Hľadaj

Poisťovne idú s dobou, sú bežne aj v mobiloch

Banky a poisťovne Poslať

Čoraz viac procesov sa poisťovne snažia presunúť do online prostredia. To sa týka uzatvárania zmlúv, správy dokumentov a aj riešenia poistných udalostí.

image

Foto: Shutterstock

Poisťovne sa snažia dostať na obrazovky zariadení svojich klientov a byť im k dispozícii na pár kliknutí. „Rok 2018 sa niesol v duchu analyzovania a vylepšovania veľkých zmien, ktoré sme urobili v online poistení v roku 2017. V danom roku sme vytvorili úplne nové aplikácie pre uzatvorenie poistenia online, ktoré sú rýchlejšie a lepšie prispôsobené pre použitie na menších aj väčších zariadeniach, čo je dnes už štandard. Testovaním priamo s používateľmi a tiež analýzou množstva dát v roku 2018 sme identifikovali oblasti, ktoré boli pre klientov stále problematické,“ upozorňuje Union.

Čoraz väčší dôraz na online prostredie

V súčasnosti je už bežné, že poistenie sa dá uzatvoriť online a je to trend, ktorého sa poisťovne držia. „Cestovné poistenie si klient môže uzatvoriť skutočne kedykoľvek aj z pohodlia svojho domova. Online formulár pre uzatvorenie poistenia je vytvorený tak, aby klient jednoducho, rýchlo a intuitívne uzatvoril poistenie podľa svojich potrieb, pričom krytie a dôležitosť jednotlivých poistných rizík opisujeme klientovi prístupnou formou. Rovnako na našej webovej stránke nájde aj porovnanie krytí jednotlivých balíčkov. Klient si tak sám vie zvoliť taký balík cestovného poistenia, ktorý najviac zodpovedá jeho potrebám. Webová stránka Európskej cestovnej poisťovne je navyše optimalizovaná aj pre mobilné zariadenia, a tak si klient môže uzatvoriť cestovné poistenie jednoducho aj cez svoj smartfón,“ upozorňuje Európska cestovná poisťovňa.

Online prostredie pomáha okrom iného aj riešiť poistné udalosti. „Naši klienti dnes s nami môžu komunikovať ešte jednoduchšie a efektívnejšie prostredníctvom nášho webu, kde môžu nahlasovať poistné udalosti, ako aj sledovať ich stav priamo z pohodlia domova. Prostredníctvom webu nám je celkovo hlásených približne 34 % poistných udalostí s vyhliadkou ďalšieho navýšenia tohto podielu. Preto sme sa minulý rok rozhodli ešte viac zjednodušiť a zautomatizovať postupy nahlásenia škôd v životnom poistení. Upravili sme základný náhľad sekcie hlásenia poistných udalostí na webe, vďaka ktorému sa odhaduje časová úspora pri hlásení poistných udalostí klientmi o 13 %. V súčasnosti pracujeme aj na zjednodušení hlásení poistných udalostí motorových vozidiel, majetku a zodpovednosti,“ hovorí Katarína Kukurová zo spoločnosti Generali. 

„V súčasnosti je až 80 % našich nových poistných zmlúv dojednávaných elektronicky, a to buď cez naše webové portály, alebo portály našich obchodných partnerov. Plne digitalizovaný je prenos údajov o zmluvách, a to isté môžeme povedať aj o našich interných procesoch. Okrem toho máme už viac ako 15 rokov digitalizované všetky dokumenty,“ upozorňuje Kukurová s tým, že poisťovňa poskytuje klientom prístup ku všetkým dokumentom v prostredí internetovej stránky. 

Elektronická správa dokumentov

Do online prostredia sa pomaly presúva aj správa dokumentov a podpisovanie poistných zmlúv. „V minulom roku sme v oblasti technologických inovácií uviedli viaceré novinky. Po spustení vernostného klubu Allianz club v roku 2017 sme minulý rok pracovali na jeho vylepšovaní a zdokonaľovaní. Členovia klubu tak majú sami možnosť urobiť zmeny na svojich poistných zmluvách online, môžu zaplatiť poistné online aj s podporou pay by square a vďaka Dohode o elektronickej komunikácií môžu s poisťovňou komunikovať všetko potrebné online,“ upozorňuje Helena Kanderková zo spoločnosti Allianz – SP. „V rámci hlásenia poistných udalostí sme vylepšili webové rozhranie pre ich online hlásenie. V súčasnosti tak už môžu klienti všetky druhy poistných udalostí nahlasovať online, vkladať online všetky prílohy aj sledovať stav riešenia svojej škody,“ dodáva. 

„V uplynulom roku Wüstenrot poisťovňa spustila do prevádzky nový klientsky portál Môj Wüstenrot, ktorý zjednodušil klientom poisťovne aj stavebnej sporiteľne prístup k informáciám o ich produktoch a k vybraným službám, odkiaľkoľvek a kedykoľvek prehľad o zmluvách, platbách či vkladoch aj s históriou, prístup ku korešpondencii, nahlasovanie poistných udalostí, uzatváranie zmlúv online poistenia s možnosťou platby Card pay, informácie o novinkách a špeciálnych ponukách,“ hovorí spoločnosť Wüstenrot. Mobilné aplikácie zároveň uľahčujú klientovi komunikáciu s call centrom, a tým sa zjednodušuje likvidácia poistnej udalosti. 

Ďalším trendom je biometria, ktorá má taktiež klientom uľahčiť komunikáciu s poisťovňou. „Už dva roky máme v plnej prevádzke biometrický podpis a v súčasnosti máme takmer 60 % zmlúv v našej obchodnej sieti podpísaných biometricky. Pre klientov to znamená kvalitný, rýchly a bezpapierový servis uzatvorenia poistnej zmluvy, ktorý zároveň šetrí ich čas. Biometricky podpísaná zmluva klientom tak prechádza v rámci nočnej uzávierky do nášho systému a klient dostáva na druhý deň ráno poistnú zmluvu,“ uvádza spoločnosť Uniqa. 

Poisťovne sa snažia zapájať webové portály aj do životného poistenia. „Klienti si tak môžu po registrácii, online z pohodlia domova, napríklad meniť osobné údaje, oprávnené osoby pre poistné plnenie v prípade smrti poisteného a iné. Ďalej poskytujeme možnosť stiahnuť si formulár pre nahlásenie poistnej udalosti priamo na oficiálnej webovej stránke NN Životnej poisťovne,“ hovorí Daniela Tomášková zo spoločnosti NN. Zároveň upozorňuje, že v rámci životného poistenia sa zvyšuje záujem klientov o lekárske konzultácie online. 

 

Online riešenie situácií

Čoraz viac voľnosti majú klienti aj pri riešení poistných udalostí, týka sa to napríklad havarijného poistenia. „V našom havarijnom poistení sme v minulom roku úspešne spustili webovú aplikáciu pre samoobhliadky. Jej význam spočíva v tom, že klient nemusí po uzatvorení havarijného poistenia čakať na technika, ktorý mu príde nafotiť vozidlo. Na e-mail príde klientovi link s našou webovou aplikáciou, ktorá ho prevedie celým procesom samoobhliadky. Klient nafotí svoje vozidlo prostredníctvom smartfónu a jedným klikom nám fotky odošle,“ upozorňuje spoločnosť Genertel. Spoločnosť zároveň reaguje na to, že čoraz viac klientov chce cez internet uzatvárať aj poistenie majetku a pripravila pre nich mobilnú aplikáciu, ktorá to umožňuje.

Sprostredkovanie predaja SFA
Prevezmite činnosť
samostatného finančného agenta
v existujúcej spoločnosti.
Buďte silní a slobodní.
Obráťte sa na nás.

Kľúčové slová

logo
Prečítajte si tiež:
26.8.2019 Redakcia FinReport

Ecocapsule sa vrátila zo sveta. Prenajať sa dá v bratislavskej štvrti Zuckermandel

Z newyorského Times Square do bratislavského Zuckermandlu. Po úspešnej prezentácii v zahraničí umožní slovenská firma Ecocapsule® v ...

19.8.2019 Natália Hučková

Legislatívne zmeny vo schvaľovaní účtovných závierok

Novela zákona o účtovníctve by mala čiastočne znížiť administratívnu záťaž firiem. Zmeny sa týkajú povinného schvaľovania ...

18.8.2019 Ferrari

Prvý hybrid od Ferrari poháňa tisíc koní

Elektromobilita je nezastaviteľný trend, a to si uvedomuje aj ikonická talianska značka Ferrari. Automobilka z Maranella otvára novú kapitolu ...

14.8.2019 Redakcia FinReport

CFO Fórum Slovensko

Pozícia CFO je veľmi náročná a zodpovedná. Čo však finančný riaditeľ potrebuje na to, aby bol úspešný? Okrem odborných znalostí, ...

13.8.2019 Správy

Slovenskí podnikatelia sa pripravujú na možnú hospodársku krízu, Klub 500 dáva za vzor Nemecko

12.8.2019 (Webnoviny.sk) - Slovenskí podnikatelia sa pripravujú na možnú hospodársku krízu. Už teraz pociťujú pokles výroby a ochladzovanie ...

13.8.2019 Natália Hučková

Stačí vám v zahraničí len európsky preukaz zdravotného poistenia?

Počas dovolenkovej sezóny stúpa počet prípadov, v ktorých dovolenkári a turisti musia využiť zdravotnú starostlivosť v zahraničí. Mnohé ...

13.8.2019 Redakcia FinReport

Veci, ktoré by ste mali poznať, predtým, než si otvoríte online kasíno

Online kasína predstavujú centrum zábavy pre milióny ľudí vrátane tisícov Slovákov. Sú aj zaujímavou príležitosťou pre obchodníkov z ...

12.8.2019 Marek Mittaš

Ničivých búrok pribúda. Ako riešiť škody po živelných pohromách?

Meteorologický vývoj za posledné roky posúva Slovensko klimaticky do rozbúrenej oblasti. Stúpa priemerná teplota vzduchu a škody spôsobené ...

8.8.2019 Redakcia FinReport

Kybernetické útoky môžu stáť bankový sektor milióny eur. Príčinou sú často samotní zamestnanci

Podľa Národnej banky Slovenska pravdepodobnosť, že sa staneme obeťami kybernetického útoku, začína byť oveľa vyššia ako tá, že sa ...

8.8.2019 Marek Mittaš

Poistenie detí kryje okrem úrazov aj desiatky závažných ochorení

Možností poistenia detí je na trhu veľa. Od povinného zdravotného, cez cestovné až po životné poistenia a ich rôzne variácie. Poisťovne ...

2.8.2019 Marek Mittaš

Autá môže byť výhodnejšie prenajať. Pomôcť môže operatívny lízing

Ciest k novému autu je viacero. Môžete si ho kúpiť do osobného vlastníctva na úver, alebo v hotovosti. Vtedy sa auto stane vaším a reálne ...

31.7.2019 Marek Mittaš

Ročne na Slovensku zmiznú stovky bicyklov, dajú sa poistiť

Ceny bicyklov sa v súčasnosti dokážu vyšplhať do vysokých súm, preto škoda pri krádeži bicykla zďaleka nemusí byť žiadna maličkosť. ...

30.7.2019 Ján Beracka

Slovenské banky boli začiatkom roka ziskové

Slovenský bankový sektor bol v prvom kvartáli tohto roku ziskový, hoci zisky medziročne klesli. Znížil sa čistý aj prevádzkový zisk. Objem ...

29.7.2019 Ján Beracka

Spoločnosť Kooperativa dostala pokutu 50 000 eur za PZP a havarijné poistenie

Spoločnosť Kooperativa dostala od Národnej banky Slovenska (NBS) pokutu vo výške 50-tisíc eur. Dôvodom je to, že podľa NBS spoločnosť ...

23.7.2019 Ján Beracka

Neautorizované platby sa dajú reklamovať, nie však vždy

Platobná karta je, pochopiteľne, zabezpečená ochrannými prvkami, no napriek tomu sa dá zneužiť. Ľudia sú navyše zraniteľnejší v ...

22.7.2019 Marek Mittaš

Dovolenka bez poistenia môže vyjsť draho. Operácia slepého čreva v Grécku stála 10-tisíc eur

Letná sezóna, to nie sú len dovolenky a zábava, ale aj nešťastia a poistné udalosti. Priemerná poistná škoda v zahraničí za minulý rok ...

5.7.2019 Ján Beracka

Živnostníci, pozor na zmenu výšky sociálnych odvodov

Živnostníci, ktorí podali daňové priznanie za rok 2018 v štandardnej lehote, by mali zbystriť pozornosť. Sociálna poisťovňa k 1. júlu ...

3.7.2019 Natália Hučková

Poisťovne môžu žiadať náhradu škôd od vinníkov. Kritériá naznačil Ústavný súd

Poisťovňa môže v určitých prípadoch žiadať od vinníkov škodových udalostí späť peniaze, ktoré zaplatila ako poistné plnenie. ...

PHP Developer - študentská brigáda PHP Developer - študentská brigáda
PHP Developer províznych systémov PHP Developer províznych systémov
PHP Developer poistných agregátorov PHP Developer poistných agregátorov
PHP Developer FinTech cloudových riešení PHP Developer FinTech cloudových riešení

Najčítanejšie

  1. 1.
    Ecocapsule sa vrátila zo sveta. Prenajať sa dá v bratislavskej štvrti Zuckermandel
  2. 2.
    Prezident Trump ľutuje, že clá na dovozy z Číny nezvýšil ešte viac
  3. 3.
    Za pokles preferencií OĽaNO môže podľa politológa do istej miery aj vznikajúca Kiskova strana
  4. 4.
    Izrael ostreľoval ciele Hamasu, náletom predchádzalo vystrelenie troch rakiet z Pásma Gazy
  5. 5.
    Foto: Opička aj odvolajte Jankovskú, bolo na transparentoch na proteste pred ministerstvom spravodlivosti