V poisťovni Union využívajú 60 robotov, ktorí nahradili približne 50 zamestnancov
Približne 60 robotov pracuje v poisťovni Union, kde nahradili okolo 50 zamestnancov. Ich náplňou práce je v komerčnom poistení napríklad registrácia poistných udalostí a párovanie s poistnými zmluvami, alebo tiež párovanie poistného a spracovávanie bankových výpisov. V zdravotnom poistení robot spracováva faktúry lekárov alebo registruje prihlášky nových poistencov. Zaujímavé je, že v jednom prípade dokázala technika plne nahradiť dokonca aj vysokoškolsky vzdelaného právnika.
Foto: Shutterstock
Úspora dosahuje až 40 % nákladov
Proces automatizácie práce sa v Unione začal ešte v roku 2018. Vybudovať Centre of Excellence, ktoré je dnes úplne sebestačné, trvalo viac ako jeden rok. Vďaka nemu firma dokáže na robotizovaných oddeleniach ušetriť v priemere asi 40 % nákladov.
A takto v skratke funguje poistný robot v praxi. Napríklad pred plánovanou lyžovačkou s rodinou si klient uzatvorí poistku na webe a pošle platbu poistného. Robot platbu v internetovom bankovníctve skontroluje, priradí ju k zmluve a všetko zaúčtuje.
„Nahradených“ neprepúšťajú, ale preškoľujú
Poisťovňa zamestnancov, ktorých nahradili roboty, vo väčšine prípadov neprepustila, ale ich preškolila. Tým, že neustále rastie, nemusela hľadať nových zamestnancov.
„Naším cieľom nie je vybudovať futuristické pracovisko plné hardwéru. Ceníme si našich kolegov a veríme, že práve ľudia sú tí, ktorí stoja za úspechom každej spoločnosti. Ak však niektoré pozície dokážu plne zastúpiť roboty, dáva to perfektný zmysel preškoliť našich „živých profesionálov“ na iné pozície so zložitejšou a zaujímavejšou náplňou práce, ktorá má aj vyššiu pridanú hodnotu,“ vysvetľuje generálny riaditeľ poisťovní Union Michal Špaňár.
Chatboty, voiceboty a computer vision
V rámci projektu však „robotický tím“ pokračuje v ďalšom rozvoji. Mario Bumbera, ktorý ho zakladal, uviedol, že víziou je neustále rozvíjať nastavené technológie, automatizovať ďalšie procesy a hľadať uplatnenie pre umelú inteligenciu.
„Komunikáciu nám pomáhajú zastrešovať chatboty. Do marketingovej kampane sme zapojili voicebot a na obhliadky automobilov v rámci havarijného poistenia plánujeme používať computer vision,“ vysvetľuje M. Bumbera z firmy BusT Advisory, s. r. o., ktorá dodáva Unionu služby nielen v oblasti robotizácie už štyri roky.
Cieľom je fungovanie vo virtuálnom svete
V Unione sa však zameriavajú nielen na robotizáciu. Poisťovňa sa transformuje tak, aby dokázala bezproblémovo fungovať aj vo virtuálnom svete. „Využívame strojové učenie a neurónové siete. Okrem toho prechádzame na čisto digitálnu komunikáciu s našimi klientmi a spolupracovníkmi – papiere už potrebujeme len v minime prípadov. Začali sme s tým ešte pred pandémiou, ale tá mnohé procesy nakoniec urýchlila. Asi je naozaj pravda, že všetko zlé je na niečo dobré,“ hovorí M. Špaňár.
Dlhodobým cieľom Unionu a celej skupiny Achmea je rozšíriť túto technológiu a know-how vytvorené na Slovensku do ďalších krajín, a naplno tak využiť možnosti centralizácie robotickej automatizácie procesov.
Mzdová kalkulačka
Mzdová kalkulačka ADVANCED
Kalkulačka tehotenskej dávky
Kalkulačka materskej dávky
Kalkulačka rodičovského bonusu
Valorizácia dôchodkov
Kalkulačka na výpočet dôchodku
Kalkulačka dôchodkového veku
Kalkulačka vdovského dôchodku
Kalkulačka sirotského dôchodku
Kalkulačka minimálneho dôchodku
Porovnanie zdravotných poisťovní
Finanční agenti
Kryptomeny
Unicef
Zamestnanie
SPRAVODAJSTVO
Najčítanejšie
- 1.Novomestský jarmok 13. - 15. septembra 2024
- 2.Zamestnanosť na Slovensku klesá, do predčasného dôchodku odišlo 60-tisíc ľudí
- 3.Otravné telefonáty sa stanú minulosťou. Predvoľba (0)888 znamená, že ide o marketingový hovor
- 4.Na Slovensku hrozia povodne. Ako ochrániť svoj majetok pred živlami?
- 5.Inflácia na Slovensku vzrástla na 2,8 %. Je to viac, ako má väčšina krajín eurozóny