Hľadaj
× Aplikácia Aplikácia

Pandémia nakopla digitalizáciu v poisťovníctve, dôležitá je však aj udržateľnosť tohto biznisu

M. Švančarková a Arian Ali Banky a poisťovne Poslať

Riešenia zo „šuflíka“ počas niekoľkých týždňov dokázali rýchlo a efektívne premietnuť do praxe. Poisťovne hovoria, že práve koronakríza ich nakopla smerom k digitalizácii. Vzhľadom na to, že tento rok považujú ekonomicky za „stratený“, kľúčovým faktorom pre ne sa okrem digitalizácie stáva udržateľnosť.

Digitalizácia v poisťovníctve

Foto: Shutterstock

Z testovacieho módu rýchlo do praxe

Generali poisťovňa sa už dlhodobo venuje digitalizácii, a práve to jej v náročných časoch najviac pomohlo. „Podržal nás práve náš inovatívny prístup k poisťovaciemu biznisu. Mnoho aktivít, ktoré sme práve v tomto období využili, sme mali už v testovacom móde, a koronakríza len urýchlila ich spustenie,“ hovorí Katarína Kukurová, špecialistka externej a internej komunikácie poisťovne Generali.

Pandémia koronavírusu pomohla poisťovniam tiež usporiadať si priority a presmerovať potrebné zdroje. „Digitalizácia je dlhodobým trendom v našej spoločnosti. Postupne sa snažíme digitalizovať čo najviac procesov a aktuálna situácia súvisiaca s pandémiou viaceré rozbehnuté projekty ešte urýchlila,“ konštatuje špecialistka externej komunikácie spoločnosti Allianz – Slovenská poisťovňa Helena Kanderková.

Rozšírili bezkontaktné služby

Bezkontaktná komunikácia. Kvôli pandémii koronavírusu poisťovne výrazne posilnili bezkontaktnú komunikáciu s klientom. Mimoriadne žiadaným sa stalo poskytovanie informácií a písomností cez elektronickú komunikáciu alebo mobilnú aplikáciu. To, čo donedávna bolo doslova unikátne, je dnes samozrejmosťou. 

Videoobhliadky. Viaceré poisťovne zaviedli videoobhliadky. Ide o bezkontaktné obhliadnutie škôd nahlásenej poistnej udalosti, ktorá si doteraz vyžadovala osobnú účasť technika. Proces vybavovania škodovej udalosti je tak rýchlejší a pohodlnejší, pričom táto služba ostáva v ponuke niektorých poisťovní aj po uvoľnení protiepidemiologických opatrení. 

Bezpodpisové zmluvy. Štandardom sa stal bezpodpisový spôsob uzatvorenia zmluvy aj pri životnom poistení. Zmluva sa stáva podpísanou jej zaplatením. Podobný postup funguje v neživotnom poistení už niekoľko rokov. Nielenže urýchľuje akceptáciu zmluvy, ale aj šetrí životné prostredie a finančné zdroje.

Posilnené weby. Všetky spoločnosti výrazne posilnili svoje klientske aj maklérske webové portály. Ešte viac tak zvýšili dostupnosť svojich produktov. Klienti majú lepší prehľad o svojich zmluvách, spolupracovníci zasa väčší komfort.

V rozpočtoch podporili nové priority

Zaujímavosťou je, že poisťovne vyčlenili na digitalizáciu svojich procesov aj produktov prostriedky už počas plánovania tohtoročného rozpočtu. S príchodom koronakrízy však museli niektoré svoje rozhodnutia opätovne prehodnotiť. „Keďže digitalizácia patrí dlhodobo medzi naše priority, v plánoch a rozpočtoch sme s výdavkami v tomto smere počítali,“ uvádza hovorkyňa poisťovne Kooperativa Silvia Nosková Illášová.

87

„Financie vyhradené na digitálne projekty boli schválené ešte v rámci rozpočtu pre rok 2020. Upravovali sme však priority projektov podľa cieľov stanovených vedením spoločnosti,“ hovorí riaditeľ úseku marketingu a komunikácie spoločnosti Wüstenrot Lukáš Bertók.

Niektoré pozície stratili na atraktivite

Zmeny v dostupnosti poistných produktov, ako aj výrazné posilnenie online nástrojov, prinášajú nové personálne požiadavky. „Na dôležitosti získavajú pozície týkajúce sa digitalizácie a automatizácie našich procesov, či už je to v oblasti IT, alebo biznisu. Na druhej strane klesá význam pozícií, ktorých práca bude nahradená automatickými procesmi, najmä v oblasti back-office,“ tvrdí PR špecialista spoločnosti Uniqa Beata Lipšicová.

Pre poisťovne je dôležité, aby pre klientov boli dostupné tou najvhodnejšou formou komunikácie. Nie všetkým z nich neosobný online prístup vyhovuje. Preto aj napriek digitalizačnému trendu z posledných mesiacov tak zostáva priamy osobný kontakt s klientom súčasťou ich dlhodobých plánov.

K zmenám bude prichádzať skôr postupne ako nárazovo. Trend na finančnom trhu smerom k digitalizácii je dlhodobý. Osobný kontakt však k financiám jednoducho patrí.

Dôraz sa kladie aj na udržateľnosť

Poisťovne teda tento rok určite nezaťahujú ručnú brzdu. Práve naopak, digitálne novinky a komunikácia s klientmi v online priestore sú šikovným nástrojom na prežitie. Pandémia totiž nielenže zmenila spotrebiteľské správanie, spôsoby komunikácie, ale aj otvorila nové dôležité témy.

Mnohí odborníci poukazujú na paralely medzi súčasnou krízou ekonomiky a hroziacou klimatickou krízou. Zraniteľnosť ekonomiky, jasné pomenovanie rizík a hrozby súvisiace s klimatickými zmenami sa teraz javia ako dôležité témy budúcnosti. Udržateľnosť, ktorá znamená aj odolnosť, je preto v dnešnom pandemickom svete top témou.

„Pandémia zmení poistenie. Najdôležitejšie je to, že urýchli digitalizáciu v tomto odvetví a z udržateľnosti urobí kľúčový faktor,“ uvádza podstatné trendy budúcnosti globálna správa od spoločnosti Allianz. V praxi to znamená, že firmy, ktoré podnikajú s ohľadom na životné prostredie, majú zavedenú správnu firemnú kultúru a venujú sa aj sociálnej oblasti, sú udržateľnejšie a odolnejšie voči výkyvom ekonomiky. 

bezpecnykurier
bezpecnykurier
bezpecnykurier Chráňte
vašu komunikáciu
bezpecnykurier Dôverné informácie
zabezpečte heslom
bezpecnykurier Diskrétnosť požadujte
aj od vašich partnerov
logo
Prečítajte si tiež:
25.4.2024 Redakcia FinReport

DPH budú po novom platiť firmy s ročným obratom vyšším ako 50-tisíc eur

Platcov dane z pridanej hodnoty (DPH) čakajú v budúcom roku zmeny. Povinnosť registrácie za platcu DPH sa po novom vzťahuje na tuzemské firmy ...

25.4.2024 Martin Jamnický

Investori začali dávať prednosť ETF fondom pred podielovými fondmi

Slováci zmenili preferencie pri investovaní. Potvrdzuje to nová štatistika Preferencie Slovákov pri investičných rozhodnutiach prechádzajú ...

25.4.2024 Robert Juriš

Na Slovensku pracuje rekordných viac ako 103-tisíc cudzincov

Počet pracujúcich cudzincov na Slovensku dosiahol nový rekord. V marci tohto roku sa ich počet vyšplhal nad úroveň 103-tisíc. Pritom až ...

25.4.2024 Redakcia FinReport

Na darovanie 2 % zo svojich daní máte čas do konca apríla

Ak chcete poukázať podiel zo svojej zaplatenej dane za rok 2023 vybranej neziskovej organizácii, nadácii či občianskemu združeniu, máte čas ...

25.4.2024 Redakcia FinReport

Počet insolvencií vlani narástol o 15 %, toto sú najčastejšie príčiny

Až 400 firiem sa vlani na Slovensku ocitlo v stave platobnej neschopnosti. Bolo ich o 53 viac ako v treťom kovidovom roku 2022, čo predstavuje ...

25.4.2024 Redakcia FinReport

UNICEF a detskí lekári adaptovali slovenskú verziu aplikácie Bebbo pre rodičov detí do 6 rokov

Počet detských lekárov na Slovensku klesá a ich priemerný vek je 59 rokov. Jedným z riešení, ako zachovať dostupnosť všestrannej ...

25.4.2024 Redakcia FinReport

Škody po vyčíňaní prírodných živlov vlani stúpli v stovkách percent

Počasie počas minulého roku niekoľkokrát ukázalo svoju divokosť a nevyspytateľnosť. Povodne, prívalové dažde, krupobitia, tornádo, ...

24.4.2024 Roland Régely

Home office alebo hybridná práca? Banky na Slovensku preferujú skôr druhú možnosť

Slovenská sporiteľňa nedávno oznámila, že jej call centrum bude kompletne pracovať z domu. Najväčšia slovenská banka to odôvodnila ...

24.4.2024 Redakcia FinReport

mBank menila úrokové sadzby svojich hypotekárnych úverov

Zvyšovanie úrokových sadzieb hypotekárnych úverov sa v roku 2024 prakticky zastavilo. Na začiatku roka síce tri spomedzi bánk pôsobiacich na ...

23.4.2024 Redakcia FinReport

VÚB banka: Vedenie účtu aj narábanie s hotovosťou budú drahšie

VÚB je ďalšou bankou pôsobiacou na slovenskom finančnom trhu, ktorá ohlásila zmeny v cenníku svojich služieb. Vychádza z nich, že klienti ...

23.4.2024 Zuzana Fryč

Výber PZP nemusí byť len o nízkej cene, dá sa z neho vyťažiť oveľa viac

Pri výbere povinného zmluvného poistenia (PZP) často rozhoduje čo najnižšia cena, keďže mnohí túto poistku považujú len za zákonnú ...

22.4.2024 Zuzana Fryč

Čomu je lepšie sa vyhnúť počas cestovania, alebo ktoré riziká cestovné poistenie nekryje?

Niektorí preferujú cestovanie najmä počas leta, pre iných sa stalo súčasťou ich životného štýlu počas celého roka. Súčasťou ciest, a ...

19.4.2024 Roland Régely

Pomoc s hypotékou sa má po novom týkať aj ľudí s refinancovaným úverom

Štát sa usiluje pomáhať ľuďom so splácaním ich hypotekárnych úverov a po novom chce kompenzovať zvýšené splátky hypoték aj tým, ...

17.4.2024 Robert Juriš

Zubné benefity zdravotných poisťovní sa už o niekoľko dní skončia. Čo bude s ich ďalšími službami?

Poskytovaniu zubných benefitov v zdravotných poisťovniach je koniec. Od mája 2024 budú minulosťou. Ministerstvo zdravotníctva tvrdí, že ...

16.4.2024 Redakcia FinReport

Desiatka bánk na Slovensku začína používať jednotný ESG dotazník pre zákazníkov

Desiatka bánk pôsobiacich na slovenskom finančnom trhu začína používať nový jednotný ESG (Environmental – Social – Governance) ...

16.4.2024 Redakcia FinReport

Európske banky vyzvali EÚ, aby ich označila za strategický sektor

Európske banky vyzvali Európsku úniu, aby ich označila za kriticky dôležitý, respektíve strategický sektor. V zdôvodnení tejto požiadavky ...

16.4.2024 Redakcia FinReport

Zubné benefity zdravotných poisťovní sa v apríli 2024 skončia

Poskytovaniu zubných benefitov v zdravotných poisťovniach je koniec. Od mája 2024 budú minulosťou. Ministerstvo zdravotníctva tvrdí, že ...

15.4.2024 Roland Régely

Slovenské hypotéky patria medzi najdrahšie v eurozóne, klesá aj náš rating

V roku 2022 boli hypotéky na Slovensku jedny z najlacnejších v eurozóne, dnes sú na opačnom konci rebríčka. Kým v iných krajinách Európy ...

Mobilná aplikácia
VISA MasterCard Maestro Apple Pay Google Pay