Hľadaj
× Aplikácia Aplikácia

Poisťovne likvidujú škody na vozidlách rýchlejšie vďaka automatickému výpočtu škôd v aplikácii Auda Smart

Zuzana Fryč Banky a poisťovne Poslať

Poisťovne neustále pracujú na zlepšovaní svojich technológií. Pre efektívnejšie likvidovanie škôd na motorových vozidlách prinášajú aplikáciu, vďaka ktorej si klienti môžu urobiť obhliadku vzniknutých škôd aj s automatickým výpočtom výšky poškodenia úplne sami.

poistná udalosť pri PZP

Foto: Shutterstock

Rozhodnutie ostáva na klientovi

Zlepšovanie služieb a ponuka zjednodušených riešení formou rôznych inovácií pomáha klientom poisťovní dostať poistné plnenie za škodu v čo najkratšom čase. Okrem využitia videoobhliadok či sledovania poistných udalostí online formou klienti viacerých poisťovní môžu využívať aj šikovnú aplikáciu Auda Smart. Vďaka nej si vzniknutú škodu na vozidle, a teda výšku nákladov na opravu daného poškodenia, dokážu vypočítať aj bez pomoci technikov – špecialistov.

Po nahlásení škody technik poisťovne najprv vyhodnotí, či ide o škodu, pri ktorej nie je nutné vykonať osobnú obhliadku. Ak nie je, klient môže prostredníctvom aplikácie Auda Smart postupovať aj sám. Aby mu zdokumentovanie vzniknutých škôd išlo ľahšie, nechá sa viesť inštrukciami z aplikácie.

Aplikácia na základe fotografií vypočíta výšku poistného plnenia, ktoré zodpovedá nákladom na opravu. To klient môže prijať alebo odmietnuť v prípade, ak s výškou plnenia nesúhlasí.

Positive

Partner článku

Poisťovne lákajú klientov na komfort

S touto novinkou prišlo v roku 2020 viacero poisťovní. Medzi ne patrí aj poisťovňa Generali. „Je to riešenie, vďaka ktorému klient sám dokáže obhliadnuť poškodenie vozidla menšieho rozsahu a zároveň si vie vypočítať výšku vzniknutej škody,“ vysvetľuje riaditeľ úseku poistných udalostí poisťovne Generali Juraj Páleš.

Aj klienti poisťovne Uniqa môžu v niekoľkých jednoduchých krokoch cez aplikáciu Auda Smart škodu zaregistrovať, vyriešiť formality a aj dostať odškodnenie. Doba riešenia škodovej udalosti sa skrátila z dní na minúty, maximálne hodiny. Inovácia hlásenia škôd výrazne redukuje požiadavky na zákazníka a zvyšuje jeho komfort v situácii, keď utrpel škodu a od poisťovne v čo najkratšom čase očakáva splnenie záväzkov.

Poisťovňa užitočnú službu plánuje ďalej rozširovať. „Podobná forma vybavenia jednoduchých škôd bude postupne doplnená aj v prípade majetkového poistenia,“ dodáva PR špecialistka poisťovne Uniqa Beata Lipšicová.

Odškodnenie maximálne do dvoch dní

Aplikáciu Auda Smart v poisťovni AXA klienti využívajú dokonca už viac ako dva roky. Rovnako je určená na likvidáciu škôd menšieho rozsahu a aj v tomto prípade je postup úplne jednoduchý.

Klient musí v prvom rade na infolinke poisťovne nahlásiť vznik poistnej udalosti. Pracovník mu obratom zašle potvrdzujúci e-mail o prijatí hlásenia poistnej udalosti. „Súčasťou potvrdzujúceho e-mailu bude aj odkaz na uvedenú aplikáciu. Po vstupe do aplikácie klient nahrá fotky poškodeného vozidla a označí, ktoré diely na vozidle boli poškodené a v akom rozsahu,“ približuje riaditeľ marketingu a komunikácie pre poisťovňu AXA v Českej republike a na Slovensku Oskar Sekereš.

Na základe nahraných informácií aplikácia automaticky vypočíta výšku škody. „Po jej odsúhlasení klientom stačí počkať maximálne 48 hodín a výška poistného plnenia bude pripísaná na jeho účet,“ dopĺňa O. Sekereš.

Poisťovňa Groupama poskytuje svojim klientom podobnú aplikáciu s názvom GroupamaSMART. Vďaka nej je možné celý proces likvidácie škodovej udalosti vyriešiť do 15 minút. „Postup je naozaj jednoduchý a zvládne ho ktorýkoľvek klient, ktorý bežne používa smartfón,“ komentuje vedúca odboru likvidácie poistných činností v poisťovni Groupama Darina Fabián Csóková. Hoci je použitie aplikácie pohodlné a rýchle, klient má stále možnosť rozhodnúť sa aj pre štandardný postup.

Aj Wüstenrot poisťovňa intenzívne pracuje na tom, aby svojim klientom vychádzala čo najviac v ústrety. „Spoločnosť ako prvá na Slovensku zaviedla pre klientov možnosť rýchlej likvidácie a výpočtu výšky viditeľných vonkajších poškodení menšieho rozsahu na autách prostredníctvom spomínanej aplikácie,“ vraví expert pre externú a internú komunikáciu Wüstenrot poisťovne a stavebnej sporiteľne Tomáš Ferenčák.

Niektoré poisťovne na vývoji aplikácie ešte pracujú

V poisťovni Allianz – SP automatický výpočet škody zatiaľ nefunguje, no klienti majú od začiatku tohto roku možnosť využiť sprievodcu škodou v povinnom zmluvnom poistení a havarijnom poistení. Vďaka nemu veľmi jednoducho dokážu nahlásiť škodu na vozidle. Po nahlásení poistnej udalosti poisťovňa pošle klientovi link, cez ktorý ho sprievodca naviguje pri tvorbe fotodokumentácie škody. Po vyhotovení fotiek klient jedným klikom fotky odošle poisťovni a na základe nich poisťovňa vyhotoví kalkuláciu.

Samoobhliadku škody aj s výpočtom poistného plnenia pomocou aplikácie poisťovňa plánuje spustiť už čoskoro. „Aktuálne pracujeme na systéme automatizovaného výpočtu škody,“ potvrdila špecialistka externej komunikácie Allianz – SP Helena Kanderková.

Ani Komunálna poisťovňa túto novinku zatiaľ ešte nespustila. „Na samoobhliadku škôd nemá Komunálna poisťovňa zatiaľ žiadnu aplikáciu, no v prípade obhliadok motorových vozidiel a majetkov majú klienti možnosť nafotiť menšie škody a poslať nám ich e-mailom,“ uviedla PR manažérka Komunálnej poisťovne Viera Puškárová.

logo
Prečítajte si tiež:
24.4.2024 Redakcia FinReport

Ako opraviť odpočítanú DPH pri nezaplatení faktúry za tovar alebo službu

Podnikatelia majú pri neplatení faktúry povinnosť opraviť odpočítanú daň z pridanej hodnoty. Malo by ich to motivovať zlepšovať svoju ...

24.4.2024 Redakcia FinReport

Do fondov EÚ sme za dve desaťročia vložili 13,1 miliardy eur, no získali sme takmer 25 miliárd

Slovenská republika je od roku 2004, teda už dve desaťročia, členom Európskej únie. Počas tohto obdobia sme do spoločného uniálneho ...

24.4.2024 Roland Régely

Home office alebo hybridná práca? Banky na Slovensku preferujú skôr druhú možnosť

Slovenská sporiteľňa nedávno oznámila, že jej call centrum bude kompletne pracovať z domu. Najväčšia slovenská banka to odôvodnila ...

24.4.2024 Redakcia FinReport

Novela zákona o ochrane spotrebiteľa pomôže nakupujúcim aj obchodníkom

Ďalšia novela zákona o ochrane spotrebiteľa je na svete. Schválili ju poslanci parlamentu a platiť začne od 1. júla tohto roku. Hlavným ...

24.4.2024 Robert Juriš

Prečo je pri umelej inteligencii potrebné vnímať nielen vysoké tržby, ale aj možné riziká

Spoločnosť OpenAI je jednou z firiem, ktorej sa vlani podarilo urobiť takzvanú dieru do sveta. Na báze umelej inteligencie vyvinula chatbot ...

24.4.2024 Martin Jamnický

Pri investovaní si dávajte pozor na neuveriteľne výhodné ponuky aj na falošné garancie

Investičné podvody najčastejšie cielia na finančne menej zdatných občanov. Ich najčastejším príznakom je snaha o rýchle a extrémne ...

24.4.2024 Redakcia FinReport

mBank menila úrokové sadzby svojich hypotekárnych úverov

Zvyšovanie úrokových sadzieb hypotekárnych úverov sa v roku 2024 prakticky zastavilo. Na začiatku roka síce tri spomedzi bánk pôsobiacich na ...

23.4.2024 Redakcia FinReport

Europarlament: Oprava výrobkov za výhodné ceny bude možná aj po uplynutí záruky

Poslanci Európskeho parlamentu schválili pravidlá jednoduchšieho prístupu k opravám tovarov a výrobkov. Žiadať o ne bude možné aj po ...

23.4.2024 Redakcia FinReport

VÚB banka: Vedenie účtu aj narábanie s hotovosťou budú drahšie

VÚB je ďalšou bankou pôsobiacou na slovenskom finančnom trhu, ktorá ohlásila zmeny v cenníku svojich služieb. Vychádza z nich, že klienti ...

23.4.2024 Zuzana Fryč

Výber PZP nemusí byť len o nízkej cene, dá sa z neho vyťažiť oveľa viac

Pri výbere povinného zmluvného poistenia (PZP) často rozhoduje čo najnižšia cena, keďže mnohí túto poistku považujú len za zákonnú ...

22.4.2024 Zuzana Fryč

Čomu je lepšie sa vyhnúť počas cestovania, alebo ktoré riziká cestovné poistenie nekryje?

Niektorí preferujú cestovanie najmä počas leta, pre iných sa stalo súčasťou ich životného štýlu počas celého roka. Súčasťou ciest, a ...

19.4.2024 Roland Régely

Pomoc s hypotékou sa má po novom týkať aj ľudí s refinancovaným úverom

Štát sa usiluje pomáhať ľuďom so splácaním ich hypotekárnych úverov a po novom chce kompenzovať zvýšené splátky hypoték aj tým, ...

17.4.2024 Robert Juriš

Zubné benefity zdravotných poisťovní sa už o niekoľko dní skončia. Čo bude s ich ďalšími službami?

Poskytovaniu zubných benefitov v zdravotných poisťovniach je koniec. Od mája 2024 budú minulosťou. Ministerstvo zdravotníctva tvrdí, že ...

16.4.2024 Redakcia FinReport

Desiatka bánk na Slovensku začína používať jednotný ESG dotazník pre zákazníkov

Desiatka bánk pôsobiacich na slovenskom finančnom trhu začína používať nový jednotný ESG (Environmental – Social – Governance) ...

16.4.2024 Redakcia FinReport

Európske banky vyzvali EÚ, aby ich označila za strategický sektor

Európske banky vyzvali Európsku úniu, aby ich označila za kriticky dôležitý, respektíve strategický sektor. V zdôvodnení tejto požiadavky ...

16.4.2024 Redakcia FinReport

Zubné benefity zdravotných poisťovní sa v apríli 2024 skončia

Poskytovaniu zubných benefitov v zdravotných poisťovniach je koniec. Od mája 2024 budú minulosťou. Ministerstvo zdravotníctva tvrdí, že ...

15.4.2024 Roland Régely

Slovenské hypotéky patria medzi najdrahšie v eurozóne, klesá aj náš rating

V roku 2022 boli hypotéky na Slovensku jedny z najlacnejších v eurozóne, dnes sú na opačnom konci rebríčka. Kým v iných krajinách Európy ...

11.4.2024 Redakcia FinReport

Väčšina služieb Slovenskej sporiteľne bude nedostupná

Najväčšia banka na Slovensku avizuje odstávku niektorých služieb, ktorú zdôvodňuje aktualizáciou a údržbou bankových systémov. ...

Mobilná aplikácia
VISA MasterCard Maestro Apple Pay Google Pay