Hľadaj
× Aplikácia Aplikácia

UniCredit Bank nasadila chatbot s umelou inteligenciou na nábor nových pracovníkov. Nielenže komunikuje, ale aj analyzuje dáta

Redakcia FinReport Banky a poisťovne
SK
EN
Poslať

UniCredit Bank začala pri nábore nových zamestnancov v Česku aj na Slovensku používať umelú inteligenciu. Ide o inteligentný náborový chatbot, ktorý s kandidátmi uskutoční prvé kolo pohovoru a poskytne cenné dáta nielen firme, ale aj samotným uchádzačom. S kandidátmi sa nielen rozpráva, ale tiež analyzuje dáta, testuje ich a triedi podľa toho, ako sa hodia na danú pozíciu.

image

Foto: Shutterstock

Zmeria osobnosť aj potenciál

Náborové chatboty, ktoré zbierajú základné kandidátske informácie, na trhu už existujú. UniCredit Bank však tvrdí, že žiaden z nich nedokáže pracovať so získanými dátami tak ako práve jej chatbot. „Bežné chatboty dokážu s kandidátmi len viesť rozhovor podľa vopred pripraveného scenára, ktorý sa pýta predovšetkým na profesijné skúsenosti. UniCredit Bot ide výrazne ďalej, meria, ako sa kandidát hodí na pozíciu, jeho prístup k práci, ale aj logické myslenie,“ vysvetľuje hovorkyňa banky Zuzana Ďuďáková.

Podľa nej chatbot potom dáta detailne analyzuje. Náborový tím tak z osobnostného profilu zistí nielen to, čo kandidát vie, ale hlavne to, ako zapadne do tímu, ako bude na pozícii spokojný a aký bude podávať výkon. Chatbot dokáže zmerať, či je kandidát profilovo viac vhodný na pozíciu analytika alebo obchodníka, ako je motivovaný k vlastnému rastu a aj to, či má manažérsky potenciál. Jeho predikcie sa navyše budú len zlepšovať: čím viac kandidátov naberie, tým bude múdrejší.

Profil uchádzača úplne pre každého

Digitalizácia má predovšetkým ušetriť prácu ľudí tam, kde to zvládne technológia,“ predstavuje stratégiu projektu riaditeľka ľudských zdrojov v banke Hana Čitbajová. „Chceme sa viac venovať práci, pri ktorej nás stroje nikdy nenahradia. Vďaka chatbotu získame viac priestoru na to, aby sme sa mohli venovať konzultantskej činnosti, poradenstvu a priamemu kontaktu so zamestnancami. V tom vidím budúcnosť starostlivosti a rozvoja ľudí.“

Inteligentný chatbot nedáva len bežné otázky v oblasti personalistiky. Kandidátom vytvorí ich osobnostný profil, ktorý dostanú do e-mailu, a to aj v prípade, že nevyhovujú požiadavkám na danú pozíciu.

Práca s dátami je budúcnosťou

„Strategickú prácu s dátami vnímame ako budúcnosť a chceme v nej byť lídrami na trhu. Projekt chatbot, ktorý sme odštartovali, je natoľko ojedinelý, že ho plánujeme využiť nielen na nábor, ale napríklad aj na rozvoj existujúcich zamestnancov. Chatbot je tiež dôležitou súčasťou komplexnej digitálnej stratégie UniCredit Bank,“ hovorí generálny riaditeľ UniCredit Bank Jakub Dusílek.

Postupne digitalizujeme naše kľúčové retailové produkty, neustále inovujeme mobilné a internetové bankovníctvo a spustili sme aplikáciu aj pre privátnych klientov. Chatbot ukazuje, že umelú inteligenciu a dátovú analýzu dokážeme plne využiť na získanie kvalitných kolegýň a kolegov, ktorí posilnia náš tím, a to nielen v oblasti digitalizácie,“ opisuje chatbot zástupca generálneho riaditeľa Marco Iannaccone.

Kľúčové slová

logo
Prečítajte si tiež:
25.5.2022 Redakcia FinReport

Prieskum: Traja zo štyroch oslovených hovoria, že kryptomeny sú už finančným mainstreamom

Takmer tri štvrtiny (70 %) respondentov medzinárodného výskumu sa domnievajú, že úlohou peňazí je zabezpečiť rodinu, pričom sporenie na ...

24.5.2022 Redakcia FinReport

365.bank zlacňuje hypotéky s 5-ročným fixom až o 0,7 %

Od začiatku tohto roku žiadna banka pôsobiaca na slovenskom finančnom trhu neznížila úrokové sadzby svojich úverov na bývanie. Od februára ...

24.5.2022 Robert Juriš

Allianz Global Report: Poistný biznis na Slovensku stále klesá, za minulý rok o 4,9 %

Celosvetové poistné sa podľa správy Allianz Global Report v roku 2021 zvýšilo o 5,1 %. Len niekoľko krajín sveta vlani zaznamenalo pokles, ...

24.5.2022 Redakcia FinReport

Európska komisia: Lepšie sa pripravte na prechod na zelenú a digitálnu ekonomiku

Európska komisia odkazuje Slovensku, aby sa lepšie pripravilo na prechod na zelenú a digitálnu ekonomiku. Dôvodom je spomalenie dobiehania ...

24.5.2022 Redakcia FinReport

Ingenico PayTech 2022: Štyri očakávané trendy platenia v budúcnosti

Viac ako 300 odborníkov na finančné technológie z 55 krajín sa stretlo na konferencii PayTech 2022, ktorá sa konala v portugalskom Lisabone. ...

24.5.2022 Redakcia FinReport

Na dovoz klobúka Krokodíla Dundeeho je potrebné povolenie

Polícia občas musí riešiť až kuriózne prípady, no nemôže ich ignorovať, pretože sú v rozpore s platnými zákonmi. Práve takýmto ...

24.5.2022 Zuzana Mecková

Návrh sociálneho balíčka pre rodiny poslanci parlamentu poslali do druhého čítania

Balík pomoci pre rodiny známy ako balíček protiinflačných opatrení minulý týždeň schválený vládou posunuli poslanci parlamentu do ...

24.5.2022 Roland Régely

Odborníci radia, ako správne postupovať pri financovaní stavby rodinného domu

Rast cien stavebných materiálov a energií, stúpajúca inflácia či neustále sa zvyšujúce úrokové sadzby na hypotékach. To sú aktuálne ...

23.5.2022 Naďa Černá

Ako správne čítať ročné vyúčtovanie nákladov za byt?

Už len niekoľko dní zostáva správcom bytových domov, aby vlastníkom jednotlivých bytov doručili vyúčtovanie nákladov za teplo a vodu. ...

21.5.2022 Redakcia FinReport

Slovenské zdravotníctvo zachraňujú pracujúci. Do systému platia najviac a čerpajú z neho najmenej

Z každých 100 eur z celého vyzbieraného zdravotného poistenia v slovenskom zdravotníctve zaplatia pracujúci ľudia a firmy až 76,11 eura. Z ...

20.5.2022 Redakcia FinReport

Bankové produkty OTP Banky Slovensko sa definitívne presunú do ČSOB

Včlenenie klientov OTP Banky Slovensko do ekosystému ČSOB sa počas tohto víkendu ukončí. Viaceré finančné produkty OTP nebudú počas ...

20.5.2022 Roland Régely

Vo VÚB banke a mBank už hypotéky pod 1,99 % ročne nepredávajú

Zvyšovanie úrokových sadzieb hypotekárnych úverov pokračuje aj v máji 2022. Začiatkom tohto týždňa zmenila sadzobník internetová banka ...

18.5.2022 Redakcia FinReport

Allianz za skrachované fondy spred dvoch rokov zaplatí 6 miliárd dolárov

Poisťovňa Allianz musí zaplatiť šesť miliárd dolárov. Je to súčasť dohody o urovnaní sporu, ktorý sa týka krachu fondov v Spojených ...

18.5.2022 Redakcia FinReport

Národná banka Slovenska chce vytvoriť jednotný dátový sklad a inovuje aj svoju webstránku

Národná banka má pred sebou dôležitý projekt. Pripravuje sa na vytvorenie celobankového dátového skladu, ktorý zabezpečí, že všetky ...

17.5.2022 Zuzana Mecková

Slováci čoraz častejšie využívajú výhodné úrokové sadzby sporenia v Česku

Sporiace účty slovenských bánk neposkytujú dostatočné možnosti na zhodnocovanie peňazí a v posledných rokoch sa úrokové sadzby ...

16.5.2022 Redakcia FinReport

Prieskum: Mladí Slováci stále túžia po vlastnom bývaní. Sú ochotní naň počkať aj uskromniť sa

Mladí ľudia do 36 rokov túžia po vlastnom bývaní, a to aj za cenu dlhšieho čakania alebo zľavenia zo svojich pôvodných nárokov. Ich ...

15.5.2022 Redakcia FinReport

Ako sa vyvarovať TOP 7 chýb, ktorých sa najčastejšie dopúšťame pri životnom poistení

Slováci sa čoraz intenzívnejšie zaujímajú o životné poistenie. Súvisí to predovšetkým s pandémiou COVID-19. Ľudia sa pýtajú, ako im ...

13.5.2022 Zuzana Mecková

Ako mení novela zákona o sociálnom poistení podmienky pre dlhodobo nezamestnaných?

Do platnosti vstúpila ďalšia novela zákona o sociálnom poistení. Jej prínos spočíva najmä v zmene týkajúcej sa dlhodobo nezamestnaných ...

Aplikácia

  1. 1.
    Ratingový výhľad Slovenska sa podľa S&P zhoršil zo stabilného na negatívny
  2. 2.
    Allianz Global Report: Poistný biznis na Slovensku stále klesá, za minulý rok o 4,9 %
  3. 3.
    Návrh sociálneho balíčka pre rodiny poslanci parlamentu poslali do druhého čítania
  4. 4.
    Odborníci radia, ako správne postupovať pri financovaní stavby rodinného domu
  5. 5.
    Tri dôležité odporúčania, ako v súčasnosti investovať