Hľadaj

Poisťovne riešia menšie škody do niekoľkých hodín, na väčšie potrebujú viac času

Zuzana Fryč Banky a poisťovne Poslať

Promptné reagovanie poisťovní a rýchle vyriešenie poistnej udalosti môže v praxi priniesť ich klientom značné výhody vrátane rýchleho vyplatenia poistného plnenia. Keďže rýchlosť poisťovní uzavrieť poistnú udalosť závisí od rozsahu škody, zisťovali sme, ako dlho trvá výplata poistného plnenia po vzniknutých škodách v jednotlivých poisťovniach aj v závislosti od veľkosti škôd.

vybavovanie poistných udalostí

Foto: Shutterstock

Garancia vyrovnania do dvoch dní

Vyriešenie poistnej udalosti na privátnom majetku je pri každej škode individuálne. Doba riešenia v jednotlivých poisťovniach závisí od viacerých faktorov, ako je rozsah škody a jej okolnosti, rôzne poistné podmienky poisťovní, ale aj od rýchlosti doloženia potrebnej dokumentácie zo strany klienta. Každá poisťovňa sa pritom snaží o čo najrýchlejšie vyrovnanie škôd.

Napríklad poisťovňa Uniqa sa už začiatkom minulého roka zaviazala vyrovnať škody na majetku, zariadení domácnosti či nehnuteľnosti, ako aj zodpovednosť občana za spôsobené škody do 48 hodín. V praxi to znamená, že poisťovňa do dvoch dní vyplatí poistné plnenie na účet poisteného ,alebo písomne upovedomí o úhrade škody.

Dôležité však je, aby si klient najskôr uplatnil svoju škodu z poistenia online na webovej stránke poisťovne, kde je potrebné nahrať doklady o škode. Výnimkou, kde poisťovňa negarantuje vybavenie poistnej udalosti do dvoch dní, je poistná udalosť z hromadných kalamitných udalostí, keď môže byť dočasne zahltená veľkým počtom individuálnych strát klientov.

V prípade nesplnenia sľubu penalizuje samu seba

Pri prípadnom nedodržaní svojho verejného prísľubu Uniqa garantuje, že samu seba pripraví o časť príjmu. „Ak nesplníme svoju povinnosť vyrovnať poistnú udalosť podľa vyššie uvedených podmienok a likvidáciu ukončíme neskôr, zaväzujeme sa, že pri vyplácaní poistného plnenia nebudeme odpočítavať spoluúčasť dohodnutú v poistnej zmluve. Tá môže vzhľadom na voľbu klienta predstavovať až 400 eur,“ informuje manažér poistenia majetku a zodpovednosti poisťovne Zdeněk Hruška.

Ak by došlo k zamietnutiu škody, poisťovňa bude informovať klienta tiež do dvoch dní a poskytne mu aj zdôvodnenie svojho rozhodnutia.

V prípade, ak škodu nie je možné uzavrieť do stanovenej lehoty, poisťovateľ v rovnakej lehote uvedie dôvod a požiada klienta o ďalšiu súčinnosť. To isté platí, ak poisťovňa potrebuje na posúdenie a vyčíslenie škody dokumentáciu alebo súčinnosť iného subjektu, či už Polície SR, hasičov, alebo znalcov. No hneď ako sú všetky náležitosti skompletizované, poisťovňa škodu uzavrie do dvoch pracovných dní.

Niektoré malé škody uhradia aj do 24 hodín

Dĺžka likvidácie poistnej udalosti vždy závisí od konkrétnej škody a jej okolností, ako aj miery dokladovania škody. Nepríjemné situácie sa poisťovňa Generali snaží klientom čo najviac uľahčiť, a preto menšie škody vypláca do niekoľkých dní od zaregistrovania poistnej udalosti.

„Ak by sme však predpokladali, že klient nahlási škodu počas pracovného týždňa online prostredníctvom klientskeho portálu, opíše jej vznik, vyplní potrebné informácie, nahrá všetky dokumenty, doloží podrobnú fotodokumentáciu, a zároveň pôjde o menšiu škodu, ktorá si nevyžaduje obhliadku, v takomto prípade vyplácame poistnú udalosť dokonca do 24 hodín od jej nahlásenia,“ tvrdí hovorkyňa Katarína Ondra.

Pri menších škodách poisťovni stačí len informácia od klienta o vzniknutej škode spolu s doloženou dokumentáciou a fotografiami škody, a celý proces je možné vyriešiť jednoducho a rýchlo telefonicky. V prípade menších majetkových škôd, ktoré poisťovňa nedokáže zlikvidovať prostredníctvom telefonického rozhovoru, ponúka rýchlu výplatu poistného plnenia formou rozpočtu.

Ako funguje plnenie formou rozpočtu

Poisťovňa pri náhrade škody rozpočtom stanoví výšku poistného plnenia len výpočtom bez potreby dokladovania účtov na opravu majetku. Ide o výpočet primeraných nákladov na opravu alebo náhradu, ktorý spracuje expertný systém s využitím aktuálnych cien práce a materiálov na trhu.

Väčšie škody sa riešia dlhšie

V Kooperative je tiež primárnou snahou minimalizovať dĺžku vybavenia poistnej udalosti. „Pri štandardných škodách poistenia občanov hlásených v roku 2023 pri doručení všetkých potrebných dokladov dosahujeme priemernú dĺžku likvidácie poistnej udalosti 1,6 dňa,“ približuje hovorkyňa poisťovne Silvia Nosková Illášová.

„V prípade bezobhliadkovej škody proces vyriešenia škody a vyplatenia poistného plnenia trvá len niekoľko hodín. V prípade väčších škôd, keď je potrebná aj obhliadka alebo viacero obhliadok, proces trvá niekoľko dní. Ak je škoda komplikovanejšia, napríklad ak je tam potrebné aj vyšetrovanie zo strany polície, hasičov či externých odborníkov, proces trvá dlhšie,“ uzatvára špecialistka externej komunikácie Allianz –⁠ Slovenskej poisťovne Helena Kanderková.

Čo všetko chráni poistenie majetku?

Poistenie nehnuteľnosti chráni stavbu ako takú so všetkým, čo je jej pevnou súčasťou. Poistenie domácnosti, naopak, kryje škody spôsobené na vnútornom vybavení, ako je nábytok, doplnky, spotrebiče, ceniny, šperky a vôbec všetko, čo nie je stavebnou súčasťou bytu alebo rodinného domu. V závislosti od výberu balíka v danej poisťovni je poistením majetku možné vykryť rôzne riziká, ako napríklad aj živelné pohromy či neočakávané udalosti.

Ready Made Maklér
Staňte sa samostatným
finančným agentom už dnes.
Robte biznis,
byrokraciu nechajte na nás.
logo
Prečítajte si tiež:
20.5.2025 Michal Sobek

Dôchodky pre matky sa v 2026 zvýšia: Štát uzná starostlivosť o deti ako plnohodnotnú prácu

Od januára 2026 sa na Slovensku zmení spôsob výpočtu dôchodkov pre rodičov, najmä matky, ktoré boli na materskej či rodičovskej dovolenke. ...

20.5.2025 Tlačová správa

Koľko stojí letný tábor? Rodičia by mali rátať s desiatkami až stovkami eur

Letné prázdniny sú pre deti časom oddychu, dobrodružstiev a nových zážitkov. Pre rodičov však znamenajú finančnú aj organizačnú ...

20.5.2025 Tlačová správa

PREMIUM Insurance Company Ltd opakovane obhájila pozitívne hospodárske výsledky

Spoločnosť PREMIUM Insurance Company Limited, pôsobiaca na Slovensku a v Česku v segmente neživotného poistenia, ukončila hospodársky rok ...

19.5.2025 Tlačová správa VšZP

Aké benefity ponúka VšZP pre celiatikov?

Počet poistencov Všeobecnej zdravotnej poisťovne, ktorým je diagnostikovaná celiakia stúpa v priebehu roka iba mierne. Podľa štatistík je ...

19.5.2025 Tlačová správa

Finančná správa spracovala vyše 470-tisíc žiadostí a vrátila dane v hodnote viac ako 681 miliónov eur

Finančná správa spracovala viac ako 470 tisíc žiadosti o vrátenie preplatkov na daniach a o vyplatenie daňových bonusov v zákonnej lehote ...

18.5.2025 Tlačová správa

Finančná správa plní očakávania v plnení štátneho rozpočtu

Finančná správa prispieva ku konsolidácii verejných financií lepším výberom daní. Rozpočtované daňové príjmy zaznamenali k 30. 4. 2025 ...

18.5.2025 Roland Régely

Slovensko je lídrom v byrokracii. Podnikatelia strácajú stovky hodín ročne

Slovensko sa podľa posledného Byrokratického indexu 2024, ktorý vypracoval Inštitút ekonomických a spoločenských analýz (INESS), umiestnilo ...

17.5.2025 Tlačová správa

Na ceste k novej práci je dôležitým začiatkom životopis. Nie všetci uchádzači mu však venujú dostatočnú pozornosť

Životopis je prvou vizitkou uchádzača o zamestnanie, ktorá obvykle rozhoduje o tom, či sa vôbec dostane na pracovný pohovor. Aké sú ...

17.5.2025 Tlačová správa VšZP

VšZP aktívne podporuje pacientov so sklerózou multiplex

Všeobecná zdravotná poisťovňa sa aj v tomto roku aktívne zapojí do projektu na podporu pacientov so sklerózou multiplex. Podporí 11. ...

15.5.2025 Tlačová správa

Elegantné platobné prstene pre ešte štýlovejšie platenie

Rok po tom, ako mBank predstavila revolučnú možnosť platenia pomocou platobného prsteňa, prichádza v spolupráci s Niceboy s ďalšou ...

15.5.2025 Tlačová správa

Poisťovne skracujú čakacie doby pri životnom poistení, niektoré ich úplne rušia

Čakacie doby už nie sú „strašiakom”, ktorý by mohol ľudí odrádzať od životného poistenia. Nielen vtedy, keď si chcú uzavrieť nové ...

12.5.2025 Tlačová správa VšZP

Ženy a matky na prevenciu často nemajú čas, VšZP podporí podujatie, kde budú mať všetko na jednom mieste

Všeobecná zdravotná poisťovňa považuje podporu prevencie za jednu zo svojich kľúčových tém. Podporila preto projekt s názvom „Pre ...

8.5.2025 Redakcia FinReport

Pozor na podvodné e-maily! Sociálna poisťovňa varuje pred falošnými správami o preplatku poistného

Sociálna poisťovňa zaznamenala nové prípady podvodných e-mailov, ktoré sa vydávajú za oficiálnu komunikáciu inštitúcie. Neznámi ...

7.5.2025 Tlačová správa

Slováci by kvôli zvýšeným poplatkom za bežný účet zmenili banku, sú pre nich najdôležitejšie

Pre Slovákov je výška mesačného poplatku za vedenie bežného účtu hlavným kritériom pre výber aj zmenu banky. Za najdôležitejší faktor ...

5.5.2025 Roland Régely

Požiare minulý rok spôsobili škody za 58 miliónov eur. Ako ich kryje poistenie domácností a priemyslu?

Rok 2024 sa na Slovensku niesol v znamení výrazných materiálnych škôd spôsobených požiarmi. Podľa Správy o zásahovej činnosti ...

5.5.2025 Tlačová správa

Skontrolujte na jar svoju nehnuteľnosť aj poistku

Pukliny na dlažbe, poškodené potrubie, ohlodané vybavenie v pivnici… Na jar je vhodné skontrolovať prípadné škody, ktoré na dome, ...

2.5.2025 Tlačová správa

Poškodenie firemného majetku môže stáť zamestnanca až tretinu jeho ročného platu

Zamestnanci si často neuvedomujú, že za škody na zverenom majetku nesú zodpovednosť. Podľa Zákonníka práce môžu od nich zamestnávatelia ...

1.5.2025 Tlačová správa VšZP

Každý druhý poistenec VšZP mal za posledné tri roky predpísané antibiotiká

Všeobecná zdravotná poisťovňa (VšZP) zverejnila alarmujúce dáta o nadmernom užívaní antibiotík na Slovensku. Z analýzy údajov VšZP ...

Máj

 
P
U
S
Š
P
S
N
22. týždeň
Mobilná aplikácia
VISA MasterCard Maestro Apple Pay Google Pay