Hľadaj
× Aplikácia Aplikácia

Poisťovne likvidujú škody na vozidlách rýchlejšie vďaka automatickému výpočtu škôd v aplikácii Auda Smart

Zuzana Fryč Banky a poisťovne Poslať

Poisťovne neustále pracujú na zlepšovaní svojich technológií. Pre efektívnejšie likvidovanie škôd na motorových vozidlách prinášajú aplikáciu, vďaka ktorej si klienti môžu urobiť obhliadku vzniknutých škôd aj s automatickým výpočtom výšky poškodenia úplne sami.

poistná udalosť pri PZP

Foto: Shutterstock

Rozhodnutie ostáva na klientovi

Zlepšovanie služieb a ponuka zjednodušených riešení formou rôznych inovácií pomáha klientom poisťovní dostať poistné plnenie za škodu v čo najkratšom čase. Okrem využitia videoobhliadok či sledovania poistných udalostí online formou klienti viacerých poisťovní môžu využívať aj šikovnú aplikáciu Auda Smart. Vďaka nej si vzniknutú škodu na vozidle, a teda výšku nákladov na opravu daného poškodenia, dokážu vypočítať aj bez pomoci technikov – špecialistov.

Po nahlásení škody technik poisťovne najprv vyhodnotí, či ide o škodu, pri ktorej nie je nutné vykonať osobnú obhliadku. Ak nie je, klient môže prostredníctvom aplikácie Auda Smart postupovať aj sám. Aby mu zdokumentovanie vzniknutých škôd išlo ľahšie, nechá sa viesť inštrukciami z aplikácie.

Aplikácia na základe fotografií vypočíta výšku poistného plnenia, ktoré zodpovedá nákladom na opravu. To klient môže prijať alebo odmietnuť v prípade, ak s výškou plnenia nesúhlasí.

Positive

Partner článku

Poisťovne lákajú klientov na komfort

S touto novinkou prišlo v roku 2020 viacero poisťovní. Medzi ne patrí aj poisťovňa Generali. „Je to riešenie, vďaka ktorému klient sám dokáže obhliadnuť poškodenie vozidla menšieho rozsahu a zároveň si vie vypočítať výšku vzniknutej škody,“ vysvetľuje riaditeľ úseku poistných udalostí poisťovne Generali Juraj Páleš.

Aj klienti poisťovne Uniqa môžu v niekoľkých jednoduchých krokoch cez aplikáciu Auda Smart škodu zaregistrovať, vyriešiť formality a aj dostať odškodnenie. Doba riešenia škodovej udalosti sa skrátila z dní na minúty, maximálne hodiny. Inovácia hlásenia škôd výrazne redukuje požiadavky na zákazníka a zvyšuje jeho komfort v situácii, keď utrpel škodu a od poisťovne v čo najkratšom čase očakáva splnenie záväzkov.

Poisťovňa užitočnú službu plánuje ďalej rozširovať. „Podobná forma vybavenia jednoduchých škôd bude postupne doplnená aj v prípade majetkového poistenia,“ dodáva PR špecialistka poisťovne Uniqa Beata Lipšicová.

Odškodnenie maximálne do dvoch dní

Aplikáciu Auda Smart v poisťovni AXA klienti využívajú dokonca už viac ako dva roky. Rovnako je určená na likvidáciu škôd menšieho rozsahu a aj v tomto prípade je postup úplne jednoduchý.

Klient musí v prvom rade na infolinke poisťovne nahlásiť vznik poistnej udalosti. Pracovník mu obratom zašle potvrdzujúci e-mail o prijatí hlásenia poistnej udalosti. „Súčasťou potvrdzujúceho e-mailu bude aj odkaz na uvedenú aplikáciu. Po vstupe do aplikácie klient nahrá fotky poškodeného vozidla a označí, ktoré diely na vozidle boli poškodené a v akom rozsahu,“ približuje riaditeľ marketingu a komunikácie pre poisťovňu AXA v Českej republike a na Slovensku Oskar Sekereš.

Na základe nahraných informácií aplikácia automaticky vypočíta výšku škody. „Po jej odsúhlasení klientom stačí počkať maximálne 48 hodín a výška poistného plnenia bude pripísaná na jeho účet,“ dopĺňa O. Sekereš.

Poisťovňa Groupama poskytuje svojim klientom podobnú aplikáciu s názvom GroupamaSMART. Vďaka nej je možné celý proces likvidácie škodovej udalosti vyriešiť do 15 minút. „Postup je naozaj jednoduchý a zvládne ho ktorýkoľvek klient, ktorý bežne používa smartfón,“ komentuje vedúca odboru likvidácie poistných činností v poisťovni Groupama Darina Fabián Csóková. Hoci je použitie aplikácie pohodlné a rýchle, klient má stále možnosť rozhodnúť sa aj pre štandardný postup.

Aj Wüstenrot poisťovňa intenzívne pracuje na tom, aby svojim klientom vychádzala čo najviac v ústrety. „Spoločnosť ako prvá na Slovensku zaviedla pre klientov možnosť rýchlej likvidácie a výpočtu výšky viditeľných vonkajších poškodení menšieho rozsahu na autách prostredníctvom spomínanej aplikácie,“ vraví expert pre externú a internú komunikáciu Wüstenrot poisťovne a stavebnej sporiteľne Tomáš Ferenčák.

Niektoré poisťovne na vývoji aplikácie ešte pracujú

V poisťovni Allianz – SP automatický výpočet škody zatiaľ nefunguje, no klienti majú od začiatku tohto roku možnosť využiť sprievodcu škodou v povinnom zmluvnom poistení a havarijnom poistení. Vďaka nemu veľmi jednoducho dokážu nahlásiť škodu na vozidle. Po nahlásení poistnej udalosti poisťovňa pošle klientovi link, cez ktorý ho sprievodca naviguje pri tvorbe fotodokumentácie škody. Po vyhotovení fotiek klient jedným klikom fotky odošle poisťovni a na základe nich poisťovňa vyhotoví kalkuláciu.

Samoobhliadku škody aj s výpočtom poistného plnenia pomocou aplikácie poisťovňa plánuje spustiť už čoskoro. „Aktuálne pracujeme na systéme automatizovaného výpočtu škody,“ potvrdila špecialistka externej komunikácie Allianz – SP Helena Kanderková.

Ani Komunálna poisťovňa túto novinku zatiaľ ešte nespustila. „Na samoobhliadku škôd nemá Komunálna poisťovňa zatiaľ žiadnu aplikáciu, no v prípade obhliadok motorových vozidiel a majetkov majú klienti možnosť nafotiť menšie škody a poslať nám ich e-mailom,“ uviedla PR manažérka Komunálnej poisťovne Viera Puškárová.

logo
Prečítajte si tiež:
28.2.2024 Dominik Horváth

Akciové trhy dosahujú nové maximá, najrýchlejšie rastie Nvidia

Prekonanie očakávaní a výborné štvrťročné výsledky výrobcu čipov Nvidie spôsobili na akciovom trhu ošiaľ. Optimizmus sa neobmedzil len ...

28.2.2024 Robert Juriš

Ceny bytov sa začali pomaly zvyšovať, novostavby sú stále mierne lacnejšie

Nehnuteľnosti určené na bývanie na sklonku roka 2023 v porovnaní s minuloročným letom mierne zdraželi. Medziročne sú však stále ...

28.2.2024 Redakcia FinReport

Poisťovňa Kooperativa vlani vyplatila klientom viac ak 300 miliónov eur

Poisťovňa Kooperativa zažila vlani jeden z najlepších rokov vo svojej 30-ročnej histórii. Zaznamenala rast vo všetkých segmentoch poistenia, ...

28.2.2024 Redakcia FinReport

Pomôžu deťom s ťažkým zdravotným postihnutím

Ministerstvo práce, sociálnych vecí a rodiny SR pripravuje legislatívnu zmenu, vďaka ktorej sa zvýši financovanie vybraných miest v ...

28.2.2024 Marián Búlik

Prieskum: Len málo Slovákov vie o zmenách v druhom pilieri

Sporitelia v druhom pilieri v týchto dňoch dostávajú výpisy svojho dôchodkového sporenia za rok 2023. Keďže akciovým a najmä indexovým ...

28.2.2024 Redakcia FinReport

Zlacňovanie energií znížilo ceny aj priemyselných výrobcov

Výrobné ceny priemyselných výrobcov na domácom trhu v prvom mesiaci roka 2024 klesli. Príčinou bolo zlacnenie cien energií. Po viac ako dvoch ...

28.2.2024 Martin Jamnický

Čo s akciami z kupónovej privatizácie?

Mladá generácia si už možno ani nespomenie, no tí skôr narodení ešte stále môžu vlastniť akcie z kupónovej privatizácie spred 30 rokov. ...

26.2.2024 Zuzana Fryč

Štyri poisťovne ovládajú tri štvrtiny slovenského poistného trhu, jednotkou je Kooperativa

Jednotkou na slovenskom poistnom trhu na sklonku uplynulého roku zostala Kooperativa. Pred Allianz – Slovenskou poisťovňou má však len ...

23.2.2024 Redakcia FinReport

Tatra banka po prvý raz dosiahla zisky presahujúce hranicu 200 miliónov eur

Skupina Tatra banka Group v roku 2023 po prvý raz vo svojej histórii z pohľadu zisku prekonala hranicu 200 miliónov eur. Jej zisk vzrástol o 27 ...

22.2.2024 Zuzana Fryč

Príliš veľa nejasností: Preplatenie škôd na čelnom skle je stále problematické

Uplatňovanie škôd na čelnom skle motorového vozidla z povinného zmluvného poistenia vinníka je stále veľmi problematické. Poisťovne ...

20.2.2024 Redakcia FinReport

Zisky najväčších európskych bánk vlani presiahli 100 miliárd eur

Zisk najväčších európskych bánk v minulom roku presiahol hranicu 100 miliárd eur. Hlavným dôvodom medziročného nárastu o 32 % bolo ...

19.2.2024 Redakcia FinReport

Európska centrálna banka sa obáva o odolnosť bánk na Slovensku

Rada guvernérov Európskej centrálnej banky (ECB) prijala stanovisko k osobitnému odvodu pre úverové inštitúcie. Podľa nej prijatie zákona ...

18.2.2024 Redakcia FinReport

Máme šancu dožiť sa 80 a viac rokov, no v starobe nám hrozí chudoba

Priemerná dĺžka života na Slovensku za posledné štvrťstoročie vzrástla o sedem rokov a naďalej sa zvyšuje. Dnešní mladí ľudia tak ...

15.2.2024 Zuzana Fryč

Na čo si dať pozor pri poistení tepelných čerpadiel či solárnych panelov?

Investície do rekonštrukcie či technického vylepšenia rodinných domov sú stále aktuálne. Aj vzhľadom na dotačné výzvy na ...

14.2.2024 Redakcia FinReport

Britský bankový dom Barclays kupuje Tesco Bank. Čo tým sleduje?

Britský bankový dom Barclays v minulom roku ohlásil mohutnú racionalizáciu. Nehovoril priamo o prepúšťaní, ale o znižovaní nákladov na ...

12.2.2024 Zuzana Fryč

Ako poisťovne riešia škody na vozidlách a škody na cudzom majetku po požiari elektromobilov?

Počet elektromobilov na slovenských cestách postupne stúpa, a zdá sa, že bude aj naďalej rásť. Spolu s tým sa však zvyšuje aj riziko ...

10.2.2024 Redakcia FinReport

Toto sú najčastejšie zimné škody. Ako zmierniť ich následky?

Hoci sa už zima pomaly chýli ku koncu, stále sú tu zimné podmienky, ako sneh, mráz, ľad a námraza, ktoré prinášajú mnohé riziká ...

9.2.2024 Zuzana Fryč

Daňový bonus na zaplatené úroky z hypotéky bude pre nové úvery ešte výhodnejší

V daňovom priznaní je aj v tomto roku možnosť uplatniť si daňový bonus na zaplatené úroky z hypotéky pre mladých ľudí do 35 rokov, ...

Mobilná aplikácia
VISA MasterCard Maestro Apple Pay Google Pay