Hľadaj
× Aplikácia Aplikácia

Poisťovne likvidujú škody na vozidlách rýchlejšie vďaka automatickému výpočtu škôd v aplikácii Auda Smart

Zuzana Fryč Banky a poisťovne Poslať

Poisťovne neustále pracujú na zlepšovaní svojich technológií. Pre efektívnejšie likvidovanie škôd na motorových vozidlách prinášajú aplikáciu, vďaka ktorej si klienti môžu urobiť obhliadku vzniknutých škôd aj s automatickým výpočtom výšky poškodenia úplne sami.

poistná udalosť pri PZP

Foto: Shutterstock

Rozhodnutie ostáva na klientovi

Zlepšovanie služieb a ponuka zjednodušených riešení formou rôznych inovácií pomáha klientom poisťovní dostať poistné plnenie za škodu v čo najkratšom čase. Okrem využitia videoobhliadok či sledovania poistných udalostí online formou klienti viacerých poisťovní môžu využívať aj šikovnú aplikáciu Auda Smart. Vďaka nej si vzniknutú škodu na vozidle, a teda výšku nákladov na opravu daného poškodenia, dokážu vypočítať aj bez pomoci technikov – špecialistov.

Po nahlásení škody technik poisťovne najprv vyhodnotí, či ide o škodu, pri ktorej nie je nutné vykonať osobnú obhliadku. Ak nie je, klient môže prostredníctvom aplikácie Auda Smart postupovať aj sám. Aby mu zdokumentovanie vzniknutých škôd išlo ľahšie, nechá sa viesť inštrukciami z aplikácie.

Aplikácia na základe fotografií vypočíta výšku poistného plnenia, ktoré zodpovedá nákladom na opravu. To klient môže prijať alebo odmietnuť v prípade, ak s výškou plnenia nesúhlasí.

Positive

Partner článku

Poisťovne lákajú klientov na komfort

S touto novinkou prišlo v roku 2020 viacero poisťovní. Medzi ne patrí aj poisťovňa Generali. „Je to riešenie, vďaka ktorému klient sám dokáže obhliadnuť poškodenie vozidla menšieho rozsahu a zároveň si vie vypočítať výšku vzniknutej škody,“ vysvetľuje riaditeľ úseku poistných udalostí poisťovne Generali Juraj Páleš.

Aj klienti poisťovne Uniqa môžu v niekoľkých jednoduchých krokoch cez aplikáciu Auda Smart škodu zaregistrovať, vyriešiť formality a aj dostať odškodnenie. Doba riešenia škodovej udalosti sa skrátila z dní na minúty, maximálne hodiny. Inovácia hlásenia škôd výrazne redukuje požiadavky na zákazníka a zvyšuje jeho komfort v situácii, keď utrpel škodu a od poisťovne v čo najkratšom čase očakáva splnenie záväzkov.

Poisťovňa užitočnú službu plánuje ďalej rozširovať. „Podobná forma vybavenia jednoduchých škôd bude postupne doplnená aj v prípade majetkového poistenia,“ dodáva PR špecialistka poisťovne Uniqa Beata Lipšicová.

Odškodnenie maximálne do dvoch dní

Aplikáciu Auda Smart v poisťovni AXA klienti využívajú dokonca už viac ako dva roky. Rovnako je určená na likvidáciu škôd menšieho rozsahu a aj v tomto prípade je postup úplne jednoduchý.

Klient musí v prvom rade na infolinke poisťovne nahlásiť vznik poistnej udalosti. Pracovník mu obratom zašle potvrdzujúci e-mail o prijatí hlásenia poistnej udalosti. „Súčasťou potvrdzujúceho e-mailu bude aj odkaz na uvedenú aplikáciu. Po vstupe do aplikácie klient nahrá fotky poškodeného vozidla a označí, ktoré diely na vozidle boli poškodené a v akom rozsahu,“ približuje riaditeľ marketingu a komunikácie pre poisťovňu AXA v Českej republike a na Slovensku Oskar Sekereš.

Na základe nahraných informácií aplikácia automaticky vypočíta výšku škody. „Po jej odsúhlasení klientom stačí počkať maximálne 48 hodín a výška poistného plnenia bude pripísaná na jeho účet,“ dopĺňa O. Sekereš.

Poisťovňa Groupama poskytuje svojim klientom podobnú aplikáciu s názvom GroupamaSMART. Vďaka nej je možné celý proces likvidácie škodovej udalosti vyriešiť do 15 minút. „Postup je naozaj jednoduchý a zvládne ho ktorýkoľvek klient, ktorý bežne používa smartfón,“ komentuje vedúca odboru likvidácie poistných činností v poisťovni Groupama Darina Fabián Csóková. Hoci je použitie aplikácie pohodlné a rýchle, klient má stále možnosť rozhodnúť sa aj pre štandardný postup.

Aj Wüstenrot poisťovňa intenzívne pracuje na tom, aby svojim klientom vychádzala čo najviac v ústrety. „Spoločnosť ako prvá na Slovensku zaviedla pre klientov možnosť rýchlej likvidácie a výpočtu výšky viditeľných vonkajších poškodení menšieho rozsahu na autách prostredníctvom spomínanej aplikácie,“ vraví expert pre externú a internú komunikáciu Wüstenrot poisťovne a stavebnej sporiteľne Tomáš Ferenčák.

Niektoré poisťovne na vývoji aplikácie ešte pracujú

V poisťovni Allianz – SP automatický výpočet škody zatiaľ nefunguje, no klienti majú od začiatku tohto roku možnosť využiť sprievodcu škodou v povinnom zmluvnom poistení a havarijnom poistení. Vďaka nemu veľmi jednoducho dokážu nahlásiť škodu na vozidle. Po nahlásení poistnej udalosti poisťovňa pošle klientovi link, cez ktorý ho sprievodca naviguje pri tvorbe fotodokumentácie škody. Po vyhotovení fotiek klient jedným klikom fotky odošle poisťovni a na základe nich poisťovňa vyhotoví kalkuláciu.

Samoobhliadku škody aj s výpočtom poistného plnenia pomocou aplikácie poisťovňa plánuje spustiť už čoskoro. „Aktuálne pracujeme na systéme automatizovaného výpočtu škody,“ potvrdila špecialistka externej komunikácie Allianz – SP Helena Kanderková.

Ani Komunálna poisťovňa túto novinku zatiaľ ešte nespustila. „Na samoobhliadku škôd nemá Komunálna poisťovňa zatiaľ žiadnu aplikáciu, no v prípade obhliadok motorových vozidiel a majetkov majú klienti možnosť nafotiť menšie škody a poslať nám ich e-mailom,“ uviedla PR manažérka Komunálnej poisťovne Viera Puškárová.

logo
Prečítajte si tiež:
18.4.2024 Martin Jamnický

Predmanželská zmluva sa na Slovensku uzavrieť nedá, no upraviť bezpodielové spoluvlastníctvo je možné

Snúbenci na Slovensku nemôžu uzavrieť pred svadbou predmanželskú zmluvu a dohodnúť sa tak vopred na vyrovnaní majetku v prípade rozvodu. ...

17.4.2024 Miroslav Mišenko

Ekonomická prognóza: Situácia sa môže zlepšiť, nesmieme však prísť o miliardy z plánu obnovy

Rast ekonomiky a reálnych miezd, pokles inflácie aj úrokových sadzieb. Aj toto očakávajú analytici Národnej banky Slovenska, Rady pre ...

17.4.2024 Redakcia FinReport

NBS vydáva striebornú desaťeurovku s motívom holokaustu

Národná banka Slovenska vydáva novú striebornú zberateľskú mincu v nominálnej hodnote 10 eur. Motívom tejto desaťeurovky je holokaust, ...

17.4.2024 Redakcia FinReport

Nové objednávky v priemysle naďalej klesajú, vo februári 2024 o 6,8 %

Hodnota nových objednávok v priemysle vo februári 2024 a dosiahla objem 5,51 miliardy eur. V porovnaní s rovnakým obdobím minulého roku to ...

17.4.2024 Robert Juriš

Revolut varuje pred dramatickým nárastom počtu falošných pracovných ponúk a investičných podvodov

Počet falošných pracovných ponúk v minulom roku vzrástol o 1 200 % a investičné podvody zaznamenali 142-percentný nárast. Vo svojej správe ...

17.4.2024 Redakcia FinReport

Trh s kanabisom mal problémy a bol v strate, no v tomto roku narástol už o 22,4 %

Akcie kanabisu sa opäť dostávajú do centra pozornosti. Kým v niekoľkých predchádzajúcich rokoch vrátane toho minulého boli v mínuse, v ...

17.4.2024 Robert Juriš

Zubné benefity zdravotných poisťovní sa už o niekoľko dní skončia. Čo bude s ich ďalšími službami?

Poskytovaniu zubných benefitov v zdravotných poisťovniach je koniec. Od mája 2024 budú minulosťou. Ministerstvo zdravotníctva tvrdí, že ...

16.4.2024 Redakcia FinReport

Desiatka bánk na Slovensku začína používať jednotný ESG dotazník pre zákazníkov

Desiatka bánk pôsobiacich na slovenskom finančnom trhu začína používať nový jednotný ESG (Environmental – Social – Governance) ...

16.4.2024 Redakcia FinReport

Európske banky vyzvali EÚ, aby ich označila za strategický sektor

Európske banky vyzvali Európsku úniu, aby ich označila za kriticky dôležitý, respektíve strategický sektor. V zdôvodnení tejto požiadavky ...

16.4.2024 Redakcia FinReport

Zubné benefity zdravotných poisťovní sa v apríli 2024 skončia

Poskytovaniu zubných benefitov v zdravotných poisťovniach je koniec. Od mája 2024 budú minulosťou. Ministerstvo zdravotníctva tvrdí, že ...

15.4.2024 Roland Régely

Slovenské hypotéky patria medzi najdrahšie v eurozóne, klesá aj náš rating

V roku 2022 boli hypotéky na Slovensku jedny z najlacnejších v eurozóne, dnes sú na opačnom konci rebríčka. Kým v iných krajinách Európy ...

11.4.2024 Redakcia FinReport

Väčšina služieb Slovenskej sporiteľne bude nedostupná

Najväčšia banka na Slovensku avizuje odstávku niektorých služieb, ktorú zdôvodňuje aktualizáciou a údržbou bankových systémov. ...

10.4.2024 Zuzana Fryč

Ako zvládnuť zvýšenie splátok hypotekárneho úveru aj bez pomoci štátu

Od 1. januára tohto roka dostali dlžníci s hypotékami možnosť využiť štátny príspevok na zvýšenú splátku úveru na bývanie, ktorý im ...

9.4.2024 Redakcia FinReport

Klienti Fio banky za niektoré tovary či služby zaplatili dvakrát

Fio banka sa obrátila na svojich klientov prostredníctvom sociálnej siete Facebook, kde sa im ospravedlnila za nepríjemnosti, s ktorými sa ...

8.4.2024 Zuzana Fryč

Obávate sa o osud svojho smartfónu? Takto si ho môžete poistiť

Mobilný telefón, alebo v súčasnosti už vo väčšine prípadov smartfón, je každodennou súčasťou nášho života. No do akej miery ho ...

5.4.2024 Dominik Horváth

Prečo sú na finančnom trhu nielen komerčné, ale aj centrálne banky a ako fungujú?

Centrálne banky sú kľúčovým hráčom vo svetovej ekonomike a zohrávajú nenahraditeľnú úlohu pri riadení menovej politiky, regulácii ...

4.4.2024 Zuzana Fryč

V akých prípadoch vám poisťovňa odmietne uzatvoriť životné poistenie?

Prejavy duševných ochorení, o ktorých sa dnes hovorí čoraz viac, môžu skomplikovať uzatvorenie životného poistenia. Dôležité je preto ...

3.4.2024 Redakcia FinReport

Prieskum: Slováci si vyberajú banku najmä podľa výšky poplatku za vedenie účtu

Slováci si tú „svoju” banku vyberajú podľa viacerých kritérií. Tým kľúčovým je výška mesačného poplatku za vedenie bežného ...

Mobilná aplikácia
VISA MasterCard Maestro Apple Pay Google Pay