Hľadaj
× Aplikácia Aplikácia

Viaceré banky, poisťovne aj finanční sprostredkovatelia presúvajú svoju komunikáciu z bilbordov do online prostredia

Zuzana Fryč Banky a poisťovne Poslať

Na Slovensku je len málo miest a obcí, v ktorých by sme nenašli reklamné bilbordy, bigbordy, megabordy, citylighty či iné reklamné tabule určené na marketingové účely. Ich množstvo a umiestnenie býva často dosť nešťastné. Niektoré banky, poisťovne aj finanční sprostredkovatelia už zareagovali na túto situáciu a podnikli kroky v boji proti vizuálnemu smogu presmerovaním svojej reklamy do online prostredia.

bilbordy

Foto: Shuterstock

Na Slovensku sú desaťtisíce bilbordov

Podľa odhadov sa na Slovensku nachádzajú desiatky tisíc legálnych bilbordových plôch. Len v Bratislave je podľa poslednej pasportizácie viac ako 9-tisíc vonkajších reklamných zariadení, pričom až takmer tretina z nich je sústredená v mestskej časti Ružinov. Na druhom a treťom mieste sú mestské časti Nové Mesto a Petržalka, v ktorých sa nachádza dohromady ďalších vyše 2-tisíc reklamných plôch.

Dnes, keď sa spôsob propagácie dá preniesť do digitálneho online prostredia, stojí za to uvažovať, či je outdoorová reklama stále taká potrebná ako kedysi.

Reklama sa dá robiť aj inak a efektívnejšie

Presúvanie marketingovej komunikácie do online priestoru či iných médií prispieva aj k zlepšovaniu estetickej stránky životného prostredia. Výhodou pre zadávateľov online reklám je najmä ich efektívnosť, merateľnosť s konkrétnymi výsledkami a možnosťami opätovného zacielenia na vybranú cieľovú skupinu.

Keďže aktuálnym trendom aj nevyhnutnosťou v rôznych oblastiach je digitalizácia, zisťovali sme, ako pristupujú k využívaniu veľkých bilbordov či menších reklamným plôch banky, poisťovne a finanční sprostredkovatelia. Prvú skupinu tvoria tí, ktorí už podnikli kroky k znižovaniu vizuálneho smogu. Druhú zase tí, ktorí myšlienku podporujú, ale outdoorovú reklamu stále využívajú.

Najväčší bojovníci proti vizuálnemu smogu

Jednou zo spoločností, ktorá sa v roku 2021 zaviazala na marketingové účely nevyužívať veľkoplošnú vonkajšiu reklamu, je poisťovňa Wüstenrot. „Predstavitelia miest a obcí plným právom poukazujú na znehodnocovanie verejného priestoru prostredníctvom neraz necitlivo osadených reklamných pútačov. Preto sme sa rozhodli bilbordovú komunikáciu ďalej nepodporovať,“ zdôvodňuje riaditeľ marketingu skupiny Wüstenrot Lukáš Bertók.

Namiesto toho poisťovňa plánuje investovať do online komunikácie, sústreďovať sa na digitálne cielenie, zachovať podporu v mieste predaja a využívať inzertné možnosti klasických médií.

Rovnako tak aj Slovenská sporiteľňa už v lete 2018 prestala vo svojej komunikácii využívať akúkoľvek vonkajšiu reklamu. „Rozhodnutie neprispievať k vizuálnemu smogu vo verejnom priestore vnímame pozitívne, ako aj naši klienti. Skončenie s bilbordmi posilnilo vnímanie našej značky ako zodpovedného a digitálneho lídra,“ uvádza hovorkyňa Slovenskej sporiteľne Marta Cesnaková.

Odporcom vonkajšej reklamy je aj finančná poradenská spoločnosť Prosight Slovensko, ktorá si už od začiatku svojho pôsobenia stanovila, že zvyšovanie vizuálneho smogu nebude podporovať. Kampane preto smeruje výlučne mimo spomínaných vonkajších mediatypov.

PR manažér Erik Lakomý vyzýva k rovnakému správaniu sa aj ostatných zadávateľov reklamy: „Snažíme sa správať maximálne zodpovedne voči prostrediu, v ktorom podnikáme, a veríme, že sa k nám pridá čo najviac inzerentov.“

Aj 365.bank, ako aktuálne jediná plne digitálna banka na Slovensku, nevyužíva bilbordovú a dokonca ani inú printovú formu inzercie v médiách. „Naším cieľom je minimalizovať používanie papiera, a to v rámci fungovania banky, ale aj v rámci reklamných nosičov. Uberáme sa smerom, ktorý zdôrazňuje potrebu ekológie, minimalizovania odpadu a šetrenia nášho životného prostredia v širšom zmysle,“ vysvetľuje vedúca marketingu 365.bank Silvia Wenderlová.

Podporovatelia myšlienky, ktorí čiastočne využívajú vonkajšiu reklamu

Myšlienku znižovania vizuálneho smogu podporuje aj VÚB banka. Bilbordy síce nevyužíva už viac ako šesť rokov, no na reklamu používa ďalšie outdoorové plochy. Podľa PR manažéra VÚB banky Dominika Mišu tvoril outdoor za rok 2020 okolo 8 % mediálneho rozpočtu banky, ktorá aktuálne neplánuje tento typ mediálnych spoluprác zrušiť. „Sústreďujeme sa však na kvalitu a nie kvantitu. Každý typ média má svoje publikum, opodstatnenie a ich vhodnosť závisí od typu služby, produktu či značky,“ vysvetľuje PR manažér.

Aj v Allianz – Slovenskej poisťovni sa komunikáciu formou vonkajšej reklamy v posledných rokoch snažia obmedzovať a naďalej ju plánujú výrazne redukovať. „Od tohto roku budeme využívať iba vonkajšie reklamné plochy na budovách našej poisťovne. Znižovanie podielu outdooru výrazne prispeje k rýchlejšiemu rastu digitálneho marketingu našej poisťovne,“ približuje špecialistka externej komunikácie Allianz – Slovenskej poisťovne Helena Kanderková.

Problematiku vizuálneho smogu a potrebu efektívnejšej regulácie v tejto oblasti vníma aj poisťovňa Groupama. „Takéto reklamné plochy využívame veľmi málo, naše marketingové aktivity sústreďujeme najmä do online prostredia,“ tvrdí PR konzultant poisťovne Groupama Ivan Bobošík. Myslí si, že aj napriek tomu outdoorová reklama pri správnej realizácii a regulácii určite patrí medzi efektívne mediatypy.

Aj poisťovňa Generali sa snaží väčšinu marketingového rozpočtu alokovať do online a sociálnych médií, či do iných foriem marketingu v závislosti od konkrétnej kampane. „Bilbordy, citylighty a ďalšie reklamné tabule využívame s výnimkou brandových kampaní len v obmedzenej miere,“ hovorí riaditeľka marketingu a komunikácie poisťovne Generali Jana Hajdu.

Podľa vedúcej marketingu Poštovej banky Silvie Wenderlovej sa aj táto banka už niekoľko rokov snaží prispievať k znižovaniu vizuálneho smogu, keďže nevyužíva bilbordy ani iné veľkoplošné reklamné plochy. Na offline propagáciu si vyberá vonkajšie, ale menšie citylight plochy na autobusových zastávkach či v nákupných centrách.

logo
Prečítajte si tiež:
26.5.2024 Redakcia FinReport

Diverzita, rovnosť a inklúzia sú o férovosti, ktorá prináša benefity úplne všetkým

Spokojnejší a zdravší zamestnanci, lojálnejší zákazníci a lepší prístup k talentom. To je len niekoľko výhod diverzity a inklúzie na ...

26.5.2024 Redakcia FinReport

Spoločnosť Apple môže mať v súvislosti s prijatím digitálneho eura problém

Dlhodobo pripravovaný projekt na prijatie digitálneho eura rozdeľuje euroobčanov aj odborníkov. Niektorí v ňom vidia budúcnosť európskeho ...

25.5.2024 Redakcia FinReport

O redukciu uhlíkovej stopy sa prepravcovia tovarov usilujú lepším vyťažovaním letov

Objem leteckej prepravy nákladov v minulom roku stúpol oproti poslednému predpandemickému roku 2019 o 10 %. Príčinou je napríklad zvýšený ...

25.5.2024 Redakcia FinReport

Slováci si sporia viac. Vyrovnávajú tak straty spôsobené vysokou infláciou

Slovenské domácnosti v tomto roku zvyšujú svoje úspory. Celkový objem ich vkladov len počas prvých dvoch mesiacov tohto roka medziročne ...

24.5.2024 Jana Schochmann

Rastislav Havran: Spochybňovanie status quo ma posúva vpred

Rastislav Havran pôsobí vo funkcii generálneho riaditeľa spoločnosti UNIQA necelý rok. Pred nástupom do najvyššej pozície riadil rezort ...

24.5.2024 Redakcia FinReport

Životné minimum sa od 1. júla 2024 zvýši na 273,99 eura

Životné minimum bude opäť o niečo vyššie. Ministerstvo práce, sociálnych vecí a rodiny SR vypracovalo nové opatrenie, ktoré túto sumu ...

23.5.2024 Redakcia FinReport

Bankový sektor na Slovensku sa usiluje podnikať udržateľným spôsobom

Banky na Slovensku sú v porovnaní s ostatnými spoločnosťami na trhu verejnosťou vnímané ako zodpovedné firmy. Prispieva k tomu aj ich ...

23.5.2024 Martina Staňová

Hypotéku na Slovensku môžu získať aj občania pracujúci v zahraničí

Za hranicami pracujú desaťtisíce Slovákov. Ak sa rozhodnú kúpiť si nehnuteľnosť na Slovensku, môžu ju financovať pomocou hypotekárneho ...

23.5.2024 Redakcia FinReport

Slovákov láka digitálne nomádstvo, potrebné je však myslieť aj na poistenie

V súčasnosti žije na svete v režime digitálneho nomádstva približne 40 miliónov ľudí. Toto číslo rapídne vzrástlo počas a po pandémii ...

23.5.2024 Redakcia FinReport

Vodiči stále nechápu, že pri nehode pod vplyvom alkoholu im poistenie nepomôže

Alkohol za volant na Slovensku jednoducho nepatrí. Napriek tomu sú niektorí vodiči doslova nepoučiteľní. Len Allianz – Slovenská ...

22.5.2024 Mário Špilberger

S hypotékou je možné financovať aj kúpu nebytových priestorov na bývanie, má to však svoje limity

Viete, čo majú spoločné apartmány, ateliéry a pivničné byty? Hoci sú mnohé z nich evidované ako nebytové priestory, developeri ich často ...

21.5.2024 Roland Régely

Oplatí sa v čase vysokých úrokov robiť mimoriadnu splátku hypotéky či predčasne splatiť úver?

Splácate hypotekárny úver a napriek vysokým životným nákladom sa vám darí odložiť si niečo „bokom“. Čo s takto ušetrenými peniazmi ...

20.5.2024 Redakcia FinReport

Rusko zmrazilo účty a zablokovalo aktíva v hodnote 700 miliónov eur trom západným bankám

Sankcie Západu voči Rusku vytvorili novú situáciu, ktorá je precedensom vo vzťahoch oboch strán. Ruský súd totiž trom západným bankám ...

17.5.2024 Redakcia FinReport

Aj dobrovoľní hasiči už majú vlastné poistenie zodpovednosti za škodu

Na Slovensku je evidovaných približne 80-tisíc dobrovoľných hasičov, ktorí doteraz nemali možnosť uzavrieť si poistenie zodpovednosti za ...

17.5.2024 Robert Juriš

Anketa: Tretí najdôležitejší kanál predaja poistných produktov je telesales

Sprostredkovanie poistenia už dlhšie nestojí len na osobnej ponuke a fyzickej komunikácii. Tento predajný kanál dopĺňajú aj ďalšie dva v ...

16.5.2024 Mário Špilberger

Poistenie na hory vám dokáže ušetriť stovky a možno aj desaťtisíce eur

Jednodňové poistenie turistu vyjde aj menej ako na jedno euro, no pokryje náklady horskej záchrannej služby nad rámec verejného zdravotného ...

16.5.2024 Redakcia FinReport

Skupina J&T dosiahla vlani rekordný zisk 278,7 milióna eur

Bankový holding J&T FINANCE GROUP SE uzavrel minulý rok s historicky najvyšším čistým ziskom v celkovej výške 278,7 milióna eur. V ...

16.5.2024 Martin Jamnický

Zdravotné poisťovne v prvom štvrťroku 2024 zaznamenali stratu 23,2 milióna eur

Hoci zdravotné poisťovne vlani vygenerovali zisk, z ktorého dokázali vyplatiť svojim akcionárom aj dividendy, v prvom štvrťroku tohto roku sa ...

Mobilná aplikácia
VISA MasterCard Maestro Apple Pay Google Pay