Hľadaj

Úspešný príbeh slovenskej poisťovne PREMIUM

Jana Schochmann Banky a poisťovne Poslať

Mojmír Vedej je manažér a líder, ktorý v poisťovníctve pracuje už bezmála 30 rokov. Vyvrcholením jeho úspešnej kariéry je slovenská PREMIUM Poisťovňa, ktorú založil spolu s ďalšími troma partnermi. Jeho meno sa tak priamo spája so značkou tejto spoločnosti.

Zuzka Lauermannová a Mojmír Vedej

Zdroj: PREMIUM

Váš vznik sa datuje od roku 2016. S akými očakávaniami a ambíciami ste pred siedmimi rokmi vstúpili na slovenský trh? Aká bola vaša hlavná idea, čím ste chceli zaujať svojich zákazníkov?

V skutočnosti je to už 8 rokov. V roku 2016 sme dostali licenciu, no náš vznik sa datuje už od roku 2015. Vtedy sme poisťovňu založili, pričom myšlienka sa zrodila ešte dávno predtým. Naša kľúčová idea bola, že sa staneme modernou slovenskou poisťovňou, ktorá na jednej strane plne využíva dostupné novodobé technológie, ale na druhej strane si chce zachovať ľudský prístup. Veľa sa dnes hovorí o individuálnom prístupe ku klientovi, no paradoxne je vo veľkých korporátnych spoločnostiach niečo podobné už takmer nemožné. Dokonca sú prípady, keď je zamestnancom poisťovne zakázaný osobný kontakt s klientom, aby nedošlo k potenciálnemu konfliktu záujmov.

Priznám sa, tomuto smerovaniu úplne nerozumiem. Pri poskytovaní služieb zatiaľ väčšina z nás očakáva osobný prístup. Nechcete sa všade rozprávať s automatom. Najmladšia generácia si zrejme zvykne. Ja však chcem našim klientom poskytnúť viac. Od začiatku som mal takéto predsavzatie. Reflektujeme na vývoj, ktorý sa udial za posledných 8 rokov od vzniku našej poisťovne. Vnímam aj výhody, ktoré prináša digitalizácia optimalizáciou procesov, ale okrem toho chcem, aby sme našim klientom vždy vedeli poskytnúť aj „tailor-made“ servis.

Ako dlho už pracujete v poisťovníctve a ako vy osobne vnímate založenie vašej vlastnej poisťovne?

V poisťovníctve pracujem od roku 1996. Našu poisťovňu považujem za dlhodobé napĺňanie nielen môjho vlastného sna. Možno by som si pred časom o tom ani netrúfol snívať. To, čo sa niekedy mohlo zdať ako utópia, sa dnes skutočne realizuje a funguje. Dnes máme možnosť pracovať na uskutočnení konkrétnych plánov našej poisťovne.

Darí sa vám napĺňať aj ekonomické ciele?

S výnimkou úplne prvého roka, keď sme začínali, sa nám naše plány podarilo nielen naplniť, ale dokonca prekročiť. V tomto roku sa blížime k hranici predpísaného poistného 30 miliónov eur, čo sme v siedmom roku fungovania podľa našich úplne prvých biznis plánov naozaj nepredpokladali. Neočakávali sme to ani pred dvomi rokmi. Cieľ, ktorý sme si stanovili k roku 2023, sa nám podarilo naplniť už v roku 2022. To znamená, že sme museli zmeniť náš predpoklad na tento rok a znovu ho navýšiť. S profitabilitou sme rátali až po treťom či štvrtom roku fungovania.

87508

Navyše sme z nášho minuloročného obratu okolo 23 miliónov eur zaplatili na daniach približne dva milióny, a tento rok už budeme platiť aj relatívne vysokú daň zo zisku. Stále zamestnávame ďalších a ďalších ľudí. Kým niektoré poisťovne prepúšťajú zamestnancov a optimalizujú, my, naopak, hľadáme nových ľudí do tímu. Podporujeme teda aj ekonomiku Slovenska. Na Slovensku pôsobia veľké poisťovne, ktoré robia relatívne vysoké obraty, ale majú 100 % zahraničných vlastníkov. Takže peniaze formou dividend odchádzajú zo Slovenska preč, do iných bohatých krajín.

Ako by ste definovali unikátnu hodnotu vašej značky? V čom je PREMIUM Poisťovňa výnimočná?

Unikátnu hodnotu našej značky môžem definovať veľmi jednoznačne. Sme jediná slovenská poisťovňa v neživotnom poistení. V tom vnímam našu najväčšiu pridanú hodnotu. Je to slovenská poisťovňa pre slovenských klientov. Trúfam si povedať, že poznáme a vnímame potreby našich klientov o niečo lepšie ako zahraničné poisťovne. Máme skúsenosti a sme oboznámení so špecifikami slovenského trhu.

Akú pozíciu sa vám podarilo vybudovať počas 8-ročného pôsobenia na trhu? Ste s tým spokojný?

Naplnili sme naše ekonomické ciele a v našom tíme pracujú naozaj schopní a vysoko kompetentní manažéri a manažérky. Našu etablovanú pozíciu na trhu poisťovníctva potvrdzujú aj ocenenia SIBAF SASP a Zlatá minca. Ocenila nás dokonca aj vaša redakcia, kde sme v spotrebiteľskom hodnotení FinReport získali 2. miesto v poistení Dom/Domácnosť a MultiKalkulacka.sk.

Ako vy ako líder pracujete s budovaním vašej osobnej značky? Ako vám vaše meno (vaša osobná značka), pomohlo pri zakladaní slovenskej poisťovne, prípadne pri hľadaní a náborovaní vhodných zamestnancov a kolegov?

Síce som to tak nikdy nevnímal, ale je pravda, že už 27 rokov pracujem v poisťovníctve. Za ten čas som spoznal veľa ľudí z tohto odboru a veľa som toho zažil. No zrejme až za posledných 8 rokov, som si uvedomil, že človek vkladá do projektu vlastné meno. A taktiež, ako veľmi záleží na osobnej znalosti trhu. Začínam vnímať, že to spolu veľmi úzko súvisí.

Pochopil som, že pre firmu je veľmi dôležitá aj osobná zaangažovanosť, nesprávať sa len ako jej anonymný majiteľ. Zároveň to však prináša obrovskú zodpovednosť a očakávania, ktoré sa spájajú priamo s mojou osobou. Nesmiem sklamať ľudí, ktorí ma už poznajú, a ktorí mi vyjadrili alebo každodenne vyjadrujú svoju dôveru. To je asi z môjho pohľadu to, čo vy nazývate budovaním osobnej značky.

V októbri tohto roku ste otvorili pobočku vašej poisťovne aj v Českej republike. Ako sa vám darilo expandovať na zahraničný trh? Pomohlo aj tam vaše meno, ktoré ste si postupne budovali na Slovensku?

Otvorenie pobočky je vlastne vyvrcholením našej triapolročnej práce. Od 1. 10. sme oficiálne založili pobočku v Česku. Tá sa nazýva PREMIUM Pojišťovna. Chceme sa rozvoju českej pobočky venovať tak, ako sme sa venovali poisťovni na Slovensku. Čo sa týka druhej časti vašej otázky, súhlasím s tým, že treba mať znalosť lokálneho trhu a ja som s ním mal dlhodobé skúsenosti.

67946

Človek si myslí, že príde do inej krajiny a na začiatku bude trochu stratený. Začne klopať na dvere a počíta s tým, že nie všade a nie hneď bude s nadšením prijatý. No odrazu zistíte, že o vás už počuli, poznajú vás, alebo ste sa dokonca s niektorými v minulosti už pracovne stretli. Príjemne vás prekvapí, že si vás pamätajú. Dokonca dostanete pozitívny feedback. To vám pomáha otvárať dvere aj v Česku. Takže asi súhlasím s tým, na čo ste sa pýtali.

Nesúhlasím s tým, že zaručený úspech projektu môže byť spojený len s jedným menom. Mozaiku úspechu tvorí viacero malých častí a zložiť ju chce aj trpezlivosť. Súhlasím s tým, že osobná angažovanosť je nevyhnutnosťou, aby bol akýkoľvek projekt úspešný. Je potrebné sa doňho vložiť naplno, postupne a získavať si dôveru ľudí. Túto metaforu ešte rozšírim, pretože mozaika by nebola úplná ani bez ľudí – kolegov a spolupracovníkov, na ktorých som pyšný. Tí taktiež tvoria jej veľkú časť. Dokonca by som povedal, že kvalitní zamestnanci sú ako zlaté tehličky, teda poklad každej firmy. Bez ľudí neurobíte dobrý produkt ani distribúciu. Bez toho, aby ste mali kvalitných kolegov, nebude fungovať back-office ani likvidácia atď. No a potom je to, samozrejme, aj o správne zvolenej stratégii.

Ako by ste charakterizovali hlavné rozdiely medzi českým a slovenským trhom?

Oproti Slovensku je to trojnásobný trh a zároveň aj trojnásobná šanca. Klientela sa tam správa inak, aj maklérsky trh je náročnejší. Za Čechmi, žiaľ, stále ekonomicky zaostávame. Čechy sú geograficky bližšie k západnej Európe, možno to vyplýva aj z tohto faktu. Ekonomika je silnejšia a klienti sú solventnejší, číže kúpyschopnejší. Povedomie o poisťovníctve je vyššie, dokonca aj kredibilita poisťovníctva je vyššia. U nás bol tento sektor dlho zaznávaný. Rozdiel už možno nie je taký markantný ako niekedy, ale stále tu je.

Ako vnímate digitalizáciu a budúcnosť distribúcie poistných produktov?

Digitalizácia v našej poisťovni prechádza naprieč rôznymi činnosťami, či už ide o backoffice procesy, accounting, účtovníctvo, underwriting. Najväčší dôraz v tomto smere však kladieme na distribúciu. Naše softvéry majú veľmi prívetivé a intuitívne používateľské prostredie a sú jednoduché na ovládanie. Veľký význam pri digitálnej distribúcii pripisujeme aj agregátorom.

9

Ako sa ukázalo, táto forma distribúcie funguje všade vo svete, stačí sa len pozrieť na nemecký, alebo americký trh. Aj naša poisťovňa má významné postavenie v takýchto porovnávačoch. Tešíme sa aj úspechu, ktorý sme dosiahli v rámci Finreport ocenenia 2023, v porovnávači MultiKalkulacka.sk. Stali sme sa tak za krátky čas druhou najviac dojednávanou poisťovňou. Úspech pripisujeme aj spôsobu, akým náš produkt ponúkame v porovnávačoch – klientovi sa ponúka všetko, pričom si môže vybrať, aké pripoistenie nepotrebuje. Jedná sa teda o opačný prístup v porovnaní s inými poisťovňami.

V rámci digitalizácie vidíme veľký potenciál aj v postupnom využívaní umelej inteligencie. Veríme, že tá umožní relevantne porovnávať aj poistné produkty s výraznými odlišnosťami a špecifikami. To by umožnilo aj porovnanie na prvý pohľad nekompatibilných produktov, napríklad pri poistení podnikateľov.

Pripravujete v novom roku nejakú zásadnú zmenu, ktorú by ste nám mohli na záver prezradiť?

Rád by som teda túto príležitosť využil na to, aby som uviedol moju nástupkyňu v pozícii riaditeľky pobočky pre Slovensko, ktorá prevezme časť mojich kompetencií za zodpovednosť a riadenie slovenskej pobočky PREMIUM Poisťovne. Je to Zuzana Lauermannová. Rozhodli sme o tom už pred pár mesiacmi, no keďže je k tomu potrebný aj súhlas regulátora a pod., oficiálne to oznamujeme verejnosti práve v tomto čase.

Považujem to za prirodzený vývoj firmy. Zuzka Lauermannová má moju absolútnu dôveru a všetky potrebné skúsenosti a kompetencie  na riadenie poisťovne. Ak sa nemýlim, bude asi jedinou ženou na čele poisťovne na Slovensku. Držím jej palce. Ja však nikam neodchádzam a zostávam predsedom predstavenstva poisťovne. Svoj čas budem viac venovať rozvoju tak slovenskej ako aj českej pobočky poisťovne.

logo
Prečítajte si tiež:
11.10.2024 Redakcia FinReport

ISA: Ozdravenie verejných financií zníži deficit, no zároveň spomalí ekonomický rast

Konsolidačný balíček v objeme 2,7 miliardy eur je schválený. Opatrenia na ozdravenie verejných financií by podľa Ministerstva financií SR ...

10.10.2024 Mário Špilberger

Cestovné poistenie: Čo bezpodmienečne musí byť jeho súčasťou a čo ani nie

Hoci sa o cestovnom poistení najviac hovorí v čase letnej dovolenky, zanietení cestovatelia vedia, že ide o celoročnú záležitosť. Zíde sa ...

10.10.2024 Martina Staňová

Einsteinovo „atómové“ varovanie Roosveltovi vydražili za 3,9 milióna dolárov

V aukčnom dome Christie´s bol vydražený pravdepodobne najvplyvnejší list dvadsiateho storočia. Einsteinovo slávne varovanie americkému ...

10.10.2024 Robert Juriš

Presne o tri mesiace by už všetky banky na Slovensku mali poskytovať okamžité platby

Na Slovensku už dva roky pôsobí niekoľko bánk, ktoré umožňujú SEPA okamžité prevody financií medzi dvomi bankovými účtami. Postupne k ...

10.10.2024 Redakcia FinReport

Prezidentské voľby v USA: Duel medzi priaznivcom fosílnych palív a fanúšičkou zelených energií

O menej ako štyri týždne bude svet pozorne sledovať, ako sa skončia prezidentské voľby v Spojených štátoch. Podľa analytikov by mohol byť ...

10.10.2024 Redakcia FinReport

Priemyselná produkcia rastie už len minimálnym tempom o 0,9 %

Priemyselná produkcia SR v auguste 2024 vzrástla už len o 0,9 %. Ťahúňom slovenského priemyslu zostala najmä energetika, pričom k rastu ...

10.10.2024 Robert Juriš

Štátne dlhopisy: Od tisíc eur a s približne 3-percentným úrokom

Slovenská republika plánuje vydanie štátnych dlhopisov určených pre bežných ľudí. Objem prvej emisie, ktorá by mala prísť na začiatku ...

9.10.2024 Redakcia FinReport

Škody po septembrových povodniach sa blížia k 17 miliónom eur a budú vyššie

Takmer mesiac uplynul od intenzívnych dažďových zrážok, ktoré na viacerých slovenských vodných tokoch vyvolali mohutné povodne. Poisťovne ...

8.10.2024 Marián Búlik

Dopyt po hypotékach rastie, no dostupnosť bývania sa zlepšuje len veľmi pomaly

Dopyt po hypotékach od úvodu roka narástol už o takmer štvrtinu. Kým vo februári 2024 banky poskytli nové úvery za 300 miliónov eur, v ...

8.10.2024 Roland Régely

Záujem o štátny príspevok na hypotéku zostáva nízky, doposiaľ ho využilo 17-tisíc ľudí

Bonifikácia hypoték už platí aj pre refinančné úvery, no ani táto skutočnosť nepriniesla dramatickú zmenu vo využívaní príspevku. ...

4.10.2024 Redakcia FinReport

Už o tri mesiace vodičom v celej EÚ postačí mať elektronickú zelenú kartu v mobile

Viacero krajín zapojených do systému zelenej karty už v minulosti zaviedlo možnosť preukázať sa pri cestnej kontrole elektronickou zelenou ...

3.10.2024 Mário Špilberger

Poistenie čelného skla: Kedy sa vám zíde PZP, kedy havarijné poistenie a kedy budete potrebovať právnika

Výmena čelného skla môže stáť stovky alebo niekoľko tisíc eur, a preto sa motoristi často rozhodujú, či si majú, alebo nemajú poistiť ...

3.10.2024 Redakcia FinReport

mBank prináša osobnú pôžičku s úrokom 5,89 % ročne aj s jej vylepšeným poistením

Digitálna mBank prichádza s osobnou pôžičkou s úrokom 5,89 % ročne. Tento úver je s poistením, ako aj bez poistenia, bez poplatkov za ...

1.10.2024 Redakcia FinReport

NBS: Odolnosť bánk na Slovensku zostáva naďalej vysoká

Banky pôsobiace na slovenskom finančnom trhu vlani vygenerovali zisk presahujúci rekordnú miliardu eur. V tomto roku sa im darí takmer rovnako ...

30.9.2024 Roland Régely

Samostatní finanční agenti si budúci rok opäť priplatia za dohľad od NBS

Náklady na činnosť väčšiny samostatných finančných agentov od roku 2025 stúpnu. Vyplýva to z rozhodnutia Národnej banky Slovenska (NBS). ...

27.9.2024 Mário Špilberger

Banky: Transakčná daň môže prispieť k rastu úrokových sadzieb úverov

Každý podnikateľský subjekt by mal mať podľa návrhu vlády, ktorý sa už dostal aj na prerokovanie do parlamentu, od nového roka aspoň ...

26.9.2024 Robert Juriš

Slovensko má piate najdrahšie hypotéky aj spotrebné úvery v eurozóne

Úrokové sadzby hypotekárnych aj spotrebných úverov na Slovensku sú piate najvyššie v eurozóne. Priemerný ročný úrok hypotekárnych ...

25.9.2024 Redakcia FinReport

Prečo sa dojednané poistné zvýšilo až o 30 % a prečo „stredná trieda“ prehliada životné poistenie?

Najväčší dopyt po životnom poistení majú nielen ľudia, ktorí zarábajú najviac, ale aj tí s nižšími príjmami. Naopak, ľudia s ...

Mobilná aplikácia
VISA MasterCard Maestro Apple Pay Google Pay