Prieskum: Pri výbere banky je pre Slovákov najdôležitejšia výška poplatku za vedenie bežného účtu
Traja zo štyroch opýtaných Slovákov (73 %) tvrdia, že výška poplatku za vedenie bežného účtu je pre nich najdôležitejším parametrom pri výbere banky. Respondenti v prieskume agentúry Focus, ktorý zrealizovala pre mBank, na svojej banke najviac oceňujú najmä to, že nemá žiadne, alebo má len nízke poplatky za vedenie účtu (31 %).
Foto: Shutterstock
Dôležitý je aj kvalitný internetbanking a moderná banková aplikácia
Ďalším rozhodujúcim kritériom, ktoré Slováci berú do úvahy pri výbere banky, je kvalitný internetbanking, ktorý vyžaduje 41 % klientov. Výška úrokovej miery je najdôležitejšia pre 24 % opýtaných a moderná banková aplikácia na spravovanie svojich financií je kľúčová pre 23 % klientov bánk (minulý rok to bolo 18 %). Z prieskumu ďalej vyplynulo, že na odporúčanie svojich priateľov, známych či členov rodiny sa spolieha 10 % respondentov, a veľkosť banky berie do úvahy 6 % oslovených.
„MBank už v čase svojho príchodu na Slovensko predstavila ponuku inovatívnych produktov a služieb, medzi ktoré patrí aj bezpoplatkový model transakčného bankovníctva. Peniaze, ktoré naši klienti na poplatkoch ušetria, môžu použiť na iný, často užitočnejší a príjemnejší účel,“ hovorí generálny riaditeľ mBank Slovensko Robert Chrištof.
Slováci sa usilujú mať svoje financie viac pod kontrolou
„Aj keď najdôležitejším kritériom pre výraznú väčšinu klientov bánk ostáva finančná stránka poskytovanej služby, či už v zmysle výšky mesačných poplatkov za vedenie účtu, alebo výšky úrokovej miery, tak v súčasnom období klienti čoraz viac reflektujú aj na online komunikáciu s bankou, či už prostredníctvom internetového bankovníctva, alebo mobilných bankových aplikácií,“ konštatuje sociológ a riaditeľ agentúry Focus Martin Slosiarik.
Prieskum ukázal aj to, že viac ako tri štvrtiny klientov bánk (76 %) majú presný prehľad o tom, za aké služby a v akej výške platia vo svojej banke poplatky. Minulý rok malo presný prehľad o výške týchto poplatkov 69 % opýtaných.
Z uvedeného vyplýva, že Slováci si svoje financie začali viac kontrolovať. Stále však existuje takmer jedna štvrtina klientov (24 %), ktorá nemá presný prehľad o výške poplatkov vo svojej banke (naposledy to bolo 31 %).
Spokojných so svojou bankou je deväť z desiatich klientov
Výsledky prieskumu ukázali, že väčšina Slovákov je spokojná (93 %) so svojou hlavnou bankou. Z nich je veľmi spokojných 42 % a skôr spokojných 51 %. Celková spokojnosť klientov bánk je tak porovnateľná s predchádzajúcim rokom (92 %). Naopak, nespokojných je 7 % klientov (minulý rok to bolo 8 %).
Mzdová kalkulačka
Mzdová kalkulačka ADVANCED
Kalkulačka tehotenskej dávky
Kalkulačka materskej dávky
Kalkulačka rodičovského bonusu
Valorizácia dôchodkov
Kalkulačka na výpočet dôchodku
Kalkulačka dôchodkového veku
Kalkulačka vdovského dôchodku
Kalkulačka sirotského dôchodku
Kalkulačka minimálneho dôchodku
Porovnanie zdravotných poisťovní
2024
Finanční agenti
Kryptomeny
Unicef
Zamestnanie
SPRAVODAJSTVO
Najčítanejšie
- 1.ISA: Ozdravenie verejných financií zníži deficit, no zároveň spomalí ekonomický rast
- 2.Prezidentské voľby v USA: Duel medzi priaznivcom fosílnych palív a fanúšičkou zelených energií
- 3.Najvýkonnejšie akcie v indexe S&P 500 má energetická spoločnosť Vistra
- 4.Generácia Z a technologický pokrok menia zaužívané vzorce aj v oblasti finančného sprostredkovania
- 5.Ako sa od júla zvýši príspevok na opatrovanie a osobnú asistenciu?