Prieskum UniCredit Bank: Až dvaja z troch Slovákov aktívne spravujú svoje financie cez mobil
Aký nástroj použije Slovák, keď chce poslať platbu alebo skontrolovať zostatok na svojom účte? Už dávno to nie je banková pobočka alebo počítač. Až 64 % ľudí berie do ruky smartfón, ktorý má vo vrecku. Bankoví klienti pritom najčastejšie využívajú jeho základné funkcie, ako sú napríklad zadávanie platieb, sledovanie zostatkov na účte či potvrdzovanie platieb na internete.
Foto: Shutterstock
Mobilné aplikácie vedú nad internetovým bankovníctvom
Ako vyplynulo z najnovšieho prieskumu UniCredit Bank, viac ako 45 % Slovákov aktívne využíva na správu svojich financií iba mobilný telefón a aplikáciu v smartfóne. Ďalších vyše 32 % opýtaných stále uprednostňuje internetové bankovníctvo a takmer 19 % z oslovených kombinuje obe možnosti.
„Skutočnosť, že 64 % Slovákov aktívne využíva výhody bankových aplikácií, potvrdzuje, že slovenskí klienti sú digitalizovaní,“ tvrdí hovorkyňa banky Zuzana Ďuďáková a dodáva: „Neustále pracujeme na vývoji nových digitálnych inovácií, ktoré klientom uľahčia každodenný život. Výsledky nášho prieskumu ukazujú, že najdôležitejšie základné funkcie mobilných aplikácií sú tie, ktoré klienti používajú najčastejšie.“
Najčastejšie používané funkcie mobilných bankových aplikácií
Prieskum ďalej ukázal, že klienti používajú mobilné aplikácie predovšetkým na každodennú správu svojich financií. Medzi najpoužívanejšie funkcie mobilného bankovníctva patria zadávanie platieb, sledovanie zostatku, potvrdzovanie platieb online, sledovanie histórie platieb a výkazy príjmov a výdavkov.
Príkladom je tiež obľuba trvalých príkazov, ktoré využíva až jedna štvrtina respondentov. V posledných rokoch je veľkým trendom aj platenie pomocou QR kódov.
Zaujímavé je tiež zistenie, že v používaní mobilného bankovníctva na Slovensku o niečo viac prevažujú muži. Ženy častejšie používajú internetbanking alebo kombinujú mobilné bankovníctvo s internetbankingom.
Určite nie je prekvapením, že mobilné bankovníctvo plne ovládlo mladšiu generáciu vo veku 18 – 26 rokov (75 % respondentov v tejto vekovej kategórii), a internetové bankovníctvo je, naopak, obľúbené u staršej generácie vo veku 54 – 65 rokov (49 % respondentov v tejto vekovej kategórii).
Niektorí opýtaní bankujú aj každý deň
Presne 26 % respondentov prieskumu uviedlo, že mobilnú bankovú aplikáciu používa aspoň raz týždenne. Necelá polovica (45 %) uviedla, že ho používa aspoň každý druhý deň a 12 % dokonca každý deň. Pokiaľ ide o internetové bankovníctvo, ktoré je populárnejšie medzi staršou generáciou od 54 rokov, raz týždenne ho využíva menej ako polovica používateľov (45 %), 24 % respondentov ho používa aspoň každý druhý deň a len 3 % ho používajú každý deň.
Mzdová kalkulačka
Mzdová kalkulačka ADVANCED
Kalkulačka tehotenskej dávky
Kalkulačka materskej dávky
Kalkulačka rodičovského bonusu
Valorizácia dôchodkov
Kalkulačka na výpočet dôchodku
Kalkulačka dôchodkového veku
Kalkulačka vdovského dôchodku
Kalkulačka sirotského dôchodku
Kalkulačka minimálneho dôchodku
Porovnanie zdravotných poisťovní
2024
Finanční agenti
Kryptomeny
Unicef
Zamestnanie
SPRAVODAJSTVO
Najčítanejšie
- 1.Novomestský jarmok 13. - 15. septembra 2024
- 2.Otravné telefonáty sa stanú minulosťou. Predvoľba (0)888 znamená, že ide o marketingový hovor
- 3.ECB po druhý raz v tomto roku znížila svoje hlavné úrokové sadzby
- 4.Finančným spoločnostiam pribudnú povinnosti súvisiace s kyberbezpečnosťou
- 5.Na Ostravskej univerzite zasahovala polícia, anonym sa vyhrážal streľbou