Hľadaj
× Aplikácia Aplikácia

Viaceré banky, poisťovne aj finanční sprostredkovatelia presúvajú svoju komunikáciu z bilbordov do online prostredia

Zuzana Mecková Banky a poisťovne
SK
EN
Poslať

Na Slovensku je len málo miest a obcí, v ktorých by sme nenašli reklamné bilbordy, bigbordy, megabordy, citylighty či iné reklamné tabule určené na marketingové účely. Ich množstvo a umiestnenie býva často dosť nešťastné. Niektoré banky, poisťovne aj finanční sprostredkovatelia už zareagovali na túto situáciu a podnikli kroky v boji proti vizuálnemu smogu presmerovaním svojej reklamy do online prostredia.

image

Foto: Shuterstock

Na Slovensku sú desaťtisíce bilbordov

Podľa odhadov sa na Slovensku nachádzajú desiatky tisíc legálnych bilbordových plôch. Len v Bratislave je podľa poslednej pasportizácie viac ako 9-tisíc vonkajších reklamných zariadení, pričom až takmer tretina z nich je sústredená v mestskej časti Ružinov. Na druhom a treťom mieste sú mestské časti Nové Mesto a Petržalka, v ktorých sa nachádza dohromady ďalších vyše 2-tisíc reklamných plôch.

Dnes, keď sa spôsob propagácie dá preniesť do digitálneho online prostredia, stojí za to uvažovať, či je outdoorová reklama stále taká potrebná ako kedysi.

Reklama sa dá robiť aj inak a efektívnejšie

Presúvanie marketingovej komunikácie do online priestoru či iných médií prispieva aj k zlepšovaniu estetickej stránky životného prostredia. Výhodou pre zadávateľov online reklám je najmä ich efektívnosť, merateľnosť s konkrétnymi výsledkami a možnosťami opätovného zacielenia na vybranú cieľovú skupinu.

Keďže aktuálnym trendom aj nevyhnutnosťou v rôznych oblastiach je digitalizácia, zisťovali sme, ako pristupujú k využívaniu veľkých bilbordov či menších reklamným plôch banky, poisťovne a finanční sprostredkovatelia. Prvú skupinu tvoria tí, ktorí už podnikli kroky k znižovaniu vizuálneho smogu. Druhú zase tí, ktorí myšlienku podporujú, ale outdoorovú reklamu stále využívajú.

Najväčší bojovníci proti vizuálnemu smogu

Jednou zo spoločností, ktorá sa v roku 2021 zaviazala na marketingové účely nevyužívať veľkoplošnú vonkajšiu reklamu, je poisťovňa Wüstenrot. „Predstavitelia miest a obcí plným právom poukazujú na znehodnocovanie verejného priestoru prostredníctvom neraz necitlivo osadených reklamných pútačov. Preto sme sa rozhodli bilbordovú komunikáciu ďalej nepodporovať,“ zdôvodňuje riaditeľ marketingu skupiny Wüstenrot Lukáš Bertók.

Namiesto toho poisťovňa plánuje investovať do online komunikácie, sústreďovať sa na digitálne cielenie, zachovať podporu v mieste predaja a využívať inzertné možnosti klasických médií.

Rovnako tak aj Slovenská sporiteľňa už v lete 2018 prestala vo svojej komunikácii využívať akúkoľvek vonkajšiu reklamu. „Rozhodnutie neprispievať k vizuálnemu smogu vo verejnom priestore vnímame pozitívne, ako aj naši klienti. Skončenie s bilbordmi posilnilo vnímanie našej značky ako zodpovedného a digitálneho lídra,“ uvádza hovorkyňa Slovenskej sporiteľne Marta Cesnaková.

Odporcom vonkajšej reklamy je aj finančná poradenská spoločnosť Prosight Slovensko, ktorá si už od začiatku svojho pôsobenia stanovila, že zvyšovanie vizuálneho smogu nebude podporovať. Kampane preto smeruje výlučne mimo spomínaných vonkajších mediatypov.

PR manažér Erik Lakomý vyzýva k rovnakému správaniu sa aj ostatných zadávateľov reklamy: „Snažíme sa správať maximálne zodpovedne voči prostrediu, v ktorom podnikáme, a veríme, že sa k nám pridá čo najviac inzerentov.“

Aj 365.bank, ako aktuálne jediná plne digitálna banka na Slovensku, nevyužíva bilbordovú a dokonca ani inú printovú formu inzercie v médiách. „Naším cieľom je minimalizovať používanie papiera, a to v rámci fungovania banky, ale aj v rámci reklamných nosičov. Uberáme sa smerom, ktorý zdôrazňuje potrebu ekológie, minimalizovania odpadu a šetrenia nášho životného prostredia v širšom zmysle,“ vysvetľuje vedúca marketingu 365.bank Silvia Wenderlová.

Podporovatelia myšlienky, ktorí čiastočne využívajú vonkajšiu reklamu

Myšlienku znižovania vizuálneho smogu podporuje aj VÚB banka. Bilbordy síce nevyužíva už viac ako šesť rokov, no na reklamu používa ďalšie outdoorové plochy. Podľa PR manažéra VÚB banky Dominika Mišu tvoril outdoor za rok 2020 okolo 8 % mediálneho rozpočtu banky, ktorá aktuálne neplánuje tento typ mediálnych spoluprác zrušiť. „Sústreďujeme sa však na kvalitu a nie kvantitu. Každý typ média má svoje publikum, opodstatnenie a ich vhodnosť závisí od typu služby, produktu či značky,“ vysvetľuje PR manažér.

Aj v Allianz – Slovenskej poisťovni sa komunikáciu formou vonkajšej reklamy v posledných rokoch snažia obmedzovať a naďalej ju plánujú výrazne redukovať. „Od tohto roku budeme využívať iba vonkajšie reklamné plochy na budovách našej poisťovne. Znižovanie podielu outdooru výrazne prispeje k rýchlejšiemu rastu digitálneho marketingu našej poisťovne,“ približuje špecialistka externej komunikácie Allianz – Slovenskej poisťovne Helena Kanderková.

Problematiku vizuálneho smogu a potrebu efektívnejšej regulácie v tejto oblasti vníma aj poisťovňa Groupama. „Takéto reklamné plochy využívame veľmi málo, naše marketingové aktivity sústreďujeme najmä do online prostredia,“ tvrdí PR konzultant poisťovne Groupama Ivan Bobošík. Myslí si, že aj napriek tomu outdoorová reklama pri správnej realizácii a regulácii určite patrí medzi efektívne mediatypy.

Aj poisťovňa Generali sa snaží väčšinu marketingového rozpočtu alokovať do online a sociálnych médií, či do iných foriem marketingu v závislosti od konkrétnej kampane. „Bilbordy, citylighty a ďalšie reklamné tabule využívame s výnimkou brandových kampaní len v obmedzenej miere,“ hovorí riaditeľka marketingu a komunikácie poisťovne Generali Jana Hajdu.

Podľa vedúcej marketingu Poštovej banky Silvie Wenderlovej sa aj táto banka už niekoľko rokov snaží prispievať k znižovaniu vizuálneho smogu, keďže nevyužíva bilbordy ani iné veľkoplošné reklamné plochy. Na offline propagáciu si vyberá vonkajšie, ale menšie citylight plochy na autobusových zastávkach či v nákupných centrách.

Kľúčové slová

logo
Prečítajte si tiež:
27.9.2021 Redakcia FinReport

Akcia Kuriér: Podvodníci mohli na spotrebnej dani pripraviť štát o 1,1 milióna eur. Polícia im zhabala 12 ton tabaku

Ozbrojení príslušníci Kriminálneho úradu finančnej správy pri zásahu pod krycím názvom Kuriér zaistili vyše 12 ton tabaku a zadržali ...

27.9.2021 Zuzana Mecková

Asistenčné služby k cestovnému poisteniu v prípade nepríjemnej udalosti fungujú ako záchranný padák

Pandemická situácia sa síce zhoršuje, ale všetci cestovatelia veria, že tomuto spôsobu trávenia voľného času určite nie je koniec. Pri ...

27.9.2021 Redakcia FinReport

Odložené sociálne odvody je potrebné uhradiť najneskôr do konca septembra

Zamestnávateľom a samostatne zárobkovo činným osobám (SZČO), ktorí si počas koronakrízy požiadali o odklad poistného za marec 2020, ...

27.9.2021 Redakcia FinReport

Záujem o počítačové hry mierne ochabol, no pravdepodobne je to len dočasné

Akcie firiem zameraných na počítačové hry zažili minulý rok prudký rozmach. V tomto roku sa však situácia obrátila. Nohy im podlomilo ...

26.9.2021 Redakcia FinReport

Tento rok si dovolenku pri mori užilo viac Slovákov. Prezradili ich platby kartou

Tohtoročná letná turistická sezóna bola určite lepšia ako tá minuloročná. Svedčí o tom aj objem zaznamenaných platieb kartou a tiež ...

26.9.2021 Redakcia FinReport

Vývoz produktov chemického priemyslu z krajín EÚ do sveta je oveľa vyšší ako ich dovoz

Krajiny Európskej únie sú dôležitým exportérom produktov chemického priemyslu do zahraničia. Vývoz produktov chemického priemyslu z ...

25.9.2021 Redakcia FinReport

Spoločnosť Amazon vlani prijala pol milióna nových zamestnancov, teraz by chcela ďalších 125-tisíc

Najbohatší muž sveta Jeff Bezos len pred dvomi mesiacmi odstúpil z čela internetového obchodu Amazon. Spoločnosť zanechal vo výbornej ...

25.9.2021 Dominik Horváth

Umelec Damien Hirst predáva farebné škvrny ako NFT. Zarobil už desiatky miliónov dolárov a stále je o ne záujem

Damien Hirst patrí medzi najznámejších svetových umelcov súčasnej doby. Preslávil sa vystavovaním zvierat namočených do formaldehydu. ...

24.9.2021 Magdaléna Švančarková

Na požiadanie o mladomanželskú pôžičku zostáva už iba niekoľko dní. Záujem je zatiaľ len minimálny

Mladomanželské pôžičky, ako pomoc pre mladých ľudí, ktorí si potrebujú zabezpečiť alebo zariadiť svoje prvé spoločné bývanie, ...

22.9.2021 Naďa Černá

Starostlivosť o zrak: Aké zľavy poskytujú jednotlivé zdravotné poisťovne?

Operácie očí sú čoraz viac vyhľadávané. Ľuďom poskytujú možnosť zlepšiť si zrak a zároveň sa zbaviť okuliarov či kontaktných ...

18.9.2021 Redakcia FinReport

Tehotné ženy, ktoré cestujú do zahraničia, sa môžu poistiť len do 26. týždňa, pozor však na výluky

Ste tehotná a chceli by ste cestovať do zahraničia? Ak nemáte žiadne zdravotné komplikácie a cestu vám odporučil aj lekár, pozorne si ...

16.9.2021 Magdaléna Švančarková

Zmena stratégie Wüstenrot stavebnej sporiteľne prináša zmeny podmienok pre stavebných sporiteľov

Skupina Wüstenrot nedávno oznámila zmenu svojej obchodnej stratégie. Začala totiž s utlmovaním činnosti svojej stavebnej sporiteľne s tým, ...

15.9.2021 Redakcia FinReport

Európske poisťovne vlani zaznamenali miliardové straty. Najviac sa prepadlo životné poistenie

Uplynulý pandemický rok bol náročný pre každého, poisťovne nevynímajúc. Celkové poistné kleslo v dvoch tretinách európskych krajín. ...

13.9.2021 Naďa Černá

Chcete zmeniť zdravotnú poisťovňu? Všímajte si benefity a dajte si pozor na termíny

Zdravotná poisťovňa nám musí poskytovať kvalitnú zdravotnú ochranu, ktorá sa odvíja od našich potrieb. Niekedy sa však stane, že nám po ...

13.9.2021 Dominik Horváth

Vatikánska banka: Na účte má 5 miliárd dolárov, za sebou niekoľko škandálov a pred sebou reformy pápeža Františka

Takmer na deň presne po 18 rokoch na Slovensko opäť prišiel na návštevu pápež katolíckej cirkvi a panovník štátu Vatikán. Hoci Svätý ...

10.9.2021 Redakcia FinReport

Najviac škôd tento rok spôsobili povodne a víchrice, najdrahšie vychádza krupobitie

Silné nárazové búrky a následné záplavy na strednom Slovensku, tornádo na východnom Slovensku, ale aj víchrice a krupobitia vo viacerých ...

9.9.2021 Redakcia FinReport

Poisťovňa Wüstenrot: Záujem o vzdialenú komunikáciu je cestou k hybridnej starostlivosti o klientov

Čoraz viac Slovákov preferuje vzdialenú komunikáciu. Naučila ich to pandémia koronavírusu. Len v júli tohto roku stúpol počet nových ...

9.9.2021 Zuzana Mecková

Pozor na výbery hotovosti z bankomatu v cudzine. Poplatok za konverziu môže vyjsť až príliš draho

Mnoho občanov Slovenska každoročne navštívi zahraničné krajiny, často aj mimo eurozóny. Pri výbere hotovosti z bankomatu alebo pri ...

Aplikácia
PHP Developer - študentská brigáda PHP Developer - študentská brigáda
PHP Developer províznych systémov PHP Developer províznych systémov
PHP Developer poistných agregátorov PHP Developer poistných agregátorov
PHP Developer FinTech cloudových riešení PHP Developer FinTech cloudových riešení

Najčítanejšie

  1. 1.
    Starostlivosť o zrak: Aké zľavy poskytujú jednotlivé zdravotné poisťovne?
  2. 2.
    Asistenčné služby k cestovnému poisteniu v prípade nepríjemnej udalosti fungujú ako záchranný padák
  3. 3.
    Firmám už zostáva len niekoľko dní na aktualizáciu údajov v obchodnom registri, inak budú vymazané
  4. 4.
    Záujem o počítačové hry mierne ochabol, no pravdepodobne je to len dočasné
  5. 5.
    Komunálne voľby v Grazi nečakane vyhrali komunisti, získali takmer 30 percent hlasov