Online poistenie vyhľadáva čoraz viac ľudí. Dôvodom je pandémia, ale aj rozširovanie produktových portfólií
V rámci digitalizácie sa poisťovne už niekoľko rokov snažia zvyšovať podiel online komunikácie so svojimi klientmi. K potrebe bezkontaktných služieb vo finančnom sektore prispela aj pandémia koronavírusu. Okrem zefektívnenia každodenného života uzatváranie poistných zmlúv online formou prináša hneď niekoľko ďalších benefitov. Poisťovne tak najmä v poslednom polroku zaznamenali výrazne rastúci trend uzatvárania zmlúv v online podobe.
Foto:
Počet zmlúv uzatvorených online sa stále zvyšuje
Už v prvom polroku tohto roka poisťovne zaregistrovali výrazný rast počtu uzatvorených zmlúv digitálnou formou. „Pri porovnaní prvého polroku 2020 s prvým polrokom 2021 evidujeme nárast počtu online uzatvorených poistných zmlúv o 65 %,“ uvádza hovorkyňa poisťovne Kooperativa Silvia Nosková Illášová.
Podľa jej slov pri porovnaní počtu poistných zmlúv uzatváraných digitálnou alebo papierovou formou v priebehu prvého polroka 2021 dosiahli pomer 83 % ku 17 % v prospech digitálneho spôsobu uzatvárania zmlúv.
Aj v poisťovni Wüstenrot pri porovnaní prvého polroku 2020 a 2021 zaznamenali agregovaný nárast online predaja poistení o viac ako 15 %.
„Do tohto čísla sme však nezapočítali napríklad cestovné poistenie, ktoré je pre sezónnosť a pandémiu veľmi špecifické. Samotné cestovné poistenie uzatvorené online najmä v poslednom období veľmi výrazne stúpa, v niektorých mesiacoch aj v stovkách percent. Na druhej strane v minulom roku pre obmedzenia či obavy z cestovania bol dopyt veľmi slabý,“ dopĺňa riaditeľ marketingu a komunikácie Lukáš Bertók.
Poisťovňa Generali zaznamenala tento rok v porovnaní s minulým rokom nárast online produkcie o približne 50 %. „Medzikvartálne priniesol druhý štvrťrok lepšie výsledky, keď v porovnaní s prvým štvrťrokom vzrástol počet zmlúv uzatvorených online o 40 %,“ tvrdí hovorkyňa Katarína Kukurová.
V niektorých poisťovniach online výrazne dominuje
V Groupama poisťovni počas prvých šiestich mesiacov roka 2020 a roka 2021 opäť jednoznačne a dlhodobo dominuje online uzatváranie poistných zmlúv. „V danom období roku 2020 bolo takto uzatvorených 94 % zmlúv, pričom papierovo len 6 %. V roku 2021 sa tento rozdiel ešte zvýraznil, pričom online bolo uzatvorených 96 % zmlúv a papierovo len 4 %,“ reaguje marketingový a PR konzultant Ivan Bobošík.
Aj NN poisťovňa potvrdzuje zo strany poradcov internej distribučnej siete zvýšený záujem o bezpapierové uzatváranie poistných zmlúv životného poistenia. „V NN poisťovni má digitálne uzatváranie poistných zmlúv dlhodobo rastúci trend. Digitálna forma prináša predovšetkým vyššiu efektivitu, časovú úsporu, lepšiu zákaznícku skúsenosť a v nemalej miere prispieva aj k lepšej ochrane životného prostredia,“ približuje senior špecialista marketingovej komunikácie Ján Ďurech.
Podľa neho v júli 2019 tvorili digitálne zmluvy približne 58 % z celkových zmlúv, v roku 2020 to už bolo 77 %. Ide však o zmluvy životného poistenia, ktoré digitálne uzatvárajú finanční sprostredkovatelia, nie samotní klienti. Keďže životné poistenie je pomerne komplexný produkt, v tomto prípade je potrebné zvážiť viaceré faktory.
Porovnanie s prvým polrokom 2020 urobila aj poisťovňa Colonnade. „V minuloročnom prvom polroku bola jedna z piatich zmlúv papierová, zvyšné štyri boli uzatvorené online. V prvom polroku 2021 je aktuálny pomer jedna papierová poistná zmluva k siedmim online. Vidíme tak rastúcu tendenciu,“ vysvetľuje marketingová manažérka Viktória Koósová.
Pandémia pomohla uzatváraniu poistenia na diaľku
Podľa jej slov za rastúcim trendom online uzatvorených zmlúv je okrem vplyvu pandémie, práce vykonávanej z domu a celkovo narastajúceho online života aj zväčšovanie online portfólia poisťovne. „Klientom ponúkame nové produkty aj s online riešením,“ dodáva V. Koósová.
Významný vplyv pandémie potvrdzuje aj J. Ďurech z NN poisťovne: „Prechod na digitálne služby akceleroval s nástupom pandémie. V júli 2021 evidujeme v NN obchodnej službe viac ako 99 % zmlúv životného poistenia uzatvorených poradcami v digitálnej forme.“
Po tornáde stúpol záujem aj o online neživotné poistenie
Situáciu v súvislosti s uzatváraním online zmlúv v neživotnom poistení ovplyvnilo nedávne ničivé tornádo na južnej Morave, ako aj povodne na Slovensku a v okolitých krajinách.
„Na našom webe, v časti poistenia majetku, sme zaznamenali trojnásobný počet návštev oproti priemeru. Až doteraz ostala návštevnosť nášho online poistenia majetku zvýšená o približne 25 %. Tento trend sa odráža aj v počte uzatvorených poistných zmlúv,“ opisuje riaditeľka odboru komunikácie Allianz – Slovenskej poisťovne Lucia Strnad Muthová.
Uzatváraniu zmlúv „osobne“ ešte nie je koniec
Poisťovne sa však zhodujú, že klienti majú záujem naďalej diskutovať o najvhodnejšom type poistenia, pričom mnohí volia uzatvorenie poistenia prostredníctvom obchodníkov, maklérov či pobočiek. Podľa K. Kukurovej z poisťovne Generali potreba sociálneho odstupu počas pandémie zvýraznila efektivitu využívania online služieb, s ktorou rastie aj záujem o online uzatváranie poistenia v poslednom období: „Pre mnohých klientov však naďalej zostáva osobný prístup a poradenstvo pri uzatváraní poistenia prioritou. Z nášho pohľadu je tak dôležité prepájanie online biznisu a tradičnej osobnej formy, ktorá ostáva stále dominantným distribučným kanálom.“ Podobne aj L. Bertók z Wüstenrot poisťovne pripomína, že dominantná časť predaja stále prebieha prostredníctvom jednotlivých obchodných zastúpení.
Mzdová kalkulačka
Mzdová kalkulačka ADVANCED
Kalkulačka tehotenskej dávky
Kalkulačka materskej dávky
Kalkulačka rodičovského bonusu
Valorizácia dôchodkov
Kalkulačka na výpočet dôchodku
Kalkulačka dôchodkového veku
Kalkulačka vdovského dôchodku
Kalkulačka sirotského dôchodku
Kalkulačka minimálneho dôchodku
Porovnanie zdravotných poisťovní
2024
Finanční agenti
Kryptomeny
Unicef
Zamestnanie
SPRAVODAJSTVO
Najčítanejšie
- 1.Nemecká vláda vynaloží na pomoc ľuďom postihnutým ničivými povodňami štyristo miliónov eur
- 2.Počet obetí zrážky lodí na Dunaji stúpol, telo ženy našli 21 kilometrov od miesta nehody
- 3.Naď: Celoplošné testovanie je jedinou vecou, ktorá zabráni lockdownu Slovenska
- 4.Bitcoin prešiel halvingom, očakávaný cenový skok zatiaľ nenastal
- 5.Freedom Finance prináša svoju online obchodnú platformu Freedom24 aj pre slovenských investorov