Hľadaj
× Aplikácia Aplikácia

Poisťovne majú nedostatok kvalitných obchodníkov, preto neustále hľadajú nových

Zuzana Fryč Banky a poisťovne
SK
EN
Poslať

Poisťovne neustále hľadajú nových obchodníkov. Svoje siete majú permanentne rozhodené na finančnom trhu, a to bez ohľadu na to, či majú vlastnú obchodnú sieť, alebo viac využívajú služby finančných agentov. Cieľom poisťovní je získať tých najlepších ľudí, ktorí sú vytrvalí, dokážu vnímať potreby klienta, zdatne komunikovať, ďalej na sebe pracovať a získať si dôveru klienta.

image

Foto: Shutterstock

Obchodníkov nikdy nie je dosť

Poisťovne sa jednoznačne zhodujú na tom, že dobrých obchodníkov nikdy nie je dosť. Zároveň pritom platí, že finančné poradenstvo nedokáže robiť každý. Aj preto poisťovne neustále hľadajú a naberajú nových obchodníkov. „Využívame na to rôzne kanály, ako sú inzercia, odporúčanía, sociálne siete či priame oslovenia,“ uvádza hovorkyňa poisťovne Kooperativa Silvia Nosková Illášová.

V tomto trende, náborovej a adaptačnej stratégii, plánuje aj v budúcom roku pokračovať poisťovňa Generali, ktorá vo svojich radoch rada privíta nových obchodníkov s potenciálom a chuťou na sebe pracovať.

„Naša distribúcia sa spolieha výhradne na samostatných finančných agentov preto, lebo si myslíme, že poistenie je komplexný produkt, ktorý je potrebné nastaviť na mieru požiadavkám konkrétneho klienta, a zároveň si vyžaduje analýzu a poradenstvo,“ opisuje obchodný a marketingový riaditeľ poisťovne Youplus Filip Bartoš.

Otvárajú nové pobočky

Nejde však o krátkodobý trend na poistnom trhu, keďže dopyt po obchodníkoch v poisťovniach rástol už v priebehu posledných rokov. „Hlavným dôvodom rozširovania našej obchodnej siete je otváranie nových pobočiek. Dopyt poháňa aj skutočnosť, že máme nových mladých klientov, ktorí preferujú komunikáciu prostredníctvom rovnako mladých obchodníkov, prípadne cez online platformy,“ tvrdí hovorkyňa Generali Katarína Ondra.

Okrem sietí pobočiek poisťovne posilňujú svoju prítomnosť aj na online platformách. „Naši agenti majú svoje vlastné webové stránky a profily na sociálnych sieťach, kde sa na nich klienti môžu kedykoľvek obrátiť,“ dodáva hovorkyňa.

Svoju sieť obchodníkov rozširuje aj NN poisťovňa, ktorá medziročne rastie a má ďalšie ambície a stratégiu, ako získať šikovných ľudí. „Nie je to len o nábore, ale najmä o výbere kvalitných ľudí s potenciálom a ochotou na sebe pracovať,“ reaguje riaditeľka internej distribúcie NN SR Klára Tomašovičová.

Tisíc nových obchodníkov ročne

Rovnaký názor, že kvalitných obchodníkov nikdy nie je dosť, zastáva aj Allianz – Slovenská poisťovňa, ktorá za jednou z kľúčových aktivít obchodu považuje nábor nových obchodníkov. „Každoročne rozšírime naše rady o približne tisíc nových obchodníkov. V roku 2020, pri spustení projektu migrácie historického portfólia, sme dokonca prijali historicky najvyšší počet, takmer 1 600 nových obchodníkov, ktorí sa primárne venovali výmene starších poistných zmlúv najmä v poistení privátneho majetku na nové produkty,“ hovorí špecialistka externej komunikácie Helena Kanderková.

Ako zabezpečiť generačné následníctvo

Jedným z hlavných dôvodov naberania nových obchodníkov je podľa K. Tomašovičovej potreba neustáleho rastu, ako aj rastúca potreba mať kvalitných ľudí, aby svojej klientele dokázali poskytovať kvalitné služby.

Jedným z cieľov poisťovne Generali je zabezpečovať generačné následníctvo, čím k služobne starším obchodníkom pribúdajú mladší kolegovia, ktorí sa navyše vzájomne obohacujú odovzdávaním si skúsenosti, ale aj nových nápadov.

„Snažíme sa budovať dostatočne veľkú a kvalitnú internú sieť zloženú z poradcov, unit mažérov a regionálnych riaditeľov, ktorí dokážu pomáhať ľuďom spoznať výhody a istoty životného poistenia aj dôchodkového sporenia,“ dopĺňa K. Tomašovičová.

Znakom dobrého sprostredkovateľa je aj pravidelný servis pre klientov, čo znamená, že poskytnutie poradenskej služby obchodníkom sa nekončí podpisom zmluvy. Naopak, dlhodobý kontakt obchodníka s klientom dokáže maximálne chrániť klienta v rôznych etapách jeho života.

Funguje program odporúčaní

Poisťovne majú na nábor do svojich interných či externých distribučných sietí viaceré overené spôsoby, ktoré im fungujú. „Využívame takmer všetky dostupné náborové komunikačné kanály. V prvom rade inzerujeme pracovné ponuky na online pracovných portáloch, no využívame aj priame kontaktovanie cez známosti. Účinný je v tomto smere takzvaný program odporúčaní, v rámci ktorého vyzývame kolegov, aby hovorili o našich pracovných ponukách medzi svojimi kamarátmi a známymi, a v prípade, že nám kolega odporučí vhodného kandidáta, ktorý sa v praxi osvedčí, dostane finančnú odmenu,“ približuje K. Tomašovičová.

Okrem toho poisťovne využívajú aj modernejšie spôsoby náboru prostredníctvom sociálnych sietí, kde napríklad zverejňujú skutočné príbehy svojich súčasných poradcov, ako sa stali úspešnými.

Prísne výberové kritériá

Aby poisťovne dokázali čo najpresnejšie identifikovať vhodných a v budúcnosti úspešných a kvalitných obchodníkov, využívajú na to množstvo nástrojov. V Allianz – Slovenskej poisťovni majú už na začiatku náborového procesu zostavený profil potenciálne vhodného kandidáta prostredníctvom moderných psychodiagnostických nástrojov. Uchádzač následne prechádza assessment centrom, respektíve hodnotiacim centrom.

„Kvalitný obchodník by mal disponovať výbornými komunikačnými a predajnými zručnosťami, znalosťou produktov, ochotou vzdelávať sa aj napríklad v oblasti nových digitálnych technológií,“ dodáva H. Kanderková.

Zároveň je povinnou legislatívnou „vstupenkou“ do finančného sprostredkovania zvládnutie skúšok garantovaných Národnou bankou Slovenska. Hovorkyňa Generali dodáva, že prvé mesiace musia všetci začínajúci obchodníci absolvovať vstupné školenia a workshopy, aby sa dostatočne oboznámili s ponukou produktov, ako aj firemnou kultúrou. Noví obchodníci následne ešte absolvujú obdobie, počas ktorého na nich dohliada skúsený obchodník, čo im pomáha ďalej sa osobnostne aj biznisovo rozvíjať. 

Medzi ďalšími predpokladmi úspešného obchodníka nesmú chýbať ani vytrvalosť, dôveryhodnosť, dôkladné spoznanie potrieb klienta, ako aj plná dôvera v poskytovaný produkt. 

Ready Made Maklér
Staňte sa samostatným
finančným agentom už dnes.
Robte biznis,
byrokraciu nechajte na nás.

Kľúčové slová

logo
Prečítajte si tiež:
1.2.2023 Robert Juriš

Banky vlani zaznamenali rekordné zisky 829 miliónov eur. Najväčšie príjmy pre ne predstavujú výnosy z úrokov

Banky pôsobiace na slovenskom finančnom trhu majú za sebou mimoriadne úspešný rok. Vlani zaznamenali čistý zisk vo výške 829 miliónov eur. ...

1.2.2023 Redakcia FinReport

Dvadsať rokov spolupráce: Banka sprostredkúva poistenie a poisťovňa úvery

Obľuba nakupovania pod jednou strechou na Slovensku rastie a platí to aj pre financie. Poistenie od Kooperativy prostredníctvom Slovenskej ...

1.2.2023 Robert Juriš

Inflácia v eurozóne klesla na 8,5 %, na Slovensku sa stále drží blízko 15 %

Priemerná inflácia v krajinách eurozóny má zostupnú tendenciu – z decembrových 9,2 % sa znížila na januárových 8,5 %. Priebežný pokles ...

1.2.2023 Redakcia FinReport

Martina Slabejová: Nová výkonná riaditeľka Americkej obchodnej komory

Novou výkonnou riaditeľkou Americkej obchodnej komory na Slovensku sa stala Martina Slabejová. Na pozícii nahradí Ronalda Blaška, ktorý ...

1.2.2023 Andrej Vida

Pre získanie úveru v banke je kľúčová bonita. Čo všetko musíte spĺňať, aby ste vyhoveli?

Žiadali ste niekedy o hypotekárny alebo spotrebiteľský úver v banke? Tušíte, čo rozhoduje o tom, či úver vôbec dostanete? Viete, ako si ...

1.2.2023 Martin Jamnický

V druhom dôchodkovom pilieri je viac ako 12 miliárd eur

Objem majetku sporiteľov v druhom dôchodkovom pilieri ku koncu januára tohto roka opäť presiahol hranicu 12 miliárd eur. Presnejšie k 27. ...

31.1.2023 Redakcia FinReport

Allianz: Účet za poistné udalosti vlani vzrástol o tretinu

Účet za všetky poistné udalosti v roku 2022 v Allianz – Slovenskej poisťovni presiahol 275 miliónov, čo je o 30 % viac ako v roku 2021. ...

31.1.2023 Dominik Horváth

Energetická kríza nás zatiaľ nezlomila. Aké škody nám ešte môže spôsobiť?

Tohtoročná zima mohla dopadnúť pre Európu katastrofálne. Vojna na Ukrajine a pozastavenie dodávok energií z Ruska spôsobili, že sa ceny ...

31.1.2023 Redakcia FinReport

Hodnota majetku v treťom dôchodkovom pilieri prekročila hranicu troch miliárd eur

Objem finančných prostriedkov, ktoré zhodnocujú a spravujú doplnkové dôchodkové spoločnosti v treťom dôchodkovom pilieri, presiahol ...

31.1.2023 Naďa Černá

Kim Kardashianová získala v dražbe za 200-tisíc dolárov kríž princeznej Diany Attallah Cross

Televízna osobnosť Kim Kardashianová získala v dražbe diamantový prívesok Attallah Cross (na snímke), ktorý pri niekoľkých ...

30.1.2023 Redakcia FinReport

Viacero bánk ku koncu januára upravovalo úrokové sadzby svojich hypotekárnych úverov

Hneď niekoľko bánk na sklonku januára zmenilo úrokové sadzby svojich hypotekárnych úverov. VÚB banka zvýšila úrokové sadzby všetkých ...

28.1.2023 Redakcia FinReport

Allianz Risk Barometer: Máme tu permakrízu a hrozí nám recesia. Čoho sa vlastne najviac obávame?

Firmy sa už druhý rok po sebe najviac obávajú kybernetických útokov a prerušenia prevádzky. Pre rok 2023 však najväčší nárast spomedzi ...

26.1.2023 Redakcia FinReport

Ako správne nahlásiť analytické údaje za svojich zamestnancov Sociálnej poisťovni

Zamestnávatelia majú novú povinnosť. Od začiatku tohto roku musia oznamovať Sociálnej poisťovni analytické údaje za všetkých svojich ...

26.1.2023 Redakcia FinReport

Slovenská sporiteľňa upravuje úrokové sadzby svojich hypoték, zdražuje úvery s jednoročnou fixáciou

Aj najväčšia banka so štvrtinovým podielom na slovenskom hypotekárnom trhu sa rozhodla upraviť úrokové sadzby svojich úverov na bývanie ...

25.1.2023 Martin Jamnický

Mladí ľudia s hypotékou môžu získať až 400-eurový daňový bonus, ak splnia tieto podmienky

Mladí ľudia splácajúci hypotekárny úver by si nemali nechať ujsť možnosť získať daňový bonus za už zaplatené úroky z ich úveru. ...

25.1.2023 Robert Juriš

Na klientov VÚB banky útočia podvodníci. Mieria na ich internetbanking a zneužívajú kryptomeny

Klienti VÚB banky pri otváraní služieb internetbankingu čítajú odkaz, v ktorom ich banka dôrazne varuje pred možnými podvodmi. Hrozí im ...

25.1.2023 Redakcia FinReport

Sociálna poisťovňa valorizovala dôchodky, pri minimálnych bude vyplácať výhodnejšiu penziu

Dôchodky sa k začiatku tohto roku opäť valorizovali. Tentoraz to bolo o 11,8 %. Dôchodky sa zvyšujú automaticky a penzisti o ich úpravu ...

23.1.2023 Martin Jamnický

Úrokové sadzby svojich hypoték opäť zdvíha aj ČSOB banka

Ďalšou bankou, ktorá na začiatku roku 2023 upravila úrokové sadzby svojich hypotekárnych úverov smerom nahor, je ČSOB banka. Zvýšila ich v ...

Mobilná aplikácia

  1. 1.
    Toto sú najdôležitejšie otázky súvisiace s rodičovským dôchodkom a odpovede na ne
  2. 2.
    Ako sa v roku 2023 zvýšia príplatky za prácu cez víkendy, v noci a počas sviatkov
  3. 3.
    Pre získanie úveru v banke je kľúčová bonita. Čo všetko musíte spĺňať, aby ste vyhoveli?
  4. 4.
    Banky vlani zaznamenali rekordné zisky 829 miliónov eur. Najväčšie príjmy pre ne predstavujú výnosy z úrokov
  5. 5.
    Mladí ľudia s hypotékou môžu získať až 400-eurový daňový bonus, ak splnia tieto podmienky