Hľadaj

Poisťovňa Generali finančne podporila novú aplikáciu Horskej záchrannej služby

Zuzana Mecková Banky a poisťovne Poslať

Horská záchranná služba spúšťa v spolupráci s poisťovňou Generali novú aplikáciu, ktorá prináša turistom viacero výhod a unikátnych funkcií. Záchranári ju odporúčajú každému, kto sa vyberie do hôr. Využijete ju nielen na Slovensku, ale aj v zahraničí.

image

Foto: Horská záchranná služba

Rastúci trend digitalizácie a zvyšujúce sa nároky na bezpečnosť priniesli novú aplikáciu s názvom Horská záchranná služba (HZS), ktorá nadväzuje na projekt záchranárskej aplikácie. Tú dosiaľ používa viac ako 65-tisíc používateľov.

Súčasťou základnej výbavy novej aplikácie HZS je možnosť zavolať pomoc v prípade núdze pomocou tlačidla „Privolať pomoc“, ktoré vás okamžite spojí s tiesňovou linkou HZS. Nepočujúci či ľudia neschopní hovoriť kvôli úrazu môžu komunikovať aj cez chat alebo SMS správy. Aplikácia Horskej záchrannej služby však prináša ešte oveľa viac.

Zapíšte sa do knihy vychádzok a túr

Pre turistov, ktorí sa rozhodnú ísť na turistiku sami, je v aplikácii pripravená „Kniha vychádzok a túr“. Vďaka tejto funkcii bude vami zvolená kontaktná osoba vedieť, že ste v bezpečí, alebo naopak v núdzi. „Ide vlastne o virtuálnu knihu, v ktorej si môžu turisti zadať cieľ a čas návratu a v prípade potreby aplikácia oboznámi s problémami blízku osobu alebo Horskú záchrannú službu,“ vysvetľuje riaditeľ HZS Jozef Janiga (na snímke uprostred).

V prípade, že uplynie vami naplánovaný čas na túru, príde vám v aplikácii upozornenie na úspešné potvrdenie cieľa. Ak naň nezareagujete, aplikácia automaticky odošle upozornenie na osobu, ktorú uvediete ako kontaktnú pre prípad núdze. V súčasnosti funkcia predstavuje technologickú novinku v rámci celej Európskej únie.

Okrem toho aplikácia podáva aktuálne upozornenia a výstrahy pre rôzne turistické oblasti v rámci Slovenska. Prehľad o meteorologických výstrahách, o uzavretí chodníkov či zhoršení turistických podmienok na vašej trase si môžete urobiť ešte doma. Aj na základe informácií z aplikácie si tak môžete vopred zvoliť tú najideálnejšiu trasu. Informácie sa však môžu v priebehu dňa meniť, preto je dobré mať aplikáciu v telefóne vždy so sebou. Ak by sa vám podobná situácia stala v teréne, aplikácia sa vám bude snažiť nájsť alternatívnu trasu či vhodnú obchádzku.

Každý správny turista by mal vedieť, čo robiť v prípade núdze a potreby podať prvú pomoc. Aplikácia vám pritom pomôže. Inštruktáž prvej pomoci a správneho postupu nájdete priamo v nej.

Žiadosti o pomoc za 10 rokov narástli o 182 %

Počet zásahov HZS z roka na rok pribúda, pričom najčastejšie ide o stratených turistov v horách. Veľkú pomoc aplikácie pri nutnosti zakročiť vidia aj samotní záchranári. Vďaka GPS lokalizácii v teréne vedia turistov v prípade potreby jednoduchšie nájsť, prípadne poradiť cestu naspäť na turistický chodník.

Riaditeľ HZS Jozef Janiga hovorí o alarmujúcom náraste počtu zásahov horských záchranárov. „Za posledných 10 rokov evidujeme 182 %-ný nárast žiadostí o pomoc, z čoho takmer štvrtinu tvoria zablúdenia alebo uviaznutia ľudí v horskom teréne. Bez moderných nástrojov by pomoc bola veľmi náročná, hlavne z časového hľadiska,“ konštatuje J. Janiga.

Vďaka aplikácii si turisti dokážu vyhľadať aj najbližšie stredisko Horskej záchrannej služby, záchrannú stanicu, stanicu s defibrilátorom či najbližšiu horskú chatu.

Stiahnete si ju raz a používate neobmedzene

Aplikácia je vytvorená tak, aby bola užitočná nielen pre turistov v núdzi, ale za každých okolností. Funguje pre obidva operačné systémy Android aj iOS, preto je voľne dostupná v obchodoch Google Play či App Store. Odkaz na stiahnutie nájdete aj priamo na webe Horskej záchrannej služby.  

Výhodou je, že aplikácia funguje aj bez pripojenia na wifi alebo dátové služby. „Ak sú k dispozícii dáta, funkcionalita je vyššia, ale dá sa využívať aj bez nich. Samozrejme, podmienkou je signál,“ približuje J. Janiga.

Aplikáciu si stačí stiahnuť, overiť telefónne číslo, prípadne vyplniť svoj osobný profil. Ten sa môže zísť hlavne Horskej záchrannej službe v prípade, že budete potrebovať pomoc. Informácie o zdravotných ťažkostiach, užívaných liekoch či kontaktná osoba, môžu prípadnú záchranársku akciu veľmi uľahčiť.

Využiť aplikáciu môžete aj v zahraničí

Ďalšou veľmi užitočnou funkciou aplikácie je jej možnosť využitia nielen na Slovensku, ale aj v zahraničí. Znamená to, že o pomoc dokážete požiadať v slovenčine aj na turistike v Rakúsku, Maďarsku alebo Českej republike. Funguje to aj obrátene. Jazyková bariéra pri záchranných akciách tak odpadáva, čo môže zvýšiť úspešnosť záchranárov pri poskytovaní pomoci.

„Zo štatistík jednoznačne vyplýva, že najviac návštevníkov v slovenských horách pochádza zo Slovenska. Významnou skupinou návštevníkov sú Česi, Poliaci, Maďari, ale aj Angličania, Rakúšania či Nemci. Pri niektorých z nich sa pri dovolaní na našu tiesňovú linku stretávame s jazykovou bariérou, s čím nám práve aplikácia môže výrazne pomôcť,“ konštatuje J. Janiga.

Šikovné riešenie za vyše 30-tisíc eur

„Vývoj aplikácie trval približne 10 mesiacov a stál 30,5-tisíc eur, pričom financovaný bol z Nadačného fondu poisťovne Generali pri Nadácii Pontis,“ prezradil Janiga na záver.

Vývoj aplikácie mala na starosti spoločnosť Medical Information Technologies, ktorá obdobné aplikácie prevádzkuje aj v Maďarsku, Rakúsku či Českej republike. „Unikátna je cezhraničná spolupráca a schopnosť aplikácie privolať pomoc vrátane odoslania dôležitých dát v rámci ďalších troch krajín, a to bez potreby sťahovania samostatnej aplikácie,“ opísal ďalšie benefity aplikácie Filip Maleňák, riaditeľ spoločnosti Medical Information Technologies.

Za financovaním aplikácie stojí poisťovňa Generali, ktorá ako generálny partner projektu vidí za spoluprácou najmä poskytovanie pomoci tam, kde si ju ľudia a okolnosti vyžadujú: „Hory a poistenie k sebe jednoducho patria, preto sme radi, že sme práve my mohli podporiť vývoj tejto jedinečnej aplikácie, ktorá v sebe spája presne to, čo je blízke aj našej poisťovni – pomoc ľuďom, prevenciu a inovácie,“ uzavrel Juraj Jurčík, predseda predstavenstva a generálny riaditeľ poisťovne Generali (na snímke vľavo).

 

Ready Made Maklér
Staňte sa samostatným
finančným agentom už dnes.
Robte biznis,
byrokraciu nechajte na nás.

Kľúčové slová

logo
Prečítajte si tiež:
16.4.2021 Arian Ali

Transparentnosť, ekológia a udržateľný rozvoj sa premietajú aj do činnosti finančných agentov

Kapitálový trh sa neustále vyvíja. Či už postupne pod tlakom konkurencie a regulácií, alebo skokovo pod vplyvom krízy. Normy prijímané ...

16.4.2021 Redakcia FinReport

Visa rozšírila možnosti pohybu peňazí, vďaka čomu zvýšila svoj dosah na ďalšie 2 miliardy kariet a bankových účtov

Spoločnosť Visa oznámila rozšírenie svojej platformy o riešenie Visa Direct Payout na priame platby v reálnom čase. Inovácia umožňuje ...

15.4.2021 Redakcia FinReport

Inflácia medziročne poskočila o 1,4 % a smeruje k 2 %. Tabak a benzín zdraželi, no energie a jedlo sú lacnejšie

Spotrebiteľské ceny v marci 2021 vzrástli medzimesačne o 0,5 % a medziročne dokonca o 1,4 %. Hlavnú rolu v náraste inflácie zohrávali tabak ...

15.4.2021 Robert Juriš

Radim Foltýn: Najlepším ambasádorom značky McDonald´s v regióne je šikovný podnikateľ

Niektorými milovaná, inými zatracovaná. Svetovo preslávená a masovo obľúbená značka s nálepkou symbolu konzumnej spoločnosti v čase ...

14.4.2021 Zuzana Mecková

O nemajetkovej ujme pri dopravných nehodách rozhodujú súdy. Zmena môže vodičom priniesť zvýšenie poistného

Škody na majetku, ktoré vzniknú pri dopravných nehodách, sú zo zákona zahrnuté v povinnom zmluvnom poistení (PZP). Čo však urobiť s ...

14.4.2021 Redakcia FinReport

Trh kryptomien sa od začiatku tohto roka zdvojnásobil na dva bilióny dolárov. Polovicu jeho hodnoty tvorí bitcoin

Trh kryptomien neustále naberá na objeme a po prvýkrát v histórii jeho hodnota presiahla dva bilióny dolárov. Vďaka záujmu malých, ale aj ...

13.4.2021 Redakcia FinReport

Produkcia automobilov na Slovensku sa prepadla dvojciferne, aj tak sme svetová veľmoc

Slovensko vlani zaznamenalo medziročne dvojciferný percentuálny pokles v počte vyrobených automobilov. Na prvý pohľad to vyzerá ako zlá ...

13.4.2021 Roland Régely

Teraz je správny čas na „upratanie“ nevýhodných zmlúv. Ušetriť možno desiatky až stovky eur, radia odborníci

Hypotéka, životné poistenie či poistka na auto. Mnohé finančné produkty nestrácajú na popularite ani počas pandémie, a podľa odborníkov ...

8.4.2021 Robert Juriš a Zuzana Mecková

Rizikové životné poistenie: Doba si žiada digitálne riešenia, agenti však uprednostňujú osobný kontakt

Rizikové životné poistenie je ako padák. Ak ho človek nemá správne nastavené v okamihu, keď ho najviac potrebuje, je veľmi pravdepodobné, ...

6.4.2021 Zuzana Mecková

Poisťovne vymýšľajú špecifické produkty zamerané na užšie skupiny klientov. Poisťujú aj stres a vyhorenie

Súčasné pandemické obdobie inšpiruje viaceré poisťovne, aby reagovali na aktuálne zmeny v životoch ľudí a prispôsobovali im aj svoje ...

31.3.2021 Magdaléna Švančarková

Digitálne banky už máme v mobile, ich služby možno budú poskytovať aj nemocnice a pobočky sa presunú do kaviarní

Digitálne investovanie na pár klikov, platby mobilom alebo hodinkami, zriadenie sporenia v 2. alebo 3. dôchodkovom pilieri prostredníctvom ...

30.3.2021 Zuzana Mecková

Uzatváraniu online PZP sa v niektorých poisťovniach mimoriadne darí. A to i napriek poklesu registrácie nových áut

Online uzatváranie povinného zmluvného poistenia (PZP) v niektorých poisťovniach na začiatku tohto roka bolo viac ako úspešné. Medziročne ...

24.3.2021 Redakcia FinReport

Národná banka Slovenska varuje pred konaním spoločnosti FEB bank. Klienti sa môžu stať obeťou podvodu

Na slovenskom finančnom trhu sa objavila nová banka. Národná banka Slovenska však upozorňuje, že spoločnosti FEB bank nevydala povolenie na ...

24.3.2021 Zuzana Mecková

Predaj spotrebných úverov sa výrazne spomalil. Takýto pokles sme tu ešte nemali

Podľa Národnej banky Slovenska (NBS) sa predaj spotrebných úverov slovenským domácnostiam spomaľuje. V decembri 2020 došlo k ...

22.3.2021 Roland Régely

Online hazard je na vzostupe. Hráči však bojujú nielen so šťastím, ale aj s vysokými bankovými poplatkami

Pandémia koronavírusu nepomohla len online obchodom, ale tiež stávkovým kanceláriám a online herniam. Slováci do hazardu investujú viac ako ...

16.3.2021 Redakcia FinReport

TOP 10 rád, ako nenaletieť internetovým podvodníkom. Takéto sú ich najčastejšie triky

Internetoví útočníci počas pandémie nespia, práve naopak, nárast počtu online nákupov zneužívajú na to, aby podvodne od ľudí vylákali ...

15.3.2021 Roland Régely

Banky zvýšili poplatky pri návšteve pobočky. Ušetrí ten, kto „bankuje“ online a využíva viacero produktov súčasne

Minuloročný pokles zisku núti banky zmeniť biznis model svojich pobočiek a upravovať cenníky za viaceré poskytované služby. Vklady či ...

10.3.2021 Magdaléna Švančarková

Poisťovne zažili rok ako na hojdačke a to, čo ušetrili, investujú do digitalizácie

Pandemický rok 2020 zanechal finančné stopy na každej oblasti nášho života. Menej sa cestovalo, jazdilo, nakupovalo, študovalo, žilo... ...

PHP Developer - študentská brigáda PHP Developer - študentská brigáda
PHP Developer províznych systémov PHP Developer províznych systémov
PHP Developer poistných agregátorov PHP Developer poistných agregátorov
PHP Developer FinTech cloudových riešení PHP Developer FinTech cloudových riešení

Najčítanejšie

  1. 1.
    V Bratislave otvorili novú výstavu, ktorá je dostupná aj počas pandémie
  2. 2.
    Prichádzate na Slovensko z krajín EÚ? Ak spĺňate určité podmienky, nemusíte ísť do 14-dňovej karantény
  3. 3.
    Transparentnosť, ekológia a udržateľný rozvoj sa premietajú aj do činnosti finančných agentov
  4. 4.
    Visa rozšírila možnosti pohybu peňazí, vďaka čomu zvýšila svoj dosah na ďalšie 2 miliardy kariet a bankových účtov
  5. 5.
    Rizikové životné poistenie: Doba si žiada digitálne riešenia, agenti však uprednostňujú osobný kontakt