Hľadaj
× Aplikácia Aplikácia

UniCredit Bank nasadila chatbot s umelou inteligenciou na nábor nových pracovníkov. Nielenže komunikuje, ale aj analyzuje dáta

Redakcia FinReport Banky a poisťovne
SK
EN
Poslať

UniCredit Bank začala pri nábore nových zamestnancov v Česku aj na Slovensku používať umelú inteligenciu. Ide o inteligentný náborový chatbot, ktorý s kandidátmi uskutoční prvé kolo pohovoru a poskytne cenné dáta nielen firme, ale aj samotným uchádzačom. S kandidátmi sa nielen rozpráva, ale tiež analyzuje dáta, testuje ich a triedi podľa toho, ako sa hodia na danú pozíciu.

image

Foto: Shutterstock

Zmeria osobnosť aj potenciál

Náborové chatboty, ktoré zbierajú základné kandidátske informácie, na trhu už existujú. UniCredit Bank však tvrdí, že žiaden z nich nedokáže pracovať so získanými dátami tak ako práve jej chatbot. „Bežné chatboty dokážu s kandidátmi len viesť rozhovor podľa vopred pripraveného scenára, ktorý sa pýta predovšetkým na profesijné skúsenosti. UniCredit Bot ide výrazne ďalej, meria, ako sa kandidát hodí na pozíciu, jeho prístup k práci, ale aj logické myslenie,“ vysvetľuje hovorkyňa banky Zuzana Ďuďáková.

Podľa nej chatbot potom dáta detailne analyzuje. Náborový tím tak z osobnostného profilu zistí nielen to, čo kandidát vie, ale hlavne to, ako zapadne do tímu, ako bude na pozícii spokojný a aký bude podávať výkon. Chatbot dokáže zmerať, či je kandidát profilovo viac vhodný na pozíciu analytika alebo obchodníka, ako je motivovaný k vlastnému rastu a aj to, či má manažérsky potenciál. Jeho predikcie sa navyše budú len zlepšovať: čím viac kandidátov naberie, tým bude múdrejší.

Profil uchádzača úplne pre každého

Digitalizácia má predovšetkým ušetriť prácu ľudí tam, kde to zvládne technológia,“ predstavuje stratégiu projektu riaditeľka ľudských zdrojov v banke Hana Čitbajová. „Chceme sa viac venovať práci, pri ktorej nás stroje nikdy nenahradia. Vďaka chatbotu získame viac priestoru na to, aby sme sa mohli venovať konzultantskej činnosti, poradenstvu a priamemu kontaktu so zamestnancami. V tom vidím budúcnosť starostlivosti a rozvoja ľudí.“

Inteligentný chatbot nedáva len bežné otázky v oblasti personalistiky. Kandidátom vytvorí ich osobnostný profil, ktorý dostanú do e-mailu, a to aj v prípade, že nevyhovujú požiadavkám na danú pozíciu.

Práca s dátami je budúcnosťou

„Strategickú prácu s dátami vnímame ako budúcnosť a chceme v nej byť lídrami na trhu. Projekt chatbot, ktorý sme odštartovali, je natoľko ojedinelý, že ho plánujeme využiť nielen na nábor, ale napríklad aj na rozvoj existujúcich zamestnancov. Chatbot je tiež dôležitou súčasťou komplexnej digitálnej stratégie UniCredit Bank,“ hovorí generálny riaditeľ UniCredit Bank Jakub Dusílek.

Postupne digitalizujeme naše kľúčové retailové produkty, neustále inovujeme mobilné a internetové bankovníctvo a spustili sme aplikáciu aj pre privátnych klientov. Chatbot ukazuje, že umelú inteligenciu a dátovú analýzu dokážeme plne využiť na získanie kvalitných kolegýň a kolegov, ktorí posilnia náš tím, a to nielen v oblasti digitalizácie,“ opisuje chatbot zástupca generálneho riaditeľa Marco Iannaccone.

Kľúčové slová

logo
Prečítajte si tiež:
8.12.2022 Martin Jamnický

Featurespace: Umelou inteligenciou chcú zabojovať proti finančnej kriminalite

Spoločnosť Featurespace pripravuje britsko-americký projekt zameraný na vývoj prototypu umelej inteligencie, ktorá pomôže bankám a ...

8.12.2022 Robert Juriš a Naďa Černá

Kde sú najdrahšie nehnuteľnosti na bývanie v Európe a v ktorých krajinách majú najlacnejšie hypotéky?

Ceny nehnuteľností dosahujú na Slovensku maximá. Za posledný štvrťrok sa síce ich zdražovanie spomalilo, no medziročný nárast, ktorý ...

8.12.2022 Redakcia FinReport

Krach kryptoburzy FTX a obavy z reťazovej reakcie vyvolali prievan na trhu s kryptomenami

Po „šokujúcom“ krachu kryptoburzy FTX kryptotrh okamžite zareagoval výberom finančných prostriedkov z búrz z obavy, že by sa ...

8.12.2022 Redakcia FinReport

Sociálna poisťovňa: Dôchodková hodnota v roku 2023 bude 16,4764 eura

Sociálna poisťovňa stanovila aktuálnu dôchodkovú hodnotu platnú od 1. januára 2023 do 31. decembra 2023 na 16,4764 ...

8.12.2022 Eva Sadovská

Tohtoročné Vianoce budú podstatne drahšie ako vlani

December je mesiac, počas ktorého Slováci kvôli vianočným sviatkom nakupujú najviac. Tržby obchodníkov v tomto mesiaci bývajú o desiatky ...

8.12.2022 Redakcia FinReport

UniCredit Bank podrží úrokovú sadzbu hypoték s trojročným fixom pod 3 % až do nového roku

UniCredit Bank aj počas decembra 2022 podrží úrokovú sadzbu hypotekárnych úverov s trojročnou fixáciou na doterajšej úrovni 2,99 % ročne. ...

7.12.2022 Robert Juriš

Generácia Z hľadá na TikToku finančné poradenstvo. Finfluencerov uprednostňuje pred sprostredkovateľmi

Nie je to tak dávno, čo zľudovelo vyhlásenie, že všetko podstatné sa dá nájsť na webe. V súčasnosti to stále platí, no s jemnou ...

6.12.2022 Martin Jamnický

O ďalšie zdražovanie hypotekárnych úverov sa postarali VÚB banka a Prima banka

Zdražovanie hypotekárnych úverov na Slovensku pokračuje aj v poslednom mesiaci tohto roku. Pustili sa doň zatiaľ dve banky – VÚB banka a ...

6.12.2022 Zuzana Fryč

Poisťovne majú nedostatok kvalitných obchodníkov, preto neustále hľadajú nových

Poisťovne neustále hľadajú nových obchodníkov. Svoje siete majú permanentne rozhodené na finančnom trhu, a to bez ohľadu na to, či majú ...

2.12.2022 Redakcia FinReport

Slovenská pobočka Groupamy sa stala súčasťou poisťovne Union

Prevod poistného kmeňa poistných zmlúv neživotného poistenia a poistenia schopnosti splácať úver slovenskej pobočky medzinárodnej ...

29.11.2022 Redakcia FinReport

Zdravotná poisťovňa Dôvera dostala trojmiliónovú pokutu

Zdravotná poisťovňa Dôvera dostala pokutu 3 milióny eur. Dôvodom má byť nesprávny postup pri účtovaní o poistnom kmeni. Pokuta sa týka ...

26.11.2022 Redakcia FinReport

Európska únia chce posilniť dohľad nad bankami, aby zvýšila ich odolnosť

Európska únia sa chystá zvýšiť odolnosť bánk pôsobiacich v Únii. Plánuje tiež posilniť dohľad nad nimi a riadenie rizík. Toto všetko ...

24.11.2022 Redakcia FinReport

Exportérom pomôže s platením za elektriku a plyn Eximbanka SR

Energetická kríza privádza veľké množstvo firiem do vážnych finančných ťažkostí. Novou možnosťou ako ich preklenúť, je siahnuť po ...

23.11.2022 Redakcia FinReport

Poisťovňa Wüstenrot prináša novinky najmä v poistení majetku a pripoisteniach

Poisťovňa Wüstenrot prináša niekoľko noviniek súvisiacich s poskytovaním svojho finančného produktu. Zmeny sa týkajú poistenia majetku, ...

23.11.2022 Redakcia FinReport

Prieskum: Poisťovne v Česku aj na Slovensku majú v digitalizácii onboardingových služieb rezervy

Prívetivý zákaznícky servis je pre klientov českých a slovenských poisťovní čoraz dôležitejší. Z prieskumu spoločnosti Trask však ...

21.11.2022 Roland Régely

Detský účet: Ktoré banky ho ponúkajú a aké výhody prináša?

Odborníci na financie sa zhodujú, že detský účet je krokom v ústrety finančnej gramotnosti. Väčšina bankových účtov pre deti je zadarmo ...

18.11.2022 Robert Juriš

Tatra banka a Slovenská sporiteľňa zvyšujú úroky svojich hypotekárnych úverov

Zvyšovanie úrokových sadzieb hypotekárnych úverov v novembri 2022 zatiaľ nie je také intenzívne ako v predchádzajúcom období, najmä na ...

16.11.2022 Redakcia FinReport

Príčinou každej tretej škodovej udalosti v domácnosti je voda

V posledných štyroch rokoch predstavovalo najčastejšiu poistnú udalosť v domácnosti poškodenie vodou pochádzajúcou z vodovodných ...

Aplikácia

  1. 1.
    Minimálne zdravotné odvody v roku 2023 najviac pocítia tí, ktorí zarábajú najmenej
  2. 2.
    Kde sú najdrahšie nehnuteľnosti na bývanie v Európe a v ktorých krajinách majú najlacnejšie hypotéky?
  3. 3.
    Centrálny register účtov pravdepodobne k začiatku roku 2023 fungovať nebude
  4. 4.
    Featurespace: Umelou inteligenciou chcú zabojovať proti finančnej kriminalite
  5. 5.
    Tohtoročné Vianoce budú podstatne drahšie ako vlani