Hľadaj
× Aplikácia Aplikácia

Poisťovne majú nedostatok kvalitných obchodníkov, preto neustále hľadajú nových

Zuzana Fryč Banky a poisťovne Poslať

Poisťovne neustále hľadajú nových obchodníkov. Svoje siete majú permanentne rozhodené na finančnom trhu, a to bez ohľadu na to, či majú vlastnú obchodnú sieť, alebo viac využívajú služby finančných agentov. Cieľom poisťovní je získať tých najlepších ľudí, ktorí sú vytrvalí, dokážu vnímať potreby klienta, zdatne komunikovať, ďalej na sebe pracovať a získať si dôveru klienta.

hľadaj obchodníkov

Foto: Shutterstock

Obchodníkov nikdy nie je dosť

Poisťovne sa jednoznačne zhodujú na tom, že dobrých obchodníkov nikdy nie je dosť. Zároveň pritom platí, že finančné poradenstvo nedokáže robiť každý. Aj preto poisťovne neustále hľadajú a naberajú nových obchodníkov. „Využívame na to rôzne kanály, ako sú inzercia, odporúčanía, sociálne siete či priame oslovenia,“ uvádza hovorkyňa poisťovne Kooperativa Silvia Nosková Illášová.

V tomto trende, náborovej a adaptačnej stratégii, plánuje aj v budúcom roku pokračovať poisťovňa Generali, ktorá vo svojich radoch rada privíta nových obchodníkov s potenciálom a chuťou na sebe pracovať.

„Naša distribúcia sa spolieha výhradne na samostatných finančných agentov preto, lebo si myslíme, že poistenie je komplexný produkt, ktorý je potrebné nastaviť na mieru požiadavkám konkrétneho klienta, a zároveň si vyžaduje analýzu a poradenstvo,“ opisuje obchodný a marketingový riaditeľ poisťovne Youplus Filip Bartoš.

Otvárajú nové pobočky

Nejde však o krátkodobý trend na poistnom trhu, keďže dopyt po obchodníkoch v poisťovniach rástol už v priebehu posledných rokov. „Hlavným dôvodom rozširovania našej obchodnej siete je otváranie nových pobočiek. Dopyt poháňa aj skutočnosť, že máme nových mladých klientov, ktorí preferujú komunikáciu prostredníctvom rovnako mladých obchodníkov, prípadne cez online platformy,“ tvrdí hovorkyňa Generali Katarína Ondra.

Okrem sietí pobočiek poisťovne posilňujú svoju prítomnosť aj na online platformách. „Naši agenti majú svoje vlastné webové stránky a profily na sociálnych sieťach, kde sa na nich klienti môžu kedykoľvek obrátiť,“ dodáva hovorkyňa.

Svoju sieť obchodníkov rozširuje aj NN poisťovňa, ktorá medziročne rastie a má ďalšie ambície a stratégiu, ako získať šikovných ľudí. „Nie je to len o nábore, ale najmä o výbere kvalitných ľudí s potenciálom a ochotou na sebe pracovať,“ reaguje riaditeľka internej distribúcie NN SR Klára Tomašovičová.

Tisíc nových obchodníkov ročne

Rovnaký názor, že kvalitných obchodníkov nikdy nie je dosť, zastáva aj Allianz – Slovenská poisťovňa, ktorá za jednou z kľúčových aktivít obchodu považuje nábor nových obchodníkov. „Každoročne rozšírime naše rady o približne tisíc nových obchodníkov. V roku 2020, pri spustení projektu migrácie historického portfólia, sme dokonca prijali historicky najvyšší počet, takmer 1 600 nových obchodníkov, ktorí sa primárne venovali výmene starších poistných zmlúv najmä v poistení privátneho majetku na nové produkty,“ hovorí špecialistka externej komunikácie Helena Kanderková.

Ako zabezpečiť generačné následníctvo

Jedným z hlavných dôvodov naberania nových obchodníkov je podľa K. Tomašovičovej potreba neustáleho rastu, ako aj rastúca potreba mať kvalitných ľudí, aby svojej klientele dokázali poskytovať kvalitné služby.

Jedným z cieľov poisťovne Generali je zabezpečovať generačné následníctvo, čím k služobne starším obchodníkom pribúdajú mladší kolegovia, ktorí sa navyše vzájomne obohacujú odovzdávaním si skúsenosti, ale aj nových nápadov.

„Snažíme sa budovať dostatočne veľkú a kvalitnú internú sieť zloženú z poradcov, unit mažérov a regionálnych riaditeľov, ktorí dokážu pomáhať ľuďom spoznať výhody a istoty životného poistenia aj dôchodkového sporenia,“ dopĺňa K. Tomašovičová.

Znakom dobrého sprostredkovateľa je aj pravidelný servis pre klientov, čo znamená, že poskytnutie poradenskej služby obchodníkom sa nekončí podpisom zmluvy. Naopak, dlhodobý kontakt obchodníka s klientom dokáže maximálne chrániť klienta v rôznych etapách jeho života.

Funguje program odporúčaní

Poisťovne majú na nábor do svojich interných či externých distribučných sietí viaceré overené spôsoby, ktoré im fungujú. „Využívame takmer všetky dostupné náborové komunikačné kanály. V prvom rade inzerujeme pracovné ponuky na online pracovných portáloch, no využívame aj priame kontaktovanie cez známosti. Účinný je v tomto smere takzvaný program odporúčaní, v rámci ktorého vyzývame kolegov, aby hovorili o našich pracovných ponukách medzi svojimi kamarátmi a známymi, a v prípade, že nám kolega odporučí vhodného kandidáta, ktorý sa v praxi osvedčí, dostane finančnú odmenu,“ približuje K. Tomašovičová.

Okrem toho poisťovne využívajú aj modernejšie spôsoby náboru prostredníctvom sociálnych sietí, kde napríklad zverejňujú skutočné príbehy svojich súčasných poradcov, ako sa stali úspešnými.

Prísne výberové kritériá

Aby poisťovne dokázali čo najpresnejšie identifikovať vhodných a v budúcnosti úspešných a kvalitných obchodníkov, využívajú na to množstvo nástrojov. V Allianz – Slovenskej poisťovni majú už na začiatku náborového procesu zostavený profil potenciálne vhodného kandidáta prostredníctvom moderných psychodiagnostických nástrojov. Uchádzač následne prechádza assessment centrom, respektíve hodnotiacim centrom.

„Kvalitný obchodník by mal disponovať výbornými komunikačnými a predajnými zručnosťami, znalosťou produktov, ochotou vzdelávať sa aj napríklad v oblasti nových digitálnych technológií,“ dodáva H. Kanderková.

Zároveň je povinnou legislatívnou „vstupenkou“ do finančného sprostredkovania zvládnutie skúšok garantovaných Národnou bankou Slovenska. Hovorkyňa Generali dodáva, že prvé mesiace musia všetci začínajúci obchodníci absolvovať vstupné školenia a workshopy, aby sa dostatočne oboznámili s ponukou produktov, ako aj firemnou kultúrou. Noví obchodníci následne ešte absolvujú obdobie, počas ktorého na nich dohliada skúsený obchodník, čo im pomáha ďalej sa osobnostne aj biznisovo rozvíjať. 

Medzi ďalšími predpokladmi úspešného obchodníka nesmú chýbať ani vytrvalosť, dôveryhodnosť, dôkladné spoznanie potrieb klienta, ako aj plná dôvera v poskytovaný produkt. 

logo
Prečítajte si tiež:
24.5.2024 Jana Schochmann

Rastislav Havran: Spochybňovanie status quo ma posúva vpred

Rastislav Havran pôsobí vo funkcii generálneho riaditeľa spoločnosti UNIQA necelý rok. Pred nástupom do najvyššej pozície riadil rezort ...

24.5.2024 Redakcia FinReport

Životné minimum sa od 1. júla 2024 zvýši na 273,99 eura

Životné minimum bude opäť o niečo vyššie. Ministerstvo práce, sociálnych vecí a rodiny SR vypracovalo nové opatrenie, ktoré túto sumu ...

23.5.2024 Redakcia FinReport

Bankový sektor na Slovensku sa usiluje podnikať udržateľným spôsobom

Banky na Slovensku sú v porovnaní s ostatnými spoločnosťami na trhu verejnosťou vnímané ako zodpovedné firmy. Prispieva k tomu aj ich ...

23.5.2024 Martina Staňová

Hypotéku na Slovensku môžu získať aj občania pracujúci v zahraničí

Za hranicami pracujú desaťtisíce Slovákov. Ak sa rozhodnú kúpiť si nehnuteľnosť na Slovensku, môžu ju financovať pomocou hypotekárneho ...

23.5.2024 Redakcia FinReport

Slovákov láka digitálne nomádstvo, potrebné je však myslieť aj na poistenie

V súčasnosti žije na svete v režime digitálneho nomádstva približne 40 miliónov ľudí. Toto číslo rapídne vzrástlo počas a po pandémii ...

23.5.2024 Robert Juriš

Viac ako 7 % Európanov pracuje dlho, hoci trendom je skracovanie pracovného času

Všeobecným trendom v oblasti zamestnávania a zamestnanosti je zvyšovanie efektivity práce a s tým súvisiace skracovanie počtu odpracovaných ...

23.5.2024 Redakcia FinReport

Vodiči stále nechápu, že pri nehode pod vplyvom alkoholu im poistenie nepomôže

Alkohol za volant na Slovensku jednoducho nepatrí. Napriek tomu sú niektorí vodiči doslova nepoučiteľní. Len Allianz – Slovenská ...

22.5.2024 Redakcia FinReport

Produkcia automobiliek klesla o takmer 15 %, spomaľuje aj slovenský priemysel

Významný pokles predaja aj výroby. Tak hodnotia automobilky na Slovensku tohtoročné prvé tri mesiace z pohľadu počtu vyrobených áut. Toto ...

22.5.2024 Redakcia FinReport

Revolut vyzval krajiny EÚ na boj proti finančným podvodom na sociálnych sieťach

V druhej polovici roka 2023 sa tri zo štyroch (77 %) všetkých podvodov nahlásených zákazníkmi Revolutu v krajinách Európskeho hospodárskeho ...

22.5.2024 Mário Špilberger

S hypotékou je možné financovať aj kúpu nebytových priestorov na bývanie, má to však svoje limity

Viete, čo majú spoločné apartmány, ateliéry a pivničné byty? Hoci sú mnohé z nich evidované ako nebytové priestory, developeri ich často ...

22.5.2024 Martin Jamnický

Slovenské matky sporia svojim deťom viac ako českí muži

Rodičov, ktorí investujú peniaze pre svoje deti, postupne pribúda. Na Slovensku dokonca o niečo rýchlejšie než v susednom Česku. Kým u nás ...

21.5.2024 Roland Régely

Oplatí sa v čase vysokých úrokov robiť mimoriadnu splátku hypotéky či predčasne splatiť úver?

Splácate hypotekárny úver a napriek vysokým životným nákladom sa vám darí odložiť si niečo „bokom“. Čo s takto ušetrenými peniazmi ...

20.5.2024 Redakcia FinReport

Rusko zmrazilo účty a zablokovalo aktíva v hodnote 700 miliónov eur trom západným bankám

Sankcie Západu voči Rusku vytvorili novú situáciu, ktorá je precedensom vo vzťahoch oboch strán. Ruský súd totiž trom západným bankám ...

17.5.2024 Redakcia FinReport

Aj dobrovoľní hasiči už majú vlastné poistenie zodpovednosti za škodu

Na Slovensku je evidovaných približne 80-tisíc dobrovoľných hasičov, ktorí doteraz nemali možnosť uzavrieť si poistenie zodpovednosti za ...

17.5.2024 Robert Juriš

Anketa: Tretí najdôležitejší kanál predaja poistných produktov je telesales

Sprostredkovanie poistenia už dlhšie nestojí len na osobnej ponuke a fyzickej komunikácii. Tento predajný kanál dopĺňajú aj ďalšie dva v ...

16.5.2024 Mário Špilberger

Poistenie na hory vám dokáže ušetriť stovky a možno aj desaťtisíce eur

Jednodňové poistenie turistu vyjde aj menej ako na jedno euro, no pokryje náklady horskej záchrannej služby nad rámec verejného zdravotného ...

16.5.2024 Redakcia FinReport

Skupina J&T dosiahla vlani rekordný zisk 278,7 milióna eur

Bankový holding J&T FINANCE GROUP SE uzavrel minulý rok s historicky najvyšším čistým ziskom v celkovej výške 278,7 milióna eur. V ...

16.5.2024 Martin Jamnický

Zdravotné poisťovne v prvom štvrťroku 2024 zaznamenali stratu 23,2 milióna eur

Hoci zdravotné poisťovne vlani vygenerovali zisk, z ktorého dokázali vyplatiť svojim akcionárom aj dividendy, v prvom štvrťroku tohto roku sa ...

Mobilná aplikácia
VISA MasterCard Maestro Apple Pay Google Pay