Hľadaj
× Aplikácia Aplikácia

Pod vplyvom českého tornáda Slováci začali zásadne prehodnocovať poistenie svojho majetku

Magdaléna Švančarková Banky a poisťovne Poslať

Leto prinieslo živelné katastrofy vo viacerých krajinách. Na Slovensku zvlášť zarezonovalo tornádo na Morave a záplavy v Nemecku, ale aj u nás doma. Poisťovne dnes registrujú zvýšený záujem klientov o uzatváranie nových aj prehodnocovanie už existujúcich poistných zmlúv.

poistenie živelných pohrôm

Foto: Shutterstock

Klientov poisťovní v posledných týždňoch najviac zaujímalo, či majú v poistných zmluvách kryté tornádo, respektíve následky jeho vyčíňania na svojom majetku. Niektorí ľudia bývajúci celé roky v nepoistených domoch zrazu na základe dramatických udalostí v okolitých krajinách prehodnotili situáciu a kontaktovali poisťovne. Ďalší sa rozhodli aktualizovať svoje už existujúce poistné zmluvy s cieľom pokryť celú hodnotu svojho majetku.

Zvýšený počet návštev online poistení

„Väčšinou ide o klientov, ktorí si začali uvedomovať hroziace riziko v prípade chýbajúcej poistnej ochrany, a daná udalosť urýchlila ich rozhodnutie uzatvoriť si poistenie,“ vysvetľuje hovorkyňa poisťovne Generali Katarína Kukurová.

Podľa jej slov sa intenzívnejšie informujú aj klienti, ktorí majú platné poistné zmluvy. Zaujímajú sa, či poistenie kryje danú situáciu. „Ak majú staršiu poistnú zmluvu, spoločne sa na ňu pozrieme a podľa potreby rozšírime krytie a navýšime poistné sumy, aby v prípade potreby boli skutočne stopercentne chránení,“ dopĺňa hovorkyňa.

V Allianz – Slovenskej poisťovni už pravidelne po väčších prírodných udalostiach registrujú záujem klientov o riešenie poistných zmlúv. „Po tornáde na Morave a povodniach na Slovensku i v okolitých krajinách sme na našom webe, v časti poistenia majetku, zaznamenali až trojnásobný počet návštev oproti priemeru,“ reaguje riaditeľka odboru komunikácie poisťovne Lucia Strnad Muthová.

Napriek prechodne zlepšenej situácii sú klienti aj naďalej v pohotovosti. Návštevnosť online poistenia majetku zostala na zvýšenej úrovni o približne 25 %.

Ľudia premýšľajú nad lepším poistením

„Tento trend sa odráža aj v počte uzatvorených poistných zmlúv. Klienti sa zaujímajú o uzatvorenie poistenia, ale aj o zvýšenie poistnej sumy, ktorá už nezodpovedá súčasnej hodnote ich majetku. Našim klientom sa snažíme aktívne ponúkať prehodnotenie ich starších poistných zmlúv, aby sa tak vyhli podpoisteniu,“ dopĺňa L. Strnad Muthová.

Ako uviedla ďalej, tornádo je súčasťou základného balíka majetkového poistenia. Pritom vôbec nie je podstatné, či živelná katastrofa zahŕňa víchricu, silný vietor, alebo tornádo. Poistenie kryje škody spôsobené prúdením vzduchu s rýchlosťou minimálne 75 kilometrov za hodinu.

V ČSOB poisťovni zatiaľ žiadne špeciálne požiadavky nezaznamenali. „Na vyhodnotenie reakcie klientov na živelné katastrofy, ktoré sa udiali v uplynulých dňoch, je ešte priskoro. Zatiaľ sme zaregistrovali len pár desiatok otázok. Klienti si väčšinou kontrolovali a overovali svoje poistné zmluvy, čo majú poistené, či na ich poistných zmluvách je krytie obdobných živelných škôd, či majú dostatočnú výšku poistných súm,“ hovorí manažérka oddelenia komunikácie ČSOB Mária Horváthová.

Účinným nástrojom je indexácia poistnej sumy

Aj klienti Komunálnej poisťovne sa viac zaujímajú o správne nastavenie svojich poistných zmlúv. „Pri tomto type poistenia sú dôležité dve veci – rozsah poistného krytia, čiže výber rizík, voči ktorým si chce majiteľ chrániť svoju nehnuteľnosť, a správne určená poistná suma nehnuteľnosti, teda cena, na ktorú bude nehnuteľnosť poistená. Pomerne často sa stáva, že nehnuteľnosť nie je poistená na dostatočnú sumu a v tom prípade môže prísť k podpoisteniu, čiže ku kráteniu poistného plnenia,“ vysvetľuje PR manažérka poisťovne Viera Puškárová.

Pre správne poistenie odporúča v poistnej zmluve dojednať indexáciu poistnej sumy. Poistná suma sa tak každoročne navýši o inflačný index. „Preto aj po niekoľkých rokoch zodpovedá novej cene, za akú sa dá poistená nehnuteľnosť znovu postaviť,“ dopĺňa V. Puškárová.

Náhradné bývanie po živelnej katastrofe

Každý klient má nárok na úhradu škôd podľa poistnej zmluvy. Jednotlivé škody po živelnej katastrofe poisťovňa vyplatí, len je potrebné dať si pozor na podpoistenie. Ak však klient prišiel o celé svoje bývanie, potrebuje, aby mal okamžite k dispozícii náhradné bývanie. V Allianz – Slovenskej poisťovni má klient v prípade neobývateľnosti svojej domácnosti nárok aj na náhradné ubytovanie. A to v hodnote do 50 eur na deň po dobu maximálne 90 dní.

Poistenie navyše kryje aj odstránenie, vyčistenie a vysušenie poistených vecí a stavebných súčastí, vrátane strhnutia poškodených častí, a odvoz sutiny a zvyškov na najbližšiu skládku a ich likvidáciu. Tieto úkony sú nad rámec poistnej sumy až do výšky 20 % z celkovej poistnej sumy.

Aj Komunálna poisťovňa kryje škody spôsobené tornádom alebo krupobitím v základných balíkoch a rieši aj náhradné bývanie. A v prípade neobývateľnosti nehnuteľnosti poskytuje svojim klientom náhradné ubytovanie.

logo
Prečítajte si tiež:
23.4.2024 Redakcia FinReport

Ako získať vodičské oprávnenie s finančným príspevkom od štátu

Získať vodičské oprávnenie na Slovensku nie je veru lacnou záležitosťou. Mladí ľudia, ktorí sú v opatere centier pre deti a rodiny, po ...

23.4.2024 Martin Jamnický

Do dražby smeruje unikátna zbierka mincí, jej hodnota môže prekonať 5 miliónov eur

Zberatelia aj investori by mali zbystriť pozornosť. Do dražby putuje celoživotná zbierka významného zberateľa MUDr. Václava Brunu. ...

23.4.2024 Redakcia FinReport

Europarlament: Oprava výrobkov za výhodné ceny bude možná aj po uplynutí záruky

Poslanci Európskeho parlamentu schválili pravidlá jednoduchšieho prístupu k opravám tovarov a výrobkov. Žiadať o ne bude možné aj po ...

23.4.2024 Redakcia FinReport

Spotrebiteľská organizácia varuje pred sťahovaním aplikácie Temu

Používanie niektorých mobilných aplikácií môže byť vyslovene škodlivé nielen pre váš mobilný telefón, ale aj pre bankový účet, s ...

23.4.2024 Redakcia FinReport

VÚB banka: Vedenie účtu aj narábanie s hotovosťou budú drahšie

VÚB je ďalšou bankou pôsobiacou na slovenskom finančnom trhu, ktorá ohlásila zmeny v cenníku svojich služieb. Vychádza z nich, že klienti ...

23.4.2024 Zuzana Fryč

Výber PZP nemusí byť len o nízkej cene, dá sa z neho vyťažiť oveľa viac

Pri výbere povinného zmluvného poistenia (PZP) často rozhoduje čo najnižšia cena, keďže mnohí túto poistku považujú len za zákonnú ...

22.4.2024 Robert Juriš

Bitcoin prešiel halvingom, očakávaný cenový skok zatiaľ nenastal

Zrejme najsledovanejšia udalosť roka vo svete kryptomien sa stala realitou. Takzvaný halving bitcoinu sa udial v noci z 19. na 20. apríla 2024. ...

22.4.2024 Robert Juriš

Predaj bytov v Bratislave zaznamenal prvé oživenie od roku 2022, ceny stagnujú

Začiatok tohto roka sa na bratislavskom trhu s nehnuteľnosťami niesol v znamení mierneho oživenia. Počas prvých troch mesiacov 2024 sa ...

22.4.2024 Zuzana Fryč

Čomu je lepšie sa vyhnúť počas cestovania, alebo ktoré riziká cestovné poistenie nekryje?

Niektorí preferujú cestovanie najmä počas leta, pre iných sa stalo súčasťou ich životného štýlu počas celého roka. Súčasťou ciest, a ...

19.4.2024 Roland Régely

Pomoc s hypotékou sa má po novom týkať aj ľudí s refinancovaným úverom

Štát sa usiluje pomáhať ľuďom so splácaním ich hypotekárnych úverov a po novom chce kompenzovať zvýšené splátky hypoték aj tým, ...

17.4.2024 Robert Juriš

Zubné benefity zdravotných poisťovní sa už o niekoľko dní skončia. Čo bude s ich ďalšími službami?

Poskytovaniu zubných benefitov v zdravotných poisťovniach je koniec. Od mája 2024 budú minulosťou. Ministerstvo zdravotníctva tvrdí, že ...

16.4.2024 Redakcia FinReport

Desiatka bánk na Slovensku začína používať jednotný ESG dotazník pre zákazníkov

Desiatka bánk pôsobiacich na slovenskom finančnom trhu začína používať nový jednotný ESG (Environmental – Social – Governance) ...

16.4.2024 Redakcia FinReport

Európske banky vyzvali EÚ, aby ich označila za strategický sektor

Európske banky vyzvali Európsku úniu, aby ich označila za kriticky dôležitý, respektíve strategický sektor. V zdôvodnení tejto požiadavky ...

16.4.2024 Redakcia FinReport

Zubné benefity zdravotných poisťovní sa v apríli 2024 skončia

Poskytovaniu zubných benefitov v zdravotných poisťovniach je koniec. Od mája 2024 budú minulosťou. Ministerstvo zdravotníctva tvrdí, že ...

15.4.2024 Roland Régely

Slovenské hypotéky patria medzi najdrahšie v eurozóne, klesá aj náš rating

V roku 2022 boli hypotéky na Slovensku jedny z najlacnejších v eurozóne, dnes sú na opačnom konci rebríčka. Kým v iných krajinách Európy ...

11.4.2024 Redakcia FinReport

Väčšina služieb Slovenskej sporiteľne bude nedostupná

Najväčšia banka na Slovensku avizuje odstávku niektorých služieb, ktorú zdôvodňuje aktualizáciou a údržbou bankových systémov. ...

10.4.2024 Zuzana Fryč

Ako zvládnuť zvýšenie splátok hypotekárneho úveru aj bez pomoci štátu

Od 1. januára tohto roka dostali dlžníci s hypotékami možnosť využiť štátny príspevok na zvýšenú splátku úveru na bývanie, ktorý im ...

9.4.2024 Redakcia FinReport

Klienti Fio banky za niektoré tovary či služby zaplatili dvakrát

Fio banka sa obrátila na svojich klientov prostredníctvom sociálnej siete Facebook, kde sa im ospravedlnila za nepríjemnosti, s ktorými sa ...

Mobilná aplikácia
VISA MasterCard Maestro Apple Pay Google Pay