Hľadaj

Poisťovne likvidujú škody na vozidlách rýchlejšie vďaka automatickému výpočtu škôd v aplikácii Auda Smart

Zuzana Mecková Banky a poisťovne Poslať

Poisťovne neustále pracujú na zlepšovaní svojich technológií. Pre efektívnejšie likvidovanie škôd na motorových vozidlách prinášajú aplikáciu, vďaka ktorej si klienti môžu urobiť obhliadku vzniknutých škôd aj s automatickým výpočtom výšky poškodenia úplne sami.

image

Foto: Shutterstock

Rozhodnutie ostáva na klientovi

Zlepšovanie služieb a ponuka zjednodušených riešení formou rôznych inovácií pomáha klientom poisťovní dostať poistné plnenie za škodu v čo najkratšom čase. Okrem využitia videoobhliadok či sledovania poistných udalostí online formou klienti viacerých poisťovní môžu využívať aj šikovnú aplikáciu Auda Smart. Vďaka nej si vzniknutú škodu na vozidle, a teda výšku nákladov na opravu daného poškodenia, dokážu vypočítať aj bez pomoci technikov – špecialistov.

Po nahlásení škody technik poisťovne najprv vyhodnotí, či ide o škodu, pri ktorej nie je nutné vykonať osobnú obhliadku. Ak nie je, klient môže prostredníctvom aplikácie Auda Smart postupovať aj sám. Aby mu zdokumentovanie vzniknutých škôd išlo ľahšie, nechá sa viesť inštrukciami z aplikácie.

Aplikácia na základe fotografií vypočíta výšku poistného plnenia, ktoré zodpovedá nákladom na opravu. To klient môže prijať alebo odmietnuť v prípade, ak s výškou plnenia nesúhlasí.

Positive

Partner článku

Poisťovne lákajú klientov na komfort

S touto novinkou prišlo v roku 2020 viacero poisťovní. Medzi ne patrí aj poisťovňa Generali. „Je to riešenie, vďaka ktorému klient sám dokáže obhliadnuť poškodenie vozidla menšieho rozsahu a zároveň si vie vypočítať výšku vzniknutej škody,“ vysvetľuje riaditeľ úseku poistných udalostí poisťovne Generali Juraj Páleš.

Aj klienti poisťovne Uniqa môžu v niekoľkých jednoduchých krokoch cez aplikáciu Auda Smart škodu zaregistrovať, vyriešiť formality a aj dostať odškodnenie. Doba riešenia škodovej udalosti sa skrátila z dní na minúty, maximálne hodiny. Inovácia hlásenia škôd výrazne redukuje požiadavky na zákazníka a zvyšuje jeho komfort v situácii, keď utrpel škodu a od poisťovne v čo najkratšom čase očakáva splnenie záväzkov.

Poisťovňa užitočnú službu plánuje ďalej rozširovať. „Podobná forma vybavenia jednoduchých škôd bude postupne doplnená aj v prípade majetkového poistenia,“ dodáva PR špecialistka poisťovne Uniqa Beata Lipšicová.

Odškodnenie maximálne do dvoch dní

Aplikáciu Auda Smart v poisťovni AXA klienti využívajú dokonca už viac ako dva roky. Rovnako je určená na likvidáciu škôd menšieho rozsahu a aj v tomto prípade je postup úplne jednoduchý.

Klient musí v prvom rade na infolinke poisťovne nahlásiť vznik poistnej udalosti. Pracovník mu obratom zašle potvrdzujúci e-mail o prijatí hlásenia poistnej udalosti. „Súčasťou potvrdzujúceho e-mailu bude aj odkaz na uvedenú aplikáciu. Po vstupe do aplikácie klient nahrá fotky poškodeného vozidla a označí, ktoré diely na vozidle boli poškodené a v akom rozsahu,“ približuje riaditeľ marketingu a komunikácie pre poisťovňu AXA v Českej republike a na Slovensku Oskar Sekereš.

Na základe nahraných informácií aplikácia automaticky vypočíta výšku škody. „Po jej odsúhlasení klientom stačí počkať maximálne 48 hodín a výška poistného plnenia bude pripísaná na jeho účet,“ dopĺňa O. Sekereš.

Poisťovňa Groupama poskytuje svojim klientom podobnú aplikáciu s názvom GroupamaSMART. Vďaka nej je možné celý proces likvidácie škodovej udalosti vyriešiť do 15 minút. „Postup je naozaj jednoduchý a zvládne ho ktorýkoľvek klient, ktorý bežne používa smartfón,“ komentuje vedúca odboru likvidácie poistných činností v poisťovni Groupama Darina Fabián Csóková. Hoci je použitie aplikácie pohodlné a rýchle, klient má stále možnosť rozhodnúť sa aj pre štandardný postup.

Aj Wüstenrot poisťovňa intenzívne pracuje na tom, aby svojim klientom vychádzala čo najviac v ústrety. „Spoločnosť ako prvá na Slovensku zaviedla pre klientov možnosť rýchlej likvidácie a výpočtu výšky viditeľných vonkajších poškodení menšieho rozsahu na autách prostredníctvom spomínanej aplikácie,“ vraví expert pre externú a internú komunikáciu Wüstenrot poisťovne a stavebnej sporiteľne Tomáš Ferenčák.

Niektoré poisťovne na vývoji aplikácie ešte pracujú

V poisťovni Allianz – SP automatický výpočet škody zatiaľ nefunguje, no klienti majú od začiatku tohto roku možnosť využiť sprievodcu škodou v povinnom zmluvnom poistení a havarijnom poistení. Vďaka nemu veľmi jednoducho dokážu nahlásiť škodu na vozidle. Po nahlásení poistnej udalosti poisťovňa pošle klientovi link, cez ktorý ho sprievodca naviguje pri tvorbe fotodokumentácie škody. Po vyhotovení fotiek klient jedným klikom fotky odošle poisťovni a na základe nich poisťovňa vyhotoví kalkuláciu.

Samoobhliadku škody aj s výpočtom poistného plnenia pomocou aplikácie poisťovňa plánuje spustiť už čoskoro. „Aktuálne pracujeme na systéme automatizovaného výpočtu škody,“ potvrdila špecialistka externej komunikácie Allianz – SP Helena Kanderková.

Ani Komunálna poisťovňa túto novinku zatiaľ ešte nespustila. „Na samoobhliadku škôd nemá Komunálna poisťovňa zatiaľ žiadnu aplikáciu, no v prípade obhliadok motorových vozidiel a majetkov majú klienti možnosť nafotiť menšie škody a poslať nám ich e-mailom,“ uviedla PR manažérka Komunálnej poisťovne Viera Puškárová.

Kľúčové slová

logo
Prečítajte si tiež:
16.4.2021 Arian Ali

Transparentnosť, ekológia a udržateľný rozvoj sa premietajú aj do činnosti finančných agentov

Kapitálový trh sa neustále vyvíja. Či už postupne pod tlakom konkurencie a regulácií, alebo skokovo pod vplyvom krízy. Normy prijímané ...

16.4.2021 Redakcia FinReport

Visa rozšírila možnosti pohybu peňazí, vďaka čomu zvýšila svoj dosah na ďalšie 2 miliardy kariet a bankových účtov

Spoločnosť Visa oznámila rozšírenie svojej platformy o riešenie Visa Direct Payout na priame platby v reálnom čase. Inovácia umožňuje ...

15.4.2021 Redakcia FinReport

Inflácia medziročne poskočila o 1,4 % a smeruje k 2 %. Tabak a benzín zdraželi, no energie a jedlo sú lacnejšie

Spotrebiteľské ceny v marci 2021 vzrástli medzimesačne o 0,5 % a medziročne dokonca o 1,4 %. Hlavnú rolu v náraste inflácie zohrávali tabak ...

15.4.2021 Robert Juriš

Radim Foltýn: Najlepším ambasádorom značky McDonald´s v regióne je šikovný podnikateľ

Niektorými milovaná, inými zatracovaná. Svetovo preslávená a masovo obľúbená značka s nálepkou symbolu konzumnej spoločnosti v čase ...

14.4.2021 Zuzana Mecková

O nemajetkovej ujme pri dopravných nehodách rozhodujú súdy. Zmena môže vodičom priniesť zvýšenie poistného

Škody na majetku, ktoré vzniknú pri dopravných nehodách, sú zo zákona zahrnuté v povinnom zmluvnom poistení (PZP). Čo však urobiť s ...

14.4.2021 Redakcia FinReport

Trh kryptomien sa od začiatku tohto roka zdvojnásobil na dva bilióny dolárov. Polovicu jeho hodnoty tvorí bitcoin

Trh kryptomien neustále naberá na objeme a po prvýkrát v histórii jeho hodnota presiahla dva bilióny dolárov. Vďaka záujmu malých, ale aj ...

13.4.2021 Redakcia FinReport

Produkcia automobilov na Slovensku sa prepadla dvojciferne, aj tak sme svetová veľmoc

Slovensko vlani zaznamenalo medziročne dvojciferný percentuálny pokles v počte vyrobených automobilov. Na prvý pohľad to vyzerá ako zlá ...

13.4.2021 Roland Régely

Teraz je správny čas na „upratanie“ nevýhodných zmlúv. Ušetriť možno desiatky až stovky eur, radia odborníci

Hypotéka, životné poistenie či poistka na auto. Mnohé finančné produkty nestrácajú na popularite ani počas pandémie, a podľa odborníkov ...

8.4.2021 Robert Juriš a Zuzana Mecková

Rizikové životné poistenie: Doba si žiada digitálne riešenia, agenti však uprednostňujú osobný kontakt

Rizikové životné poistenie je ako padák. Ak ho človek nemá správne nastavené v okamihu, keď ho najviac potrebuje, je veľmi pravdepodobné, ...

6.4.2021 Zuzana Mecková

Poisťovne vymýšľajú špecifické produkty zamerané na užšie skupiny klientov. Poisťujú aj stres a vyhorenie

Súčasné pandemické obdobie inšpiruje viaceré poisťovne, aby reagovali na aktuálne zmeny v životoch ľudí a prispôsobovali im aj svoje ...

31.3.2021 Magdaléna Švančarková

Digitálne banky už máme v mobile, ich služby možno budú poskytovať aj nemocnice a pobočky sa presunú do kaviarní

Digitálne investovanie na pár klikov, platby mobilom alebo hodinkami, zriadenie sporenia v 2. alebo 3. dôchodkovom pilieri prostredníctvom ...

30.3.2021 Zuzana Mecková

Uzatváraniu online PZP sa v niektorých poisťovniach mimoriadne darí. A to i napriek poklesu registrácie nových áut

Online uzatváranie povinného zmluvného poistenia (PZP) v niektorých poisťovniach na začiatku tohto roka bolo viac ako úspešné. Medziročne ...

24.3.2021 Redakcia FinReport

Národná banka Slovenska varuje pred konaním spoločnosti FEB bank. Klienti sa môžu stať obeťou podvodu

Na slovenskom finančnom trhu sa objavila nová banka. Národná banka Slovenska však upozorňuje, že spoločnosti FEB bank nevydala povolenie na ...

24.3.2021 Zuzana Mecková

Predaj spotrebných úverov sa výrazne spomalil. Takýto pokles sme tu ešte nemali

Podľa Národnej banky Slovenska (NBS) sa predaj spotrebných úverov slovenským domácnostiam spomaľuje. V decembri 2020 došlo k ...

22.3.2021 Roland Régely

Online hazard je na vzostupe. Hráči však bojujú nielen so šťastím, ale aj s vysokými bankovými poplatkami

Pandémia koronavírusu nepomohla len online obchodom, ale tiež stávkovým kanceláriám a online herniam. Slováci do hazardu investujú viac ako ...

16.3.2021 Redakcia FinReport

TOP 10 rád, ako nenaletieť internetovým podvodníkom. Takéto sú ich najčastejšie triky

Internetoví útočníci počas pandémie nespia, práve naopak, nárast počtu online nákupov zneužívajú na to, aby podvodne od ľudí vylákali ...

15.3.2021 Roland Régely

Banky zvýšili poplatky pri návšteve pobočky. Ušetrí ten, kto „bankuje“ online a využíva viacero produktov súčasne

Minuloročný pokles zisku núti banky zmeniť biznis model svojich pobočiek a upravovať cenníky za viaceré poskytované služby. Vklady či ...

10.3.2021 Magdaléna Švančarková

Poisťovne zažili rok ako na hojdačke a to, čo ušetrili, investujú do digitalizácie

Pandemický rok 2020 zanechal finančné stopy na každej oblasti nášho života. Menej sa cestovalo, jazdilo, nakupovalo, študovalo, žilo... ...

PHP Developer - študentská brigáda PHP Developer - študentská brigáda
PHP Developer províznych systémov PHP Developer províznych systémov
PHP Developer poistných agregátorov PHP Developer poistných agregátorov
PHP Developer FinTech cloudových riešení PHP Developer FinTech cloudových riešení

Najčítanejšie

  1. 1.
    V Bratislave otvorili novú výstavu, ktorá je dostupná aj počas pandémie
  2. 2.
    Transparentnosť, ekológia a udržateľný rozvoj sa premietajú aj do činnosti finančných agentov
  3. 3.
    Prichádzate na Slovensko z krajín EÚ? Ak spĺňate určité podmienky, nemusíte ísť do 14-dňovej karantény
  4. 4.
    Visa rozšírila možnosti pohybu peňazí, vďaka čomu zvýšila svoj dosah na ďalšie 2 miliardy kariet a bankových účtov
  5. 5.
    Rizikové životné poistenie: Doba si žiada digitálne riešenia, agenti však uprednostňujú osobný kontakt