Hľadaj
× Aplikácia Aplikácia

Poisťovne riešia menšie škody do niekoľkých hodín, na väčšie potrebujú viac času

Zuzana Fryč Banky a poisťovne Poslať

Promptné reagovanie poisťovní a rýchle vyriešenie poistnej udalosti môže v praxi priniesť ich klientom značné výhody vrátane rýchleho vyplatenia poistného plnenia. Keďže rýchlosť poisťovní uzavrieť poistnú udalosť závisí od rozsahu škody, zisťovali sme, ako dlho trvá výplata poistného plnenia po vzniknutých škodách v jednotlivých poisťovniach aj v závislosti od veľkosti škôd.

vybavovanie poistných udalostí

Foto: Shutterstock

Garancia vyrovnania do dvoch dní

Vyriešenie poistnej udalosti na privátnom majetku je pri každej škode individuálne. Doba riešenia v jednotlivých poisťovniach závisí od viacerých faktorov, ako je rozsah škody a jej okolnosti, rôzne poistné podmienky poisťovní, ale aj od rýchlosti doloženia potrebnej dokumentácie zo strany klienta. Každá poisťovňa sa pritom snaží o čo najrýchlejšie vyrovnanie škôd.

Napríklad poisťovňa Uniqa sa už začiatkom minulého roka zaviazala vyrovnať škody na majetku, zariadení domácnosti či nehnuteľnosti, ako aj zodpovednosť občana za spôsobené škody do 48 hodín. V praxi to znamená, že poisťovňa do dvoch dní vyplatí poistné plnenie na účet poisteného ,alebo písomne upovedomí o úhrade škody.

Dôležité však je, aby si klient najskôr uplatnil svoju škodu z poistenia online na webovej stránke poisťovne, kde je potrebné nahrať doklady o škode. Výnimkou, kde poisťovňa negarantuje vybavenie poistnej udalosti do dvoch dní, je poistná udalosť z hromadných kalamitných udalostí, keď môže byť dočasne zahltená veľkým počtom individuálnych strát klientov.

V prípade nesplnenia sľubu penalizuje samu seba

Pri prípadnom nedodržaní svojho verejného prísľubu Uniqa garantuje, že samu seba pripraví o časť príjmu. „Ak nesplníme svoju povinnosť vyrovnať poistnú udalosť podľa vyššie uvedených podmienok a likvidáciu ukončíme neskôr, zaväzujeme sa, že pri vyplácaní poistného plnenia nebudeme odpočítavať spoluúčasť dohodnutú v poistnej zmluve. Tá môže vzhľadom na voľbu klienta predstavovať až 400 eur,“ informuje manažér poistenia majetku a zodpovednosti poisťovne Zdeněk Hruška.

Ak by došlo k zamietnutiu škody, poisťovňa bude informovať klienta tiež do dvoch dní a poskytne mu aj zdôvodnenie svojho rozhodnutia.

V prípade, ak škodu nie je možné uzavrieť do stanovenej lehoty, poisťovateľ v rovnakej lehote uvedie dôvod a požiada klienta o ďalšiu súčinnosť. To isté platí, ak poisťovňa potrebuje na posúdenie a vyčíslenie škody dokumentáciu alebo súčinnosť iného subjektu, či už Polície SR, hasičov, alebo znalcov. No hneď ako sú všetky náležitosti skompletizované, poisťovňa škodu uzavrie do dvoch pracovných dní.

Niektoré malé škody uhradia aj do 24 hodín

Dĺžka likvidácie poistnej udalosti vždy závisí od konkrétnej škody a jej okolností, ako aj miery dokladovania škody. Nepríjemné situácie sa poisťovňa Generali snaží klientom čo najviac uľahčiť, a preto menšie škody vypláca do niekoľkých dní od zaregistrovania poistnej udalosti.

„Ak by sme však predpokladali, že klient nahlási škodu počas pracovného týždňa online prostredníctvom klientskeho portálu, opíše jej vznik, vyplní potrebné informácie, nahrá všetky dokumenty, doloží podrobnú fotodokumentáciu, a zároveň pôjde o menšiu škodu, ktorá si nevyžaduje obhliadku, v takomto prípade vyplácame poistnú udalosť dokonca do 24 hodín od jej nahlásenia,“ tvrdí hovorkyňa Katarína Ondra.

Pri menších škodách poisťovni stačí len informácia od klienta o vzniknutej škode spolu s doloženou dokumentáciou a fotografiami škody, a celý proces je možné vyriešiť jednoducho a rýchlo telefonicky. V prípade menších majetkových škôd, ktoré poisťovňa nedokáže zlikvidovať prostredníctvom telefonického rozhovoru, ponúka rýchlu výplatu poistného plnenia formou rozpočtu.

Ako funguje plnenie formou rozpočtu

Poisťovňa pri náhrade škody rozpočtom stanoví výšku poistného plnenia len výpočtom bez potreby dokladovania účtov na opravu majetku. Ide o výpočet primeraných nákladov na opravu alebo náhradu, ktorý spracuje expertný systém s využitím aktuálnych cien práce a materiálov na trhu.

Väčšie škody sa riešia dlhšie

V Kooperative je tiež primárnou snahou minimalizovať dĺžku vybavenia poistnej udalosti. „Pri štandardných škodách poistenia občanov hlásených v roku 2023 pri doručení všetkých potrebných dokladov dosahujeme priemernú dĺžku likvidácie poistnej udalosti 1,6 dňa,“ približuje hovorkyňa poisťovne Silvia Nosková Illášová.

„V prípade bezobhliadkovej škody proces vyriešenia škody a vyplatenia poistného plnenia trvá len niekoľko hodín. V prípade väčších škôd, keď je potrebná aj obhliadka alebo viacero obhliadok, proces trvá niekoľko dní. Ak je škoda komplikovanejšia, napríklad ak je tam potrebné aj vyšetrovanie zo strany polície, hasičov či externých odborníkov, proces trvá dlhšie,“ uzatvára špecialistka externej komunikácie Allianz –⁠ Slovenskej poisťovne Helena Kanderková.

Čo všetko chráni poistenie majetku?

Poistenie nehnuteľnosti chráni stavbu ako takú so všetkým, čo je jej pevnou súčasťou. Poistenie domácnosti, naopak, kryje škody spôsobené na vnútornom vybavení, ako je nábytok, doplnky, spotrebiče, ceniny, šperky a vôbec všetko, čo nie je stavebnou súčasťou bytu alebo rodinného domu. V závislosti od výberu balíka v danej poisťovni je poistením majetku možné vykryť rôzne riziká, ako napríklad aj živelné pohromy či neočakávané udalosti.

logo
Prečítajte si tiež:
29.3.2024 Redakcia FinReport

Kryptoveľmoci: Najvyššiu mieru vlastníctva kryptomien majú v Turecku, Thajsku a v Argentíne

Adopcia kryptomien v celosvetovom meradle neustále rastie. V roku 2024 sa očakáva, že medzi vlastníkmi kryptomien celosvetovo pribudne okolo 160 ...

29.3.2024 Redakcia FinReport

Pav Gill: Whistleblower z kauzy Wirecard spustil novú oznamovaciu platformu Confide

Muž, ktorý pomohol odhaliť machinácie predchádzajúc „strate“ 1,9 miliardy eur a krachu nemeckej finančnej spoločnosti Wirecard, má nový ...

28.3.2024 Zuzana Fryč

Ako postupovať pri dopravnej kolízii a ako si uplatniť škodu v poisťovni?

Na Slovensku sa každoročne stanú tisíce dopravných nehôd, ku ktorým je nevyhnutné privolať políciu a aktívne s ňou spolupracovať. Okrem ...

28.3.2024 Redakcia FinReport

Daňové úrady posilňujú podporu a predlžujú úradné hodiny

Posilnené podateľne, dlhšie otvorené daňové úrady a možnosť „drive in“. Daňové úrady po celom Slovensku budú posledné dva dni, ...

28.3.2024 Redakcia FinReport

Pohonné látky pred Veľkou nocou výrazne zdraželi

Spotrebiteľské ceny oboch druhov benzínov pred veľkonočnými sviatkami stúpli. Dosiahli najvyššiu úroveň za posledných 20 týždňov. ...

28.3.2024 Redakcia FinReport

Priemyselným výrobcom klesli ceny najvýraznejšie za 12 rokov

Výrobné ceny priemyselných výrobcov sa vo februári 2024 prepadli o viac ako 15 %. Najvýraznejší vplyv na celkový výsledok mali o tretinu ...

28.3.2024 Redakcia FinReport

Vďaka lotérii Mega Milllions je na svete o jedného miliardára viac

Americká lotéria s priliehavým názvom Mega Millions stvorila ďalšieho dolárového miliardára. Zatiaľ neznámy šťastlivec si totiž odnesie ...

27.3.2024 Roland Régely

Ktorý sprostredkovateľ má najviac podriadených finančných agentov a ktorý si vlani najviac polepšil?

Počet podriadených finančných agentov na Slovensku zrejme čoskoro prekročí hranicu 17-tisíc. Svedčia o tom štatistiky Národnej banky ...

27.3.2024 Redakcia FinReport

Tatra banka rozdelí medzi akcionárov viac ako 155 miliónov eur

Tatra banka dosiahla v minulom roku zisk viac ako 237 miliónov eur. Valné zhromaždenie tejto banky včera rozhodlo, ako naloží s týmito ...

26.3.2024 Redakcia FinReport

Tatra banka priniesla finančnú aplikáciu pre deti

Tatra banka prináša novú aplikáciu určenú pre najmladších klientov. Zahŕňa edukačnú časť, ale umožňuje aj správu detského účtu. ...

25.3.2024 Roland Régely

Virtuálne karty sú populárne, no ešte stále nedokážu plne nahradiť plastové

Virtuálne platobné karty sú na Slovensku čoraz obľúbenejšie. Ich výhodou je rýchle zriadenie v ktorejkoľvek banke, bezpečnejšie platenie ...

22.3.2024 Redakcia FinReport

Počet bankových pracovníkov na Slovensku každým rokom klesá

V bankovom sektore na Slovensku aktuálne pôsobí spolu 25 peňažných finančných inštitúcií. Okrem centrálnej banky je to 24 korporácií ...

21.3.2024 Robert Juriš

Poisťovňa Novis je trištvrte roka bez licencie, likvidátor je stále neznámy

Pred trištvrte rokom Národná banka Slovenska odobrala spoločnosti Novis povolenie na vykonávanie poisťovacej činnosti. Zároveň podala návrh ...

21.3.2024 Redakcia FinReport

UNIQA: V minulom roku uzavrela viac zmlúv a priniesla aj vyššie poistné

UNIQA poisťovňa na Slovensku priniesla v minulom roku poistné v celkovej výške 295,6 milióna eur, čo predstavuje medziročný nárast o 6 %. ...

20.3.2024 Redakcia FinReport

Kooperativa vstúpila do tretieho piliera, plánuje aktivity s fondmi aj na realitnom trhu

Ani nie pred týždňom poisťovňa Kooperativa ohlásila vstup do poprednej sprostredkovateľskej spoločnosti a už je tu informácia o ďalšej ...

20.3.2024 Redakcia FinReport

Novela zákona o PZP: Poistené elektrokolobežky a vyššie pokuty

Novela zákona o povinnom zmluvnom poistení motorových vozidiel je po dnešku o krok bližšie k svojmu schváleniu. Novelu z dielne Ministerstva ...

19.3.2024 Roland Régely

Manželia, partneri či single: Kto má šancu získať hypotéku s lepšími podmienkami?

Ľudí, ktorí si vedia zabezpečiť bývanie bez nutnosti financovania úverom, je u nás málo. Väčšina Slovákov si na byt či dom musí ...

18.3.2024 Robert Juriš

ECB zrejme v lete zníži svoje úrokové sadzby, no hypotéky zlacnieť nemusia

Nehnuteľnosti na bývanie sa počas uplynulých dvoch rokov poznačených zásadným nárastom úrokových sadzieb hypotekárnych úverov v priemere ...

Mobilná aplikácia
VISA MasterCard Maestro Apple Pay Google Pay