Tatra banka prichádza s inováciou, ktorá má zabrániť podvodným telefonátom
Podvodníci v digitálnom priestore hľadajú stále nové spôsoby, ako sa dostať k cudzím peniazom. Čoraz častejšie sú klienti vystavovaní útokom formou vishingu, čiže snahe o získanie citlivých bankových informácií cez telefón. Tatra banka ako prvá banka na Slovensku preto prináša novú funkcionalitu, prostredníctvom ktorej si klient bude môcť overiť pravosť každého telefonátu z kontaktného centra DIALOG Live prostredníctvom jedinečného kódu.

Foto: Shutterstock
Podvodu zabráni číselný kód
Od 7. marca 2023 si bude môcť každý klient Tatra banky overiť pravosť prichádzajúceho hovoru z banky prostredníctvom unikátneho kódu. Počas každého telefonátu, ktorý banka uskutoční, dostane klient správu do schránky správ v mobilnej aplikácii Tatra banka a Internet bankinguTB.
Zo správy sa dozvie meno pracovníka banky, dátum a čas telefonátu a číselný kód. Tento kód bude poznať len pracovník banky a klient. Klient si preto jednoducho overí, či prebiehajúci hovor je podvodný, alebo skutočne hovorí s pracovníkom banky. Postačuje, ak sa volajúceho opýta na číselný kód, ktorý poznajú iba oni dvaja, a tým si overí pravosť telefonátu.
V prípade, že volajúci nebude poznať kód, alebo bude klienta akýmikoľvek spôsobmi presviedčať o pravosti telefonátu aj bez nutnosti poznania kódu, klient by mal ukončiť akúkoľvek ďalšiu komunikáciu a v žiadnom prípade neposkytovať svoje osobné alebo prihlasovacie údaje.
Ukončiť komunikáciu by mal klient aj v prípade, ak správu dostal formou SMS správy, e-mailu alebo iného komunikačného kanálu, keďže je kód zasielaný výlučne prostredníctvom mobilnej aplikácie Tatra banka alebo Internet bankinguTB.
Ako funguje vishing v praxi
Tatra banka týmto opatrením reaguje čoraz intenzívnejšie na snahy podvodníkov dostať sa k citlivým údajom bankových klientov. Stále častejšie sa pritom objavujú podvodné telefonáty, v ktorých sa útočník pokúša navodiť dojem telefonátu z banky alebo od inej autority. Zároveň platí, že podvodné hovory sú čoraz sofistikovanejšie. Nie je nič nezvyčajné, že číslo, z ktorého útočníci volajú, sa volanému zobrazí s názvom call centra banky. Rozlíšiť, či ide o reálnu komunikáciu s bankou, alebo o podvod, je preto pre klienta banky veľmi náročné.
Kľúčové slová
Mzdová kalkulačka
Mzdová kalkulačka ADVANCED
Kalkulačka tehotenskej dávky
Kalkulačka materskej dávky
Kalkulačka rodičovského bonusu
Valorizácia dôchodkov
Kalkulačka na výpočet dôchodku
Kalkulačka dôchodkového veku
Kalkulačka vdovského dôchodku
Kalkulačka sirotského dôchodku
Kalkulačka minimálneho dôchodku
Porovnanie zdravotných poisťovní
2023

Finanční agenti

Kryptomeny

Zamestnanie

Kultúra a umenie

Voľný čas


SPRAVODAJSTVO





Najčítanejšie
- 1.Anketa: Pre finančných agentov je kľúčové vzdelávanie seba aj svojich kolegov
- 2.43. Novomestský jarmok 22. - 24. septembra 2023
- 3.Minimálne dôchodky sa zvyšujú už od 1. októbra 2023. O koľko pôjdu nahor?
- 4.Ružinovské hodové slávnosti 23. - 24. septembra 2023
- 5.Komerčné zdravotné pripoistenie: Čo všetko by mohlo obsahovať a kedy sa ho dočkáme?