Hľadaj

Päť otázok, ktoré by si klient mal položiť pri výbere cestovného poistenia

Ján Beracka Banky a poisťovne Poslať

Cestovné poistenie sa javí ako jednoduchší štandardizovaný produkt, ktorý si zvládne správne vybrať každý. Napriek tomu je dobré položiť si pri výbere poistenia správne otázky. Odpovede na ne môžu záujemcom o poistenie výrazne pomôcť pri výbere správneho produktu.

image

Zdroj foto: Pexels.com

Aký je účel cesty?

Občania, ktorí relatívne často cestujú na relatívne kratšie zahraničné cesty, budú mať trochu odlišné požiadavky na cestovné poistenie v porovnaní napríklad s občanmi, ktorí celý rok pracujú doma a jeden až dvakrát ročne sa vyberú buď do exotických destinácií, alebo lyžovať. 

„Cestovné poistenie má v poistných podmienkach určenú územnú platnosť, aj krytie rôznych rizík v rôznych výškach. Produkty teda nie sú univerzálne.“

Pre klientov, ktorí absolvujú častejšie, kratšie a menej náročné cesty, môže byť výhodné všeobecnejšie celoročné cestovné poistenie. Takýto produkt môže relatívne bez problémov pokryť napríklad opakujúce sa pracovné cesty do zahraničia. Naopak, jednorazové špecializovanejšie poistenie môže byť vhodné pre klientov, ktorí raz ročne vyrazia napríklad potápať sa do Egypta. V tomto prípade môže byť lepšie uzavrieť konkrétnejšie poistenie v presnom termíne cesty. Takáto cesta si totiž môže vyžiadať napríklad pripoistenie rizikových športov. 

 


Kam cestujem?

Cestovné poistenie má v poistných podmienkach určenú územnú platnosť. Klienti by si mali dať pozor napríklad na to, aby s poistením platným pre Európu necestovali mimo tohto regióna. Zároveň je dobré sledovať odporúčania rezortu zahraničných vecí, ktoré sa týkajú cestovania. Ak sa klientom stanú v krajine, kam ministerstvo neodporúča cestovať v dôsledku nepokojov, poistné udalosti, môže ich poisťovňa vylúčiť z poistného krytia. 


Aký rozsah poistenia by som mohol potrebovať?

Rôzny rozsah poistenia môže byť potrebný aj pri relatívne podobnom druhu ciest. Klienti, ktorí cestujú na letnú dovolenku k moru, môžu mať rôzne potreby. Klienti by si mali preto pred odchodom rozmyslieť, či celý pobyt strávia na jednom mieste, napríklad v hotelovom rezorte, alebo mienia cestovať. Klienti, ktorí sa budú presúvať, by sa mohli zaujímať napríklad o to, ako sú chránení v prípade, že si požičajú auto a pustia sa do premávky. Zároveň klienti, ktorí sa pohybujú, by sa mohli zaujímať o situáciu, ktorá nastane v prípade straty dokladov. 

Tiež môže byť dôležité, či klienti letia, alebo cestujú inak. Klienti cestujúci letecky by mohli uvažovať napríklad o poistení pre prípad zrušenia letov. Zaujímavé môže byť aj poistenie storna letu, napríklad v situácii, keď klienti kupujú letenky dlhé mesiace vopred. 

Aké vysoké krytie potrebujem?

Výška krytia má do určitej miery dva rozmery. Jednou stranou mince je krytie rizík spojených s nákladmi na zdravotnú starostlivosť v zahraničí. Ošetrenie v zahraničí, ale aj zásah horskej služby sa môže vyšplhať do astronomických výšok, zdravotné komplikácie môžu stáť desaťtisíce eur. Ak by ich zranený cudzinec mal hradiť sám, môže to pre neho znamenať existenčné problémy. Z tohto dôvodu je dobré uvažovať o krytí nákladov na zdravotnú starostlivosť v relatívne vyšších sumách. To môže platiť aj pre poistenie zodpovednosti za škodu.

„Cena poistenia by nemala byť smerodajným kritériom pri výbere poistenia.“

Druhou stranou rovnakej mince je poistné krytie majetku. Dobré je zamyslieť sa aj nad tým, akú batožinu nesú cestovatelia so sebou. Ak je podstatou zahraničnej cesty hľadanie krásnych scenérií a vytváranie krásnych fotografií, pravdepodobne bude súčasťou batožiny drahší fotoaparát, prípadne viacero objektívov. Takíto cestovatelia by sa teda nemali uspokojiť s tým, že cestovné poistenie chráni aj batožinu, dôležité je zisťovať aj výšku poistnej sumy. Táto suma sa dá navyšovať napríklad formou pripoistenia.

 

Dá sa orientovať podľa ceny?

Cena môže byť určitým ukazovateľom, nemala by však byť najzásadnejším rozhodovacím kritériom pri výbere konkrétneho produktu. Klient by mal za vyhovujúce považovať len tie poistenia, ktoré vyhovujú jeho potrebám, a rozhodovanie medzi vyhovujúcimi produktmi môže uľahčiť práve cena. Ak je na to priestor, cenu môže znížiť upravenie niektorých parametrov, napríklad zníženie poistných súm. 

Kľúčové slová

logo
Prečítajte si tiež:
28.2.2021 Redakcia FinReport

Cestovný ruch na Slovensku sa vrátil o 20 rokov späť, jeho oživenie umožní len úspešná vakcinácia

Koronavírus priniesol do cestovného ruchu rekordné prepady. V počte hostí sme sa podľa dát Štatistického úradu SR vrátili na úroveň ...

28.2.2021 Redakcia FinReport

Na Slovensku sa kradnú v priemere tri autá denne. Ani vírus nedokázal zlodejov úplne zastaviť

Minulý rok boli na Slovensku odcudzené v priemere takmer tri autá denne, čo je približne na úrovni roka 2019. Počas pandemického obdobia sa ...

27.2.2021 Dominik Horváth

Elon Musk: Jeden z najbohatších ľudí na svete chce v blízkej budúcnosti kolonizovať Mars

Zdá sa, že neexistuje nič, čo by vizionársky podnikateľ Elon Musk nevyskúšal. Jeho ohromujúci úspech ho vyniesol do siene slávy, a mnohí ...

27.2.2021 Redakcia FinReport

Európska investičná banka vlani na Slovensku financovala projekty za 211 miliónov eur

Európska investičná banka (EIB) v minulom roku na Slovensku financovala pôžičky, záruky a záväzky na kapitálové investície v celkovom ...

27.2.2021 Správy

Slovensko dostane na pomoc v koronakríze 780 miliónov eur, Remišová navrhla rozdelenie financií

27.2.2021 (Webnoviny.sk) - Po rokovaniach s Európskou komisiou a po dohode na národnej úrovni sa môže Slovensko pustiť do revízie operačných ...

26.2.2021 Redakcia FinReport

Inflácia sa zobudila, rastú ceny surovín aj potravín. Pri pokračovaní súčasného trendu by mohla stúpnuť na 3 %

Riziko opätovného naštartovania inflácie sa zvyšuje. Je za tým rast vstupných cien surovín, ktoré tlačia nahor konečné ceny produkcie, no ...

26.2.2021 Zuzana Mecková

Peniaze iných: Podarí sa neľútostnému obchodníkovi z Wall Street prevziať kontrolu nad rodinným podnikom?

Dramatická snímka s prvkami romantickej komédie Peniaze iných približuje príbeh obchodníka Lawrenca Garfielda, ktorý miluje peniaze, ale ...

23.2.2021 Magdaléna Švančarková

Aj naše banky už pracujú so zápornými úrokovými sadzbami

Bankový systém je hore nohami. Aj tak by sa dal nazvať príchod záporných úrokových sadzieb, ktoré už využívajú niektoré európske ...

22.2.2021 Zuzana Mecková

Generali prišla s aplikáciou na výpočet hodnoty domácnosti, iné poisťovne tvrdia, že také niečo nepotrebujú

Určiť správnu hodnotu majetku je pri uzatváraní poistenia domácnosti kľúčové. Poisťovňa Generali uviedla na trh novú webovú aplikáciu, ...

21.2.2021 Redakcia FinReport

VÚB banka: Počet platieb cez mobil sa medziročne strojnásobil a tohtoročný Valentín bol doslova digitálny

Pandemický rok 2020 sa výrazne podpísal pod skokový nárast bezkontaktných platieb a nákupov cez internet. Naopak, výbery hotovosti z ...

18.2.2021 Vladimír Pisár

Ešte nedávno obľúbené vkladné knižky definitívne končia, prevalcovala ich digitalizácia bankových služieb

Vkladné knižky nemali dlho medzi sporiacimi produktmi konkurenciu. Takmer dve storočia sa tešili mimoriadnej popularite. Od roku 1841 aj na ...

17.2.2021 Zuzana Mecková

Nastal čas splácania odložených úverov, približne 5 % klientov má problém

Odklad splátok úverov pomohol najmä tým, ktorí počas pandémie prišli o svoje príjmy. Mnohým sa aktuálne končí deväťmesačný odklad, a ...

16.2.2021 Robert Juriš

Pandémia koronavírusu motivuje k vyššiemu počtu poistných podvodov, poisťovne však zdokonaľujú svoju obranu

Analyzujú metadáta, používajú sofistikované nástroje, majú vlastných detektívov, konzultujú s posudkovými lekármi, spolupracujú s ...

13.2.2021 Redakcia FinReport

Nepočujúci cez rúška nedokážu odčítavať z pier. Slovenská sporiteľňa s nimi komunikuje cez mobilnú aplikáciu

Pandémia a nosenie rúšok skomplikovali situáciu ľuďom s čiastočnou alebo úplnou stratou sluchu. Príčinou je, že pri komunikácii nemôžu ...

12.2.2021 Redakcia FinReport

Podľa štúdie KPMG má poisťovňa Union najspokojnejších klientov v slovenskom finančnom sektore

Poisťovňa Union má spomedzi slovenských poisťovní najlepšiu zákaznícku skúsenosť a najšťastnejších klientov. Vyplýva to zo štúdie ...

11.2.2021 Roland Régely

Ako sa poistiť na dovolenku počas pandémie? Väčšina poisťovní poskytuje plné krytie len v bezpečných krajinách

Zabezpečiť si funkčné poistenie na dovolenku počas pandémie koronavírusu nie je vôbec jednoduché. Slovenské poisťovne síce cestovné ...

11.2.2021 Redakcia FinReport

Novým obchodným riaditeľom poisťovne Coface pre Slovenskú republiku a Česko sa stal Roman Krupička

Roman Krupička sa stal novým obchodným riaditeľom Coface pre Slovenskú republiku a Česko. Vedenie spoločnosti Coface tak má nového člena. ...

9.2.2021 Dominik Horváth

Banka budúcnosti využije produkty technologických gigantov a sama sa bude starať „len“ o klientov

Mnohokrát sa už objavili negatívne predpovede ohľadne budúcnosti bánk. Už v 90. rokoch minulého storočia sa hovorilo, že „bankovníctvo ...

PHP Developer - študentská brigáda PHP Developer - študentská brigáda
PHP Developer províznych systémov PHP Developer províznych systémov
PHP Developer poistných agregátorov PHP Developer poistných agregátorov
PHP Developer FinTech cloudových riešení PHP Developer FinTech cloudových riešení

Najčítanejšie

  1. 1.
    Hlohovec nepostaví nové byty pre Rómov, poslanci vyhoveli signatárom petície
  2. 2.
    Bratislava vysadila tisíce stromov a kríkov, v iniciatíve plánuje pokračovať
  3. 3.
    Živnosť verzus eseročka. Ktorá možnosť sa podnikateľom v roku 2021 oplatí viac?
  4. 4.
    Michal Liday: Sme banka, ktorá je posadnutá inovatívnosťou a mladosťou
  5. 5.
    Na Slovensku sa kradnú v priemere tri autá denne. Ani vírus nedokázal zlodejov úplne zastaviť