Hľadaj
× Aplikácia Aplikácia

Prieskum: Poisťovne v Česku aj na Slovensku majú v digitalizácii onboardingových služieb rezervy

Redakcia FinReport Banky a poisťovne
SK
EN
Poslať

Prívetivý zákaznícky servis je pre klientov českých a slovenských poisťovní čoraz dôležitejší. Z prieskumu spoločnosti Trask však vyplýva, že najväčšie poisťovne na oboch trhoch majú v digitalizácii onboardových služieb pre svojich zákazníkov vážne rezervy. V niektorých ohľadoch dokonca tie české zaostávajú za slovenskými.

image

Foto: Shutterstock

Základný kameň úspechu

Prieskum sa zameral na prehľadnosť stránky pred vstupom do portálu, rozsah požadovaných dát pre vytvorenie zákazníckeho účtu, povinnosť rôznych súhlasov, varianty registrácie pri možnom použití BankID či Google účtu a celkovú používateľskú prívetivosť pri vytváraní registrácie.

Onboarding klienta do klientskej zóny je jedným zo základných kameňov jeho úspechu. Pokiaľ je onboarding rýchly, jednoduchý a ponúka intuitívny postup, tak šanca, že klient bude zónu rád používať, rastie,“ hovorí Vojtěch Batěk zo spoločnosti Trask.

Podľa jeho slov je trhovým štandardom zriadenie klientskeho účtu do jedného dňa od chvíle, ako sa človek stane klientom poisťovne. „Vyskytla sa však aj taká poisťovňa, kde onboarding do zóny trval celé tri týždne. Zaujímavosťou je, že na Slovensku je u dvoch zo štyroch poisťovní nutná osobná návšteva pobočky poisťovne pre sprístupnenie všetkých funkcií klientskej zóny,“ hovorí ďalej.

Mobile first neplatí

Spoločnosť tiež porovnávala aktivity v klientskych zónach českých a slovenských poisťovní. K hodnotiacim kritériám patrila dostupnosť informácií, možnosti úhrady poistného, nahlasovanie škody, správa klientskych údajov, možnosti robenia zmien v zmluvách, spôsoby komunikácie s poisťovňou a používateľská prívetivosť.

„V digitálnom svete nemá zákazník trpezlivosť na hľadanie riešenia rádovo v desiatkach sekúnd. Nechce tiež, aby sa mu jednotlivé stránky zdĺhavo načítavali. Zistili sme, že poisťovne majú v digitálnom komforte klientskych zón veľký priestor pre zlepšenie. Polovica z nich neumožňuje zaplatiť poistné online. A pokiaľ áno, tak prostredníctvom QR kódu alebo platobnej brány, jedna poisťovňa využíva Google Pay. Mobilné aplikácie používa polovica z nich a trend ,mobile first´ zatiaľ u poisťovní neplatí,“ dodáva V. Batěk. 

Ako uvádza ďalej, z mobilných zón v Česku a na Slovensku nemajú radosť cudzinci. Len dve z desiatich poisťovní totiž ponúkajú možnosť prepnúť klientsku zónu do inej jazykovej mutácie.

Kľúčové slová

logo
Prečítajte si tiež:
4.12.2022 Redakcia FinReport

Juniper Research: Hodnota B2B platieb do piatich rokov vzrastie na 111 biliónov dolárov

Nová štúdia od spoločnosti Juniper Research uvádza, že globálna transakčná hodnota trhu platieb B2B v roku 2027 presiahne 111 biliónov ...

4.12.2022 Redakcia FinReport

Zhoršujúca sa ekonomická situácia spôsobila prepad aj na trhu s tabletmi

Trh s tabletmi sa prepadáva. Po mimoriadne úspešných pandemických rokoch 2020 a 2021 sa tomuto segmentu prestáva dariť a obchod s nimi sa ...

3.12.2022 Redakcia FinReport

Top 10 rád, ako nakupovať vianočné darčeky v čase rekordnej inflácie

Vianoce by mali byť časom radosti, pokoja a rodinných tradícií, ale zároveň sú aj obdobím zvýšených výdavkov. V tomto roku to kvôli ...

3.12.2022 Redakcia FinReport

Víťazmi krízy sú okrem energetických firiem aj finančné a spotrebiteľské spoločnosti

Najlepšie hospodárske výsledky za tretí štvrťrok tohto roku zverejnili finančné a spotrebiteľské spoločnosti. Z pohľadu výnosov sú ...

2.12.2022 Redakcia FinReport

Slovenská pobočka Groupamy sa stala súčasťou poisťovne Union

Prevod poistného kmeňa poistných zmlúv neživotného poistenia a poistenia schopnosti splácať úver slovenskej pobočky medzinárodnej ...

2.12.2022 Redakcia FinReport

TOP 8 noviniek v novele Zákonníka práce

O niektorých zmenách a usmerneniach, ktoré prináša posledná verzia Zákonníka práce sme už písali. Legislatívna úprava však okrem ...

1.12.2022 Magdaléna Švančarková

Faktúry online prišli o údaje svojich používateľov. Tí majú nárok na náhradu škody

Poskytovateľ online faktúr pre zákazníkov, služba Faktúry online, stratila údaje všetkých svojich klientov. Podľa informácií z webovej ...

29.11.2022 Redakcia FinReport

Zdravotná poisťovňa Dôvera dostala trojmiliónovú pokutu

Zdravotná poisťovňa Dôvera dostala pokutu 3 milióny eur. Dôvodom má byť nesprávny postup pri účtovaní o poistnom kmeni. Pokuta sa týka ...

26.11.2022 Redakcia FinReport

Európska únia chce posilniť dohľad nad bankami, aby zvýšila ich odolnosť

Európska únia sa chystá zvýšiť odolnosť bánk pôsobiacich v Únii. Plánuje tiež posilniť dohľad nad nimi a riadenie rizík. Toto všetko ...

24.11.2022 Redakcia FinReport

Exportérom pomôže s platením za elektriku a plyn Eximbanka SR

Energetická kríza privádza veľké množstvo firiem do vážnych finančných ťažkostí. Novou možnosťou ako ich preklenúť, je siahnuť po ...

23.11.2022 Redakcia FinReport

Poisťovňa Wüstenrot prináša novinky najmä v poistení majetku a pripoisteniach

Poisťovňa Wüstenrot prináša niekoľko noviniek súvisiacich s poskytovaním svojho finančného produktu. Zmeny sa týkajú poistenia majetku, ...

21.11.2022 Roland Régely

Detský účet: Ktoré banky ho ponúkajú a aké výhody prináša?

Odborníci na financie sa zhodujú, že detský účet je krokom v ústrety finančnej gramotnosti. Väčšina bankových účtov pre deti je zadarmo ...

18.11.2022 Robert Juriš

Tatra banka a Slovenská sporiteľňa zvyšujú úroky svojich hypotekárnych úverov

Zvyšovanie úrokových sadzieb hypotekárnych úverov v novembri 2022 zatiaľ nie je také intenzívne ako v predchádzajúcom období, najmä na ...

16.11.2022 Redakcia FinReport

Príčinou každej tretej škodovej udalosti v domácnosti je voda

V posledných štyroch rokoch predstavovalo najčastejšiu poistnú udalosť v domácnosti poškodenie vodou pochádzajúcou z vodovodných ...

15.11.2022 Roland Régely

Deutsche Bank chce skončiť s finančnou hotovosťou. Čaká nás niečo podobné aj na Slovensku?

Najväčšia nemecká banka a jedna z najväčších finančných inštitúcií v Európe plánuje prestať vydávať peňažnú hotovosť vo ...

15.11.2022 Roland Régely

Kedy sa priblížime k vysokým úrokom sporiacich produktov v Česku? VÚB banka našla riešenie

Keď v minulosti stúpali úrokové sadzby hypotekárnych úverov, zvykli sa tešiť aj majitelia termínovaných vkladov. Popri úrokových ...

12.11.2022 Redakcia FinReport

Prieskum: Dvom tretinám Slovákov sa zhoršila finančná situácia a každý tretí nemá žiadne úspory

Očakávania Slovákov v súvislosti s vývojom finančnej situácie domácností sa výrazne zhoršili. Rovnako klesá aj ich bilancia príjmov a ...

11.11.2022 Martin Jamnický

Hlas herca Júliusa Satinského pomohli oživiť umelá inteligencia a hĺbkové učenie

Slovenská sporiteľňa zaujala reklamou, v ktorej oživila hlas známeho herca Júliusa Satinského. Využila služby ukrajinskej spoločnosti ...

Aplikácia

  1. 1.
    Zhoršujúca sa ekonomická situácia spôsobila prepad aj na trhu s tabletmi
  2. 2.
    Juniper Research: Hodnota B2B platieb do piatich rokov vzrastie na 111 biliónov dolárov
  3. 3.
    Primátorke Zmarzlákovej klesol plat o takmer 800 eur, poslanci Trstenej odklepli navýšenie len o 15 percent
  4. 4.
    TOP 8 noviniek v novele Zákonníka práce
  5. 5.
    Slovenská pobočka Groupamy sa stala súčasťou poisťovne Union