Na Slovensku sú už tri poisťovne, ktoré varujú svojich klientov pred prírodnými živlami
Nárazové búrky, prívalové dažde, záplavy, ničivé víchrice, krupobitia či dokonca tornáda. To všetko ohrozuje majetok a niekedy aj zdravie ľudí žijúcich na Slovensku. Na prevenciu pred vyčíňaním prírodných živlov stavili tri poisťovne – Uniqa, Allianz – Slovenská poisťovňa a najnovšie aj Kooperativa, ktoré v predstihu zasielajú svojim klientom meteo varovania o prudkých zmenách počasia a blížiacich sa problémoch.
Foto: Shutterstock
Po vlaňajšom ničivom tornáde neďaleko slovenských hraníc mnoho ľudí prehodnotilo stav svojich poistných zmlúv a výšku krytia svojho majetku. Niektorí tiež kontaktovali poisťovne s požiadavkou uzavrieť si nové poistné zmluvy. Poistenie síce vyrieši problém, ale až po tom, ako vzniknú škody. Najlepšie je však problémom predchádzať, alebo sa na ne aspoň dôkladne pripraviť, preto je dobré byť o možných hrozbách včas informovaný.
Prvá bola poisťovňa Uniqa
Najdlhšie, už od roku 2009, poskytuje tento druh informačného servisu dnes už viac ako 100-tisíc klientom v Česku a na Slovensku poisťovňa Uniqa. Bezplatnú výstrahu formou SMS správy alebo e-mailu o blížiacom sa nepriaznivom počasí poskytuje svojim klientom k poisteniu majetku a vozidiel. Správa informuje o konkrétnom časovom intervale, v ktorom sa táto zmena má vyskytnúť.
Môže ísť napríklad o vietor s rýchlosťou nad 70 kilometrov za hodinu, o búrky spojené so silným dažďom alebo krupobitím, intenzívne prívalové dažde od 30 milimetrov v priebehu šiestich hodín, v zime o nové sneženie nad 5 centimetrov v priebehu šiestich hodín či o mrznúce dažde.
Keďže varovanie prichádza klientovi na základe PSČ bydliska alebo rekreačného objektu, ktoré poisťovni zadal, túto službu využíva na Slovensku aj viacero poistených obcí. Jaroslav Chaloupka z poisťovne Uniqa dodáva, že na základe tohto varovania môžu obce svojimi miestnymi komunikačnými prostriedkami informovať svojich obyvateľov o nebezpečnej zmene počasia svojich občanov.
Poisťovňa na príprave týchto správ spolupracuje so spoločnosťou Meteopress, ktorá využíva sofistikovaný softvér s umelou inteligenciou, aby varovanie bolo vyslané kedykoľvek v okamihu vyhodnotenia rizika a v dostatočnom predstihu.
Príklad reálnych varovných upozornení MeteoUNIQA
„Najvážnejšou udalosťou extrémneho pôsobenia živlov bolo minuloročné tornádo na južnej Morave v Českej republike 24. júna 2021. Počas necelých 40 minút poisťovňa registrovala okolo 2 700 škôd na majetku a autách. Správne formulované varovania pred blížiacou sa udalosťou, ktorá bola spojená aj so silným krupobitím, boli miestnym zákazníkom zaslané o 16.45 s platnosťou do 20.00. Tornádo vyčíňalo v čase 19.14 až 19.53,“ približuje PR špecialistka Beata Lipšicová.
Kooperativa posiela SMS aj e-maily
Varovania pred nebezpečnými zmenami počasia od januára tohto roka poskytuje svojim klientom poisťovňa Kooperativa. Podľa hovorkyne Silvie Noskovej Illášovej klientov informujú prostredníctvom SMS správ a e-mailov.
„Výstrahy upozorňujú na nebezpečné prejavy počasia, ktoré by mohli poškodiť majetok alebo zdravie. V každej SMS príde aj odkaz na webovú stránku s detailnými informáciami o oblasti vydaného varovania a priebehu udalosti,“ približuje hovorkyňa.
Poisťovňa varuje pred javmi, ako sú napríklad víchrica, silné nárazy vetra, silné búrky sprevádzané silným vetrom, intenzívnym dažďom alebo krupobitím, prívalové zrážky, mrznúci dážď či intenzívne sneženie. Lokalizácia je individualizovaná podľa trvalej adresy klienta na základe obce a PSČ.
Varovania na základe aktuálnej polohy
Pripravovanou novinkou poisťovne Kooperativa je lokalizačná služba, ktorá má fungovať nielen na základe v zmluve uvedeného PSČ, ale aj na základe polohy mobilného telefónu. „Na aplikácii, prostredníctvom ktorej budeme klientom posielať upozornenia, aktuálne pracujeme, zatiaľ však nevieme spresniť termín jej spustenia,“ potvrdzuje hovorkyňa s tým, že vďaka mobilnej aplikácii bude mať klient k dispozícii informáciu o nepriaznivých prejavoch počasia nielen na mieste svojho trvalého pobytu, ale aj tam, kde sa práve nachádza.
Podmienkou je poistenie
Poisťovňa Kooperativa vydáva varovania medzi šiestou hodinou ráno a dvadsiatou druhou hodinou večer. Len v extrémne nebezpečných prípadoch varovanie zasiela aj po dvadsiatej druhej hodine, pričom poisťovňa na poskytovaní tejto služby tiež spolupracuje so spoločnosťou Meteopress.
„Upozornenia sú zasielané klientom, ktorí sú registrovaní v klientskom portáli eKooperativa, a tým, ktorí majú u nás poistenú svoju nehnuteľnosť, domácnosť alebo havarijné poistenie. Pri komplexnom poistení auta AutoMat je služba zahrnutá automaticky zadarmo vo všetkých balíkoch poistenia,“ tvrdí hovorkyňa.
Meteorológovia fungujú nonstop
Jedinečnosť tejto služby spočíva v tom, že tím meteorológov monitoruje vývoj počasia 24 hodín denne, 7 dní v týždni. V prípade, že hrozí nebezpečné počasie, meteorológ vydáva varovanie. „Tím skúsených meteorológov Meteopress vydáva lokálne varovanie individualizované pre konkrétnu lokalitu. Sledujú každú nebezpečnú udalosť v počasí ešte pred jej vznikom, alebo pred jej príchodom na naše územie, a snažia sa varovať len oblasti, ktoré naozaj zasiahne, aby predišli falošným varovaniam. Používajú najpresnejšie modely, radary aj predikcie búrok pomocou umelej inteligencie. Jedinečnosť spočíva v presnosti a včasnosti upozornení, vďaka čomu je možné znížiť vplyvy nepriaznivého počasia,“ vysvetľuje banková hovorkyňa.
Allianz využíva služby SHMÚ
Treťou poisťovňou, ktorá svojich klientov už od roku 2017 varuje pred nepriazňami počasia, je Allianz – Slovenská poisťovňa. Funguje na princípe varovných SMS správ, ktoré posiela klientom pre každý typ meteorologickej výstrahy 3. stupňa, ako sú krupobitie, víchrica, záplava a ďalšie podľa miesta poistenia majetku.
„Esemesku dostanú klienti, ktorí majú u nás poistený privátny majetok, ako dom či inú budovu, alebo havarijné poistenie,“ uvádza špecialistka externej komunikácie Helena Kanderková. Zároveň upozorňuje, že tieto výstrahy nemajú žiadny vplyv na riešenie prípadnej vzniknutej poistnej udalosti a výšku poistného plnenia.
Na rozdiel od ostatných dvoch poisťovní Allianz – Slovenská poisťovňa na projekte spolupracuje so Slovenským hydrometeorologickým ústavom (SHMÚ). „Na základe dodaných dát vytvorili špecialisti poisťovne algoritmus, ktorý vyhodnotí typ a stupeň výstrahy. Z databázy potom vyberie klientov, ktorí u nás majú jedno zo spomínaných druhov poistenia, a pre ktorých je informácia o výstrahe relevantná,“ dopĺňa H. Kanderková, podľa ktorej poisťovňa zasiela SMS správu klientovi hneď po tom, ako dostane varovanie zo SHMÚ.
Mzdová kalkulačka
Mzdová kalkulačka ADVANCED
Kalkulačka tehotenskej dávky
Kalkulačka materskej dávky
Kalkulačka rodičovského bonusu
Valorizácia dôchodkov
Kalkulačka na výpočet dôchodku
Kalkulačka dôchodkového veku
Kalkulačka vdovského dôchodku
Kalkulačka sirotského dôchodku
Kalkulačka minimálneho dôchodku
Porovnanie zdravotných poisťovní
2024
Finanční agenti
Kryptomeny
Unicef
Zamestnanie
SPRAVODAJSTVO
Najčítanejšie
- 1.Nie je diéta ako diéta, vždy ide najmä o obchod
- 2.Chatbot s umelou inteligenciou od Klarny pracuje ako 700 zamestnancov na plný úväzok
- 3.Novela zákona o sociálnom poistení prinesie penzistom vyššie 13. dôchodky
- 4.Malá vínna ulička 20. apríla 2024
- 5.Farmári blokujú cesty naprieč celým Francúzskom na protest proti nízkym zárobkom a rastúcim nákladom (foto)