Hľadaj
× Aplikácia Aplikácia

Poisťovne počasie neovplyvnia, ale rýchlosť vybavenia poistnej udalosti áno

Zuzana Fryč Banky a poisťovne Poslať

Mohutné dažďové prehánky, prívalové vlny, vyliate potoky a rieky či krupobitie v ostatných dňoch vážne poškodili majetky ľudí, obcí aj štátu vo viacerých regiónoch Slovenska. Presnejšie, nielen na východnom Slovensku, odkiaľ hlásia najvyššie škody, ale aj v okresoch Trenčín, Dunajská Streda, Piešťany alebo Žilina.

Povodeň v obci Pichne

Foto: Facebook Pichne v starých fotografiách a dnes

Poisťovne preto zvýšili svoju pozornosť a urýchlene začali podnikať kroky smerujúce k rýchlemu zvládnutiu situácie. Dokonca nie je nevyhnutný ani osobný kontakt. Poškodení využívajú telefonické nahlasovanie škodových udalostí, ako aj nonstop dostupnú online formu hlásenia na webových stránkach poisťovní. Niektoré poisťovne dokážu vyriešiť udalosť pomocou videohovoru či fotografií. Okrem toho majú poškodení možnosť kontaktovať finančného agenta, alebo nahlásiť poistnú udalosť písomne.

Škody ohlásite aj fotodokumentáciou

V poisťovni Wüstenrot sa obhliadky poškodeného majetku vykonávajú najneskôr do 48 hodín od zaregistrovania škodovej udalosti. V praxi sa to často podarí aj o polovicu rýchlejšie. V prípade mimoriadnych udalostí však poisťovňa pristupuje aj k akceptácii fotodokumentácie, keďže v týchto prípadoch je potrebné okamžité odstránenie následkov poistnej udalosti, aby sa zabránilo vzniku ďalších škôd. 

Wüstenrot má pre takéto prípady pripravený tím likvidátorov: „Plynulý proces likvidácie zabezpečuje čo najskoršie vyplatenie oprávnených nárokov našich klientov. Naša pomoc prichádza vo forme rýchlej a korektnej likvidácie,“ uviedol riaditeľ úseku marketingu a komunikácie Wüstenrot poisťovne Lukáš Bertók

Vyplácajú zálohy na poistné plnenie 

Aj likvidátori poisťovne Generali intenzívne pracujú na riešení poistných udalostí, ktoré vznikli v uplynulých dňoch následkom silných dažďov a búrok: „Klientom odporúčame, aby nám vzniknuté škody nahlásili čo najskôr, aby sme mohli okamžite pristúpiť k likvidácii týchto poistných udalostí a mohli im čím skôr poskytnúť prostriedky na opravu ich domovov,“ ozrejmila Katarína Kukurová, špecialistka externej a internej komunikácie poisťovne Generali

Poisťovňa rieši škodové udalosti menšieho rozsahu aj na základe fotodokumentácie, a tie vypláca takmer obratom. Proces sa tak dá vyriešiť jednoducho cez telefón. „V prípade väčších škôd, kde je potrebná obhliadka škody, klientom vyplácame zálohu na poistné plnenie formou ‚doprednej‘ likvidácie, aby mohli čím skôr pristúpiť k oprave škôd,“ priblížila pomocné kroky poisťovne Generali K. Kukurová

Finančnú pomoc poskytujú vopred 

Allianz – SP klientom odporúča nahlásiť vzniknuté škody čo najskôr, najlepšie online na svojej webovej stránke, kde poškodení môžu vložiť aj fotky poškodeného majetku. Ohlásiť škodu môžu aj pomocou bezplatnej telefonickej linky. Po nahlásení nasleduje obhliadka škôd likvidátormi, ktorí vyčíslia výšku škody. „Klientom sa platbami za poistnú udalosť snažíme vyjsť v ústrety. Dopredu im vyplatíme náklady za opravu škody tzv. rozpočtom, alebo ich refundujeme na základe predložených faktúr za opravy, prípadne im poskytneme zálohu,“ spresnila pomoc poškodeným Helena Kanderková, špecialistka externej komunikácie Allianz – SP. 

Rýchle riešenia vďaka videohovorom 

Aj poisťovňa Union už druhý týždeň registruje veľký počet nahlasovaných škôd. „Väčšina poškodených sa aktuálne venuje vysúšaniu stavieb a zisťovaniu poškodenia nehnuteľností aj zariadenia v nich,“ uviedla hovorkyňa poisťovne Union Beáta Dupaľová Ksenzsighová.

Preto sa v poisťovni Union rozhodli pristúpiť k možnosti vykonávania obhliadok škôd aj pomocou kamery mobilného telefónu. Likvidátor sa najprv na základe zaslaných fotografií rozhodne, či miesto musí navštíviť osobne, alebo postačí aj videohovor. „Riešenie udalostí na základe videa veľmi urýchľuje celý proces. Vďaka nemu poisťovňa vyplatí peniaze za škodu na účet v omnoho kratšom čase ako po tradičnej osobnej obhliadke,“ uzavrela B. Ksenzsighová.

Nahlásené škody už presiahli 1,5 milióna eur 

Poisťovne postupne vyčísľujú škody spôsobené búrkami a silným dažďom, ktoré zasiahli v uplynulých dňoch viaceré regióny Slovenska. Poisťovňa Generali zatiaľ hovorí o sume 568-tisíc eur. Generali zachytila už 157 nahlásených poistných udalostí a očakáva, že ich počet ešte vzrastie. Ide najmä o škody na majetku v hodnote 527-tisíc eur, z čoho najväčšie škody spôsobilo krupobitie za 312-tisíc eur a povodne a záplavy v hodnote 152-tisíc eur. 
 
Allianz – SP za posledné dva týždne eviduje až 759 poistných udalostí na majetku svojich klientov. Výška škôd už presiahla 1 milión eur. Najviac škodových udalostí – 691 v hodnote vyše 438-tisíc eur, zaznamenali na majetku privátnych klientov. Najčastejšie ide o zatopené pivnice a suterény domov, poškodené strešné krytiny, fasády a žalúzie.

Počasie však spôsobilo škody nielen na nehnuteľnostiach, ale aj na poľnohospodárskych plodinách. Najhoršia situácia bola v okrese Nitra, kde silný dážď s krupobitím poškodil porast kukurice, repky olejnej a horčice za vyše 50-tisíc eur. V okrese Nové Zámky ľadovec zničil porast pšenice za viac ako 44-tisíc eur.

Obce prosia o pomoc
Na webových stránkach poškodených obcí starostovia zverejňujú transparentné účty, kde môže prispieť aj verejnosť. Príkladom je ťažko zasiahnutá obec Pichne v okrese Snina, kde opakované prívalové vlny zničili verejné priestranstvá aj miestnu komunikáciu. Číslo transparentného účtu na obecnom webe je SK51 0900 0000 0051 7125 2512.

 

logo
Prečítajte si tiež:
29.3.2024 Redakcia FinReport

Kryptoveľmoci: Najvyššiu mieru vlastníctva kryptomien majú v Turecku, Thajsku a v Argentíne

Adopcia kryptomien v celosvetovom meradle neustále rastie. V roku 2024 sa očakáva, že medzi vlastníkmi kryptomien celosvetovo pribudne okolo 160 ...

29.3.2024 Redakcia FinReport

Pav Gill: Whistleblower z kauzy Wirecard spustil novú oznamovaciu platformu Confide

Muž, ktorý pomohol odhaliť machinácie predchádzajúc „strate“ 1,9 miliardy eur a krachu nemeckej finančnej spoločnosti Wirecard, má nový ...

28.3.2024 Zuzana Fryč

Ako postupovať pri dopravnej kolízii a ako si uplatniť škodu v poisťovni?

Na Slovensku sa každoročne stanú tisíce dopravných nehôd, ku ktorým je nevyhnutné privolať políciu a aktívne s ňou spolupracovať. Okrem ...

28.3.2024 Redakcia FinReport

Daňové úrady posilňujú podporu a predlžujú úradné hodiny

Posilnené podateľne, dlhšie otvorené daňové úrady a možnosť „drive in“. Daňové úrady po celom Slovensku budú posledné dva dni, ...

28.3.2024 Redakcia FinReport

Pohonné látky pred Veľkou nocou výrazne zdraželi

Spotrebiteľské ceny oboch druhov benzínov pred veľkonočnými sviatkami stúpli. Dosiahli najvyššiu úroveň za posledných 20 týždňov. ...

28.3.2024 Redakcia FinReport

Priemyselným výrobcom klesli ceny najvýraznejšie za 12 rokov

Výrobné ceny priemyselných výrobcov sa vo februári 2024 prepadli o viac ako 15 %. Najvýraznejší vplyv na celkový výsledok mali o tretinu ...

28.3.2024 Redakcia FinReport

Vďaka lotérii Mega Milllions je na svete o jedného miliardára viac

Americká lotéria s priliehavým názvom Mega Millions stvorila ďalšieho dolárového miliardára. Zatiaľ neznámy šťastlivec si totiž odnesie ...

27.3.2024 Roland Régely

Ktorý sprostredkovateľ má najviac podriadených finančných agentov a ktorý si vlani najviac polepšil?

Počet podriadených finančných agentov na Slovensku zrejme čoskoro prekročí hranicu 17-tisíc. Svedčia o tom štatistiky Národnej banky ...

27.3.2024 Redakcia FinReport

Tatra banka rozdelí medzi akcionárov viac ako 155 miliónov eur

Tatra banka dosiahla v minulom roku zisk viac ako 237 miliónov eur. Valné zhromaždenie tejto banky včera rozhodlo, ako naloží s týmito ...

26.3.2024 Redakcia FinReport

Tatra banka priniesla finančnú aplikáciu pre deti

Tatra banka prináša novú aplikáciu určenú pre najmladších klientov. Zahŕňa edukačnú časť, ale umožňuje aj správu detského účtu. ...

25.3.2024 Roland Régely

Virtuálne karty sú populárne, no ešte stále nedokážu plne nahradiť plastové

Virtuálne platobné karty sú na Slovensku čoraz obľúbenejšie. Ich výhodou je rýchle zriadenie v ktorejkoľvek banke, bezpečnejšie platenie ...

22.3.2024 Redakcia FinReport

Počet bankových pracovníkov na Slovensku každým rokom klesá

V bankovom sektore na Slovensku aktuálne pôsobí spolu 25 peňažných finančných inštitúcií. Okrem centrálnej banky je to 24 korporácií ...

21.3.2024 Robert Juriš

Poisťovňa Novis je trištvrte roka bez licencie, likvidátor je stále neznámy

Pred trištvrte rokom Národná banka Slovenska odobrala spoločnosti Novis povolenie na vykonávanie poisťovacej činnosti. Zároveň podala návrh ...

21.3.2024 Redakcia FinReport

UNIQA: V minulom roku uzavrela viac zmlúv a priniesla aj vyššie poistné

UNIQA poisťovňa na Slovensku priniesla v minulom roku poistné v celkovej výške 295,6 milióna eur, čo predstavuje medziročný nárast o 6 %. ...

20.3.2024 Redakcia FinReport

Kooperativa vstúpila do tretieho piliera, plánuje aktivity s fondmi aj na realitnom trhu

Ani nie pred týždňom poisťovňa Kooperativa ohlásila vstup do poprednej sprostredkovateľskej spoločnosti a už je tu informácia o ďalšej ...

20.3.2024 Redakcia FinReport

Novela zákona o PZP: Poistené elektrokolobežky a vyššie pokuty

Novela zákona o povinnom zmluvnom poistení motorových vozidiel je po dnešku o krok bližšie k svojmu schváleniu. Novelu z dielne Ministerstva ...

19.3.2024 Roland Régely

Manželia, partneri či single: Kto má šancu získať hypotéku s lepšími podmienkami?

Ľudí, ktorí si vedia zabezpečiť bývanie bez nutnosti financovania úverom, je u nás málo. Väčšina Slovákov si na byt či dom musí ...

18.3.2024 Robert Juriš

ECB zrejme v lete zníži svoje úrokové sadzby, no hypotéky zlacnieť nemusia

Nehnuteľnosti na bývanie sa počas uplynulých dvoch rokov poznačených zásadným nárastom úrokových sadzieb hypotekárnych úverov v priemere ...

Mobilná aplikácia
VISA MasterCard Maestro Apple Pay Google Pay