Prieskum: Nízke poplatky za bežný účet sú pre Slovákov dôležitejšie ako nízke úrokové sadzby úverov
Slováci si vyberajú „svoju banku“ podľa viacerých kritérií. Tým najdôležitejším podľa viac ako dvoch tretín respondentov (68 %) je výška mesačného poplatku za vedenie bežného účtu. Je to pre nich dôležitejšie ako to, aby ich úver mal nízku úrokovú sadzbu.
Foto: Shutterstock
Poplatky, internetbanking, úroky a aplikácia
Podľa prieskumu agentúry Focus, ktorý zrealizovala pre mBank, je ďalším rozhodujúcim kritériom, ktoré berú Slováci do úvahy pri výbere banky, kvalitný internetbanking. Ten je kľúčový pre tretinu (32 %) opýtaných.
Výška úrokových sadzieb je najdôležitejšia pre štvrtinu (26 %) respondentov, pričom v predchádzajúcom roku to bolo 22 %, a moderná mobilná aplikácia na správu financií je rozhodujúca pre 24 % bankových klientov. Z prieskumu ďalej vyplynulo, že na odporúčanie svojich priateľov, známych či členov rodiny sa spolieha 11 % respondentov a veľkosť banky berie do úvahy 6 % oslovených.
Toto si klienti na banke cenia najviac
Prieskum ukázal aj to, čo si klienti na svojej banke cenia najviac. Najviac oceňujú, ak nemá žiadne, alebo má len nízke poplatky za vedenie bežného účtu (33 %), má výbornú mobilnú aplikáciu (27 %) a kvalitný internetbanking (24 %).
Ďalej sú to kvalitné a spoľahlivé služby (23 %), jej tradícia a dôveryhodnosť (20 %) a ochotný, milý a príjemný personál (19 %). Až potom nasledujú výhodné úroky hypotekárnych úverov (15 %) a výška úrokovej miery na sporiacom alebo bežnom účte (9 %).
„Relatívne najčastejšie klienti na svojej banke oceňujú žiadne alebo len nízke poplatky za vedenie účtu. V čase vysokej inflácie a rastu životných nákladov budú klienti pravdepodobne obozretnejšie strážiť aj menšie výdavky z ich rodinných rozpočtov. Práve preto môže naberať na svojej dôležitosti práve faktor žiadnych alebo nízkych poplatkov spojených s vedením bežného účtu v banke,“ konštatuje sociológ a riaditeľ agentúry Focus Martin Slosiarik.
Čo by nás prinútilo zmeniť banku?
Pre viac ako dve tretiny (68 %) Slovákov by bol výrazný nárast poplatkov za vedenie bežného účtu najsilnejším motívom na zmenu súčasnej banky. S výrazným odstupom nasledujú faktory, ako zlé finančné výsledky banky (23%) a nepríjemný či neochotný personál (15%). Ďalšími dôvodmi sú neprehľadný a nespoľahlivý internetbanking (14 %), negatívne informácie o banke (13 %) a chýbajúce služby či produkty (13 %). Chýbajúce moderné platobné technológie, ako napríklad Apple Pay či Google Pay, by odradili 5 % opýtaných.
Mzdová kalkulačka
Mzdová kalkulačka ADVANCED
Kalkulačka tehotenskej dávky
Kalkulačka materskej dávky
Kalkulačka rodičovského bonusu
Valorizácia dôchodkov
Kalkulačka na výpočet dôchodku
Kalkulačka dôchodkového veku
Kalkulačka vdovského dôchodku
Kalkulačka sirotského dôchodku
Kalkulačka minimálneho dôchodku
Porovnanie zdravotných poisťovní
2024
Finanční agenti
Kryptomeny
Unicef
Zamestnanie
SPRAVODAJSTVO
Najčítanejšie
- 1.Kryptoveľmoci: Najvyššiu mieru vlastníctva kryptomien majú v Turecku, Thajsku a v Argentíne
- 2.Stredoveké trhy na Bratislavskom hrade 29. marca - 1. apríla 2024
- 3.Pav Gill: Whistleblower z kauzy Wirecard spustil novú oznamovaciu platformu Confide
- 4.J&T ARCH sa stal najväčším fondom v Česku a na Slovensku
- 5.Veľkonočné sviatky klopú na dvere a s nimi aj obmedzené možnosti nakupovania počas voľných dní