Hľadaj
× Aplikácia Aplikácia

UniCredit Bank nasadila chatbot s umelou inteligenciou na nábor nových pracovníkov. Nielenže komunikuje, ale aj analyzuje dáta

Redakcia FinReport Banky a poisťovne Poslať

UniCredit Bank začala pri nábore nových zamestnancov v Česku aj na Slovensku používať umelú inteligenciu. Ide o inteligentný náborový chatbot, ktorý s kandidátmi uskutoční prvé kolo pohovoru a poskytne cenné dáta nielen firme, ale aj samotným uchádzačom. S kandidátmi sa nielen rozpráva, ale tiež analyzuje dáta, testuje ich a triedi podľa toho, ako sa hodia na danú pozíciu.

chatbot

Foto: Shutterstock

Zmeria osobnosť aj potenciál

Náborové chatboty, ktoré zbierajú základné kandidátske informácie, na trhu už existujú. UniCredit Bank však tvrdí, že žiaden z nich nedokáže pracovať so získanými dátami tak ako práve jej chatbot. „Bežné chatboty dokážu s kandidátmi len viesť rozhovor podľa vopred pripraveného scenára, ktorý sa pýta predovšetkým na profesijné skúsenosti. UniCredit Bot ide výrazne ďalej, meria, ako sa kandidát hodí na pozíciu, jeho prístup k práci, ale aj logické myslenie,“ vysvetľuje hovorkyňa banky Zuzana Ďuďáková.

Podľa nej chatbot potom dáta detailne analyzuje. Náborový tím tak z osobnostného profilu zistí nielen to, čo kandidát vie, ale hlavne to, ako zapadne do tímu, ako bude na pozícii spokojný a aký bude podávať výkon. Chatbot dokáže zmerať, či je kandidát profilovo viac vhodný na pozíciu analytika alebo obchodníka, ako je motivovaný k vlastnému rastu a aj to, či má manažérsky potenciál. Jeho predikcie sa navyše budú len zlepšovať: čím viac kandidátov naberie, tým bude múdrejší.

Profil uchádzača úplne pre každého

Digitalizácia má predovšetkým ušetriť prácu ľudí tam, kde to zvládne technológia,“ predstavuje stratégiu projektu riaditeľka ľudských zdrojov v banke Hana Čitbajová. „Chceme sa viac venovať práci, pri ktorej nás stroje nikdy nenahradia. Vďaka chatbotu získame viac priestoru na to, aby sme sa mohli venovať konzultantskej činnosti, poradenstvu a priamemu kontaktu so zamestnancami. V tom vidím budúcnosť starostlivosti a rozvoja ľudí.“

Inteligentný chatbot nedáva len bežné otázky v oblasti personalistiky. Kandidátom vytvorí ich osobnostný profil, ktorý dostanú do e-mailu, a to aj v prípade, že nevyhovujú požiadavkám na danú pozíciu.

Práca s dátami je budúcnosťou

„Strategickú prácu s dátami vnímame ako budúcnosť a chceme v nej byť lídrami na trhu. Projekt chatbot, ktorý sme odštartovali, je natoľko ojedinelý, že ho plánujeme využiť nielen na nábor, ale napríklad aj na rozvoj existujúcich zamestnancov. Chatbot je tiež dôležitou súčasťou komplexnej digitálnej stratégie UniCredit Bank,“ hovorí generálny riaditeľ UniCredit Bank Jakub Dusílek.

Postupne digitalizujeme naše kľúčové retailové produkty, neustále inovujeme mobilné a internetové bankovníctvo a spustili sme aplikáciu aj pre privátnych klientov. Chatbot ukazuje, že umelú inteligenciu a dátovú analýzu dokážeme plne využiť na získanie kvalitných kolegýň a kolegov, ktorí posilnia náš tím, a to nielen v oblasti digitalizácie,“ opisuje chatbot zástupca generálneho riaditeľa Marco Iannaccone.

logo
Prečítajte si tiež:
24.4.2024 Redakcia FinReport

Ako opraviť odpočítanú DPH pri nezaplatení faktúry za tovar alebo službu

Podnikatelia majú pri neplatení faktúry povinnosť opraviť odpočítanú daň z pridanej hodnoty. Malo by ich to motivovať zlepšovať svoju ...

24.4.2024 Redakcia FinReport

Do fondov EÚ sme za dve desaťročia vložili 13,1 miliardy eur, no získali sme takmer 25 miliárd

Slovenská republika je od roku 2004, teda už dve desaťročia, členom Európskej únie. Počas tohto obdobia sme do spoločného uniálneho ...

24.4.2024 Roland Régely

Home office alebo hybridná práca? Banky na Slovensku preferujú skôr druhú možnosť

Slovenská sporiteľňa nedávno oznámila, že jej call centrum bude kompletne pracovať z domu. Najväčšia slovenská banka to odôvodnila ...

24.4.2024 Redakcia FinReport

Novela zákona o ochrane spotrebiteľa pomôže nakupujúcim aj obchodníkom

Ďalšia novela zákona o ochrane spotrebiteľa je na svete. Schválili ju poslanci parlamentu a platiť začne od 1. júla tohto roku. Hlavným ...

24.4.2024 Robert Juriš

Prečo je pri umelej inteligencii potrebné vnímať nielen vysoké tržby, ale aj možné riziká

Spoločnosť OpenAI je jednou z firiem, ktorej sa vlani podarilo urobiť takzvanú dieru do sveta. Na báze umelej inteligencie vyvinula chatbot ...

24.4.2024 Martin Jamnický

Pri investovaní si dávajte pozor na neuveriteľne výhodné ponuky aj na falošné garancie

Investičné podvody najčastejšie cielia na finančne menej zdatných občanov. Ich najčastejším príznakom je snaha o rýchle a extrémne ...

24.4.2024 Redakcia FinReport

mBank menila úrokové sadzby svojich hypotekárnych úverov

Zvyšovanie úrokových sadzieb hypotekárnych úverov sa v roku 2024 prakticky zastavilo. Na začiatku roka síce tri spomedzi bánk pôsobiacich na ...

23.4.2024 Redakcia FinReport

Europarlament: Oprava výrobkov za výhodné ceny bude možná aj po uplynutí záruky

Poslanci Európskeho parlamentu schválili pravidlá jednoduchšieho prístupu k opravám tovarov a výrobkov. Žiadať o ne bude možné aj po ...

23.4.2024 Redakcia FinReport

VÚB banka: Vedenie účtu aj narábanie s hotovosťou budú drahšie

VÚB je ďalšou bankou pôsobiacou na slovenskom finančnom trhu, ktorá ohlásila zmeny v cenníku svojich služieb. Vychádza z nich, že klienti ...

23.4.2024 Zuzana Fryč

Výber PZP nemusí byť len o nízkej cene, dá sa z neho vyťažiť oveľa viac

Pri výbere povinného zmluvného poistenia (PZP) často rozhoduje čo najnižšia cena, keďže mnohí túto poistku považujú len za zákonnú ...

22.4.2024 Zuzana Fryč

Čomu je lepšie sa vyhnúť počas cestovania, alebo ktoré riziká cestovné poistenie nekryje?

Niektorí preferujú cestovanie najmä počas leta, pre iných sa stalo súčasťou ich životného štýlu počas celého roka. Súčasťou ciest, a ...

19.4.2024 Roland Régely

Pomoc s hypotékou sa má po novom týkať aj ľudí s refinancovaným úverom

Štát sa usiluje pomáhať ľuďom so splácaním ich hypotekárnych úverov a po novom chce kompenzovať zvýšené splátky hypoték aj tým, ...

17.4.2024 Robert Juriš

Zubné benefity zdravotných poisťovní sa už o niekoľko dní skončia. Čo bude s ich ďalšími službami?

Poskytovaniu zubných benefitov v zdravotných poisťovniach je koniec. Od mája 2024 budú minulosťou. Ministerstvo zdravotníctva tvrdí, že ...

16.4.2024 Redakcia FinReport

Desiatka bánk na Slovensku začína používať jednotný ESG dotazník pre zákazníkov

Desiatka bánk pôsobiacich na slovenskom finančnom trhu začína používať nový jednotný ESG (Environmental – Social – Governance) ...

16.4.2024 Redakcia FinReport

Európske banky vyzvali EÚ, aby ich označila za strategický sektor

Európske banky vyzvali Európsku úniu, aby ich označila za kriticky dôležitý, respektíve strategický sektor. V zdôvodnení tejto požiadavky ...

16.4.2024 Redakcia FinReport

Zubné benefity zdravotných poisťovní sa v apríli 2024 skončia

Poskytovaniu zubných benefitov v zdravotných poisťovniach je koniec. Od mája 2024 budú minulosťou. Ministerstvo zdravotníctva tvrdí, že ...

15.4.2024 Roland Régely

Slovenské hypotéky patria medzi najdrahšie v eurozóne, klesá aj náš rating

V roku 2022 boli hypotéky na Slovensku jedny z najlacnejších v eurozóne, dnes sú na opačnom konci rebríčka. Kým v iných krajinách Európy ...

11.4.2024 Redakcia FinReport

Väčšina služieb Slovenskej sporiteľne bude nedostupná

Najväčšia banka na Slovensku avizuje odstávku niektorých služieb, ktorú zdôvodňuje aktualizáciou a údržbou bankových systémov. ...

Mobilná aplikácia
VISA MasterCard Maestro Apple Pay Google Pay