Prieskum: Slováci si vyberajú banku najmä podľa výšky poplatku za vedenie účtu
Slováci si tú „svoju” banku vyberajú podľa viacerých kritérií. Tým kľúčovým je výška mesačného poplatku za vedenie bežného účtu. Za najdôležitejší faktor ju považujú viac ako dve tretiny (68 %) spomedzi opýtaných klientov bánk. Tretina (32 %) respondentov na svojej banke oceňuje najmä to, že nemá žiadne, prípadne má len nízke poplatky za vedenie účtu. Ďalšia viac ako štvrtina (25 %) si najviac cení modernú mobilnú aplikáciu.

Foto: Freepik
Poplatky, aplikácia, internetbanking a úroky
Slováci pri výbere banky okrem výšky poplatku za vedenie účtu a kvalitnej bankovej aplikácie berú do úvahy aj šikovný internetbanking. Ten je kľúčový pre 35 % bankových klientov, čo je v porovnaní s predchádzajúcim rokom o 3 % viac.
Zaujímavé je, že až na štvrtom mieste nasleduje výška úrokovej miery, ktorá je najdôležitejšia pre štvrtinu (26 %) opýtaných. Z prieskumu agentúry Focus, ktorý zrealizovala pre mBank, ďalej vyplynulo, že na odporúčanie svojich priateľov, známych či členov rodiny sa spolieha len 10 % respondentov a veľkosť banky berie do úvahy 6 % oslovených.
Kľúčové je mať kontrolu nad financiami
„Na svojej banke klienti viac-menej najčastejšie oceňujú žiadne alebo len nízke poplatky za vedenie účtu. Ich záujem o kontrolu nad vlastnými financiami potvrdzuje aj fakt, že až tri štvrtiny klientov (76 %) presne vedia, za aké služby a v akej výške platia poplatky. V porovnaní s minulým rokom sa toto povedomie jemne zvýšilo o 3 percentuálne body (z pôvodných 73 %),” konštatuje sociológ a riaditeľ agentúry Focus Martin Slosiarik s tým, že tieto faktory sú mimoriadne dôležité v časoch vysokej inflácie.
Z prieskumu ďalej vyplynulo, že pre viac ako polovicu (57 %) Slovákov by bol výrazný nárast poplatkov za vedenie bežného účtu najsilnejším motívom na zmenu súčasnej banky. S odstupom nasledujú faktory, ako atraktívnejšie podmienky finančných produktov v inej banke (30%) či neprehľadné a nespoľahlivé internetové bankovníctvo (16 %).
Ďalšími dôvodmi, kvôli ktorým by klienti začali uvažovať nad zmenou banky, sú zlé finančné výsledky banky (14 %) či nepríjemný a neochotný personál (11%). Odradiť ich môžu aj chýbajúce služby a produkty (11 %) alebo slabá mobilná aplikácia (10 %). Približne 9 % opýtaných by uvažovalo nad zmenou banky aj kvôli chýbajúcim moderným platobným technológiám, ako sú napríklad Apple Pay či Google Pay.
Väčšina Slovákov je so svojou bankou spokojná
Prieskum tiež hovorí o tom, že väčšina Slovákov je so „svojou bankou“ spokojná. Svoju spokojnosť vyjadrilo až 94 % opýtaných – z nich veľmi spokojných bolo 40 % a skôr spokojných 54 %. Celková spokojnosť klientov bánk tak zostáva takmer rovnaká ako v predchádzajúcom roku (93 %). Narástol však podiel veľmi spokojných klientov – z 33 % v roku 2022 na 40 % v aktuálnom prieskume, naopak, nespokojnosť deklaruje len 6 % klientov bánk.
Mzdová kalkulačka - výpočet čistej mzdy a ceny práce
Mzdová kalkulačka ADVANCED
Tehotenské: Online kalkulačka na výpočet dávky
Kalkulačka materskej dávky
Valorizácia dôchodkov
Kalkulačka na výpočet dôchodku
Kalkulačka na výpočet dôchodkového veku
Kalkulačka na výpočet vdovského dôchodku
Kalkulačka sirotského dôchodku
Kalkulačka minimálneho dôchodku
Hypotekárna kalkulačka
Porovnanie zdravotných poisťovní
DPH kalkulačka pre rok 2025
Investičná kalkulačka

SPRAVODAJSTVO





Najčítanejšie
- 1.Prestížny turnaj FALDO Series pre juniorov už ôsmykrát v Tatrách
- 2.Novým generálnym riaditeľom PPSS a DSS Poštovej banky je Gabriel Balog
- 3.Kam sa v zime lieta z Bratislavy a aké novinky sú v pláne na rok 2023?
- 4.Poistné za kurzarbeit musia firmy platiť aj za pracujúcich dôchodcov
- 5.Iránska štátna televízia oznámila nové odpálenia rakiet proti Izraelu, ide o priamu reakciu na konanie USA