Hľadaj
× Aplikácia Aplikácia

Prieskum: Poisťovne v Česku aj na Slovensku majú v digitalizácii onboardingových služieb rezervy

Redakcia FinReport Banky a poisťovne Poslať

Prívetivý zákaznícky servis je pre klientov českých a slovenských poisťovní čoraz dôležitejší. Z prieskumu spoločnosti Trask však vyplýva, že najväčšie poisťovne na oboch trhoch majú v digitalizácii onboardových služieb pre svojich zákazníkov vážne rezervy. V niektorých ohľadoch dokonca tie české zaostávajú za slovenskými.

digitalizácia poisťovní

Foto: Shutterstock

Základný kameň úspechu

Prieskum sa zameral na prehľadnosť stránky pred vstupom do portálu, rozsah požadovaných dát pre vytvorenie zákazníckeho účtu, povinnosť rôznych súhlasov, varianty registrácie pri možnom použití BankID či Google účtu a celkovú používateľskú prívetivosť pri vytváraní registrácie.

Onboarding klienta do klientskej zóny je jedným zo základných kameňov jeho úspechu. Pokiaľ je onboarding rýchly, jednoduchý a ponúka intuitívny postup, tak šanca, že klient bude zónu rád používať, rastie,“ hovorí Vojtěch Batěk zo spoločnosti Trask.

Podľa jeho slov je trhovým štandardom zriadenie klientskeho účtu do jedného dňa od chvíle, ako sa človek stane klientom poisťovne. „Vyskytla sa však aj taká poisťovňa, kde onboarding do zóny trval celé tri týždne. Zaujímavosťou je, že na Slovensku je u dvoch zo štyroch poisťovní nutná osobná návšteva pobočky poisťovne pre sprístupnenie všetkých funkcií klientskej zóny,“ hovorí ďalej.

Mobile first neplatí

Spoločnosť tiež porovnávala aktivity v klientskych zónach českých a slovenských poisťovní. K hodnotiacim kritériám patrila dostupnosť informácií, možnosti úhrady poistného, nahlasovanie škody, správa klientskych údajov, možnosti robenia zmien v zmluvách, spôsoby komunikácie s poisťovňou a používateľská prívetivosť.

„V digitálnom svete nemá zákazník trpezlivosť na hľadanie riešenia rádovo v desiatkach sekúnd. Nechce tiež, aby sa mu jednotlivé stránky zdĺhavo načítavali. Zistili sme, že poisťovne majú v digitálnom komforte klientskych zón veľký priestor pre zlepšenie. Polovica z nich neumožňuje zaplatiť poistné online. A pokiaľ áno, tak prostredníctvom QR kódu alebo platobnej brány, jedna poisťovňa využíva Google Pay. Mobilné aplikácie používa polovica z nich a trend ,mobile first´ zatiaľ u poisťovní neplatí,“ dodáva V. Batěk. 

Ako uvádza ďalej, z mobilných zón v Česku a na Slovensku nemajú radosť cudzinci. Len dve z desiatich poisťovní totiž ponúkajú možnosť prepnúť klientsku zónu do inej jazykovej mutácie.

logo
Prečítajte si tiež:
24.4.2024 Redakcia FinReport

Ako opraviť odpočítanú DPH pri nezaplatení faktúry za tovar alebo službu

Podnikatelia majú pri neplatení faktúry povinnosť opraviť odpočítanú daň z pridanej hodnoty. Malo by ich to motivovať zlepšovať svoju ...

24.4.2024 Redakcia FinReport

Do fondov EÚ sme za dve desaťročia vložili 13,1 miliardy eur, no získali sme takmer 25 miliárd

Slovenská republika je od roku 2004, teda už dve desaťročia, členom Európskej únie. Počas tohto obdobia sme do spoločného uniálneho ...

24.4.2024 Roland Régely

Home office alebo hybridná práca? Banky na Slovensku preferujú skôr druhú možnosť

Slovenská sporiteľňa nedávno oznámila, že jej call centrum bude kompletne pracovať z domu. Najväčšia slovenská banka to odôvodnila ...

24.4.2024 Redakcia FinReport

Novela zákona o ochrane spotrebiteľa pomôže nakupujúcim aj obchodníkom

Ďalšia novela zákona o ochrane spotrebiteľa je na svete. Schválili ju poslanci parlamentu a platiť začne od 1. júla tohto roku. Hlavným ...

24.4.2024 Robert Juriš

Prečo je pri umelej inteligencii potrebné vnímať nielen vysoké tržby, ale aj možné riziká

Spoločnosť OpenAI je jednou z firiem, ktorej sa vlani podarilo urobiť takzvanú dieru do sveta. Na báze umelej inteligencie vyvinula chatbot ...

24.4.2024 Martin Jamnický

Pri investovaní si dávajte pozor na neuveriteľne výhodné ponuky aj na falošné garancie

Investičné podvody najčastejšie cielia na finančne menej zdatných občanov. Ich najčastejším príznakom je snaha o rýchle a extrémne ...

24.4.2024 Redakcia FinReport

mBank menila úrokové sadzby svojich hypotekárnych úverov

Zvyšovanie úrokových sadzieb hypotekárnych úverov sa v roku 2024 prakticky zastavilo. Na začiatku roka síce tri spomedzi bánk pôsobiacich na ...

23.4.2024 Redakcia FinReport

Europarlament: Oprava výrobkov za výhodné ceny bude možná aj po uplynutí záruky

Poslanci Európskeho parlamentu schválili pravidlá jednoduchšieho prístupu k opravám tovarov a výrobkov. Žiadať o ne bude možné aj po ...

23.4.2024 Redakcia FinReport

VÚB banka: Vedenie účtu aj narábanie s hotovosťou budú drahšie

VÚB je ďalšou bankou pôsobiacou na slovenskom finančnom trhu, ktorá ohlásila zmeny v cenníku svojich služieb. Vychádza z nich, že klienti ...

23.4.2024 Zuzana Fryč

Výber PZP nemusí byť len o nízkej cene, dá sa z neho vyťažiť oveľa viac

Pri výbere povinného zmluvného poistenia (PZP) často rozhoduje čo najnižšia cena, keďže mnohí túto poistku považujú len za zákonnú ...

22.4.2024 Zuzana Fryč

Čomu je lepšie sa vyhnúť počas cestovania, alebo ktoré riziká cestovné poistenie nekryje?

Niektorí preferujú cestovanie najmä počas leta, pre iných sa stalo súčasťou ich životného štýlu počas celého roka. Súčasťou ciest, a ...

19.4.2024 Roland Régely

Pomoc s hypotékou sa má po novom týkať aj ľudí s refinancovaným úverom

Štát sa usiluje pomáhať ľuďom so splácaním ich hypotekárnych úverov a po novom chce kompenzovať zvýšené splátky hypoték aj tým, ...

17.4.2024 Robert Juriš

Zubné benefity zdravotných poisťovní sa už o niekoľko dní skončia. Čo bude s ich ďalšími službami?

Poskytovaniu zubných benefitov v zdravotných poisťovniach je koniec. Od mája 2024 budú minulosťou. Ministerstvo zdravotníctva tvrdí, že ...

16.4.2024 Redakcia FinReport

Desiatka bánk na Slovensku začína používať jednotný ESG dotazník pre zákazníkov

Desiatka bánk pôsobiacich na slovenskom finančnom trhu začína používať nový jednotný ESG (Environmental – Social – Governance) ...

16.4.2024 Redakcia FinReport

Európske banky vyzvali EÚ, aby ich označila za strategický sektor

Európske banky vyzvali Európsku úniu, aby ich označila za kriticky dôležitý, respektíve strategický sektor. V zdôvodnení tejto požiadavky ...

16.4.2024 Redakcia FinReport

Zubné benefity zdravotných poisťovní sa v apríli 2024 skončia

Poskytovaniu zubných benefitov v zdravotných poisťovniach je koniec. Od mája 2024 budú minulosťou. Ministerstvo zdravotníctva tvrdí, že ...

15.4.2024 Roland Régely

Slovenské hypotéky patria medzi najdrahšie v eurozóne, klesá aj náš rating

V roku 2022 boli hypotéky na Slovensku jedny z najlacnejších v eurozóne, dnes sú na opačnom konci rebríčka. Kým v iných krajinách Európy ...

11.4.2024 Redakcia FinReport

Väčšina služieb Slovenskej sporiteľne bude nedostupná

Najväčšia banka na Slovensku avizuje odstávku niektorých služieb, ktorú zdôvodňuje aktualizáciou a údržbou bankových systémov. ...

Mobilná aplikácia
VISA MasterCard Maestro Apple Pay Google Pay