Hľadaj
× Aplikácia Aplikácia

Poisťovne idú s dobou, sú bežne aj v mobiloch

Ján Beracka Banky a poisťovne
SK
EN
Poslať

Čoraz viac procesov sa poisťovne snažia presunúť do online prostredia. To sa týka uzatvárania zmlúv, správy dokumentov a aj riešenia poistných udalostí.

image

Foto: Shutterstock

Poisťovne sa snažia dostať na obrazovky zariadení svojich klientov a byť im k dispozícii na pár kliknutí. „Rok 2018 sa niesol v duchu analyzovania a vylepšovania veľkých zmien, ktoré sme urobili v online poistení v roku 2017. V danom roku sme vytvorili úplne nové aplikácie pre uzatvorenie poistenia online, ktoré sú rýchlejšie a lepšie prispôsobené pre použitie na menších aj väčších zariadeniach, čo je dnes už štandard. Testovaním priamo s používateľmi a tiež analýzou množstva dát v roku 2018 sme identifikovali oblasti, ktoré boli pre klientov stále problematické,“ upozorňuje Union.

Čoraz väčší dôraz na online prostredie

V súčasnosti je už bežné, že poistenie sa dá uzatvoriť online a je to trend, ktorého sa poisťovne držia. „Cestovné poistenie si klient môže uzatvoriť skutočne kedykoľvek aj z pohodlia svojho domova. Online formulár pre uzatvorenie poistenia je vytvorený tak, aby klient jednoducho, rýchlo a intuitívne uzatvoril poistenie podľa svojich potrieb, pričom krytie a dôležitosť jednotlivých poistných rizík opisujeme klientovi prístupnou formou. Rovnako na našej webovej stránke nájde aj porovnanie krytí jednotlivých balíčkov. Klient si tak sám vie zvoliť taký balík cestovného poistenia, ktorý najviac zodpovedá jeho potrebám. Webová stránka Európskej cestovnej poisťovne je navyše optimalizovaná aj pre mobilné zariadenia, a tak si klient môže uzatvoriť cestovné poistenie jednoducho aj cez svoj smartfón,“ upozorňuje Európska cestovná poisťovňa.

Online prostredie pomáha okrom iného aj riešiť poistné udalosti. „Naši klienti dnes s nami môžu komunikovať ešte jednoduchšie a efektívnejšie prostredníctvom nášho webu, kde môžu nahlasovať poistné udalosti, ako aj sledovať ich stav priamo z pohodlia domova. Prostredníctvom webu nám je celkovo hlásených približne 34 % poistných udalostí s vyhliadkou ďalšieho navýšenia tohto podielu. Preto sme sa minulý rok rozhodli ešte viac zjednodušiť a zautomatizovať postupy nahlásenia škôd v životnom poistení. Upravili sme základný náhľad sekcie hlásenia poistných udalostí na webe, vďaka ktorému sa odhaduje časová úspora pri hlásení poistných udalostí klientmi o 13 %. V súčasnosti pracujeme aj na zjednodušení hlásení poistných udalostí motorových vozidiel, majetku a zodpovednosti,“ hovorí Katarína Kukurová zo spoločnosti Generali. 

„V súčasnosti je až 80 % našich nových poistných zmlúv dojednávaných elektronicky, a to buď cez naše webové portály, alebo portály našich obchodných partnerov. Plne digitalizovaný je prenos údajov o zmluvách, a to isté môžeme povedať aj o našich interných procesoch. Okrem toho máme už viac ako 15 rokov digitalizované všetky dokumenty,“ upozorňuje Kukurová s tým, že poisťovňa poskytuje klientom prístup ku všetkým dokumentom v prostredí internetovej stránky. 

Elektronická správa dokumentov

Do online prostredia sa pomaly presúva aj správa dokumentov a podpisovanie poistných zmlúv. „V minulom roku sme v oblasti technologických inovácií uviedli viaceré novinky. Po spustení vernostného klubu Allianz club v roku 2017 sme minulý rok pracovali na jeho vylepšovaní a zdokonaľovaní. Členovia klubu tak majú sami možnosť urobiť zmeny na svojich poistných zmluvách online, môžu zaplatiť poistné online aj s podporou pay by square a vďaka Dohode o elektronickej komunikácií môžu s poisťovňou komunikovať všetko potrebné online,“ upozorňuje Helena Kanderková zo spoločnosti Allianz – SP. „V rámci hlásenia poistných udalostí sme vylepšili webové rozhranie pre ich online hlásenie. V súčasnosti tak už môžu klienti všetky druhy poistných udalostí nahlasovať online, vkladať online všetky prílohy aj sledovať stav riešenia svojej škody,“ dodáva. 

„V uplynulom roku Wüstenrot poisťovňa spustila do prevádzky nový klientsky portál Môj Wüstenrot, ktorý zjednodušil klientom poisťovne aj stavebnej sporiteľne prístup k informáciám o ich produktoch a k vybraným službám, odkiaľkoľvek a kedykoľvek prehľad o zmluvách, platbách či vkladoch aj s históriou, prístup ku korešpondencii, nahlasovanie poistných udalostí, uzatváranie zmlúv online poistenia s možnosťou platby Card pay, informácie o novinkách a špeciálnych ponukách,“ hovorí spoločnosť Wüstenrot. Mobilné aplikácie zároveň uľahčujú klientovi komunikáciu s call centrom, a tým sa zjednodušuje likvidácia poistnej udalosti. 

Ďalším trendom je biometria, ktorá má taktiež klientom uľahčiť komunikáciu s poisťovňou. „Už dva roky máme v plnej prevádzke biometrický podpis a v súčasnosti máme takmer 60 % zmlúv v našej obchodnej sieti podpísaných biometricky. Pre klientov to znamená kvalitný, rýchly a bezpapierový servis uzatvorenia poistnej zmluvy, ktorý zároveň šetrí ich čas. Biometricky podpísaná zmluva klientom tak prechádza v rámci nočnej uzávierky do nášho systému a klient dostáva na druhý deň ráno poistnú zmluvu,“ uvádza spoločnosť Uniqa. 

Poisťovne sa snažia zapájať webové portály aj do životného poistenia. „Klienti si tak môžu po registrácii, online z pohodlia domova, napríklad meniť osobné údaje, oprávnené osoby pre poistné plnenie v prípade smrti poisteného a iné. Ďalej poskytujeme možnosť stiahnuť si formulár pre nahlásenie poistnej udalosti priamo na oficiálnej webovej stránke NN Životnej poisťovne,“ hovorí Daniela Tomášková zo spoločnosti NN. Zároveň upozorňuje, že v rámci životného poistenia sa zvyšuje záujem klientov o lekárske konzultácie online. 

 

Online riešenie situácií

Čoraz viac voľnosti majú klienti aj pri riešení poistných udalostí, týka sa to napríklad havarijného poistenia. „V našom havarijnom poistení sme v minulom roku úspešne spustili webovú aplikáciu pre samoobhliadky. Jej význam spočíva v tom, že klient nemusí po uzatvorení havarijného poistenia čakať na technika, ktorý mu príde nafotiť vozidlo. Na e-mail príde klientovi link s našou webovou aplikáciou, ktorá ho prevedie celým procesom samoobhliadky. Klient nafotí svoje vozidlo prostredníctvom smartfónu a jedným klikom nám fotky odošle,“ upozorňuje spoločnosť Genertel. Spoločnosť zároveň reaguje na to, že čoraz viac klientov chce cez internet uzatvárať aj poistenie majetku a pripravila pre nich mobilnú aplikáciu, ktorá to umožňuje.

Kľúčové slová

logo
Prečítajte si tiež:
22.10.2021 Redakcia FinReport

Asociácia zamestnávateľov žiada poslancov, aby neschválili Zákonník práce v predloženej podobe

Asociácia zamestnávateľských zväzov a združení SR (AZZZ) žiada poslancov parlamentu, aby opätovne prehodnotili návrh novely Zákonníka ...

22.10.2021 Redakcia FinReport

Facebook musí platiť: Vo Francúzsku médiám za obsah a v Británii 60-miliónovú pokutu

Sociálnu sieť Facebook čaká náročné obdobie. Britský protimonopolný úrad mu uložil pokutu vo výške 50,5 milióna libier, čo predstavuje ...

22.10.2021 Redakcia FinReport

Spotrebné úvery budú ku koncu tohto roka v kurze. Slováci uprednostnia osobný kontakt s bankou pred online

Slováci sa v roku 2021 opäť osmelili a začali čerpať spotrebné úvery vo väčšej miere ako vo vlaňajšom pandemickom roku. Objem nových ...

22.10.2021 Dominik Horváth

TOP 5 najhorších akcií roka 2021. Do týchto firiem teraz určite neinvestujte

Napriek stále pretrvávajúcej pandémii koronavírusu je rok 2021 pre akciové trhy zatiaľ relatívne úspešný. Drvivá väčšina spoločností ...

22.10.2021 Redakcia FinReport

Šéf Bundesbanky Jens Weidmann končí. Osobné dôvody alebo vyčerpanosť zo sporov?

Najdlhšie slúžiaci guvernér nemeckej centrálnej banky Bundesbank Jens Weidmann oznámil, že ku koncu tohto roka rezignuje na všetky svoje ...

21.10.2021 Naďa Černá

Ošetrenie u zubára vás môže vyjsť lacnejšie, ako si myslíte. Na aké zľavy máte nárok?

Návšteva lekára sa nezaobíde bez platenia vyšších súm za ošetrenie alebo jednotlivé medicínske výkony. Aj bežné vŕtanie zuba môže ...

21.10.2021 Redakcia FinReport

Startupista Tomáš Halgaš z Bratislavy predal Twitteru svoju „komunitnú“ aplikáciu Sphere

Bratislavčan Tomáš Halgaš založil v roku 2015 v Londýne četovaciu aplikáciu Sphere, ktorá mení skupiny ľudí na webe na pulzujúce ...

21.10.2021 Roland Régely

TOP finanční sprostredkovatelia: Úspech firmy nezávisí len od počtu podriadených agentov

Mať k dispozícii veľkú „armádu“ podriadených finančných agentov ešte neznamená, že automaticky dosiahnete najväčšie tržby v ...

20.10.2021 Magdaléna Švančarková

Prenajímate byt? V problémovej situácii vám môže pomôcť pripoistenie nájomníka

Vytopení susedia, rozbité okno či poškodený nábytok. Škody na majetku zvyčajne kryje poistenie zodpovednosti za škodu alebo poistenie ...

19.10.2021 Zuzana Mecková

Spotrebiteľský úver s úrokom 0,00 % ponúkajú tri banky. Ich podmienky sa líšia najmä v poplatkoch

Spotrebiteľský úver s úrokovou sadzbou 0,00 % ročne, to znie naozaj lákavo. Aby ste využili tú najvýhodnejšiu pôžičku na trhu, je dobré ...

18.10.2021 Zuzana Mecková

Väčšina úrokových sadzieb sporiacich účtov na Slovensku sa nachádza hlboko pod úrovňou súčasnej inflácie

Úrokové sadzby sporiacich účtov u jednotlivých bánk sa v súčasnosti výrazne líšia a väčšina z nich ani zďaleka nedosahuje úroveň ...

17.10.2021 Redakcia FinReport

Väčšina krajín EÚ považuje COVID-19 v súvislosti s prácou za chorobu z povolania, tri za pracovný úraz

Európsky štatistický úrad Eurostat zrealizoval celoeurópsky prieskum o tom, či je ochorenie na koronavírus v súvislosti s prácou na úrovni ...

16.10.2021 Redakcia FinReport

Na cestách sa zvyšuje počet kolízií áut so zverou, škody bývajú vysoké. Ako minimalizovať riziko?

Jesenné obdobie so sebou prináša aj častejšie komplikácie na cestách. Okrem tradičného zhoršenia počasia, výdatnejších zrážok, ...

13.10.2021 Redakcia FinReport

Agentúra Moody’s Investors Service zvýšila Tatra banke rating z úrovne A3 na A2

Ratingová agentúra Moody’s Investors Service zvýšila dlhodobý depozitný rating Tatra banky o jeden stupeň z úrovne A3 na A2. Rating banky ...

13.10.2021 Andrej Vida

Refinancovanie hypotéky nie je len o získaní najnižšieho úroku. Čo všetko musíme zobrať do úvahy?

Dostali ste z banky list, že sa onedlho skončí obdobie fixácie úrokovej sadzby vášho úveru? Ak áno, mnohí z vás sa určite zamysleli, či ...

13.10.2021 Redakcia FinReport

mBank prináša eKartu na internetové platby, ktorá nie je vyrobená z plastu, ale je virtuálna

Klienti mBank majú k dispozícii nový finančný nástroj. Je ním virtuálna platobná eKarta, ktorá im umožní realizovať online platby na ...

12.10.2021 Magdaléna Švančarková

Havarijné poistenie: Pre nové vozidlá a neskúsených vodičov je to nevyhnutnosť, pre veterány zbytočnosť

Havarijné poistenie dokáže vykryť škody majiteľovi motorového vozidla, ktorý spôsobil dopravnú nehodu. Odporúča sa pri nových či ...

9.10.2021 Redakcia FinReport

Slovenská záručná a rozvojová banka vyplatila cestovkám v rámci návratnej pomoci prvých 20 miliónov eur

Za prvé tri týždne od zverejnenia výzvy na podávanie žiadostí o návratnú finančnú pomoc pre cestovné kancelárie prijala Slovenská ...

Aplikácia
PHP Developer - študentská brigáda PHP Developer - študentská brigáda
PHP Developer províznych systémov PHP Developer províznych systémov
PHP Developer poistných agregátorov PHP Developer poistných agregátorov
PHP Developer FinTech cloudových riešení PHP Developer FinTech cloudových riešení

Najčítanejšie

  1. 1.
    TOP 5 najhorších akcií roka 2021. Do týchto firiem teraz určite neinvestujte
  2. 2.
    TOP finanční sprostredkovatelia: Úspech firmy nezávisí len od počtu podriadených agentov
  3. 3.
    Startupista Tomáš Halgaš z Bratislavy predal Twitteru svoju „komunitnú“ aplikáciu Sphere
  4. 4.
    Spotrebné úvery budú ku koncu tohto roka v kurze. Slováci uprednostnia osobný kontakt s bankou pred online
  5. 5.
    Enterprise Investors kúpil 40-percentný podiel v sprostredkovateľskej spoločnosti FinGO