Poisťovne: Okrem poistenia ponúkajú aj úvery, investovanie či dôchodkové sporenie
Časy, keď poisťovne ponúkali výhradne len rôzne možnosti poistenia, sú minulosťou. Okrem nich totiž niektoré rozširujú svoju ponuku o ďalšie finančné služby s cieľom uspokojiť väčšinu potrieb klienta, zvýšiť predaj svojich produktov a udržať si klienta vo svojej poisťovni. Takzvaný cross-selling sa stáva čoraz obľúbenejším, keďže záujem o tieto služby sa v poisťovniach z roka na rok zvyšuje. Aké ďalšie finančné produkty môžu klienti využiť v jednotlivých poisťovniach a ako to funguje v praxi?
Foto: Freepik
Spolu s poistením aj investovanie
Poisťovne sa predovšetkým neustále snažia reagovať na požiadavky klientov a situáciu na trhu. Viaceré z nich preto ponúkajú rôzne cross-sellové finančné produkty, ktorými sa snažia zároveň aj podporiť predaj svojich poistných produktov.
Napríklad Allianz – Slovenská poisťovňa pravidelne prináša svojim klientom nové programy v oblasti investovania a zhodnocovania finančných zdrojov. „Minulý rok sme uviedli na trh nový investičný životný poistný program s názvom Moje investovanie, ktorý ponúka klientom možnosť kombinovať investovanie do fondov s rôznymi formami poistenia vrátane ochrany pred smrťou, úrazom, chorobou, invaliditou a nezamestnanosťou,“ približuje špecialistka externej komunikácie Helena Kanderková.
Program obsahuje tri fondy, ktoré sú spravované investičnými manažérmi od spoločnosti Allianz Global Investors. Klienti majú na výber z troch stratégií, pričom prvá je určená pre konzervatívnych investorov, ďalšie dve pre investorov s vyváženým alebo rastovým investičným profilom.
Podľa H. Kanderkovej tieto fondy poskytujú klientom vyšší komfort v porovnaní s inými dostupnými fondmi v iných poistných programoch, keďže ide o dynamicky riadenú alokáciu aktív do dlhopisov alebo akcií prostredníctvom investičných manažérov, ktorí podľa aktuálnej situácie na finančných a kapitálových trhoch okamžite prispôsobujú investičné portfólio vo fondoch.
Úvery, investície aj druhý dôchodkový pilier
Aj Wüstenrot poisťovňa využíva v rámci svojich poistných produktov cross-selling, čím poskytuje možnosť poistiť rôzne riziká pod jednou strechou. „Komplexné finančné služby však zabezpečujeme samostatne prostredníctvom našej dcérskej spoločnosti Wüstenrot InHouse Broker, kde majú klienti na výber zo širokej ponuky nielen úverov, sporení, investičných produktov, ale aj poistení,“ informuje hovorkyňa poisťovne Gabriela Holková.
Okrem poistenia si aj klienti Generali môžu vybaviť napríklad úver, nastaviť si investovanie či zriadiť druhý dôchodkový pilier. Klientom tak okrem uzatvorenia jednotlivých poistných a finančných produktov poisťovňa poskytuje aj následný servis.
Hovorkyňa poisťovne Katarína Ondra uvádza, že na základe analýzy príjmov a výdavkov klienta vytvárajú obchodníci Generali finančný plán, a to od zabezpečenia vlastného bývania a majetku, cez zabezpečenie budúcnosti jeho detí až po zabezpečenie príjmov a dôchodku.
Zvyšuje predaj a motivuje klientov
Ani poisťovňa Kooperativa nie je výnimkou, keďže okrem poistných produktov poskytuje svojim klientom úvery na bývanie, spotrebné úvery, založenie účtu v Slovenskej sporiteľni, a tiež starobné dôchodkové sporenie (druhý pilier) s cieľom naplniť širšiu škálu potrieb svojich klientov.
Hovorkyňa poisťovne Silvia Nosková Illášová vidí výhody cross-sellingu pre poisťovňu práve v tom, že zohráva významnú úlohu pri predaji bankopoistných produktov, keďže prepája súvisiace produkty, ktorými je možné zastrešiť celú aktuálnu situáciu klienta v jednom čase na jednom mieste.
„Ak klient na vlastnej koži zistí, že dokážeme uspokojiť väčšinu jeho potrieb, nemá dôvod meniť poradcu alebo poisťovňu,“ vysvetľuje hovorkyňa. Poisťovňa preto cross-selling využíva ako nástroj na zistenie skutočných potrieb klienta, vďaka ktorému dokáže identifikovať prienik medzi jeho očakávaniami, teda tým, čo chce, a tým, čo reálne potrebuje.
Cross-sellové obchody z roka na rok rastú
Hoci konkrétne obchodné štatistiky sú súčasťou obchodného know-how poisťovní, niektoré z nich nám do istej miery prezradili, ako sa aktuálne vyvíja predaj a aké sú tržby týchto cross-sellových produktov. „Hoci základom nášho biznisu je stále predaj poistných riešení, objem uzatvorených cross-sellových finančných produktov sa z roka na rok zvyšuje,“ potvrdzuje K. Ondra.
Aj hovorkyňa Kooperativy uvádza, že v rámci odhadovanej hodnoty tržieb za tento rok poisťovňa predpokladá, že podiel cross-sellingu bude tvoriť približne jednu pätinu celkových tržieb z predaja jej komplexných poistno-finančných služieb.
Mzdová kalkulačka - výpočet čistej mzdy a ceny práce
Mzdová kalkulačka ADVANCED
Tehotenské: Online kalkulačka na výpočet dávky
Kalkulačka materskej dávky
Valorizácia dôchodkov
Kalkulačka na výpočet dôchodku
Kalkulačka na výpočet dôchodkového veku
Kalkulačka na výpočet vdovského dôchodku
Kalkulačka sirotského dôchodku
Kalkulačka minimálneho dôchodku
Hypotekárna kalkulačka
Porovnanie zdravotných poisťovní
DPH kalkulačka pre rok 2025
Investičná kalkulačka
SPRAVODAJSTVO
Zrodila sa streamovacia platforma Kultúra+, kriticky a ironicky ukazuje realitu v slovenskej kultúre
Muž spolu s kumpánmi fingoval podmienky na prechodný pobyt cudzincov, čelí obžalobe z prevádzačstva
Zbierka na sanitky pre Ukrajinu získala už vyše pol milióna eur, prispeli tisícky darcov
Nemecká vláda plánuje v budúcom roku zvýšiť vojenskú podporu Ukrajiny na viac ako 11,5 miliardy eur
Boj proti daňovým podvodom je v záujme vlády, uviedol Susko na stretnutí s európskou prokurátorkou
Najčítanejšie
- 1.Košičania opäť protestovali. My sme vaša nočná mora, vyhlásila slamerka – VIDEO, FOTO
- 2.Pustili do obehu novú 50-eurovú bankovku
- 3.Pohľad z Izraela: Vojna Alaha a jeho posla Erdogana sa blíži k historickému zlomu
- 4.Zrodila sa streamovacia platforma Kultúra+, kriticky a ironicky ukazuje realitu v slovenskej kultúre
- 5.Nemecká vláda plánuje v budúcom roku zvýšiť vojenskú podporu Ukrajiny na viac ako 11,5 miliardy eur










