď sa spôsob propagácie dá preniesť do digitálneho online prostredia, stojí za to uvažovať, či je outdoorová reklama stále taká potrebná ako kedysi.

Reklama sa dá robiť aj inak a efektívnejšie

Presúvanie marketingovej komunikácie do online priestoru či iných médií prispieva aj k zlepšovaniu estetickej stránky životného prostredia. Výhodou pre zadávateľov online reklám je najmä ich efektívnosť, merateľnosť s konkrétnymi výsledkami a možnosťami opätovného zacielenia na vybranú cieľovú skupinu.

Keďže aktuálnym trendom aj nevyhnutnosťou v rôznych oblastiach je digitalizácia, zisťovali sme, ako pristupujú k využívaniu veľkých bilbordov či menších reklamným plôch banky, poisťovne a finanční sprostredkovatelia. Prvú skupinu tvoria tí, ktorí už podnikli kroky k znižovaniu vizuálneho smogu. Druhú zase tí, ktorí myšlienku podporujú, ale outdoorovú reklamu stále využívajú.

Najväčší bojovníci proti vizuálnemu smogu

Jednou zo spoločností, ktorá sa v roku 2021 zaviazala na marketingové účely nevyužívať veľkoplošnú vonkajšiu reklamu, je poisťovňa Wüstenrot. „Predstavitelia miest a obcí plným právom poukazujú na znehodnocovanie verejného priestoru prostredníctvom neraz necitlivo osadených reklamných pútačov. Preto sme sa rozhodli bilbordovú komunikáciu ďalej nepodporovať,“ zdôvodňuje riaditeľ marketingu skupiny Wüstenrot Lukáš Bertók.

Namiesto toho poisťovňa plánuje investovať do online komunikácie, sústreďovať sa na digitálne cielenie, zachovať podporu v mieste predaja a využívať inzertné možnosti klasických médií.

Rovnako tak aj Slovenská sporiteľňa už v lete 2018 prestala vo svojej komunikácii využívať akúkoľvek vonkajšiu reklamu. „Rozhodnutie neprispievať k vizuálnemu smogu vo verejnom priestore vnímame pozitívne, ako aj naši klienti. Skončenie s bilbordmi posilnilo vnímanie našej značky ako zodpovedného a digitálneho lídra,“ uvádza hovorkyňa Slovenskej sporiteľne Marta Cesnaková.

Odporcom vonkajšej reklamy je aj finančná poradenská spoločnosť Prosight Slovensko, ktorá si už od začiatku svojho pôsobenia stanovila, že zvyšovanie vizuálneho smogu nebude podporovať. Kampane preto smeruje výlučne mimo spomínaných vonkajších mediatypov.

PR manažér Erik Lakomý vyzýva k rovnakému správaniu sa aj ostatných zadávateľov reklamy: „Snažíme sa správať maximálne zodpovedne voči prostrediu, v ktorom podnikáme, a veríme, že sa k nám pridá čo najviac inzerentov.“

Aj 365.bank, ako aktuálne jediná plne digitálna banka na Slovensku, nevyužíva bilbordovú a dokonca ani inú printovú formu inzercie v médiách. „Naším cieľom je minimalizovať používanie papiera, a to v rámci fungovania banky, ale aj v rámci reklamných nosičov. Uberáme sa smerom, ktorý zdôrazňuje potrebu ekológie, minimalizovania odpadu a šetrenia nášho životného prostredia v širšom zmysle,“ vysvetľuje vedúca marketingu 365.bank Silvia Wenderlová.

Podporovatelia myšlienky, ktorí čiastočne využívajú vonkajšiu reklamu

Myšlienku znižovania vizuálneho smogu podporuje aj VÚB banka. Bilbordy síce nevyužíva už viac ako šesť rokov, no na reklamu používa ďalšie outdoorové plochy. Podľa PR manažéra VÚB banky Dominika Mišu tvoril outdoor za rok 2020 okolo 8 % mediálneho rozpočtu banky, ktorá aktuálne neplánuje tento typ mediálnych spoluprác zrušiť. „Sústreďujeme sa však na kvalitu a nie kvantitu. Každý typ média má svoje publikum, opodstatnenie a ich vhodnosť závisí od typu služby, produktu či značky,“ vysvetľuje PR manažér.

Aj v Allianz – Slovenskej poisťovni sa komunikáciu formou vonkajšej reklamy v posledných rokoch snažia obmedzovať a naďalej ju plánujú výrazne redukovať. „Od tohto roku budeme využívať iba vonkajšie reklamné plochy na budovách našej poisťovne. Znižovanie podielu outdooru výrazne prispeje k rýchlejšiemu rastu digitálneho marketingu našej poisťovne,“ približuje špecialistka externej komunikácie Allianz – Slovenskej poisťovne Helena Kanderková.

Problematiku vizuálneho smogu a potrebu efektívnejšej regulácie v tejto oblasti vníma aj poisťovňa Groupama. „Takéto reklamné plochy využívame veľmi málo, naše marketingové aktivity sústreďujeme najmä do online prostredia,“ tvrdí PR konzultant poisťovne Groupama Ivan Bobošík. Myslí si, že aj napriek tomu outdoorová reklama pri správnej realizácii a regulácii určite patrí medzi efektívne mediatypy.

Aj poisťovňa Generali sa snaží väčšinu marketingového rozpočtu alokovať do online a sociálnych médií, či do iných foriem marketingu v závislosti od konkrétnej kampane. „Bilbordy, citylighty a ďalšie reklamné tabule využívame s výnimkou brandových kampaní len v obmedzenej miere,“ hovorí riaditeľka marketingu a komunikácie poisťovne Generali Jana Hajdu.

Podľa vedúcej marketingu Poštovej banky Silvie Wenderlovej sa aj táto banka už niekoľko rokov snaží prispievať k znižovaniu vizuálneho smogu, keďže nevyužíva bilbordy ani iné veľkoplošné reklamné plochy. Na offline propagáciu si vyberá vonkajšie, ale menšie citylight plochy na autobusových zastávkach či v nákupných centrách.

bezpecnykurier
bezpecnykurier
bezpecnykurier Chráňte
vašu komunikáciu
bezpecnykurier Dôverné informácie
zabezpečte heslom
bezpecnykurier Diskrétnosť požadujte
aj od vašich partnerov

Kľúčové slová

logo
Prečítajte si tiež:
15.6.2021 Redakcia FinReport

Extrémne prejavy počasia ovplyvnené zmenou klímy menia štruktúru poistných udalostí

Škody na nehnuteľnostiach spôsobené lokálnymi živlami sú čoraz nepredvídateľnejšie. A počet poistných udalostí, za ktoré môžu ...

15.6.2021 Roland Régely

Lacné nákupy z Číny alebo USA sa od júla skomplikujú a predražia

Finančná správa predstavila nový web určený na preclievanie zásielok z krajín mimo Európskej únie. Urobila tak v súvislosti so zmenami, ...

15.6.2021 Redakcia FinReport

NBS schválila kúpu Poštovej poisťovne poisťovňou Union, ktorá takto získala 160-tisíc nových klientov

Národná banka Slovenska (NBS) schválila, že poisťovňa Union môže definitívne prevziať Poštovú poisťovňu. Financial. Report o tejto ...

14.6.2021 Redakcia FinReport

LIVE STREAM s Petrom Štadlerom: Ako správne investovať

Investovanie sa stáva trendom, a preto sa budeme s Petrom Štadlerom naživo rozprávať o tom, ako by dnes ľudia mali rozmýšľať o ...

14.6.2021 Zuzana Mecková

Nová vyhláška ministerstva financií skomplikuje život klientom poisťovní. Je nepresná a mätúca

Nedávno publikovaná vyhláška z rezortu financií, ktorá zahŕňa tri nové formuláre o jednotlivých zložkách poistného, nadobudne ...

14.6.2021 Redakcia FinReport

Obmedzili sme platenie v hotovosti, ale bezkontaktné platby aj tak využíva len necelá štvrtina Slovákov

Napriek tomu, že bezkontaktné platby sa stali bankovým aj fintechovým hitom minulého roku, hotovosť je stále najpoužívanejším platobným ...

13.6.2021 Redakcia FinReport

Prieskum: Polovica ľudí na Slovensku sa obáva, či v budúcnosti vyjdú s peniazmi

Takmer každý druhý Slovák má strach, že v blízkej budúcnosti bude horšie vychádzať s financiami. Ale až skoro dve tretiny respondentov ...

13.6.2021 Redakcia FinReport

Tovary s etickým certifikátom Fairtrade pomáhajú prežiť mnohým dodávateľom z rozvojových krajín

Na Slovensku každoročne rastú predaje tovarov s etickou certifikáciou Fairtrade. Takto sa označujú produkty, za ktoré pestovatelia dostali ...

12.6.2021 Redakcia FinReport

Slovenská sporiteľňa predala zelené dlhopisy za 100 miliónov eur

Slovenská sporiteľňa predala emisiu zelených dlhopisov v objeme 100 miliónov eur. Je to prvá emisia zelených dlhopisov tejto banky v rámci ...

11.6.2021 Redakcia FinReport

Novou výkonnou riaditeľkou Poštovej banky sa stala Melinda Burdanová

Poštová banka sa chce ešte viac priblížiť ku svojim klientom v obciach a v menších mestách prostredníctvom širokej distribučnej siete ...

11.6.2021 Redakcia FinReport

TOP 9 rád, na čo by ste nemali zabudnúť pred aj počas cesty autom na dovolenku

Mnohí z nás obľubujú jazdu autom za dovolenkou, pretože poskytuje slobodu, voľnosť a možnosť zažiť dobrodružstvá. Zo Slovenska to máme ...

10.6.2021 Zuzana Mecková

Povinné zmluvné poistenie: Čo robiť, ak ho vinník nemá uzatvorené, alebo dokonca z miesta nehody ušiel?

Ukončenie zákazu vychádzania ako aj postupný príchod leta zvyšujú frekvenciu výskytu vozidiel na cestách. S tým prirodzene súvisí aj ...

8.6.2021 Redakcia FinReport

365.bank prevezme pobočky Poštovej banky a stane sa z nej moderná plnoformátová banka

Poštovú banku čakajú zásadné zmeny. Pod značku 365.bank, ktorá je jej „odštepným závodom“, začiatkom júla prejdú všetky jej ...

8.6.2021 Redakcia FinReport

Počet pracovnoprávnych sporov sa zdvojnásobil, pomôcť môže poistenie právnej ochrany

Kým v roku 2019 dominovali spory ohľadom neplnenia zmluvných záväzkov, v roku 2020 sa Slováci na právnikov najčastejšie obracali v ...

8.6.2021 Redakcia FinReport

Slovenská sporiteľňa zlikviduje staré platobné karty a vydávať bude už len ekologické

Ekologické aspekty čoraz intenzívnejšie prenikajú aj do bankovníctva. Napríklad Slovenská sporiteľňa vyzvala vlastníkov exspirovaných ...

7.6.2021 Roland Régely

Cestovné poistenie si dnes vybavíte už aj na dovolenku v rizikovej krajine

Získať funkčné cestovné poistenie počas uplynulého roku nebolo jednoduché. Situácia v Európe sa však pred blížiacou sa letnou sezónou ...

5.6.2021 Redakcia FinReport

Počas pandémie narástol počet nielen používateľov internetu, ale aj tých, ktorí si osvojili internetbanking

Pandémia koronavírusu spôsobila, že ľudia museli aj pri bežných činnostiach čoraz viac využívať technológie. V pandemickom období na ...

4.6.2021 Redakcia FinReport

Európsky bankový sektor sa začína zotavovať. Pomôže mu nárast úrokových sadzieb aj vyššia inflácia

Úrokové sadzby hypotekárnych úverov sa až nebezpečne približujú k nule a sadzby na vklady sa v niektorých bankách prepadli dokonca do ...

Aplikácia
PHP Developer - študentská brigáda PHP Developer - študentská brigáda
PHP Developer províznych systémov PHP Developer províznych systémov
PHP Developer poistných agregátorov PHP Developer poistných agregátorov
PHP Developer FinTech cloudových riešení PHP Developer FinTech cloudových riešení

Najčítanejšie

  1. 1.
    GLOBSEC 2021 je vďaka Vacuumlabs a jeho projektu Rýchlotest-Covid bezpečným miestom bez COVID-19
  2. 2.
    Dodávateľovi antigénových testov Eurolab Lambda vlani narástol zisk, prilepšil si takmer o štyri milióny eur
  3. 3.
    Nová vyhláška ministerstva financií skomplikuje život klientom poisťovní. Je nepresná a mätúca
  4. 4.
    Lacné nákupy z Číny alebo USA sa od júla skomplikujú a predražia
  5. 5.
    Extrémne prejavy počasia ovplyvnené zmenou klímy menia štruktúru poistných udalostí