Hľadaj
× Aplikácia Aplikácia

Slovenská sporiteľňa predstavila prvú 3D holografickú bankárku Vesnu

Robert Juriš Banky a poisťovne Poslať

Slovenská sporiteľňa ukázala, ako môže vyzerať budúcnosť bankovníctva. V pobočke v bratislavskom Nivy centre víta návštevníkov Vesna – prvá 3D holografická bankárka. Vďaka umelej inteligencii dokáže odpovedať na otázky, vďaka čomu pracovníkom pobočky šetrí čas. V skutočnosti však má nie jeden, ale hneď dva pracovné úväzky. Funguje tiež v online priestore ako chatbot v rámci bankového webu.

Vesna SLSP

Foto: Slovenská sporiteľňa

Odpovedá na otázky, komunikuje

„Nové technológie nám dávajú možnosť ponúknuť ľuďom zážitok, aký by ešte prednedávnom bol z kategórie sci-fi. No možno už o pár rokov bude bežným štandardom nielen v bankách, ale v celej škále služieb založených na poskytovaní informácií,“ povedal generálny riaditeľ Slovenskej sporiteľne Peter Krutil.

Vesna aktuálne odpovedá na otázky týkajúce sa účtov, platobných kariet, investovania a Georgea elektronického bankovníctva SLSP. Postupne k nim budú pribúdať ďalšie oblasti, aby dokázala komplexne pokryť všetky finančné témy, o ktoré sa ľudia zaujímajú. Výhodou Vesny je, že funguje nonstop a dokáže komunikovať s veľkým množstvom klientov súčasne.

Počas prvého mesiaca v pobočke a na webe zodpovedala takmer 10-tisíc otázok. „Naším cieľom nie je, aby Vesna nahradila ľudí. Svojich živých kolegov a kolegyne má odbremeniť od bežnej agendy a umožniť im venovať viac času kvalitnému osobnému poradenstvu,“ vysvetľuje riaditeľ banky.

Za projektom stoja slovenské firmy

Hoci chatbot či voicebot sú dnes už pomerne bežné nástroje komunikácie so zákazníkmi, kombinácia s vizuálnou podobou je unikátom aj vo svetovom meradle. Na technologickom vývoji Vesny sa podieľali slovenské firmy Nettle, Optio a Studio 727.

„Vesna je najvyšším stupňom automatizovanej komunikácie. Vďaka svojej fyzickej podobe pôsobí na ľudí dôveryhodnejšie a zanecháva výrazne lepší zážitok ako obyčajný chatbot,“ hovorí Andrej Greguš, spoluzakladateľ inovatívnej spoločnosti Nettle, ktorá sa špecializuje na navrhovanie a implementáciu komunikačných rozhraní, a ktorá zastrešovala kompletnú dodávku systémového riešenia.

Vesna vyzerá, ako si ľudia želajú

To, ako Vesna vyzerá, ako sa správa, či akú má reč tela, je výsledkom rozsiahleho prieskumu medzi tisíckami Slovákov a Sloveniek doplneného o desiatky osobných stretnutí so psychológmi.

Respondentov počas nich napojili na neurovedný prístroj zaznamenávajúci spontánnu aktivitu mozgu a ukazovali im rôzne varianty, mužské aj ženské, s cieľom nájsť ten, na ktorý budú ľudia reagovať najlepšie. Výsledkom je čiernovlasá žena s mierne väčšími očami vo veku približne 35 rokov. Jej oblečenie je dielom návrhára Martina Hrču.

Príprava na nie príliš vzdialenú budúcnosť

Vesna ukazuje, ako by mohli vyzerať bankové služby vo virtuálnom priestore metaverza, ktorý sa bude prelínať s realitou. Ten sa považuje za budúcnosť internetu a veľké technologické spoločnosti doň plánujú investovať miliardy eur. „Aj my sa už dnes pripravujeme na to, že raz budeme mať virtuálne pobočky vo virtuálnom svete. A služby v nich budú poskytovať virtuálni bankári a bankárky ako Vesna. Kľúčovú rolu v poradenstve však stále budú hrať živí ľudia,“ uzatvára P. Krutil.

logo
Prečítajte si tiež:
10.12.2023 Redakcia FinReport

Prieskum: Toto je 8 kľúčových očakávaní majiteľov e-shopov

Jednoduchosť, flexibilita, moderný vzhľad, rýchle načítanie, výhodná cena, spoľahlivosť, aktívna komunikácia s poskytovateľom a vývoj ...

10.12.2023 Redakcia FinReport

Zelenú transformáciu ničia vysoké náklady a úzke zameranie sa na vietor a slnko

Zelená transformácia ekonomiky dostáva zabrať. Veterný a solárny priemysel čelia silnejúcim výzvam, ktoré pramenia z rastúcich nákladov. ...

9.12.2023 Redakcia FinReport

Pozor na veľký počet finančných podvodov, najmä prostredníctvom autorizovaných platieb

Regulačný úrad finančného trhu v Spojenom kráľovstve Financial Conduct Authority (FCA), a nielen on, varuje pred narastajúcimi finančnými ...

8.12.2023 Redakcia FinReport

Každý siedmy Slovák sa pred Vianocami plánuje zadlžiť

Vianočné sviatky sú silným lákadlom pre zvýšenie osobných výdavkov, často aj nad rámec vlastných finančných možností. Tento rok sa ...

8.12.2023 Redakcia FinReport

Poslanci schválili daňový bonus pre ľudí, ktorí nevládzu splácať hypotéky

Parlament v zrýchlenom legislatívnom konaní schválil pomoc ľuďom, ktorí v tomto roku nezvládajú uhrádzať zvýšené splátky svojich ...

8.12.2023 Miloslava Némová

Prvá univerzita ruší bakalárske práce, dôvodom je umelá inteligencia. Pridajú sa ďalšie?

Zatiaľ jedna vysoká škola v Českej republike pristúpila k zrušeniu bakalárskych prác. Dôvodom tohto rozhodnutia je, že študenti často ...

8.12.2023 Redakcia FinReport

Zlacňovanie benzínu sa spomaľuje, u nafty sa úplne zastavilo

Pohonné látky na Slovensku počas uplynulých týždňov zlacňovali. V tom poslednom sa však situácia začala postupne meniť, znižovanie cien ...

8.12.2023 Roland Régely

Štyri banky od nového roka zvyšujú ceny za niektoré svoje služby

Slovenské banky zvyknú na prelome rokov meniť výšku poplatkov a nevyhneme sa tomu ani teraz. Už dnes je isté, že od 1. januára 2024 zmenia ...

6.12.2023 Andrej Vida

Stavební sporitelia sú v neistote, schyľuje sa k ďalšej zmene podmienok

Od januára nasledujúceho roka malo vstúpiť do platnosti takzvané rodinné sporenie, ktoré bolo schválené iba pred niekoľkými mesiacmi (v ...

6.12.2023 Redakcia FinReport

UNIQA v tomto roku zvýšila predpísané poistné o 8,9 %, rástla rýchlejšie ako poistný trh

Za prvých deväť mesiacov tohto roka predpísala UNIQA v Českej republike a na Slovensku poistné v celkovej výške takmer 609 miliónov eur. Z ...

5.12.2023 Robert Juriš

Vláda schválila balíček konsolidačných opatrení, bankári protestujú proti vysokému zdaneniu

Vláda na svojom poslednom rokovaní schválila balíček konsolidačných opatrení, ktoré do štátnej pokladnice majú priniesť zhruba 1,5 ...

4.12.2023 Roland Régely

Poslali ste peniaze na nesprávny účet? Stále je tu šanca, získať ich späť

Posielať peniaze cez internetbanking zbrklo a rýchlo sa nevypláca. Stačí „drobný“ preklep alebo nepozornosť a peniaze môžu skončiť na ...

2.12.2023 Redakcia FinReport

Zamestnanec pripravil banku o 2,2 milióna libier, čaká ho štvorročné väzenie

Bankový úradník si zrejme pomýlil povolanie. Namiesto toho, aby plnil zadania nadriadených najlepšie ako vie, rozšíril svoju činnosť aj o ...

1.12.2023 Roland Régely

Poistenie kybernetických rizík chráni pred krádežou peňazí, ale aj identity

Kybernetické riziká dnes ohrozujú nielen firmy, ale aj jednotlivcov. Kyberpoistenie pomáha ochrániť klienta pred zneužitím osobných údajov, ...

28.11.2023 Redakcia FinReport

Dopravné nehody: Rizikové sú najmä pondelky, letné mesiace a sivé vozidlá

Škodovosť vozidiel narastá. V roku 2023 sa podarilo prekonať aj najvyššie čísla spred vypuknutia pandémie koronavírusu. Najnehodovejším ...

28.11.2023 Robert Juriš

Neživotné poistenie rýchlo rastie, pomohla mu vysoká inflácia

Životné poistenie po pandémii koronavírusu už druhý rok za sebou rastie. Nárast je síce len mierny, no trend je pozitívny. Vzostup je ...

28.11.2023 Redakcia FinReport

Online podvody: Každý druhý človek sa už stretol s podvodníkom

Počet online podvodov významne rastie. Len za posledné necelé tri roky sa zvýšil o 530 %. Metódy podvodníkov sú sofistikované. Sú veľmi ...

27.11.2023 Andrej Vida

Čo všetko musíte spĺňať, aby ste mali nárok na získanie hypotekárneho úveru

Na slovenskom realitnom trhu nastal v poslednom období útlm. Predaj nehnuteľností klesol skokovo vtedy, keď naše banky začali zdvíhať ...

Mobilná aplikácia
VISA MasterCard Maestro Apple Pay Google Pay