Slovenská sporiteľňa predstavila prvú 3D holografickú bankárku Vesnu
Slovenská sporiteľňa ukázala, ako môže vyzerať budúcnosť bankovníctva. V pobočke v bratislavskom Nivy centre víta návštevníkov Vesna – prvá 3D holografická bankárka. Vďaka umelej inteligencii dokáže odpovedať na otázky, vďaka čomu pracovníkom pobočky šetrí čas. V skutočnosti však má nie jeden, ale hneď dva pracovné úväzky. Funguje tiež v online priestore ako chatbot v rámci bankového webu.

Foto: Slovenská sporiteľňa
Odpovedá na otázky, komunikuje
„Nové technológie nám dávajú možnosť ponúknuť ľuďom zážitok, aký by ešte prednedávnom bol z kategórie sci-fi. No možno už o pár rokov bude bežným štandardom nielen v bankách, ale v celej škále služieb založených na poskytovaní informácií,“ povedal generálny riaditeľ Slovenskej sporiteľne Peter Krutil.
Vesna aktuálne odpovedá na otázky týkajúce sa účtov, platobných kariet, investovania a Georgea elektronického bankovníctva SLSP. Postupne k nim budú pribúdať ďalšie oblasti, aby dokázala komplexne pokryť všetky finančné témy, o ktoré sa ľudia zaujímajú. Výhodou Vesny je, že funguje nonstop a dokáže komunikovať s veľkým množstvom klientov súčasne.
Počas prvého mesiaca v pobočke a na webe zodpovedala takmer 10-tisíc otázok. „Naším cieľom nie je, aby Vesna nahradila ľudí. Svojich živých kolegov a kolegyne má odbremeniť od bežnej agendy a umožniť im venovať viac času kvalitnému osobnému poradenstvu,“ vysvetľuje riaditeľ banky.
Za projektom stoja slovenské firmy
Hoci chatbot či voicebot sú dnes už pomerne bežné nástroje komunikácie so zákazníkmi, kombinácia s vizuálnou podobou je unikátom aj vo svetovom meradle. Na technologickom vývoji Vesny sa podieľali slovenské firmy Nettle, Optio a Studio 727.
„Vesna je najvyšším stupňom automatizovanej komunikácie. Vďaka svojej fyzickej podobe pôsobí na ľudí dôveryhodnejšie a zanecháva výrazne lepší zážitok ako obyčajný chatbot,“ hovorí Andrej Greguš, spoluzakladateľ inovatívnej spoločnosti Nettle, ktorá sa špecializuje na navrhovanie a implementáciu komunikačných rozhraní, a ktorá zastrešovala kompletnú dodávku systémového riešenia.
Vesna vyzerá, ako si ľudia želajú
To, ako Vesna vyzerá, ako sa správa, či akú má reč tela, je výsledkom rozsiahleho prieskumu medzi tisíckami Slovákov a Sloveniek doplneného o desiatky osobných stretnutí so psychológmi.
Respondentov počas nich napojili na neurovedný prístroj zaznamenávajúci spontánnu aktivitu mozgu a ukazovali im rôzne varianty, mužské aj ženské, s cieľom nájsť ten, na ktorý budú ľudia reagovať najlepšie. Výsledkom je čiernovlasá žena s mierne väčšími očami vo veku približne 35 rokov. Jej oblečenie je dielom návrhára Martina Hrču.
Príprava na nie príliš vzdialenú budúcnosť
Vesna ukazuje, ako by mohli vyzerať bankové služby vo virtuálnom priestore metaverza, ktorý sa bude prelínať s realitou. Ten sa považuje za budúcnosť internetu a veľké technologické spoločnosti doň plánujú investovať miliardy eur. „Aj my sa už dnes pripravujeme na to, že raz budeme mať virtuálne pobočky vo virtuálnom svete. A služby v nich budú poskytovať virtuálni bankári a bankárky ako Vesna. Kľúčovú rolu v poradenstve však stále budú hrať živí ľudia,“ uzatvára P. Krutil.
Mzdová kalkulačka
Mzdová kalkulačka ADVANCED
Kalkulačka tehotenskej dávky
Kalkulačka materskej dávky
Kalkulačka rodičovského bonusu
Valorizácia dôchodkov
Kalkulačka na výpočet dôchodku
Kalkulačka dôchodkového veku
Kalkulačka vdovského dôchodku
Kalkulačka sirotského dôchodku
Kalkulačka minimálneho dôchodku
Porovnanie zdravotných poisťovní
2023

Finanční agenti

Kryptomeny

Unicef

Zamestnanie

Kultúra a umenie


SPRAVODAJSTVO





Najčítanejšie
- 1.Štyri banky od nového roka zvyšujú ceny za niektoré svoje služby
- 2.Zelenú transformáciu ničia vysoké náklady a úzke zameranie sa na vietor a slnko
- 3.Prieskum: Toto je 8 kľúčových očakávaní majiteľov e-shopov
- 4.NBS: Najnovšia zberateľská minca bude mosadzná päťeurovka s motívom kamzíka
- 5.V krajinách na juhu Európy fajčí viac ľudí ako v tých severských