Hľadaj
× Aplikácia Aplikácia

UniCredit Bank nasadila chatbot s umelou inteligenciou na nábor nových pracovníkov. Nielenže komunikuje, ale aj analyzuje dáta

Redakcia FinReport Banky a poisťovne Poslať

UniCredit Bank začala pri nábore nových zamestnancov v Česku aj na Slovensku používať umelú inteligenciu. Ide o inteligentný náborový chatbot, ktorý s kandidátmi uskutoční prvé kolo pohovoru a poskytne cenné dáta nielen firme, ale aj samotným uchádzačom. S kandidátmi sa nielen rozpráva, ale tiež analyzuje dáta, testuje ich a triedi podľa toho, ako sa hodia na danú pozíciu.

chatbot

Foto: Shutterstock

Zmeria osobnosť aj potenciál

Náborové chatboty, ktoré zbierajú základné kandidátske informácie, na trhu už existujú. UniCredit Bank však tvrdí, že žiaden z nich nedokáže pracovať so získanými dátami tak ako práve jej chatbot. „Bežné chatboty dokážu s kandidátmi len viesť rozhovor podľa vopred pripraveného scenára, ktorý sa pýta predovšetkým na profesijné skúsenosti. UniCredit Bot ide výrazne ďalej, meria, ako sa kandidát hodí na pozíciu, jeho prístup k práci, ale aj logické myslenie,“ vysvetľuje hovorkyňa banky Zuzana Ďuďáková.

Podľa nej chatbot potom dáta detailne analyzuje. Náborový tím tak z osobnostného profilu zistí nielen to, čo kandidát vie, ale hlavne to, ako zapadne do tímu, ako bude na pozícii spokojný a aký bude podávať výkon. Chatbot dokáže zmerať, či je kandidát profilovo viac vhodný na pozíciu analytika alebo obchodníka, ako je motivovaný k vlastnému rastu a aj to, či má manažérsky potenciál. Jeho predikcie sa navyše budú len zlepšovať: čím viac kandidátov naberie, tým bude múdrejší.

Profil uchádzača úplne pre každého

Digitalizácia má predovšetkým ušetriť prácu ľudí tam, kde to zvládne technológia,“ predstavuje stratégiu projektu riaditeľka ľudských zdrojov v banke Hana Čitbajová. „Chceme sa viac venovať práci, pri ktorej nás stroje nikdy nenahradia. Vďaka chatbotu získame viac priestoru na to, aby sme sa mohli venovať konzultantskej činnosti, poradenstvu a priamemu kontaktu so zamestnancami. V tom vidím budúcnosť starostlivosti a rozvoja ľudí.“

Inteligentný chatbot nedáva len bežné otázky v oblasti personalistiky. Kandidátom vytvorí ich osobnostný profil, ktorý dostanú do e-mailu, a to aj v prípade, že nevyhovujú požiadavkám na danú pozíciu.

Práca s dátami je budúcnosťou

„Strategickú prácu s dátami vnímame ako budúcnosť a chceme v nej byť lídrami na trhu. Projekt chatbot, ktorý sme odštartovali, je natoľko ojedinelý, že ho plánujeme využiť nielen na nábor, ale napríklad aj na rozvoj existujúcich zamestnancov. Chatbot je tiež dôležitou súčasťou komplexnej digitálnej stratégie UniCredit Bank,“ hovorí generálny riaditeľ UniCredit Bank Jakub Dusílek.

Postupne digitalizujeme naše kľúčové retailové produkty, neustále inovujeme mobilné a internetové bankovníctvo a spustili sme aplikáciu aj pre privátnych klientov. Chatbot ukazuje, že umelú inteligenciu a dátovú analýzu dokážeme plne využiť na získanie kvalitných kolegýň a kolegov, ktorí posilnia náš tím, a to nielen v oblasti digitalizácie,“ opisuje chatbot zástupca generálneho riaditeľa Marco Iannaccone.

logo
Prečítajte si tiež:
23.4.2024 Redakcia FinReport

Ako získať vodičské oprávnenie s finančným príspevkom od štátu

Získať vodičské oprávnenie na Slovensku nie je veru lacnou záležitosťou. Mladí ľudia, ktorí sú v opatere centier pre deti a rodiny, po ...

23.4.2024 Martin Jamnický

Do dražby smeruje unikátna zbierka mincí, jej hodnota môže prekonať 5 miliónov eur

Zberatelia aj investori by mali zbystriť pozornosť. Do dražby putuje celoživotná zbierka významného zberateľa MUDr. Václava Brunu. ...

23.4.2024 Redakcia FinReport

Europarlament: Oprava výrobkov za výhodné ceny bude možná aj po uplynutí záruky

Poslanci Európskeho parlamentu schválili pravidlá jednoduchšieho prístupu k opravám tovarov a výrobkov. Žiadať o ne bude možné aj po ...

23.4.2024 Redakcia FinReport

Spotrebiteľská organizácia varuje pred sťahovaním aplikácie Temu

Používanie niektorých mobilných aplikácií môže byť vyslovene škodlivé nielen pre váš mobilný telefón, ale aj pre bankový účet, s ...

23.4.2024 Redakcia FinReport

VÚB banka: Vedenie účtu aj narábanie s hotovosťou budú drahšie

VÚB je ďalšou bankou pôsobiacou na slovenskom finančnom trhu, ktorá ohlásila zmeny v cenníku svojich služieb. Vychádza z nich, že klienti ...

23.4.2024 Zuzana Fryč

Výber PZP nemusí byť len o nízkej cene, dá sa z neho vyťažiť oveľa viac

Pri výbere povinného zmluvného poistenia (PZP) často rozhoduje čo najnižšia cena, keďže mnohí túto poistku považujú len za zákonnú ...

22.4.2024 Robert Juriš

Bitcoin prešiel halvingom, očakávaný cenový skok zatiaľ nenastal

Zrejme najsledovanejšia udalosť roka vo svete kryptomien sa stala realitou. Takzvaný halving bitcoinu sa udial v noci z 19. na 20. apríla 2024. ...

22.4.2024 Robert Juriš

Predaj bytov v Bratislave zaznamenal prvé oživenie od roku 2022, ceny stagnujú

Začiatok tohto roka sa na bratislavskom trhu s nehnuteľnosťami niesol v znamení mierneho oživenia. Počas prvých troch mesiacov 2024 sa ...

22.4.2024 Zuzana Fryč

Čomu je lepšie sa vyhnúť počas cestovania, alebo ktoré riziká cestovné poistenie nekryje?

Niektorí preferujú cestovanie najmä počas leta, pre iných sa stalo súčasťou ich životného štýlu počas celého roka. Súčasťou ciest, a ...

19.4.2024 Roland Régely

Pomoc s hypotékou sa má po novom týkať aj ľudí s refinancovaným úverom

Štát sa usiluje pomáhať ľuďom so splácaním ich hypotekárnych úverov a po novom chce kompenzovať zvýšené splátky hypoték aj tým, ...

17.4.2024 Robert Juriš

Zubné benefity zdravotných poisťovní sa už o niekoľko dní skončia. Čo bude s ich ďalšími službami?

Poskytovaniu zubných benefitov v zdravotných poisťovniach je koniec. Od mája 2024 budú minulosťou. Ministerstvo zdravotníctva tvrdí, že ...

16.4.2024 Redakcia FinReport

Desiatka bánk na Slovensku začína používať jednotný ESG dotazník pre zákazníkov

Desiatka bánk pôsobiacich na slovenskom finančnom trhu začína používať nový jednotný ESG (Environmental – Social – Governance) ...

16.4.2024 Redakcia FinReport

Európske banky vyzvali EÚ, aby ich označila za strategický sektor

Európske banky vyzvali Európsku úniu, aby ich označila za kriticky dôležitý, respektíve strategický sektor. V zdôvodnení tejto požiadavky ...

16.4.2024 Redakcia FinReport

Zubné benefity zdravotných poisťovní sa v apríli 2024 skončia

Poskytovaniu zubných benefitov v zdravotných poisťovniach je koniec. Od mája 2024 budú minulosťou. Ministerstvo zdravotníctva tvrdí, že ...

15.4.2024 Roland Régely

Slovenské hypotéky patria medzi najdrahšie v eurozóne, klesá aj náš rating

V roku 2022 boli hypotéky na Slovensku jedny z najlacnejších v eurozóne, dnes sú na opačnom konci rebríčka. Kým v iných krajinách Európy ...

11.4.2024 Redakcia FinReport

Väčšina služieb Slovenskej sporiteľne bude nedostupná

Najväčšia banka na Slovensku avizuje odstávku niektorých služieb, ktorú zdôvodňuje aktualizáciou a údržbou bankových systémov. ...

10.4.2024 Zuzana Fryč

Ako zvládnuť zvýšenie splátok hypotekárneho úveru aj bez pomoci štátu

Od 1. januára tohto roka dostali dlžníci s hypotékami možnosť využiť štátny príspevok na zvýšenú splátku úveru na bývanie, ktorý im ...

9.4.2024 Redakcia FinReport

Klienti Fio banky za niektoré tovary či služby zaplatili dvakrát

Fio banka sa obrátila na svojich klientov prostredníctvom sociálnej siete Facebook, kde sa im ospravedlnila za nepríjemnosti, s ktorými sa ...

Mobilná aplikácia
VISA MasterCard Maestro Apple Pay Google Pay