Hľadaj

Spoločnosť Kooperativa dostala pokutu 50 000 eur za PZP a havarijné poistenie

Ján Beracka Banky a poisťovne Poslať

Spoločnosť Kooperativa dostala od Národnej banky Slovenska (NBS) pokutu vo výške 50-tisíc eur. Dôvodom je to, že podľa NBS spoločnosť „nevykonávala činnosť poisťovateľa s odbornou starostlivosťou v záujme svojich klientov“.

Pobočka poisťovne Kooperativa

Foto: Kooperativa

Pokuta sa týka poistenia vozidiel, konkrétne produktov „poistenie škôd na motorových dopravných prostriedkoch (iných než koľajových)“ a „poistenie zodpovednosti za škodu spôsobenú prevádzkou motorového vozidla“. Nedostatky zistila NBS, ktorá je orgánom dohľadu, za obdobia od 1. januára 2012 do 31. marca 2014 a tiež  v rozpätí 26. mája 2014 a 31. decembra 2014.

Poisťovňa klientom podľa NBS neochotne platila takzvané nespotrebované poistné. Je to časť poistného, ktoré poisťovňa klientovi vracia, ak odpadne dôvod poistenia pred uplynutím doby, za ktorú bolo jednorazové poistné zaplatené.

Poisťovňa však podľa NBS mala vo svojej činnosti viac nedostatkov. Poisťovňa prijala vnútorný predpis účinný od 18. februára 2014, ktorý neobsahuje objektívnu metódu, pre zisťovanie a výpočet výšky skutočnej škody, a tým neumožňuje objektívne a správne určenie rozsahu poistného plnenia pre likvidáciu poistných udalostí.

NBS poisťovni uložila spoločnosti Kooperativa „opatrenia na odstránenie a nápravu zistených nedostatkov“, ktoré vznikli pri PZP a havarijnom poistení. Poisťovňa má zaviesť metódy, postupy a spôsoby pre zisťovanie a výpočet výšky skutočnej škody spôsobenej prevádzkou motorového vozidla a rozsahu poistného plnenia.

Poisťovňa tiež podľa NBS má prepočítať objektívnou metódou výšku škody spôsobenú prevádzkou motorového vozidla a rozsah poistného plnenia zo všetkých poistných udalostí PZP a poistných udalostí havarijného poistenia.

Poisťovňa tiež dostala od NBS úlohu zaviesť metódy, postupy a a spôsoby na výplatu nespotrebovaného poistného.

Uplatňovanie tohto vnútorného predpisu podľa NBS znamenalo viacero konkrétnych pochybení:

- podľa uvedeného vnútorného predpisu pri likvidácii poistných udalostí PZP, pričom stanovila výšku škody, respektíve poistného plnenia pri 20 poistných udalostiach neobjektívne, nesprávne a v neprospech klientov

- pri likvidácii 5 poistných udalostí PZP nezačala bez zbytočného odkladu prešetrovanie

- v 4 prípadoch poistných udalostí neposkytla poškodeným písomné vysvetlenie dôvodov, pre ktoré odmietla plniť, alebo pre ktoré znížila poistné plnenie, do troch mesiacov od oznámenia poistnej udalosti

- v 32 prípadoch poistných udalostí neposkytla oprávneným osobám poistné plnenie do 15 dní po skončení prešetrovania, ale poistné plnenie im poskytla až v čase od 27 dní do 300 dní po doručení posledného dokladu

- v 79 prípadoch poistných zmlúv PZP a havarijného poistenia vrátila nespotrebované poistné oprávneným osobám oneskorene, s omeškaním k uvedenému dňu od 32 dní do 765 dní

- v 79 prípadoch poistných zmlúv PZP nevrátila nespotrebované poistné oprávneným osobám, čo bolo k uvedenému dňu omeškanie od 34 dní do 905 dní.

v 132 311 prípadoch poistných vzťahov (zmlúv) PZP a havarijného poistenia nevrátila oprávneným osobám nespotrebované poistné (podľa stavu k 31. decembra 2014) spolu v sume 6 014 695 eur

- pri likvidácii 18 poistných udalostí PZP poisťovňa objektívne nevyhodnotila údaje o oznámených poistných udalostiach a najskôr odmietla poskytnúť oprávneným osobám poistné plnenie, ale následne, až na základe sťažností klientov, im poistné plnenie poskytla, bez dokladovania a posúdenia nových skutočností

logo
Prečítajte si tiež:
15.10.2024 Redakcia FinReport

Najvýkonnejší meme coin – Popcat dosiahol v tomto roku 6 300-percentný nárast hodnoty

Za posledné roky sa v kryptopriestore objavilo hneď niekoľko meme coinov, ktorých hodnota sa závratne zvýšila, získali masívne trhové ...

15.10.2024 Redakcia FinReport

Podvodníci najnovšie kradnú osobné údaje používateľom služieb Booking a Airbnb

Krádež osobných údajov sa často končí krádežou peňazí. Aj preto výskumníci spoločnosti ESET upozorňujú na svoje nové zistenia o ...

15.10.2024 Mário Špilberger

Porovnanie cien: Za plyn v budúcom roku zaplatíme viac, elektrina zdražie len minimálne

Hoci ešte nepoznáme konečné cenové rozhodnutie regulačného úradu a vláda sa ešte nedohodla na finálnej podobe pomoci s cenami energií pre ...

15.10.2024 Redakcia FinReport

Pozor na správne poistenie bytového domu. Aj malá oprava môže vyjsť draho

Malo by byť samozrejmosťou, že každý byt v bytovom dome je poistený. Dôležité je však myslieť aj na poistenie samotného bytového domu. ...

15.10.2024 Robert Juriš

Septembrová inflácia na Slovensku dosiahla 2,6 %, zaostávame za priemerom eurozóny

Rast spotrebiteľských cien tovarov a služieb na Slovensku sa v septembri tohto roka mierne spomalil. Inflácia sa zastavila na čísle 2,6 %, čo ...

15.10.2024 Redakcia FinReport

Tržby v auguste 2024 sa prepadli najmä podnikom v priemysle a stavebníctve

Augustové tržby poklesli tým najsledovanejším odvetviam slovenskej ekonomiky. Po raste v predchádzajúcom mesiaci tržby v priemysle, doprave a ...

15.10.2024 Robert Juriš

V Bratislave sa predalo dvakrát viac nových bytov ako vlani

Bratislavský realitný trh ožíva. V treťom štvrťroku tohto roku stúpol počet predaných bytov, no cenový rast zatiaľ zostáva utlmený. ...

11.10.2024 Robert Juriš

Tatra banka znížila úrokové sadzby hypoték s trojročným fixom pod 4 %

Augustovo-septembrová smršť spojená so znižovaním úrokových sadzieb hypotekárnych úverov v bankách pôsobiacich na slovenskom finančnom ...

11.10.2024 Martina Staňová

V niektorých bankách odíde platba ako okamžitá, len ak ju tak označíte

Okamžité platby dnes na Slovensku poskytuje sedem bánk. Hoci vo väčšine z nich sú okamžité platby automaticky v internet- či mobil bankingu ...

10.10.2024 Mário Špilberger

Cestovné poistenie: Čo bezpodmienečne musí byť jeho súčasťou a čo ani nie

Hoci sa o cestovnom poistení najviac hovorí v čase letnej dovolenky, zanietení cestovatelia vedia, že ide o celoročnú záležitosť. Zíde sa ...

9.10.2024 Redakcia FinReport

Škody po septembrových povodniach sa blížia k 17 miliónom eur a budú vyššie

Takmer mesiac uplynul od intenzívnych dažďových zrážok, ktoré na viacerých slovenských vodných tokoch vyvolali mohutné povodne. Poisťovne ...

8.10.2024 Marián Búlik

Dopyt po hypotékach rastie, no dostupnosť bývania sa zlepšuje len veľmi pomaly

Dopyt po hypotékach od úvodu roka narástol už o takmer štvrtinu. Kým vo februári 2024 banky poskytli nové úvery za 300 miliónov eur, v ...

8.10.2024 Roland Régely

Záujem o štátny príspevok na hypotéku zostáva nízky, doposiaľ ho využilo 17-tisíc ľudí

Bonifikácia hypoték už platí aj pre refinančné úvery, no ani táto skutočnosť nepriniesla dramatickú zmenu vo využívaní príspevku. ...

4.10.2024 Redakcia FinReport

Už o tri mesiace vodičom v celej EÚ postačí mať elektronickú zelenú kartu v mobile

Viacero krajín zapojených do systému zelenej karty už v minulosti zaviedlo možnosť preukázať sa pri cestnej kontrole elektronickou zelenou ...

3.10.2024 Mário Špilberger

Poistenie čelného skla: Kedy sa vám zíde PZP, kedy havarijné poistenie a kedy budete potrebovať právnika

Výmena čelného skla môže stáť stovky alebo niekoľko tisíc eur, a preto sa motoristi často rozhodujú, či si majú, alebo nemajú poistiť ...

3.10.2024 Redakcia FinReport

mBank prináša osobnú pôžičku s úrokom 5,89 % ročne aj s jej vylepšeným poistením

Digitálna mBank prichádza s osobnou pôžičkou s úrokom 5,89 % ročne. Tento úver je s poistením, ako aj bez poistenia, bez poplatkov za ...

1.10.2024 Redakcia FinReport

NBS: Odolnosť bánk na Slovensku zostáva naďalej vysoká

Banky pôsobiace na slovenskom finančnom trhu vlani vygenerovali zisk presahujúci rekordnú miliardu eur. V tomto roku sa im darí takmer rovnako ...

30.9.2024 Roland Régely

Samostatní finanční agenti si budúci rok opäť priplatia za dohľad od NBS

Náklady na činnosť väčšiny samostatných finančných agentov od roku 2025 stúpnu. Vyplýva to z rozhodnutia Národnej banky Slovenska (NBS). ...

Mobilná aplikácia
VISA MasterCard Maestro Apple Pay Google Pay