Hľadaj

Poisťovne idú s dobou, sú bežne aj v mobiloch

Banky a poisťovne Poslať

Čoraz viac procesov sa poisťovne snažia presunúť do online prostredia. To sa týka uzatvárania zmlúv, správy dokumentov a aj riešenia poistných udalostí.

image

Foto: Shutterstock

Poisťovne sa snažia dostať na obrazovky zariadení svojich klientov a byť im k dispozícii na pár kliknutí. „Rok 2018 sa niesol v duchu analyzovania a vylepšovania veľkých zmien, ktoré sme urobili v online poistení v roku 2017. V danom roku sme vytvorili úplne nové aplikácie pre uzatvorenie poistenia online, ktoré sú rýchlejšie a lepšie prispôsobené pre použitie na menších aj väčších zariadeniach, čo je dnes už štandard. Testovaním priamo s používateľmi a tiež analýzou množstva dát v roku 2018 sme identifikovali oblasti, ktoré boli pre klientov stále problematické,“ upozorňuje Union.

Čoraz väčší dôraz na online prostredie

V súčasnosti je už bežné, že poistenie sa dá uzatvoriť online a je to trend, ktorého sa poisťovne držia. „Cestovné poistenie si klient môže uzatvoriť skutočne kedykoľvek aj z pohodlia svojho domova. Online formulár pre uzatvorenie poistenia je vytvorený tak, aby klient jednoducho, rýchlo a intuitívne uzatvoril poistenie podľa svojich potrieb, pričom krytie a dôležitosť jednotlivých poistných rizík opisujeme klientovi prístupnou formou. Rovnako na našej webovej stránke nájde aj porovnanie krytí jednotlivých balíčkov. Klient si tak sám vie zvoliť taký balík cestovného poistenia, ktorý najviac zodpovedá jeho potrebám. Webová stránka Európskej cestovnej poisťovne je navyše optimalizovaná aj pre mobilné zariadenia, a tak si klient môže uzatvoriť cestovné poistenie jednoducho aj cez svoj smartfón,“ upozorňuje Európska cestovná poisťovňa.

Online prostredie pomáha okrom iného aj riešiť poistné udalosti. „Naši klienti dnes s nami môžu komunikovať ešte jednoduchšie a efektívnejšie prostredníctvom nášho webu, kde môžu nahlasovať poistné udalosti, ako aj sledovať ich stav priamo z pohodlia domova. Prostredníctvom webu nám je celkovo hlásených približne 34 % poistných udalostí s vyhliadkou ďalšieho navýšenia tohto podielu. Preto sme sa minulý rok rozhodli ešte viac zjednodušiť a zautomatizovať postupy nahlásenia škôd v životnom poistení. Upravili sme základný náhľad sekcie hlásenia poistných udalostí na webe, vďaka ktorému sa odhaduje časová úspora pri hlásení poistných udalostí klientmi o 13 %. V súčasnosti pracujeme aj na zjednodušení hlásení poistných udalostí motorových vozidiel, majetku a zodpovednosti,“ hovorí Katarína Kukurová zo spoločnosti Generali. 

„V súčasnosti je až 80 % našich nových poistných zmlúv dojednávaných elektronicky, a to buď cez naše webové portály, alebo portály našich obchodných partnerov. Plne digitalizovaný je prenos údajov o zmluvách, a to isté môžeme povedať aj o našich interných procesoch. Okrem toho máme už viac ako 15 rokov digitalizované všetky dokumenty,“ upozorňuje Kukurová s tým, že poisťovňa poskytuje klientom prístup ku všetkým dokumentom v prostredí internetovej stránky. 

Elektronická správa dokumentov

Do online prostredia sa pomaly presúva aj správa dokumentov a podpisovanie poistných zmlúv. „V minulom roku sme v oblasti technologických inovácií uviedli viaceré novinky. Po spustení vernostného klubu Allianz club v roku 2017 sme minulý rok pracovali na jeho vylepšovaní a zdokonaľovaní. Členovia klubu tak majú sami možnosť urobiť zmeny na svojich poistných zmluvách online, môžu zaplatiť poistné online aj s podporou pay by square a vďaka Dohode o elektronickej komunikácií môžu s poisťovňou komunikovať všetko potrebné online,“ upozorňuje Helena Kanderková zo spoločnosti Allianz – SP. „V rámci hlásenia poistných udalostí sme vylepšili webové rozhranie pre ich online hlásenie. V súčasnosti tak už môžu klienti všetky druhy poistných udalostí nahlasovať online, vkladať online všetky prílohy aj sledovať stav riešenia svojej škody,“ dodáva. 

„V uplynulom roku Wüstenrot poisťovňa spustila do prevádzky nový klientsky portál Môj Wüstenrot, ktorý zjednodušil klientom poisťovne aj stavebnej sporiteľne prístup k informáciám o ich produktoch a k vybraným službám, odkiaľkoľvek a kedykoľvek prehľad o zmluvách, platbách či vkladoch aj s históriou, prístup ku korešpondencii, nahlasovanie poistných udalostí, uzatváranie zmlúv online poistenia s možnosťou platby Card pay, informácie o novinkách a špeciálnych ponukách,“ hovorí spoločnosť Wüstenrot. Mobilné aplikácie zároveň uľahčujú klientovi komunikáciu s call centrom, a tým sa zjednodušuje likvidácia poistnej udalosti. 

Ďalším trendom je biometria, ktorá má taktiež klientom uľahčiť komunikáciu s poisťovňou. „Už dva roky máme v plnej prevádzke biometrický podpis a v súčasnosti máme takmer 60 % zmlúv v našej obchodnej sieti podpísaných biometricky. Pre klientov to znamená kvalitný, rýchly a bezpapierový servis uzatvorenia poistnej zmluvy, ktorý zároveň šetrí ich čas. Biometricky podpísaná zmluva klientom tak prechádza v rámci nočnej uzávierky do nášho systému a klient dostáva na druhý deň ráno poistnú zmluvu,“ uvádza spoločnosť Uniqa. 

Poisťovne sa snažia zapájať webové portály aj do životného poistenia. „Klienti si tak môžu po registrácii, online z pohodlia domova, napríklad meniť osobné údaje, oprávnené osoby pre poistné plnenie v prípade smrti poisteného a iné. Ďalej poskytujeme možnosť stiahnuť si formulár pre nahlásenie poistnej udalosti priamo na oficiálnej webovej stránke NN Životnej poisťovne,“ hovorí Daniela Tomášková zo spoločnosti NN. Zároveň upozorňuje, že v rámci životného poistenia sa zvyšuje záujem klientov o lekárske konzultácie online. 

 

Online riešenie situácií

Čoraz viac voľnosti majú klienti aj pri riešení poistných udalostí, týka sa to napríklad havarijného poistenia. „V našom havarijnom poistení sme v minulom roku úspešne spustili webovú aplikáciu pre samoobhliadky. Jej význam spočíva v tom, že klient nemusí po uzatvorení havarijného poistenia čakať na technika, ktorý mu príde nafotiť vozidlo. Na e-mail príde klientovi link s našou webovou aplikáciou, ktorá ho prevedie celým procesom samoobhliadky. Klient nafotí svoje vozidlo prostredníctvom smartfónu a jedným klikom nám fotky odošle,“ upozorňuje spoločnosť Genertel. Spoločnosť zároveň reaguje na to, že čoraz viac klientov chce cez internet uzatvárať aj poistenie majetku a pripravila pre nich mobilnú aplikáciu, ktorá to umožňuje.

bezpecnykurier
bezpecnykurier
bezpecnykurier Chráňte
vašu komunikáciu
bezpecnykurier Dôverné informácie
zabezpečte heslom
bezpecnykurier Diskrétnosť požadujte
aj od vašich partnerov

Kľúčové slová

logo
Prečítajte si tiež:
17.1.2020 Natália Hučková

Sociálnej poisťovni unikli osobné údaje poistenca, musí zaplatiť pokutu

Sociálna poisťovňa dostala pokutu vo výške 50-tisíc eur za porušenie pravidiel ochrany osobných údajov. Pri doručovaní dokumentov sa jej ...

16.1.2020 Dominik Hapl

Poisťovňa NOVIS s rekordnou pokutou od Národnej banky

Poistný trh je vysoko konkurenčným prostredím a boj o klienta prebieha neustále. Nenahráva tomu ani zvýšený odvod z poistného, ktorý ...

13.1.2020 Zuzana Mecková

Pozor na pôžičky cez internet. Podvodné banky úradujú

Pred koncom roka 2019 Národná banka Slovenska (NBS) upozornila na svojom webe na neoprávnené konanie podvodných bánk, ktoré nemajú žiadne ...

13.1.2020 Redakcia FinReport

Zomrel Ondrej Matvija, spoluzakladateľ a generálny riaditeľ FinGO.sk

BRATISLAVA, 13. 1. 2020 – Po dlhej a ťažkej chorobe zomrel dnes vo veku 47 rokov Ondrej Matvija, spoluzakladateľ a generálny riaditeľ ...

10.1.2020 Zuzana Mecková

Voliť poštou zo zahraničia chce už 70-tisíc Slovákov

Pre približne 300-tisíc Slovákov žijúcich v zahraničí je piatok 10. január 2020 posledná možnosť, kedy môžu požiadať o voľbu poštou ...

8.1.2020 Dominik Hapl

Slovenská ekonomika v roku 2019

Na začiatku nového roka vždy prichádza obdobie bilancovania a hodnotenia toho, aké úspechy či neúspechy naša ekonomika dosiahla v tom ...

26.12.2019 Emil Burák

Daňové raje prežijú. Slovensko má v nich 5-tisíc firiem

Daňové subjekty očakávajú od štátu efektívny daňový systém, múdru daňovú politiku a motivačne nízke sadzby daní. Ak sa tak v praxi ...

26.12.2019 Marek Mittaš

Luxus, alebo domáci low cost. Aký Silvester sa vám páči viac?

Rozlúčka so starým rokom a vzápätí vítanie nového je vždy slávnostnou chvíľou. Niekto si potrpí na luxus, iný radšej staví na ...

21.12.2019 Magdaléna Švančarková

Aký vianočný stromček je šetrnejší pre životné prostredie?

Myslieť na životné prostredie je veľmi potrebné aj pri blížiacich sa sviatkoch lásky a pokoja. Nákup vianočného stromčeka však môže ...

11.12.2019 Zuzana Mecková

Už tri štvrtiny Slovákov využíva online bankovníctvo

Už viac ako tri štvrtiny Slovákov využíva online bankovníctvo. Stáva sa pre nás súčasťou každodenného života a je stále ...

9.12.2019 Marek Mittaš

Ľudia poslali Prešovčanom už 1,4 milióna eur, rýchlu pomoc sľubujú aj poisťovne

Bez strechy nad hlavou ostalo po piatkovom výbuchu dvanásťposchodovej bytovky v Prešove 48 rodín. Evakuovaní boli aj niektoré rodiny z ...

7.12.2019 Arian Ali

Ako sa poistiť na zimné športy

Väčšina zimných športov, okrem potešenia z pohybu, so sebou prináša aj zvýšené riziko úrazu. Vytúžená dovolenka sa môže ľahko ...

4.12.2019 Redakcia FinReport

Záplavy a suchá. S klimatickou zmenou bojujú aj poisťovne

Poisťovne nepatria k popieračom klimatickej zmeny. Klimatická zmena ovplyvňuje aj správanie poisťovní a výskyt poistných udalostí. ...

29.11.2019 Natália Hučková

Parlament schválil dvojnásobný odvod pre banky, štátu dajú o 144 miliónov eur viac

Parlament SR vo štvrtok schválil novelu zákona o osobitnom odvode vybraných finančných inštitúcií. Poslanci o nej rokovali v skrátenom ...

26.11.2019 Marek Mittaš

Podvodníci vymáhajú fiktívne dlhy na poistení cez súdny príkaz

Nájsť v schránke platobný rozkaz na zaplatenie dlhu mnohých ľudí vystraší a uhradia ho bez toho, aby si overili, kto dlh vymáha a komu ho ...

20.11.2019 Marek Mittaš

Prenos bankového účtu nie je zložitý. Číslo vám však nezostane

Nie ste spokojní so svojou bankou? Nemusíte v nej rušiť účet a zakladať si nový inde. Môžete si ho jednoducho preniesť. Poradíme vám, ...

6.11.2019 Natália Hučková

Banky po zvýšení odvodu dajú štátu o 144 miliónov eur viac

Vláda SR v stredu schválila návrh na zdvojnásobenie bankového odvodu v roku 2020. Bankový odvod by tak vzrástol z 0,2 na 0,4 % zo stanovenej ...

24.10.2019 Wüstenrot

Krôčik k zabezpečeniu dieťaťu

Sporiť na bývanie či sporiť pre dieťa sa ukazuje ako jedno z najlepších finančných rozhodnutí. V stavebnom sporení získate oboje v ...

PHP Developer - študentská brigáda PHP Developer - študentská brigáda
PHP Developer províznych systémov PHP Developer províznych systémov
PHP Developer poistných agregátorov PHP Developer poistných agregátorov
PHP Developer FinTech cloudových riešení PHP Developer FinTech cloudových riešení