Hľadaj

Poistenie majetku od Allianz najvyššie hodnotia aj odborníci

Redakcia FinReport Banky a poisťovne Poslať

Zaplavené pivnice, garáže a suterény domov, podmyté základy, zatopené záhrady, ale aj zničené podlahy a nábytok. Každý rok sa mnohí majitelia domov v rôznych častiach Slovenska musia vysporiadať s veľkými škodami, ktoré spôsobujú búrky, krupobitia a silné dažde. Aj tento roka príroda potrápila najmä obyvateľov v okresoch Žarnovica, Martin, Žilina či Partizánske, odkiaľ poistení hlásili najviac poistných udalostí.

Povodeň

Foto: HaZZ

Ocenenie SASP 2020Slovenská asociácia sprostredkovateľov v poisťovníctve (SASP) vyhlásila 29. júna výsledky odborného hodnotenia poistných  produktov. „Ocenenia SASP 2020“ sa zúčastnilo celkovo 24 poisťovní, ktoré súťažili v 7 kategóriách. V kategórii Poistenie majetku fyzických osôb (domy, byty, domácnosti, zodpovednosť) si najvyššie ocenenie odniesol produkt od Allianz.

Aby mohla byť škoda spôsobená záplavami či povodňami uhradená, musí byť nehnuteľnosť poistená. V najväčšej poisťovni na trhu, v Allianz – Slovenskej poisťovni kryje škody na majetku poistencov poistenie nehnuteľnosti a domácnosti Môj Domov. Jej klienti majú na výber z troch balíkov. Základný balík Comfort kryje škody po prírodných živloch ako povodeň, záplava, víchrica, krupobitie, atmosférické zrážky, ťarcha snehu, krupobitie či zosuv pôdy, ďalej požiar, explózia, pád lietadla a iné. Poistenie zahŕňa aj zodpovednosť za spôsobenú škodu a asistenčné služby. Balík Extra kryje navyše vodovodné škody a škody na sklách. Najvyšší balík Max komplexne chráni nehnuteľnosť voči všetkým dôležitým rizikám, vrátane krádeže, vandalizmu, elektrického skratu a prepätia.

 

Pri poistení je dôležitý správny výber rizík, ktoré si poisťujeme, ale aj stanovenie správnej výšky poistnej sumy. Výška poistnej sumy by mala zohľadňovať hodnotu majetku v aktuálnych cenách tak, aby si pri vzniku poistnej udalosti mohol jej majiteľ obnoviť svoju nehnuteľnosť v pôvodnej hodnote. Ak je totiž majetok podpoistený, v prípade škody môže poisťovňa vyplatiť klientovi len pomernú časť vzniknutej škody, podľa výšky stanovenej poistnej sumy a svoj majetok si tak nebude môcť obnoviť do pôvodného stavu. „Podpoistenie je najčastejšou chybou, s ktorou sa pri poistení majetku stretávame. Aj preto Allianz minulý rok pristúpila k revízii majetkových poistných zmlúv svojich klientov a k ich postupnému prepracovávaniu za nové,” uviedla Lucia Strnad Muthová z Allianz.

Zmena sa týka všetkých privátnych poistných zmlúv poistenia nehnuteľnosti a domácnosti uzatvorených pred rokom 2018. Nová generácia jednotného produktu prináša klientovi hneď niekoľko výhod. Zrýchľuje sa riešenie poistných udalostí, rýchlejšie je možné reagovať na žiadosti klientov o zmeny v poistných zmluvách a klient je lepšie informovaný na všetkých kontaktných miestach.

Poistenie Domu, bytu a domácnosti od Allianz si môžete uzatvoriť online aj u nasledovných partnerov.

logo

Mobilná aplikácia
VISA MasterCard Maestro Apple Pay Google Pay