Hľadaj

Poisťovne idú s dobou, sú bežne aj v mobiloch

Ján Beracka Banky a poisťovne Poslať

Čoraz viac procesov sa poisťovne snažia presunúť do online prostredia. To sa týka uzatvárania zmlúv, správy dokumentov a aj riešenia poistných udalostí.

Foto: Shutterstock

Poisťovne sa snažia dostať na obrazovky zariadení svojich klientov a byť im k dispozícii na pár kliknutí. „Rok 2018 sa niesol v duchu analyzovania a vylepšovania veľkých zmien, ktoré sme urobili v online poistení v roku 2017. V danom roku sme vytvorili úplne nové aplikácie pre uzatvorenie poistenia online, ktoré sú rýchlejšie a lepšie prispôsobené pre použitie na menších aj väčších zariadeniach, čo je dnes už štandard. Testovaním priamo s používateľmi a tiež analýzou množstva dát v roku 2018 sme identifikovali oblasti, ktoré boli pre klientov stále problematické,“ upozorňuje Union.

Čoraz väčší dôraz na online prostredie

V súčasnosti je už bežné, že poistenie sa dá uzatvoriť online a je to trend, ktorého sa poisťovne držia. „Cestovné poistenie si klient môže uzatvoriť skutočne kedykoľvek aj z pohodlia svojho domova. Online formulár pre uzatvorenie poistenia je vytvorený tak, aby klient jednoducho, rýchlo a intuitívne uzatvoril poistenie podľa svojich potrieb, pričom krytie a dôležitosť jednotlivých poistných rizík opisujeme klientovi prístupnou formou. Rovnako na našej webovej stránke nájde aj porovnanie krytí jednotlivých balíčkov. Klient si tak sám vie zvoliť taký balík cestovného poistenia, ktorý najviac zodpovedá jeho potrebám. Webová stránka Európskej cestovnej poisťovne je navyše optimalizovaná aj pre mobilné zariadenia, a tak si klient môže uzatvoriť cestovné poistenie jednoducho aj cez svoj smartfón,“ upozorňuje Európska cestovná poisťovňa.

Online prostredie pomáha okrom iného aj riešiť poistné udalosti. „Naši klienti dnes s nami môžu komunikovať ešte jednoduchšie a efektívnejšie prostredníctvom nášho webu, kde môžu nahlasovať poistné udalosti, ako aj sledovať ich stav priamo z pohodlia domova. Prostredníctvom webu nám je celkovo hlásených približne 34 % poistných udalostí s vyhliadkou ďalšieho navýšenia tohto podielu. Preto sme sa minulý rok rozhodli ešte viac zjednodušiť a zautomatizovať postupy nahlásenia škôd v životnom poistení. Upravili sme základný náhľad sekcie hlásenia poistných udalostí na webe, vďaka ktorému sa odhaduje časová úspora pri hlásení poistných udalostí klientmi o 13 %. V súčasnosti pracujeme aj na zjednodušení hlásení poistných udalostí motorových vozidiel, majetku a zodpovednosti,“ hovorí Katarína Kukurová zo spoločnosti Generali. 

„V súčasnosti je až 80 % našich nových poistných zmlúv dojednávaných elektronicky, a to buď cez naše webové portály, alebo portály našich obchodných partnerov. Plne digitalizovaný je prenos údajov o zmluvách, a to isté môžeme povedať aj o našich interných procesoch. Okrem toho máme už viac ako 15 rokov digitalizované všetky dokumenty,“ upozorňuje Kukurová s tým, že poisťovňa poskytuje klientom prístup ku všetkým dokumentom v prostredí internetovej stránky. 

Elektronická správa dokumentov

Do online prostredia sa pomaly presúva aj správa dokumentov a podpisovanie poistných zmlúv. „V minulom roku sme v oblasti technologických inovácií uviedli viaceré novinky. Po spustení vernostného klubu Allianz club v roku 2017 sme minulý rok pracovali na jeho vylepšovaní a zdokonaľovaní. Členovia klubu tak majú sami možnosť urobiť zmeny na svojich poistných zmluvách online, môžu zaplatiť poistné online aj s podporou pay by square a vďaka Dohode o elektronickej komunikácií môžu s poisťovňou komunikovať všetko potrebné online,“ upozorňuje Helena Kanderková zo spoločnosti Allianz – SP. „V rámci hlásenia poistných udalostí sme vylepšili webové rozhranie pre ich online hlásenie. V súčasnosti tak už môžu klienti všetky druhy poistných udalostí nahlasovať online, vkladať online všetky prílohy aj sledovať stav riešenia svojej škody,“ dodáva. 

„V uplynulom roku Wüstenrot poisťovňa spustila do prevádzky nový klientsky portál Môj Wüstenrot, ktorý zjednodušil klientom poisťovne aj stavebnej sporiteľne prístup k informáciám o ich produktoch a k vybraným službám, odkiaľkoľvek a kedykoľvek prehľad o zmluvách, platbách či vkladoch aj s históriou, prístup ku korešpondencii, nahlasovanie poistných udalostí, uzatváranie zmlúv online poistenia s možnosťou platby Card pay, informácie o novinkách a špeciálnych ponukách,“ hovorí spoločnosť Wüstenrot. Mobilné aplikácie zároveň uľahčujú klientovi komunikáciu s call centrom, a tým sa zjednodušuje likvidácia poistnej udalosti. 

Ďalším trendom je biometria, ktorá má taktiež klientom uľahčiť komunikáciu s poisťovňou. „Už dva roky máme v plnej prevádzke biometrický podpis a v súčasnosti máme takmer 60 % zmlúv v našej obchodnej sieti podpísaných biometricky. Pre klientov to znamená kvalitný, rýchly a bezpapierový servis uzatvorenia poistnej zmluvy, ktorý zároveň šetrí ich čas. Biometricky podpísaná zmluva klientom tak prechádza v rámci nočnej uzávierky do nášho systému a klient dostáva na druhý deň ráno poistnú zmluvu,“ uvádza spoločnosť Uniqa. 

Poisťovne sa snažia zapájať webové portály aj do životného poistenia. „Klienti si tak môžu po registrácii, online z pohodlia domova, napríklad meniť osobné údaje, oprávnené osoby pre poistné plnenie v prípade smrti poisteného a iné. Ďalej poskytujeme možnosť stiahnuť si formulár pre nahlásenie poistnej udalosti priamo na oficiálnej webovej stránke NN Životnej poisťovne,“ hovorí Daniela Tomášková zo spoločnosti NN. Zároveň upozorňuje, že v rámci životného poistenia sa zvyšuje záujem klientov o lekárske konzultácie online. 

 

Online riešenie situácií

Čoraz viac voľnosti majú klienti aj pri riešení poistných udalostí, týka sa to napríklad havarijného poistenia. „V našom havarijnom poistení sme v minulom roku úspešne spustili webovú aplikáciu pre samoobhliadky. Jej význam spočíva v tom, že klient nemusí po uzatvorení havarijného poistenia čakať na technika, ktorý mu príde nafotiť vozidlo. Na e-mail príde klientovi link s našou webovou aplikáciou, ktorá ho prevedie celým procesom samoobhliadky. Klient nafotí svoje vozidlo prostredníctvom smartfónu a jedným klikom nám fotky odošle,“ upozorňuje spoločnosť Genertel. Spoločnosť zároveň reaguje na to, že čoraz viac klientov chce cez internet uzatvárať aj poistenie majetku a pripravila pre nich mobilnú aplikáciu, ktorá to umožňuje.

logo
Prečítajte si tiež:
14.12.2024 Redakcia FinReport

Aké problémy môže priniesť využívanie umelej inteligencie v e-commerce

Umelú inteligenciu (AI) aspoň čiastočne dnes využíva väčšina e-shopov na trhu. Mnohí prevádzkovatelia si to ani nemusia uvedomovať, no ...

14.12.2024 Redakcia FinReport

Investovanie do kryptomien si zatiaľ vyskúšalo menej slovenských žien ako mužov

Kryptomeny vo všeobecnosti vlastní dvakrát viac slovenských mužov ako žien, no miera záujmu o investovanie do krypta je medzi mužmi a ženami ...

13.12.2024 Robert Juriš

365.bank a mBank znížili úrokové sadzby hypoték, najnižšie ich má Prima banka

Banky pôsobiace na slovenskom finančnom trhu začali na sklonku tohto roku súperiť, ktorá príde s výhodnejšou ponukou hypotekárnych úverov. ...

13.12.2024 Redakcia FinReport

Ceny pohonných hmôt sa po prechodnom zdražení opäť znižujú

Uplynulé týždne na trhu s pohonnými hmotami poznačilo ich zdražovanie. Počas niekoľkých posledných dní však vodiči mohli pozorovať ...

13.12.2024 Robert Juriš

Inflácia na Slovensku je stále nad úrovňou 3 %, príčinou sú najmä drahé potraviny

Rast spotrebiteľských cien tovarov a služieb na Slovensku sa aj v novembri 2024 dostal cez trojpercentnú hranicu. Podľa spresňujúcich údajov ...

13.12.2024 Mário Špilberger

Okamžité platby pri prevodoch peňazí budú od januára 2025 povinné

Spomínate si na časy, keď sme na cinknutie očakávaných peňazí na svojom účte čakali aj tri dni? Dnes už prevod peňazí medzi niektorými ...

13.12.2024 Redakcia FinReport

Sociálna poisťovňa bude zasielať dôchodkové prognózy aj e-mailom

Sociálna poisťovňa bude povinná pravidelne zasielať poistencom dôchodkovú prognózu obsahujúcu informácie o ich budúcich dôchodkoch. ...

12.12.2024 Robert Juriš

Elon Musk je so 440-miliardovým majetkom opäť najbohatší na svete

Miliardár, podnikateľ, vizionár a šoumen Elon Musk prelomil ďalšiu hranicu, ktorá sa zdala nezdolateľnou. Hodnota jeho majetku po predaji ...

12.12.2024 Roland Régely

Najviac finančných sprostredkovateľov pribudlo v oblasti dôchodkového zabezpečenia

Počet podriadených finančných sprostredkovateľov na Slovensku rástol aj tento rok. Podľa údajov Národnej banky Slovenska má v decembri 2024 ...

11.12.2024 Martin Jamnický

Kooperativa vstúpila do nového segmentu dôchodkového sporenia

Poisťovňa Kooperativa získala 10-percentný podiel v doplnkovej dôchodkovej spoločnosti STABILITA. Svoje pôsobenie v oblasti dôchodkového ...

11.12.2024 Mário Špilberger

Poistenie pozáručných opráv: Oplatí sa pri spotrebičoch či autách?

Pokazený domáci spotrebič alebo auto dokážu skomplikovať deň a potrápiť aj peňaženku či dokonca rodinný rozpočet. V prípade, ak sa na ...

11.12.2024 Redakcia FinReport

Vianočné sviatky prinášajú zvýšený výskyt poistných udalostí

Advent, vianočné a novoročné sviatky sú určite najmä časom rodinných stretnutí, rozdávania darčekov a radosti. Prináša však aj ...

10.12.2024 Martina Staňová

Spotrebné úvery: Záujem o ne zvyšuje očakávané zdražovanie

Objem spotrebných úverov poskytnutých bankami na Slovensku v tomto roku v porovnaní s minulým rokom vzrástol. Podľa Národnej banky Slovenska ...

6.12.2024 Mário Špilberger

Pri celoročnom cestovnom poistení pozor na lehoty návratu do vlasti

Aj keď ste v čase škodovej udalosti neboli pod vplyvom alkoholu, ani ste v zahraničí úmyselne nespôsobili škodu, poisťovňa vám môže ...

4.12.2024 Mário Špilberger

Investovanie cez banku: Aká je ponuka a čo si o nej myslia finančníci?

Črtá sa vám v práci osobné ohodnotenie, koncoročná odmena, alebo je v dohľade väčšia suma peňazí? Zostáva už len vybrať, do čoho, ...

3.12.2024 Redakcia FinReport

Umelú inteligenciu využíva už desiatka bánk na Slovensku

Umelá inteligencia je fenoménom súčasnosti a nevyhýba sa jej ani svet financií. Slovenská banková asociácia (SBA) urobila prieskum, z ...

29.11.2024 Martin Jamnický

Black Friday: Aké sú najčastejšie finty podvodníkov

Za jediný novembrový deň minieme na internete o tretinu viac peňazí ako v iný priemerný deň v priebehu roka. Počet kyberpodvodov z roka na ...

28.11.2024 Roland Régely

Black Friday v bankách: Oficiálne sa nekoná, no zopár zliav sme našli

Už zajtra, 29. novembra 2024, sa začína neoficiálny nákupný sviatok Black Friday. Finančné domy na Slovensku síce pri tejto udalosti žiadne ...

Mobilná aplikácia
VISA MasterCard Maestro Apple Pay Google Pay