Hľadaj
× Aplikácia Aplikácia

UniCredit Bank nasadila chatbot s umelou inteligenciou na nábor nových pracovníkov. Nielenže komunikuje, ale aj analyzuje dáta

Redakcia FinReport Banky a poisťovne Poslať

UniCredit Bank začala pri nábore nových zamestnancov v Česku aj na Slovensku používať umelú inteligenciu. Ide o inteligentný náborový chatbot, ktorý s kandidátmi uskutoční prvé kolo pohovoru a poskytne cenné dáta nielen firme, ale aj samotným uchádzačom. S kandidátmi sa nielen rozpráva, ale tiež analyzuje dáta, testuje ich a triedi podľa toho, ako sa hodia na danú pozíciu.

chatbot

Foto: Shutterstock

Zmeria osobnosť aj potenciál

Náborové chatboty, ktoré zbierajú základné kandidátske informácie, na trhu už existujú. UniCredit Bank však tvrdí, že žiaden z nich nedokáže pracovať so získanými dátami tak ako práve jej chatbot. „Bežné chatboty dokážu s kandidátmi len viesť rozhovor podľa vopred pripraveného scenára, ktorý sa pýta predovšetkým na profesijné skúsenosti. UniCredit Bot ide výrazne ďalej, meria, ako sa kandidát hodí na pozíciu, jeho prístup k práci, ale aj logické myslenie,“ vysvetľuje hovorkyňa banky Zuzana Ďuďáková.

Podľa nej chatbot potom dáta detailne analyzuje. Náborový tím tak z osobnostného profilu zistí nielen to, čo kandidát vie, ale hlavne to, ako zapadne do tímu, ako bude na pozícii spokojný a aký bude podávať výkon. Chatbot dokáže zmerať, či je kandidát profilovo viac vhodný na pozíciu analytika alebo obchodníka, ako je motivovaný k vlastnému rastu a aj to, či má manažérsky potenciál. Jeho predikcie sa navyše budú len zlepšovať: čím viac kandidátov naberie, tým bude múdrejší.

Profil uchádzača úplne pre každého

Digitalizácia má predovšetkým ušetriť prácu ľudí tam, kde to zvládne technológia,“ predstavuje stratégiu projektu riaditeľka ľudských zdrojov v banke Hana Čitbajová. „Chceme sa viac venovať práci, pri ktorej nás stroje nikdy nenahradia. Vďaka chatbotu získame viac priestoru na to, aby sme sa mohli venovať konzultantskej činnosti, poradenstvu a priamemu kontaktu so zamestnancami. V tom vidím budúcnosť starostlivosti a rozvoja ľudí.“

Inteligentný chatbot nedáva len bežné otázky v oblasti personalistiky. Kandidátom vytvorí ich osobnostný profil, ktorý dostanú do e-mailu, a to aj v prípade, že nevyhovujú požiadavkám na danú pozíciu.

Práca s dátami je budúcnosťou

„Strategickú prácu s dátami vnímame ako budúcnosť a chceme v nej byť lídrami na trhu. Projekt chatbot, ktorý sme odštartovali, je natoľko ojedinelý, že ho plánujeme využiť nielen na nábor, ale napríklad aj na rozvoj existujúcich zamestnancov. Chatbot je tiež dôležitou súčasťou komplexnej digitálnej stratégie UniCredit Bank,“ hovorí generálny riaditeľ UniCredit Bank Jakub Dusílek.

Postupne digitalizujeme naše kľúčové retailové produkty, neustále inovujeme mobilné a internetové bankovníctvo a spustili sme aplikáciu aj pre privátnych klientov. Chatbot ukazuje, že umelú inteligenciu a dátovú analýzu dokážeme plne využiť na získanie kvalitných kolegýň a kolegov, ktorí posilnia náš tím, a to nielen v oblasti digitalizácie,“ opisuje chatbot zástupca generálneho riaditeľa Marco Iannaccone.

logo
Prečítajte si tiež:
10.12.2023 Redakcia FinReport

Prieskum: Toto je 8 kľúčových očakávaní majiteľov e-shopov

Jednoduchosť, flexibilita, moderný vzhľad, rýchle načítanie, výhodná cena, spoľahlivosť, aktívna komunikácia s poskytovateľom a vývoj ...

10.12.2023 Redakcia FinReport

Zelenú transformáciu ničia vysoké náklady a úzke zameranie sa na vietor a slnko

Zelená transformácia ekonomiky dostáva zabrať. Veterný a solárny priemysel čelia silnejúcim výzvam, ktoré pramenia z rastúcich nákladov. ...

9.12.2023 Redakcia FinReport

Pozor na veľký počet finančných podvodov, najmä prostredníctvom autorizovaných platieb

Regulačný úrad finančného trhu v Spojenom kráľovstve Financial Conduct Authority (FCA), a nielen on, varuje pred narastajúcimi finančnými ...

8.12.2023 Redakcia FinReport

Každý siedmy Slovák sa pred Vianocami plánuje zadlžiť

Vianočné sviatky sú silným lákadlom pre zvýšenie osobných výdavkov, často aj nad rámec vlastných finančných možností. Tento rok sa ...

8.12.2023 Redakcia FinReport

Poslanci schválili daňový bonus pre ľudí, ktorí nevládzu splácať hypotéky

Parlament v zrýchlenom legislatívnom konaní schválil pomoc ľuďom, ktorí v tomto roku nezvládajú uhrádzať zvýšené splátky svojich ...

8.12.2023 Miloslava Némová

Prvá univerzita ruší bakalárske práce, dôvodom je umelá inteligencia. Pridajú sa ďalšie?

Zatiaľ jedna vysoká škola v Českej republike pristúpila k zrušeniu bakalárskych prác. Dôvodom tohto rozhodnutia je, že študenti často ...

8.12.2023 Redakcia FinReport

Zlacňovanie benzínu sa spomaľuje, u nafty sa úplne zastavilo

Pohonné látky na Slovensku počas uplynulých týždňov zlacňovali. V tom poslednom sa však situácia začala postupne meniť, znižovanie cien ...

8.12.2023 Roland Régely

Štyri banky od nového roka zvyšujú ceny za niektoré svoje služby

Slovenské banky zvyknú na prelome rokov meniť výšku poplatkov a nevyhneme sa tomu ani teraz. Už dnes je isté, že od 1. januára 2024 zmenia ...

6.12.2023 Andrej Vida

Stavební sporitelia sú v neistote, schyľuje sa k ďalšej zmene podmienok

Od januára nasledujúceho roka malo vstúpiť do platnosti takzvané rodinné sporenie, ktoré bolo schválené iba pred niekoľkými mesiacmi (v ...

6.12.2023 Redakcia FinReport

UNIQA v tomto roku zvýšila predpísané poistné o 8,9 %, rástla rýchlejšie ako poistný trh

Za prvých deväť mesiacov tohto roka predpísala UNIQA v Českej republike a na Slovensku poistné v celkovej výške takmer 609 miliónov eur. Z ...

5.12.2023 Robert Juriš

Vláda schválila balíček konsolidačných opatrení, bankári protestujú proti vysokému zdaneniu

Vláda na svojom poslednom rokovaní schválila balíček konsolidačných opatrení, ktoré do štátnej pokladnice majú priniesť zhruba 1,5 ...

4.12.2023 Roland Régely

Poslali ste peniaze na nesprávny účet? Stále je tu šanca, získať ich späť

Posielať peniaze cez internetbanking zbrklo a rýchlo sa nevypláca. Stačí „drobný“ preklep alebo nepozornosť a peniaze môžu skončiť na ...

2.12.2023 Redakcia FinReport

Zamestnanec pripravil banku o 2,2 milióna libier, čaká ho štvorročné väzenie

Bankový úradník si zrejme pomýlil povolanie. Namiesto toho, aby plnil zadania nadriadených najlepšie ako vie, rozšíril svoju činnosť aj o ...

1.12.2023 Roland Régely

Poistenie kybernetických rizík chráni pred krádežou peňazí, ale aj identity

Kybernetické riziká dnes ohrozujú nielen firmy, ale aj jednotlivcov. Kyberpoistenie pomáha ochrániť klienta pred zneužitím osobných údajov, ...

28.11.2023 Redakcia FinReport

Dopravné nehody: Rizikové sú najmä pondelky, letné mesiace a sivé vozidlá

Škodovosť vozidiel narastá. V roku 2023 sa podarilo prekonať aj najvyššie čísla spred vypuknutia pandémie koronavírusu. Najnehodovejším ...

28.11.2023 Robert Juriš

Neživotné poistenie rýchlo rastie, pomohla mu vysoká inflácia

Životné poistenie po pandémii koronavírusu už druhý rok za sebou rastie. Nárast je síce len mierny, no trend je pozitívny. Vzostup je ...

28.11.2023 Redakcia FinReport

Online podvody: Každý druhý človek sa už stretol s podvodníkom

Počet online podvodov významne rastie. Len za posledné necelé tri roky sa zvýšil o 530 %. Metódy podvodníkov sú sofistikované. Sú veľmi ...

27.11.2023 Andrej Vida

Čo všetko musíte spĺňať, aby ste mali nárok na získanie hypotekárneho úveru

Na slovenskom realitnom trhu nastal v poslednom období útlm. Predaj nehnuteľností klesol skokovo vtedy, keď naše banky začali zdvíhať ...

Mobilná aplikácia
VISA MasterCard Maestro Apple Pay Google Pay