Hľadaj
× Aplikácia Aplikácia

Poisťovne riešia menšie škody do niekoľkých hodín, na väčšie potrebujú viac času

Zuzana Fryč Banky a poisťovne Poslať

Promptné reagovanie poisťovní a rýchle vyriešenie poistnej udalosti môže v praxi priniesť ich klientom značné výhody vrátane rýchleho vyplatenia poistného plnenia. Keďže rýchlosť poisťovní uzavrieť poistnú udalosť závisí od rozsahu škody, zisťovali sme, ako dlho trvá výplata poistného plnenia po vzniknutých škodách v jednotlivých poisťovniach aj v závislosti od veľkosti škôd.

vybavovanie poistných udalostí

Foto: Shutterstock

Garancia vyrovnania do dvoch dní

Vyriešenie poistnej udalosti na privátnom majetku je pri každej škode individuálne. Doba riešenia v jednotlivých poisťovniach závisí od viacerých faktorov, ako je rozsah škody a jej okolnosti, rôzne poistné podmienky poisťovní, ale aj od rýchlosti doloženia potrebnej dokumentácie zo strany klienta. Každá poisťovňa sa pritom snaží o čo najrýchlejšie vyrovnanie škôd.

Napríklad poisťovňa Uniqa sa už začiatkom minulého roka zaviazala vyrovnať škody na majetku, zariadení domácnosti či nehnuteľnosti, ako aj zodpovednosť občana za spôsobené škody do 48 hodín. V praxi to znamená, že poisťovňa do dvoch dní vyplatí poistné plnenie na účet poisteného ,alebo písomne upovedomí o úhrade škody.

Dôležité však je, aby si klient najskôr uplatnil svoju škodu z poistenia online na webovej stránke poisťovne, kde je potrebné nahrať doklady o škode. Výnimkou, kde poisťovňa negarantuje vybavenie poistnej udalosti do dvoch dní, je poistná udalosť z hromadných kalamitných udalostí, keď môže byť dočasne zahltená veľkým počtom individuálnych strát klientov.

V prípade nesplnenia sľubu penalizuje samu seba

Pri prípadnom nedodržaní svojho verejného prísľubu Uniqa garantuje, že samu seba pripraví o časť príjmu. „Ak nesplníme svoju povinnosť vyrovnať poistnú udalosť podľa vyššie uvedených podmienok a likvidáciu ukončíme neskôr, zaväzujeme sa, že pri vyplácaní poistného plnenia nebudeme odpočítavať spoluúčasť dohodnutú v poistnej zmluve. Tá môže vzhľadom na voľbu klienta predstavovať až 400 eur,“ informuje manažér poistenia majetku a zodpovednosti poisťovne Zdeněk Hruška.

Ak by došlo k zamietnutiu škody, poisťovňa bude informovať klienta tiež do dvoch dní a poskytne mu aj zdôvodnenie svojho rozhodnutia.

V prípade, ak škodu nie je možné uzavrieť do stanovenej lehoty, poisťovateľ v rovnakej lehote uvedie dôvod a požiada klienta o ďalšiu súčinnosť. To isté platí, ak poisťovňa potrebuje na posúdenie a vyčíslenie škody dokumentáciu alebo súčinnosť iného subjektu, či už Polície SR, hasičov, alebo znalcov. No hneď ako sú všetky náležitosti skompletizované, poisťovňa škodu uzavrie do dvoch pracovných dní.

Niektoré malé škody uhradia aj do 24 hodín

Dĺžka likvidácie poistnej udalosti vždy závisí od konkrétnej škody a jej okolností, ako aj miery dokladovania škody. Nepríjemné situácie sa poisťovňa Generali snaží klientom čo najviac uľahčiť, a preto menšie škody vypláca do niekoľkých dní od zaregistrovania poistnej udalosti.

„Ak by sme však predpokladali, že klient nahlási škodu počas pracovného týždňa online prostredníctvom klientskeho portálu, opíše jej vznik, vyplní potrebné informácie, nahrá všetky dokumenty, doloží podrobnú fotodokumentáciu, a zároveň pôjde o menšiu škodu, ktorá si nevyžaduje obhliadku, v takomto prípade vyplácame poistnú udalosť dokonca do 24 hodín od jej nahlásenia,“ tvrdí hovorkyňa Katarína Ondra.

Pri menších škodách poisťovni stačí len informácia od klienta o vzniknutej škode spolu s doloženou dokumentáciou a fotografiami škody, a celý proces je možné vyriešiť jednoducho a rýchlo telefonicky. V prípade menších majetkových škôd, ktoré poisťovňa nedokáže zlikvidovať prostredníctvom telefonického rozhovoru, ponúka rýchlu výplatu poistného plnenia formou rozpočtu.

Ako funguje plnenie formou rozpočtu

Poisťovňa pri náhrade škody rozpočtom stanoví výšku poistného plnenia len výpočtom bez potreby dokladovania účtov na opravu majetku. Ide o výpočet primeraných nákladov na opravu alebo náhradu, ktorý spracuje expertný systém s využitím aktuálnych cien práce a materiálov na trhu.

Väčšie škody sa riešia dlhšie

V Kooperative je tiež primárnou snahou minimalizovať dĺžku vybavenia poistnej udalosti. „Pri štandardných škodách poistenia občanov hlásených v roku 2023 pri doručení všetkých potrebných dokladov dosahujeme priemernú dĺžku likvidácie poistnej udalosti 1,6 dňa,“ približuje hovorkyňa poisťovne Silvia Nosková Illášová.

„V prípade bezobhliadkovej škody proces vyriešenia škody a vyplatenia poistného plnenia trvá len niekoľko hodín. V prípade väčších škôd, keď je potrebná aj obhliadka alebo viacero obhliadok, proces trvá niekoľko dní. Ak je škoda komplikovanejšia, napríklad ak je tam potrebné aj vyšetrovanie zo strany polície, hasičov či externých odborníkov, proces trvá dlhšie,“ uzatvára špecialistka externej komunikácie Allianz –⁠ Slovenskej poisťovne Helena Kanderková.

Čo všetko chráni poistenie majetku?

Poistenie nehnuteľnosti chráni stavbu ako takú so všetkým, čo je jej pevnou súčasťou. Poistenie domácnosti, naopak, kryje škody spôsobené na vnútornom vybavení, ako je nábytok, doplnky, spotrebiče, ceniny, šperky a vôbec všetko, čo nie je stavebnou súčasťou bytu alebo rodinného domu. V závislosti od výberu balíka v danej poisťovni je poistením majetku možné vykryť rôzne riziká, ako napríklad aj živelné pohromy či neočakávané udalosti.

bezpecnykurier
bezpecnykurier
bezpecnykurier Chráňte
vašu komunikáciu
bezpecnykurier Dôverné informácie
zabezpečte heslom
bezpecnykurier Diskrétnosť požadujte
aj od vašich partnerov
logo
Prečítajte si tiež:
17.6.2024 Martin Jamnický

Agentúra Moody´s: Hodnotenie Slovenska zostáva vysoké, no s negatívnym výhľadom

Aj tretia veľká ratingová agentúra ponechala, a teda neznížila Slovensku pôvodné hodnotenie. Po S&P a Fitch Rating aj Moody´s potvrdila ...

17.6.2024 Roland Régely

Na výšku úrokových sadzieb hypoték majú vplyv aj rozhodnutia slovenských politikov

Dopyt po nových hypotékach síce v prvom kvartáli tohto roka klesol na najnižšiu úroveň za posledných päť rokov, banky však zostávajú ...

17.6.2024 Redakcia FinReport

Objednávky v priemysle začali po prvý raz v tomto roku rásť

Hodnota nových objednávok v priemysle začala v apríli tohto roku konečne stúpať, keď sa zvýšila o 5,7 % a dosiahla objem 5,83 miliardy eur. ...

17.6.2024 Redakcia FinReport

Od 1. júla sa zvyšujú príspevky na osobnú asistenciu a na opatrovanie

Už o tri týždne, od 1. júla 2024, sa zvyšujú príspevky na osobnú asistenciu a na opatrovanie ťažko zdravotne postihnutých osôb. Zmenu v ...

17.6.2024 Redakcia FinReport

Poisťovňa Kooperativa prináša do bratislavskej Trnávky 102 nájomných bytov

Poisťovňa Kooperativa po predchádzajúcich skúsenostiach v iných krajských mestách Slovenska rozbieha svoj prvý rozsiahly projekt ...

17.6.2024 Redakcia FinReport

SAPI: Asociácia zameraná na obnoviteľné zdroje sa po novom zacieli najmä na udržateľnú energetiku

Najväčšia slovenská asociácia zameraná na obnoviteľné zdroje mení názov. Po novom sa Slovenská asociácia fotovoltického priemyslu a OZE ...

17.6.2024 Redakcia FinReport

Švajčiarska FlowBank prišla o licenciu a putuje do konkurzu

Ďalšia banka skrachovala. Do konkurzného konania vstúpila švajčiarska online maklérska a obchodná banka FlowBank so sídlom v Ženeve. O ...

16.6.2024 Redakcia FinReport

Cestovné kancelárie vlani zaznamenali druhý najlepší rok od začiatku tisícročia

Cestovné kancelárie na Slovensku vlani dokázali o dve tretiny zvýšiť počty turistov, ktorí si kúpili ich zájazdy. Po troch rokoch boja s ...

16.6.2024 Redakcia FinReport

Počet kryptomenových bankomatov rastie, na celom svete ich je takmer 40-tisíc

Kryptomenám sa darí, a tak stúpa aj počet kryptomenových bankomatov. Úspešné obdobie však trvá len približne 10 posledných mesiacov, ...

15.6.2024 Redakcia FinReport

Európsky preukaz zdravotného poistenia v zahraničí stačiť nemusí, potrebné je cestovné poistenie

Pri plánovaní cesty do zahraničia je jedným z najdôležitejších krokov zabezpečiť si vhodné cestovné poistenie. Toto poistenie je ...

12.6.2024 Mário Špilberger

Poistenie extrémnych športov má niekoľko podôb, no neponúkajú ho všetky poisťovne

Tešíte sa na zdolanie ďalšej skaly? Ste nadšencom potápania, alebo chcete vyskúšať netradičný šport na Slovensku či za našimi ...

10.6.2024 Zuzana Fryč

Poistné zmluvy je potrebné občas aktualizovať. Ako často by sme to mali urobiť?

Zmeny životných situácií či výška inflácie a jej vplyv najmä na majetkové poistenie v posledných rokoch prinášajú otázku, ako často ...

9.6.2024 Roland Régely

Kto má po novom nárok na štátnu pomoc pri zvýšenej splátke hypotéky

Štát priebežne eviduje nízky záujem o príspevok na pomoc pri zvýšených splátkach hypoték. Preto došlo k zmene pravidiel a pomoc do ...

9.6.2024 Redakcia FinReport

Motorkári, bez PZP na cesty ani nechoďte!

Nástup príjemne teplých mesiacov pozval na cesty množstvo motorkárov. V správach sa tak opäť začali objavovať informácie o ich kolíziách ...

7.6.2024 Redakcia FinReport

Pillow poisťovňa dosiahla hneď dva miliardové míľniky

Česká Pillow poisťovňa, ktorá od sklonku uplynulého roku pôsobí aj na Slovensku, po štyri a pol roku svojej činnosti dosiahla dva ...

6.6.2024 Robert Juriš

ECB konečne začala znižovať svoje kľúčové úrokové sadzby

Rada guvernérov Európskej centrálnej banky (ECB) sa konečne rozhodla pristúpiť k uvoľňovaniu svojej sprísnenej monetárnej politiky. Dlho ...

6.6.2024 Roland Régely

Investovanie do kryptomien: Kedy vám môže banka zablokovať či zrušiť účet?

Investovanie na trhu s kryptoaktívami zahŕňa aj rôzne riziká, pričom jedným z nich sú časté podvody. Národná banka Slovenska (NBS) preto ...

6.6.2024 Redakcia FinReport

Záplavy: Poisťovne evidujú stovky poistných udalostí. Ako nahlásiť škody po povodni?

Aktuálna povodňová situácia na Slovensku udržiava v napätí nielen občanov, ktorí bývajú a žijú v blízkosti rozvodnených vodných ...

Mobilná aplikácia
VISA MasterCard Maestro Apple Pay Google Pay