Hľadaj
× Aplikácia Aplikácia

Poisťovne majú nedostatok kvalitných obchodníkov, preto neustále hľadajú nových

Zuzana Fryč Banky a poisťovne Poslať

Poisťovne neustále hľadajú nových obchodníkov. Svoje siete majú permanentne rozhodené na finančnom trhu, a to bez ohľadu na to, či majú vlastnú obchodnú sieť, alebo viac využívajú služby finančných agentov. Cieľom poisťovní je získať tých najlepších ľudí, ktorí sú vytrvalí, dokážu vnímať potreby klienta, zdatne komunikovať, ďalej na sebe pracovať a získať si dôveru klienta.

hľadaj obchodníkov

Foto: Shutterstock

Obchodníkov nikdy nie je dosť

Poisťovne sa jednoznačne zhodujú na tom, že dobrých obchodníkov nikdy nie je dosť. Zároveň pritom platí, že finančné poradenstvo nedokáže robiť každý. Aj preto poisťovne neustále hľadajú a naberajú nových obchodníkov. „Využívame na to rôzne kanály, ako sú inzercia, odporúčanía, sociálne siete či priame oslovenia,“ uvádza hovorkyňa poisťovne Kooperativa Silvia Nosková Illášová.

V tomto trende, náborovej a adaptačnej stratégii, plánuje aj v budúcom roku pokračovať poisťovňa Generali, ktorá vo svojich radoch rada privíta nových obchodníkov s potenciálom a chuťou na sebe pracovať.

„Naša distribúcia sa spolieha výhradne na samostatných finančných agentov preto, lebo si myslíme, že poistenie je komplexný produkt, ktorý je potrebné nastaviť na mieru požiadavkám konkrétneho klienta, a zároveň si vyžaduje analýzu a poradenstvo,“ opisuje obchodný a marketingový riaditeľ poisťovne Youplus Filip Bartoš.

Otvárajú nové pobočky

Nejde však o krátkodobý trend na poistnom trhu, keďže dopyt po obchodníkoch v poisťovniach rástol už v priebehu posledných rokov. „Hlavným dôvodom rozširovania našej obchodnej siete je otváranie nových pobočiek. Dopyt poháňa aj skutočnosť, že máme nových mladých klientov, ktorí preferujú komunikáciu prostredníctvom rovnako mladých obchodníkov, prípadne cez online platformy,“ tvrdí hovorkyňa Generali Katarína Ondra.

Okrem sietí pobočiek poisťovne posilňujú svoju prítomnosť aj na online platformách. „Naši agenti majú svoje vlastné webové stránky a profily na sociálnych sieťach, kde sa na nich klienti môžu kedykoľvek obrátiť,“ dodáva hovorkyňa.

Svoju sieť obchodníkov rozširuje aj NN poisťovňa, ktorá medziročne rastie a má ďalšie ambície a stratégiu, ako získať šikovných ľudí. „Nie je to len o nábore, ale najmä o výbere kvalitných ľudí s potenciálom a ochotou na sebe pracovať,“ reaguje riaditeľka internej distribúcie NN SR Klára Tomašovičová.

Tisíc nových obchodníkov ročne

Rovnaký názor, že kvalitných obchodníkov nikdy nie je dosť, zastáva aj Allianz – Slovenská poisťovňa, ktorá za jednou z kľúčových aktivít obchodu považuje nábor nových obchodníkov. „Každoročne rozšírime naše rady o približne tisíc nových obchodníkov. V roku 2020, pri spustení projektu migrácie historického portfólia, sme dokonca prijali historicky najvyšší počet, takmer 1 600 nových obchodníkov, ktorí sa primárne venovali výmene starších poistných zmlúv najmä v poistení privátneho majetku na nové produkty,“ hovorí špecialistka externej komunikácie Helena Kanderková.

Ako zabezpečiť generačné následníctvo

Jedným z hlavných dôvodov naberania nových obchodníkov je podľa K. Tomašovičovej potreba neustáleho rastu, ako aj rastúca potreba mať kvalitných ľudí, aby svojej klientele dokázali poskytovať kvalitné služby.

Jedným z cieľov poisťovne Generali je zabezpečovať generačné následníctvo, čím k služobne starším obchodníkom pribúdajú mladší kolegovia, ktorí sa navyše vzájomne obohacujú odovzdávaním si skúsenosti, ale aj nových nápadov.

„Snažíme sa budovať dostatočne veľkú a kvalitnú internú sieť zloženú z poradcov, unit mažérov a regionálnych riaditeľov, ktorí dokážu pomáhať ľuďom spoznať výhody a istoty životného poistenia aj dôchodkového sporenia,“ dopĺňa K. Tomašovičová.

Znakom dobrého sprostredkovateľa je aj pravidelný servis pre klientov, čo znamená, že poskytnutie poradenskej služby obchodníkom sa nekončí podpisom zmluvy. Naopak, dlhodobý kontakt obchodníka s klientom dokáže maximálne chrániť klienta v rôznych etapách jeho života.

Funguje program odporúčaní

Poisťovne majú na nábor do svojich interných či externých distribučných sietí viaceré overené spôsoby, ktoré im fungujú. „Využívame takmer všetky dostupné náborové komunikačné kanály. V prvom rade inzerujeme pracovné ponuky na online pracovných portáloch, no využívame aj priame kontaktovanie cez známosti. Účinný je v tomto smere takzvaný program odporúčaní, v rámci ktorého vyzývame kolegov, aby hovorili o našich pracovných ponukách medzi svojimi kamarátmi a známymi, a v prípade, že nám kolega odporučí vhodného kandidáta, ktorý sa v praxi osvedčí, dostane finančnú odmenu,“ približuje K. Tomašovičová.

Okrem toho poisťovne využívajú aj modernejšie spôsoby náboru prostredníctvom sociálnych sietí, kde napríklad zverejňujú skutočné príbehy svojich súčasných poradcov, ako sa stali úspešnými.

Prísne výberové kritériá

Aby poisťovne dokázali čo najpresnejšie identifikovať vhodných a v budúcnosti úspešných a kvalitných obchodníkov, využívajú na to množstvo nástrojov. V Allianz – Slovenskej poisťovni majú už na začiatku náborového procesu zostavený profil potenciálne vhodného kandidáta prostredníctvom moderných psychodiagnostických nástrojov. Uchádzač následne prechádza assessment centrom, respektíve hodnotiacim centrom.

„Kvalitný obchodník by mal disponovať výbornými komunikačnými a predajnými zručnosťami, znalosťou produktov, ochotou vzdelávať sa aj napríklad v oblasti nových digitálnych technológií,“ dodáva H. Kanderková.

Zároveň je povinnou legislatívnou „vstupenkou“ do finančného sprostredkovania zvládnutie skúšok garantovaných Národnou bankou Slovenska. Hovorkyňa Generali dodáva, že prvé mesiace musia všetci začínajúci obchodníci absolvovať vstupné školenia a workshopy, aby sa dostatočne oboznámili s ponukou produktov, ako aj firemnou kultúrou. Noví obchodníci následne ešte absolvujú obdobie, počas ktorého na nich dohliada skúsený obchodník, čo im pomáha ďalej sa osobnostne aj biznisovo rozvíjať. 

Medzi ďalšími predpokladmi úspešného obchodníka nesmú chýbať ani vytrvalosť, dôveryhodnosť, dôkladné spoznanie potrieb klienta, ako aj plná dôvera v poskytovaný produkt. 

logo
Prečítajte si tiež:
19.3.2024 Roland Régely

Manželia, partneri či single: Kto má šancu získať hypotéku s lepšími podmienkami?

Ľudí, ktorí si vedia zabezpečiť bývanie bez nutnosti financovania úverom, je u nás málo. Väčšina Slovákov si na byt či dom musí ...

19.3.2024 Redakcia FinReport

Pozor na podvodníkov vymáhajúcich fiktívne daňové nedoplatky

Snaha o finančné podvody napríklad prostredníctvom falošných e-mailov je súčasťou našich životov už niekoľko rokov. A hoci sa s nimi ...

18.3.2024 Redakcia FinReport

Bitcoin ukázal svoju pravú tvár, jeho hodnota klesla o 9-tisíc dolárov

Najsilnejšia kryptomena na trhu – bitcoin opäť ukázala svoju pravú tvár. Po niekoľkonásobnom prekonaní rekordnej hodnoty za jeden token ...

18.3.2024 Robert Juriš

ECB zrejme v lete zníži svoje úrokové sadzby, no hypotéky zlacnieť nemusia

Nehnuteľnosti na bývanie sa počas uplynulých dvoch rokov poznačených zásadným nárastom úrokových sadzieb hypotekárnych úverov v priemere ...

18.3.2024 Redakcia FinReport

Legendárny herec Jozef Kroner má vlastnú desaťeurovú mincu

Práve dnes, teda 18. marca 2024, Národná banka Slovenska uvádza do predaja zberateľskú desaťeurovú mincu s námetom stého výročia ...

18.3.2024 Redakcia FinReport

Nové objednávky v priemysle na začiatku roka klesli o 5,8 % na menej ako 5 miliárd eur

Hodnota nových objednávok v priemysle v januári 2024 medziročne klesla o 5,8 %, keď dosiahla objem necelých 5 miliárd eur, presnejšie 4,96 ...

18.3.2024 Redakcia FinReport

Poisťovňa Partners za dva roky získala 13-tisíc klientov

Najmladšia poisťovňa pôsobiaca na slovenskom finančnom trhu Partners Poisťovňa za dva roky svojej existencie uzatvorila 10 341 poistných ...

18.3.2024 Redakcia FinReport

Poplatky za služby katastra nehnuteľností budú od 1. apríla drahšie

Štátny rozpočet potrebuje finančnú injekciu, a preto sa zdvíhajú poplatky za prakticky všetky služby štátu. Výnimkou nie sú ani služby ...

17.3.2024 Redakcia FinReport

ECB varuje banky pred rizikovými spoluprácami s externými dodávateľmi služieb

Európska centrálna banka, ako orgán dohľadu nad finančným trhom, varuje banky pred nadmerným využívaním outsourcingových služieb ...

17.3.2024 Redakcia FinReport

Každý šiesty Argentínčan hladuje, hyperinflácia prekročila 250 %

Argentína má jednu z najväčších latinskoamerických ekonomík, no napriek tomu je mimoriadne krehká a dlhodobo sa jej nedarí. Miera chudoby v ...

15.3.2024 Zuzana Fryč

Poistní odborníci poukazujú na vážne nedostatky v návrhu zákona o PZP

Návrh novely zákona o povinnom zmluvnom poistení (PZP), ktorý Ministerstvo financií SR pripravuje na rokovanie vlády SR, stále obsahuje ...

14.3.2024 Robert Juriš

Poisťovňa Kooperativa získala podiel v spoločnosti Universal maklérsky dom

Líder na slovenskom poistnom trhu poisťovňa Kooperativa vlastnícky vstúpila do desiatej najsilnejšej sprostredkovateľskej spoločnosti do ...

12.3.2024 Roland Régely

Bezpečnostné schránky v banke: Hotovosť nie, investičné zlato áno

Bezpečnostné schránky v bankách si ľudia často mylne spájajú s ukladaním šperkov, finančnej hotovosti či tajných cenností. Ich obsah ...

12.3.2024 Redakcia FinReport

NBS dala spoločnosti Salus Populi 20-tisícovú pokutu

Národná banka Slovenska udelila bratislavskej spoločnosti Salus Populi pokutu vo výške 20-tisíc eur. Príčinou podľa nej boli chýbajúce ...

12.3.2024 Redakcia FinReport

Nezabudnite si vybrať finančnú hotovosť, Slovenská sporiteľňa plánuje odstávku svojich služieb

Najväčšia banka pôsobiaca na slovenskom finančnom trhu počas dvoch nasledujúcich víkendov vypne svoje služby. Bankomaty budú nedostupné a ...

11.3.2024 Redakcia FinReport

Najviac Oscarov 2024 získal film Oppenheimer

Včerajší 96. ročník udeľovania prestížnych filmových Cien Akadémie s napätím sledovali milióny divákov na celom svete. Najviac zlatých ...

11.3.2024 Zuzana Fryč

Podmienky posudzovania príjmu pri žiadosti o hypotéku sú u podnikateľov prísnejšie

Podnikatelia, ktorí v tomto roku zvažujú požiadať banku o hypotéku, by mali myslieť na to, že podanie daňového priznania môže byť pri ...

8.3.2024 Redakcia FinReport

V Česku spustili banku Partners, ktorá funguje ako mobilná aplikácia

V Česku otvorili novú banku. Zatiaľ je prístupná len pre klientov sprostredkovateľskej spoločnosti Partners, no od apríla by jej služby mali ...

Mobilná aplikácia
VISA MasterCard Maestro Apple Pay Google Pay