Hľadaj
× Aplikácia Aplikácia

Tatra banka prichádza s inováciou, ktorá má zabrániť podvodným telefonátom

Redakcia FinReport Banky a poisťovne Poslať

Podvodníci v digitálnom priestore hľadajú stále nové spôsoby, ako sa dostať k cudzím peniazom. Čoraz častejšie sú klienti vystavovaní útokom formou vishingu, čiže snahe o získanie citlivých bankových informácií cez telefón. Tatra banka ako prvá banka na Slovensku preto prináša novú funkcionalitu, prostredníctvom ktorej si klient bude môcť overiť pravosť každého telefonátu z kontaktného centra DIALOG Live prostredníctvom jedinečného kódu.

Foto: Shutterstock

Podvodu zabráni číselný kód

Od 7. marca 2023 si bude môcť každý klient Tatra banky overiť pravosť prichádzajúceho hovoru z banky prostredníctvom unikátneho kódu. Počas každého telefonátu, ktorý banka uskutoční, dostane klient správu do schránky správ v mobilnej aplikácii Tatra banka a Internet bankinguTB.

Zo správy sa dozvie meno pracovníka banky, dátum a čas telefonátu a číselný kód. Tento kód bude poznať len pracovník banky a klient. Klient si preto jednoducho overí, či prebiehajúci hovor je podvodný, alebo skutočne hovorí s pracovníkom banky. Postačuje, ak sa volajúceho opýta na číselný kód, ktorý poznajú iba oni dvaja, a tým si overí pravosť telefonátu.

V prípade, že volajúci nebude poznať kód, alebo bude klienta akýmikoľvek spôsobmi presviedčať o pravosti telefonátu aj bez nutnosti poznania kódu, klient by mal ukončiť akúkoľvek ďalšiu komunikáciu a v žiadnom prípade neposkytovať svoje osobné alebo prihlasovacie údaje.

Ukončiť komunikáciu by mal klient aj v prípade, ak správu dostal formou SMS správy, e-mailu alebo iného komunikačného kanálu, keďže je kód zasielaný výlučne prostredníctvom mobilnej aplikácie Tatra banka alebo Internet bankinguTB.

Ako funguje vishing v praxi

Tatra banka týmto opatrením reaguje čoraz intenzívnejšie na snahy podvodníkov dostať sa k citlivým údajom bankových klientov. Stále častejšie sa pritom objavujú podvodné telefonáty, v ktorých sa útočník pokúša navodiť dojem telefonátu z banky alebo od inej autority. Zároveň platí, že podvodné hovory sú čoraz sofistikovanejšie. Nie je nič nezvyčajné, že číslo, z ktorého útočníci volajú, sa volanému zobrazí s názvom call centra banky.  Rozlíšiť, či ide o reálnu komunikáciu s bankou, alebo o podvod, je preto pre klienta banky veľmi náročné. 

logo
Prečítajte si tiež:
19.4.2024 Eva Sadovská

Dnes (19. apríla) je svetový deň investičných fondov. Ako sa im darí na Slovensku?

Práve 19. apríla sa narodil Abraham van Ketwich, ktorý v roku 1774 založil historicky prvý investičný fond. Investovanie do fondov je ...

19.4.2024 Redakcia FinReport

Ekonomika Slovenska vlani rástla rýchlejšie, ako sa pôvodne zdalo, nárast dosiahol „až“ 1,6 %

Ekonomika Slovenska v minulom roku rástla rýchlejšie, ako sa pôvodne zdalo. Na začiatku tohto roku Štatistický úrad SR tvrdil, že to bolo o ...

19.4.2024 Redakcia FinReport

Odchod do predčasného dôchodku bude po novom menej výhodný

Čerstvo schválená novela zákona o sociálnom poistení priniesla nie jednu, ale hneď dve novinky, ktoré zaujímajú slovenských dôchodcov. ...

19.4.2024 Robert Juriš

OpenAI je najviac financovaná spoločnosť s umelou inteligenciou. Jednorožec vyzbieral už 14 miliárd dolárov

Explozívny rast trhu s umelou inteligenciou pritiahol obrovskú pozornosť investorov rizikového kapitálu, ktorí naliali miliardy dolárov do ...

19.4.2024 Roland Régely

Pomoc s hypotékou sa má po novom týkať aj ľudí s refinancovaným úverom

Štát sa usiluje pomáhať ľuďom so splácaním ich hypotekárnych úverov a po novom chce kompenzovať zvýšené splátky hypoték aj tým, ...

19.4.2024 Redakcia FinReport

Prémiový benzín už stojí viac ako 1,90 eura, lacnejší sa blíži k hranici 1,70 eura za liter

Liter oboch druhov benzínu oproti predchádzajúcemu týždňu zdražel v priemere o ďalšie dva centy. Ten drahší prémiový 98-oktánový už ...

18.4.2024 Redakcia FinReport

Novela zákona o sociálnom poistení prinesie penzistom vyššie 13. dôchodky

Poslanci Národnej rady SR schválili novelu zákona o sociálnom poistení, v rámci ktorej odhlasovali vznik novej dôchodkovej dávky. Je ňou 13. ...

17.4.2024 Robert Juriš

Zubné benefity zdravotných poisťovní sa už o niekoľko dní skončia. Čo bude s ich ďalšími službami?

Poskytovaniu zubných benefitov v zdravotných poisťovniach je koniec. Od mája 2024 budú minulosťou. Ministerstvo zdravotníctva tvrdí, že ...

16.4.2024 Redakcia FinReport

Desiatka bánk na Slovensku začína používať jednotný ESG dotazník pre zákazníkov

Desiatka bánk pôsobiacich na slovenskom finančnom trhu začína používať nový jednotný ESG (Environmental – Social – Governance) ...

16.4.2024 Redakcia FinReport

Európske banky vyzvali EÚ, aby ich označila za strategický sektor

Európske banky vyzvali Európsku úniu, aby ich označila za kriticky dôležitý, respektíve strategický sektor. V zdôvodnení tejto požiadavky ...

16.4.2024 Redakcia FinReport

Zubné benefity zdravotných poisťovní sa v apríli 2024 skončia

Poskytovaniu zubných benefitov v zdravotných poisťovniach je koniec. Od mája 2024 budú minulosťou. Ministerstvo zdravotníctva tvrdí, že ...

15.4.2024 Roland Régely

Slovenské hypotéky patria medzi najdrahšie v eurozóne, klesá aj náš rating

V roku 2022 boli hypotéky na Slovensku jedny z najlacnejších v eurozóne, dnes sú na opačnom konci rebríčka. Kým v iných krajinách Európy ...

11.4.2024 Redakcia FinReport

Väčšina služieb Slovenskej sporiteľne bude nedostupná

Najväčšia banka na Slovensku avizuje odstávku niektorých služieb, ktorú zdôvodňuje aktualizáciou a údržbou bankových systémov. ...

10.4.2024 Zuzana Fryč

Ako zvládnuť zvýšenie splátok hypotekárneho úveru aj bez pomoci štátu

Od 1. januára tohto roka dostali dlžníci s hypotékami možnosť využiť štátny príspevok na zvýšenú splátku úveru na bývanie, ktorý im ...

9.4.2024 Redakcia FinReport

Klienti Fio banky za niektoré tovary či služby zaplatili dvakrát

Fio banka sa obrátila na svojich klientov prostredníctvom sociálnej siete Facebook, kde sa im ospravedlnila za nepríjemnosti, s ktorými sa ...

8.4.2024 Zuzana Fryč

Obávate sa o osud svojho smartfónu? Takto si ho môžete poistiť

Mobilný telefón, alebo v súčasnosti už vo väčšine prípadov smartfón, je každodennou súčasťou nášho života. No do akej miery ho ...

5.4.2024 Dominik Horváth

Prečo sú na finančnom trhu nielen komerčné, ale aj centrálne banky a ako fungujú?

Centrálne banky sú kľúčovým hráčom vo svetovej ekonomike a zohrávajú nenahraditeľnú úlohu pri riadení menovej politiky, regulácii ...

4.4.2024 Zuzana Fryč

V akých prípadoch vám poisťovňa odmietne uzatvoriť životné poistenie?

Prejavy duševných ochorení, o ktorých sa dnes hovorí čoraz viac, môžu skomplikovať uzatvorenie životného poistenia. Dôležité je preto ...

Mobilná aplikácia
VISA MasterCard Maestro Apple Pay Google Pay