Slováci by kvôli zvýšeným poplatkom za bežný účet zmenili banku, sú pre nich najdôležitejšie
Pre Slovákov je výška mesačného poplatku za vedenie bežného účtu hlavným kritériom pre výber aj zmenu banky. Za najdôležitejší faktor pri výbere banky ju považuje viac ako polovica (58 %) klientov bánk. A pre takmer polovicu (47 %) by bol výrazný nárast poplatkov za vedenie bežného účtu dokonca najsilnejším motívom na zmenu súčasnej banky. Dôležitosť výšky poplatku potvrdzuje aj fakt, že takmer tri štvrtiny klientov bánk (73 %) vie presne, za aké služby a v akej výške platia poplatky vo svojej banke. Vyplýva to z prieskumu agentúry Focus, ktorý zrealizovala pre mBank.

Foto: Freepik
Po výške poplatku za vedenie bežného účtu berú respondenti do úvahy aj ďalšie faktory pre výber banky. S výrazným odstupom nasledujú kritériá ako moderná mobilná aplikácia (29 %), kvalitné internetové bankovníctvo (27 %) a možnosť zriadenia produktov online bez potreby návštevy banky (24 %). Výšku úrokovej miery pri produktoch, ktoré banka poskytuje berie do úvahy rovnako 24 % respondentov. Medzi najmenej dôležité kritériá naopak patrí veľkosť banky, ktorú označilo iba 6 % oslovených. A na odporúčanie svojich priateľov, známych či členov rodiny sa spolieha len 8 % respondentov.
"Dôležitosť výšky poplatku za vedenie bežného účtu sa nám dlhodobo potvrdzuje. Pravidelné mesačné výdavky hrajú pri zodpovednom hospodárení s peniazmi dôležitú úlohu. Ekonomická situácia sa dá zlepšiť aj drobnými zmenami v osobných financiách. Jednou z nich môžu byť práve ušetrené peniaze za vedenie bežného účtu, ktoré nie sú zanedbateľným výdavkom," upozorňuje Roman Fink, generálny riaditeľ mBank Slovensko.
Prieskum tiež ukázal, že väčšina klientov bánk deklaruje, že vedia, za aké služby a v akej výške platia poplatky vo svojej banke. Zaujímavosťou je, že najvyšší prehľad (82 %) o výške poplatkov vyslovujú respondenti s najvyšším príjmom od 2 701 eur mesačne. Naopak, najnižší prehľad (68 %) majú tí s najnižším príjmom do 900 eur mesačne.
„Na svojej banke klienti najčastejšie oceňujú žiadne alebo len nízke poplatky za vedenie účtu. Ich záujem o kontrolu nad vlastnými financiami potvrdzuje aj vysoká úroveň prehľadu o poplatkoch za jej služby. V čase širokej konsolidácie a rastu životných nákladov budú klienti pravdepodobne obozretnejšie strážiť aj menšie výdavky z ich rodinných rozpočtov. Aj preto je prekvapením, že výšku bankových poplatkov riešia a samotný prehľad o nich majú skôr ľudia s lepším finančným zázemím oproti ľuďom s nižšími príjmami. Pritom vzhľadom na súčasnú ekonomickú situáciu môže naberať na dôležitosti práve faktor žiadnych alebo nízkych poplatkov spojených s vedením bežného účtu v banke,“ konštatuje Martin Slosiarik, sociológ a riaditeľ agentúry Focus.
Mzdová kalkulačka - výpočet čistej mzdy a ceny práce
Mzdová kalkulačka ADVANCED
Tehotenské: Online kalkulačka na výpočet dávky
Kalkulačka materskej dávky
Valorizácia dôchodkov
Kalkulačka na výpočet dôchodku
Kalkulačka na výpočet dôchodkového veku
Kalkulačka na výpočet vdovského dôchodku
Kalkulačka sirotského dôchodku
Kalkulačka minimálneho dôchodku
Hypotekárna kalkulačka
Porovnanie zdravotných poisťovní
DPH kalkulačka pre rok 2025
Investičná kalkulačka

SPRAVODAJSTVO





Najčítanejšie
- 1.Alarmujúci stav finančnej gramotnosti žiakov
- 2.Kam až klesnú úrokové sadzby hypoték v roku 2025 a čo to urobí s realitným trhom
- 3.Otec na materskej: Návod na vybavenie a tipy, ako získať čo najviac peňazí do rodinného rozpočtu
- 4.Otravné telefonáty sa stanú minulosťou. Predvoľba (0)888 znamená, že ide o marketingový hovor
- 5.Biedronka a jej expanzia na Slovensko: aké výzvy čakajú firmu a kto je jej najväčší konkurent?