Hľadaj
× Aplikácia Aplikácia

Tatra banka prichádza s inováciou, ktorá má zabrániť podvodným telefonátom

Redakcia FinReport Banky a poisťovne
SK
EN
Poslať

Podvodníci v digitálnom priestore hľadajú stále nové spôsoby, ako sa dostať k cudzím peniazom. Čoraz častejšie sú klienti vystavovaní útokom formou vishingu, čiže snahe o získanie citlivých bankových informácií cez telefón. Tatra banka ako prvá banka na Slovensku preto prináša novú funkcionalitu, prostredníctvom ktorej si klient bude môcť overiť pravosť každého telefonátu z kontaktného centra DIALOG Live prostredníctvom jedinečného kódu.

image

Foto: Shutterstock

Podvodu zabráni číselný kód

Od 7. marca 2023 si bude môcť každý klient Tatra banky overiť pravosť prichádzajúceho hovoru z banky prostredníctvom unikátneho kódu. Počas každého telefonátu, ktorý banka uskutoční, dostane klient správu do schránky správ v mobilnej aplikácii Tatra banka a Internet bankinguTB.

Zo správy sa dozvie meno pracovníka banky, dátum a čas telefonátu a číselný kód. Tento kód bude poznať len pracovník banky a klient. Klient si preto jednoducho overí, či prebiehajúci hovor je podvodný, alebo skutočne hovorí s pracovníkom banky. Postačuje, ak sa volajúceho opýta na číselný kód, ktorý poznajú iba oni dvaja, a tým si overí pravosť telefonátu.

V prípade, že volajúci nebude poznať kód, alebo bude klienta akýmikoľvek spôsobmi presviedčať o pravosti telefonátu aj bez nutnosti poznania kódu, klient by mal ukončiť akúkoľvek ďalšiu komunikáciu a v žiadnom prípade neposkytovať svoje osobné alebo prihlasovacie údaje.

Ukončiť komunikáciu by mal klient aj v prípade, ak správu dostal formou SMS správy, e-mailu alebo iného komunikačného kanálu, keďže je kód zasielaný výlučne prostredníctvom mobilnej aplikácie Tatra banka alebo Internet bankinguTB.

Ako funguje vishing v praxi

Tatra banka týmto opatrením reaguje čoraz intenzívnejšie na snahy podvodníkov dostať sa k citlivým údajom bankových klientov. Stále častejšie sa pritom objavujú podvodné telefonáty, v ktorých sa útočník pokúša navodiť dojem telefonátu z banky alebo od inej autority. Zároveň platí, že podvodné hovory sú čoraz sofistikovanejšie. Nie je nič nezvyčajné, že číslo, z ktorého útočníci volajú, sa volanému zobrazí s názvom call centra banky.  Rozlíšiť, či ide o reálnu komunikáciu s bankou, alebo o podvod, je preto pre klienta banky veľmi náročné. 

Kľúčové slová

logo
Prečítajte si tiež:
21.9.2023 Redakcia FinReport

INESS: Najlepší volebný program v oblasti verejných financií majú SaS a PS

Analytici Inštitútu ekonomických a sociálnych štúdií INESS zhodnotili volebné programy politických strán kandidujúcich v nadchádzajúcich ...

21.9.2023 Roland Régely

Komerčné zdravotné pripoistenie: Čo všetko by mohlo obsahovať a kedy sa ho dočkáme?

Kým v západných krajinách, ako sú Rakúsko, Francúzsko, Dánsko a Holandsko, existuje koncept komerčného zdravotného pripoistenia už roky, ...

21.9.2023 Redakcia FinReport

Netrisk a Bauer Media zlúčia svoje online porovnávače v strednej a východnej Európe

Bauer Media Group a Netrisk Group sa dohodli na spojení svojich online porovnávacích spoločností v šiestich krajinách strednej a východnej ...

21.9.2023 Redakcia FinReport

Podvod: Podnikateľ zdokladoval, že tankoval aj 30-krát denne, daniari mu to spočítali

Podnikateľ chcel optimalizovať výsledok hospodárenia svojej firmy, a preto sa uchýlil k nečestnému konaniu. Do nákladov si zahrnul množstvo ...

21.9.2023 Robert Juriš

Príprava digitálnych mien centrálnych bánk sa dostala do ďalšej fázy, Swift koordinuje beta testy

Spoločnosť pre medzibankovú komunikáciu Swift spolupracuje s tromi centrálnymi bankami a 30 finančnými inštitúciami na beta testoch ...

21.9.2023 Redakcia FinReport

Stále pracujeme viac ako priemerní Európania

Slovenskí zamestnanci stále pracujú viac ako priemerní Európania. V minulom roku strávili v práci približne 39,6 hodiny týždenne, čo je o ...

20.9.2023 Robert Juriš

Druhý pilier: Za dva roky sa z konzervatívnych do indexových fondov presunie 3,7 miliardy eur

Počet sporiteľov v druhom pilieri presiahol 1,8 milióna. Úspory približne pol milióna z nich už migrujú do predvolenej investičnej ...

18.9.2023 Zuzana Fryč

Poľnohospodárska úroda patrí medzi najrizikovejšie oblasti poistenia. Kde a ako je možné si ju poistiť?

Dôležitú úlohu v kvalite a objeme úrody plodín hrá počas celého roka počasie, ktoré je v posledných rokoch čoraz nevyspytateľnejšie. ...

15.9.2023 Redakcia FinReport

V bankách pôsobiacich na Slovensku je len minimum slovenského kapitálu

Základné imanie bánk pôsobiacich na slovenskom finančnom trhu má mimoriadne pestrú štruktúru. Kapitál pochádzajúci zo zahraničia ovláda ...

14.9.2023 Zuzana Fryč

Ako si poistiť splácanie hypotéky čo najefektívnejšie z hľadiska ceny a pokrytia možných rizík?

Pri žiadosti o úver na bývanie banky v súčasnosti ponúkajú na ochranu schopnosti splácania hypotéky takzvané bankopoistenie, respektíve ...

14.9.2023 Redakcia FinReport

Europarlament sprísňuje podmienky poskytovania spotrebiteľských úverov, týka sa to aj tých našich

Poslanci Európskeho parlamentu sa opäť zaoberali sprísňovaním pravidiel poskytovania spotrebiteľských úverov. Schválili smernicu, podľa ...

14.9.2023 Redakcia FinReport

Ročne sa v školách stane až 11-tisíc úrazov. Pomôže napríklad detské životné poistenie

Úrazovosť v školách sa každým rokom zvyšuje. Tvrdí to Ministerstvo školstva SR na základe vlastnej databázy dát. Aktuálne predstavuje ...

13.9.2023 Redakcia FinReport

Slovenská sporiteľňa zvýšila úroky na termínovaných vkladoch

Slovenská sporiteľňa od dnes zvýšila úrokové sadzby na svojich termínovaných vkladoch. Ak bankoví klienti splnia niekoľko ďalších ...

13.9.2023 Miloslava Némová

Viaceré banky zmenili ceny svojich služieb, väčšina úprav sa týka predčasného splácania úverov

Slovenské banky vo veľkom menia svoje obchodné podmienky a cenníky služieb. Na začiatku septembra viaceré banky pôsobiace na slovenskom ...

12.9.2023 Roland Régely

Mimoriadne splátky hypotéky sa dajú robiť častejšie a bez poplatku, no len málokto si to môže dovoliť

Slovenské banky po novom musia umožniť klientom s hypotékou vykonávať bezplatné mimoriadne splátky častejšie ako v minulosti. Predtým, ...

12.9.2023 Redakcia FinReport

Poisťovňa Uniqa dosiahla v prvom polroku tohto roku čistý zisk takmer 38 miliónov eur

Za prvých šesť mesiacov tohto roka Uniqa v Českej republike a na Slovensku podľa predbežných údajov predpísala na poistnom celkovo 416,77 ...

11.9.2023 Zuzana Fryč

Desať rád, ako postupovať pri zmene zdravotnej poisťovne

Keďže zmenu zdravotnej poisťovne je možné urobiť len raz za rok, a to najneskôr do 30. septembra, je najvyšší čas dozvedieť sa viac, čo ...

11.9.2023 Redakcia FinReport

UniCredit Bank zvýšila úrokové sadzby niektorých svojich hypoték

Po minuloročnom dramatickom zvyšovaní úrokových sadzieb hypotekárnych úverov v súčasnosti úroky stúpajú už len veľmi mierne. Príkladom ...

Mobilná aplikácia
VISA MasterCard Maestro Apple Pay Google Pay