Hľadaj

Viaceré banky, poisťovne aj finanční sprostredkovatelia presúvajú svoju komunikáciu z bilbordov do online prostredia

Zuzana Fryč Banky a poisťovne Poslať

Na Slovensku je len málo miest a obcí, v ktorých by sme nenašli reklamné bilbordy, bigbordy, megabordy, citylighty či iné reklamné tabule určené na marketingové účely. Ich množstvo a umiestnenie býva často dosť nešťastné. Niektoré banky, poisťovne aj finanční sprostredkovatelia už zareagovali na túto situáciu a podnikli kroky v boji proti vizuálnemu smogu presmerovaním svojej reklamy do online prostredia.

bilbordy

Foto: Shuterstock

Na Slovensku sú desaťtisíce bilbordov

Podľa odhadov sa na Slovensku nachádzajú desiatky tisíc legálnych bilbordových plôch. Len v Bratislave je podľa poslednej pasportizácie viac ako 9-tisíc vonkajších reklamných zariadení, pričom až takmer tretina z nich je sústredená v mestskej časti Ružinov. Na druhom a treťom mieste sú mestské časti Nové Mesto a Petržalka, v ktorých sa nachádza dohromady ďalších vyše 2-tisíc reklamných plôch.

Dnes, keď sa spôsob propagácie dá preniesť do digitálneho online prostredia, stojí za to uvažovať, či je outdoorová reklama stále taká potrebná ako kedysi.

Reklama sa dá robiť aj inak a efektívnejšie

Presúvanie marketingovej komunikácie do online priestoru či iných médií prispieva aj k zlepšovaniu estetickej stránky životného prostredia. Výhodou pre zadávateľov online reklám je najmä ich efektívnosť, merateľnosť s konkrétnymi výsledkami a možnosťami opätovného zacielenia na vybranú cieľovú skupinu.

Keďže aktuálnym trendom aj nevyhnutnosťou v rôznych oblastiach je digitalizácia, zisťovali sme, ako pristupujú k využívaniu veľkých bilbordov či menších reklamným plôch banky, poisťovne a finanční sprostredkovatelia. Prvú skupinu tvoria tí, ktorí už podnikli kroky k znižovaniu vizuálneho smogu. Druhú zase tí, ktorí myšlienku podporujú, ale outdoorovú reklamu stále využívajú.

Najväčší bojovníci proti vizuálnemu smogu

Jednou zo spoločností, ktorá sa v roku 2021 zaviazala na marketingové účely nevyužívať veľkoplošnú vonkajšiu reklamu, je poisťovňa Wüstenrot. „Predstavitelia miest a obcí plným právom poukazujú na znehodnocovanie verejného priestoru prostredníctvom neraz necitlivo osadených reklamných pútačov. Preto sme sa rozhodli bilbordovú komunikáciu ďalej nepodporovať,“ zdôvodňuje riaditeľ marketingu skupiny Wüstenrot Lukáš Bertók.

Namiesto toho poisťovňa plánuje investovať do online komunikácie, sústreďovať sa na digitálne cielenie, zachovať podporu v mieste predaja a využívať inzertné možnosti klasických médií.

Rovnako tak aj Slovenská sporiteľňa už v lete 2018 prestala vo svojej komunikácii využívať akúkoľvek vonkajšiu reklamu. „Rozhodnutie neprispievať k vizuálnemu smogu vo verejnom priestore vnímame pozitívne, ako aj naši klienti. Skončenie s bilbordmi posilnilo vnímanie našej značky ako zodpovedného a digitálneho lídra,“ uvádza hovorkyňa Slovenskej sporiteľne Marta Cesnaková.

Odporcom vonkajšej reklamy je aj finančná poradenská spoločnosť Prosight Slovensko, ktorá si už od začiatku svojho pôsobenia stanovila, že zvyšovanie vizuálneho smogu nebude podporovať. Kampane preto smeruje výlučne mimo spomínaných vonkajších mediatypov.

PR manažér Erik Lakomý vyzýva k rovnakému správaniu sa aj ostatných zadávateľov reklamy: „Snažíme sa správať maximálne zodpovedne voči prostrediu, v ktorom podnikáme, a veríme, že sa k nám pridá čo najviac inzerentov.“

Aj 365.bank, ako aktuálne jediná plne digitálna banka na Slovensku, nevyužíva bilbordovú a dokonca ani inú printovú formu inzercie v médiách. „Naším cieľom je minimalizovať používanie papiera, a to v rámci fungovania banky, ale aj v rámci reklamných nosičov. Uberáme sa smerom, ktorý zdôrazňuje potrebu ekológie, minimalizovania odpadu a šetrenia nášho životného prostredia v širšom zmysle,“ vysvetľuje vedúca marketingu 365.bank Silvia Wenderlová.

Podporovatelia myšlienky, ktorí čiastočne využívajú vonkajšiu reklamu

Myšlienku znižovania vizuálneho smogu podporuje aj VÚB banka. Bilbordy síce nevyužíva už viac ako šesť rokov, no na reklamu používa ďalšie outdoorové plochy. Podľa PR manažéra VÚB banky Dominika Mišu tvoril outdoor za rok 2020 okolo 8 % mediálneho rozpočtu banky, ktorá aktuálne neplánuje tento typ mediálnych spoluprác zrušiť. „Sústreďujeme sa však na kvalitu a nie kvantitu. Každý typ média má svoje publikum, opodstatnenie a ich vhodnosť závisí od typu služby, produktu či značky,“ vysvetľuje PR manažér.

Aj v Allianz – Slovenskej poisťovni sa komunikáciu formou vonkajšej reklamy v posledných rokoch snažia obmedzovať a naďalej ju plánujú výrazne redukovať. „Od tohto roku budeme využívať iba vonkajšie reklamné plochy na budovách našej poisťovne. Znižovanie podielu outdooru výrazne prispeje k rýchlejšiemu rastu digitálneho marketingu našej poisťovne,“ približuje špecialistka externej komunikácie Allianz – Slovenskej poisťovne Helena Kanderková.

Problematiku vizuálneho smogu a potrebu efektívnejšej regulácie v tejto oblasti vníma aj poisťovňa Groupama. „Takéto reklamné plochy využívame veľmi málo, naše marketingové aktivity sústreďujeme najmä do online prostredia,“ tvrdí PR konzultant poisťovne Groupama Ivan Bobošík. Myslí si, že aj napriek tomu outdoorová reklama pri správnej realizácii a regulácii určite patrí medzi efektívne mediatypy.

Aj poisťovňa Generali sa snaží väčšinu marketingového rozpočtu alokovať do online a sociálnych médií, či do iných foriem marketingu v závislosti od konkrétnej kampane. „Bilbordy, citylighty a ďalšie reklamné tabule využívame s výnimkou brandových kampaní len v obmedzenej miere,“ hovorí riaditeľka marketingu a komunikácie poisťovne Generali Jana Hajdu.

Podľa vedúcej marketingu Poštovej banky Silvie Wenderlovej sa aj táto banka už niekoľko rokov snaží prispievať k znižovaniu vizuálneho smogu, keďže nevyužíva bilbordy ani iné veľkoplošné reklamné plochy. Na offline propagáciu si vyberá vonkajšie, ale menšie citylight plochy na autobusových zastávkach či v nákupných centrách.

logo
Prečítajte si tiež:
14.5.2025 Tlačová správa

Alarmujúci stav finančnej gramotnosti žiakov

Až 80 percent žiakov a žiačok na Slovensku by privítalo aktívnejšiu výučbu o finančnej gramotnosti. Nedávny prieskum realizovaný na ...

14.5.2025 Roland Régely

Biedronka a jej expanzia na Slovensko: aké výzvy čakajú firmu a kto je jej najväčší konkurent?

14.5.2025 Tlačová správa

Malí investori prechádzajú na digitálne technológie

Tri štvrtiny retailových investorov (73 %) hľadá informácie o investíciách a odborné poradenstvo online. 77 % retailových investorov ...

13.5.2025 Patrik Lahuta

4 dôvody, prečo ropa padla najnižšie za 4 roky

Ceny ropy sa prepadli na najnižšiu úroveň od čias pandémie COVID-19. Od januárového maxima klesla cena čierneho zlata, ako niektorí ...

13.5.2025 Michal Sobek

Skráti sa splatnosť faktúr kvôli oneskoreným platbám medzi firmami?

Európska komisia predstavila návrh nariadenia, ktorý by mal zlepšiť platobnú disciplínu v obchodných vzťahoch v rámci EÚ. Hlavným cieľom ...

13.5.2025 Tlačová správa

Veľký prínos finančnej správy pri odhalení drogovej trestnej činnosti

Prvý májový víkend prebiehala súčinnostná akcia polície a kynológov finančnej správy, pri ktorej bolo zaistených 9 kilogramov kokaínu, ...

12.5.2025 Tlačová správa VšZP

Ženy a matky na prevenciu často nemajú čas, VšZP podporí podujatie, kde budú mať všetko na jednom mieste

Všeobecná zdravotná poisťovňa považuje podporu prevencie za jednu zo svojich kľúčových tém. Podporila preto projekt s názvom „Pre ...

8.5.2025 Redakcia FinReport

Pozor na podvodné e-maily! Sociálna poisťovňa varuje pred falošnými správami o preplatku poistného

Sociálna poisťovňa zaznamenala nové prípady podvodných e-mailov, ktoré sa vydávajú za oficiálnu komunikáciu inštitúcie. Neznámi ...

7.5.2025 Tlačová správa

Slováci by kvôli zvýšeným poplatkom za bežný účet zmenili banku, sú pre nich najdôležitejšie

Pre Slovákov je výška mesačného poplatku za vedenie bežného účtu hlavným kritériom pre výber aj zmenu banky. Za najdôležitejší faktor ...

5.5.2025 Roland Régely

Požiare minulý rok spôsobili škody za 58 miliónov eur. Ako ich kryje poistenie domácností a priemyslu?

Rok 2024 sa na Slovensku niesol v znamení výrazných materiálnych škôd spôsobených požiarmi. Podľa Správy o zásahovej činnosti ...

5.5.2025 Tlačová správa

Skontrolujte na jar svoju nehnuteľnosť aj poistku

Pukliny na dlažbe, poškodené potrubie, ohlodané vybavenie v pivnici… Na jar je vhodné skontrolovať prípadné škody, ktoré na dome, ...

2.5.2025 Tlačová správa

Poškodenie firemného majetku môže stáť zamestnanca až tretinu jeho ročného platu

Zamestnanci si často neuvedomujú, že za škody na zverenom majetku nesú zodpovednosť. Podľa Zákonníka práce môžu od nich zamestnávatelia ...

1.5.2025 Tlačová správa VšZP

Každý druhý poistenec VšZP mal za posledné tri roky predpísané antibiotiká

Všeobecná zdravotná poisťovňa (VšZP) zverejnila alarmujúce dáta o nadmernom užívaní antibiotík na Slovensku. Z analýzy údajov VšZP ...

30.4.2025 Tlačová správa VšZP

VšZP motivuje k očkovaniu proti rakovinovému vírusu, poistenci môžu ušetriť takmer sto eur

Ľudský papilomavírus (HPV) je vysoko nákazlivý vírus, s ktorým sa počas života stretne väčšina populácie. Existuje viacero typov HPV. ...

28.4.2025 Roland Régely

Dôchodky 2025: do penzie pôjdeme neskôr, seniori si tento rok prilepšia na trinástom dôchodku o desiatky eur

Rok 2025 je z pohľadu dôchodkového poistenia plný zmien. Dôchodky sa zvýšili o 2,1 %, výška 13. dôchodku vzrástla o desiatky eur, ...

25.4.2025 Tlačová správa VšZP

VšZP podporí pacientov odkázaných na výnimkovú liečbu

Všeobecná zdravotná poisťovňa (VšZP) potvrdzuje svoj záväzok k podpore pacientov odkázaných na výnimkovú liečbu. Najväčšia zdravotná ...

23.4.2025 Mário Špilberger

Potrebujete transparentný účet? Nerozhoduje len cena

Transparentný účet je rovnaký ako bežný osobný účet s tým rozdielom, že zoznam transakcií a celkovo pohyby na účte môže verejnosť ...

23.4.2025 Tlačová správa VšZP

Až 2 000 Slovákov môže mať rakovinu hrubého čreva bez toho, aby o nej vedeli.

VšZP zverejnila dáta o účasti poistencov na preventívnych vyšetreniach. Napriek nízkej miere účasti na preventívnych programoch sa ...

Máj

 
P
U
S
Š
P
S
N
22. týždeň
Mobilná aplikácia
VISA MasterCard Maestro Apple Pay Google Pay