Pod vplyvom českého tornáda Slováci začali zásadne prehodnocovať poistenie svojho majetku
Leto prinieslo živelné katastrofy vo viacerých krajinách. Na Slovensku zvlášť zarezonovalo tornádo na Morave a záplavy v Nemecku, ale aj u nás doma. Poisťovne dnes registrujú zvýšený záujem klientov o uzatváranie nových aj prehodnocovanie už existujúcich poistných zmlúv.
Foto: Shutterstock
Klientov poisťovní v posledných týždňoch najviac zaujímalo, či majú v poistných zmluvách kryté tornádo, respektíve následky jeho vyčíňania na svojom majetku. Niektorí ľudia bývajúci celé roky v nepoistených domoch zrazu na základe dramatických udalostí v okolitých krajinách prehodnotili situáciu a kontaktovali poisťovne. Ďalší sa rozhodli aktualizovať svoje už existujúce poistné zmluvy s cieľom pokryť celú hodnotu svojho majetku.
Zvýšený počet návštev online poistení
„Väčšinou ide o klientov, ktorí si začali uvedomovať hroziace riziko v prípade chýbajúcej poistnej ochrany, a daná udalosť urýchlila ich rozhodnutie uzatvoriť si poistenie,“ vysvetľuje hovorkyňa poisťovne Generali Katarína Kukurová.
Podľa jej slov sa intenzívnejšie informujú aj klienti, ktorí majú platné poistné zmluvy. Zaujímajú sa, či poistenie kryje danú situáciu. „Ak majú staršiu poistnú zmluvu, spoločne sa na ňu pozrieme a podľa potreby rozšírime krytie a navýšime poistné sumy, aby v prípade potreby boli skutočne stopercentne chránení,“ dopĺňa hovorkyňa.
V Allianz – Slovenskej poisťovni už pravidelne po väčších prírodných udalostiach registrujú záujem klientov o riešenie poistných zmlúv. „Po tornáde na Morave a povodniach na Slovensku i v okolitých krajinách sme na našom webe, v časti poistenia majetku, zaznamenali až trojnásobný počet návštev oproti priemeru,“ reaguje riaditeľka odboru komunikácie poisťovne Lucia Strnad Muthová.
Napriek prechodne zlepšenej situácii sú klienti aj naďalej v pohotovosti. Návštevnosť online poistenia majetku zostala na zvýšenej úrovni o približne 25 %.
Ľudia premýšľajú nad lepším poistením
„Tento trend sa odráža aj v počte uzatvorených poistných zmlúv. Klienti sa zaujímajú o uzatvorenie poistenia, ale aj o zvýšenie poistnej sumy, ktorá už nezodpovedá súčasnej hodnote ich majetku. Našim klientom sa snažíme aktívne ponúkať prehodnotenie ich starších poistných zmlúv, aby sa tak vyhli podpoisteniu,“ dopĺňa L. Strnad Muthová.
Ako uviedla ďalej, tornádo je súčasťou základného balíka majetkového poistenia. Pritom vôbec nie je podstatné, či živelná katastrofa zahŕňa víchricu, silný vietor, alebo tornádo. Poistenie kryje škody spôsobené prúdením vzduchu s rýchlosťou minimálne 75 kilometrov za hodinu.
V ČSOB poisťovni zatiaľ žiadne špeciálne požiadavky nezaznamenali. „Na vyhodnotenie reakcie klientov na živelné katastrofy, ktoré sa udiali v uplynulých dňoch, je ešte priskoro. Zatiaľ sme zaregistrovali len pár desiatok otázok. Klienti si väčšinou kontrolovali a overovali svoje poistné zmluvy, čo majú poistené, či na ich poistných zmluvách je krytie obdobných živelných škôd, či majú dostatočnú výšku poistných súm,“ hovorí manažérka oddelenia komunikácie ČSOB Mária Horváthová.
Účinným nástrojom je indexácia poistnej sumy
Aj klienti Komunálnej poisťovne sa viac zaujímajú o správne nastavenie svojich poistných zmlúv. „Pri tomto type poistenia sú dôležité dve veci – rozsah poistného krytia, čiže výber rizík, voči ktorým si chce majiteľ chrániť svoju nehnuteľnosť, a správne určená poistná suma nehnuteľnosti, teda cena, na ktorú bude nehnuteľnosť poistená. Pomerne často sa stáva, že nehnuteľnosť nie je poistená na dostatočnú sumu a v tom prípade môže prísť k podpoisteniu, čiže ku kráteniu poistného plnenia,“ vysvetľuje PR manažérka poisťovne Viera Puškárová.
Pre správne poistenie odporúča v poistnej zmluve dojednať indexáciu poistnej sumy. Poistná suma sa tak každoročne navýši o inflačný index. „Preto aj po niekoľkých rokoch zodpovedá novej cene, za akú sa dá poistená nehnuteľnosť znovu postaviť,“ dopĺňa V. Puškárová.
Náhradné bývanie po živelnej katastrofe
Každý klient má nárok na úhradu škôd podľa poistnej zmluvy. Jednotlivé škody po živelnej katastrofe poisťovňa vyplatí, len je potrebné dať si pozor na podpoistenie. Ak však klient prišiel o celé svoje bývanie, potrebuje, aby mal okamžite k dispozícii náhradné bývanie. V Allianz – Slovenskej poisťovni má klient v prípade neobývateľnosti svojej domácnosti nárok aj na náhradné ubytovanie. A to v hodnote do 50 eur na deň po dobu maximálne 90 dní.
Poistenie navyše kryje aj odstránenie, vyčistenie a vysušenie poistených vecí a stavebných súčastí, vrátane strhnutia poškodených častí, a odvoz sutiny a zvyškov na najbližšiu skládku a ich likvidáciu. Tieto úkony sú nad rámec poistnej sumy až do výšky 20 % z celkovej poistnej sumy.
Aj Komunálna poisťovňa kryje škody spôsobené tornádom alebo krupobitím v základných balíkoch a rieši aj náhradné bývanie. A v prípade neobývateľnosti nehnuteľnosti poskytuje svojim klientom náhradné ubytovanie.
Mzdová kalkulačka
Mzdová kalkulačka ADVANCED
Kalkulačka tehotenskej dávky
Kalkulačka materskej dávky
Kalkulačka rodičovského bonusu
Valorizácia dôchodkov
Kalkulačka na výpočet dôchodku
Kalkulačka dôchodkového veku
Kalkulačka vdovského dôchodku
Kalkulačka sirotského dôchodku
Kalkulačka minimálneho dôchodku
Porovnanie zdravotných poisťovní
2024
Finanční agenti
Kryptomeny
Unicef
Zamestnanie
SPRAVODAJSTVO
Najčítanejšie
- 1.Výber PZP nemusí byť len o nízkej cene, dá sa z neho vyťažiť oveľa viac
- 2.Do dražby smeruje unikátna zbierka mincí, jej hodnota môže prekonať 5 miliónov eur
- 3.Farmári blokujú cesty naprieč celým Francúzskom na protest proti nízkym zárobkom a rastúcim nákladom (foto)
- 4.Hovorcu spoločnosti Meta odsúdili v Rusku na šesť rokov v trestaneckej kolónii za ospravedlňovanie terorizmu
- 5.Bitcoin prešiel halvingom, očakávaný cenový skok zatiaľ neprišiel