KPMG: Union je podľa zákazníkov najlepšia zdravotná aj komerčná poisťovňa na Slovensku
Union je za rok 2021 najlepšou zdravotnou poisťovňou a zároveň aj najlepšou komerčnou poisťovňou na Slovensku. Vyplýva to z výsledkov pravidelného prieskumu zákazníckej spokojnosti, ktorý organizuje poradenská spoločnosť KPMG. Tá sa pravidelne každý rok pýta respondentov na ich zákaznícke skúsenosti so spoločnosťami pôsobiacimi na Slovensku. Union obhájila pozíciu top značky, keď v prieskume zvíťazila aj v roku 2020.

Foto: FR
Zákazníci sú čoraz náročnejší
Z prieskumu vyplynulo, že v roku 2021 zákazníci vnímali finančný sektor kritickejšie ako v predchádzajúcich rokoch. Kvôli vypätejšej situácii v dôsledku pandémie riešili v bankách a poisťovniach viac problémov a celkovo prejavili s ich službami nižšiu spokojnosť. V prípade poisťovní boli zákazníci kritickejší najmä v oblasti riešenia problémov a v naplnení očakávaní.
Poisťovne podľa hodnotenia KPMG minulý rok pokračovali v rozširovaní benefitov pre zákazníkov. Príkladom je rozširovanie rozsahu výkonov u zubára, ktoré si poistenci môžu nechať preplatiť, alebo pridávanie nových výhod v podobe zľavnených balíčkov či preplácanie liekov nad rámec pri splnení určitých podmienok. Niektoré zmeny začali platiť už v roku 2021, ďalšie sú v pláne v roku 2022 a odzrkadlia sa na hodnotení zákazníckej skúsenosti až v budúcoročnom prieskume.
Podľa hodnotenia KPMG banky aj poisťovne „nasadli na digitálnu vlnu“ a zlepšujú svoje aplikácie a online služby. Snažia sa prinášať nové funkcionality a optimalizovať ich v záujme dosiahnuť čo najlepšiu zákaznícku skúsenosť. Vznikajú nové služby, ktoré sa zameriavajú výlučne na digitálny kanál. Rast online služieb urýchlila pandémia do tej miery, že čoraz viac zákazníkov považuje digitálny kanál za hlavný alebo jediný spôsob komunikácie s bankou alebo poisťovňou.
Hmatateľná hodnota za svoje peniaze
V rozsiahlom prieskume odpovedalo na otázky 2 530 respondentov v celkovo piatich oblastiach: personalizované riešenia, digitalizácia a úspora času zákazníkov, naplnenie očakávaní, empatia spoločnosti a jej zamestnancov a zákaznícka spokojnosť s riešením problémov.
„Každý rok uskutočníme desiatky zákazníckych prieskumov, v ktorých sa klientov pýtame na ich názor na naše benefity, procesy a celkovú zákaznícku cestu. Na základe ich úprimného feedbacku sa snažíme veci u nás meniť k lepšiemu. Naším prvoradým cieľom je, aby v nás naši klienti videli hmatateľnú a konkrétnu hodnotu za svoje peniaze, či už ide o hodnotu nadštandardného servisu alebo hodnotu unikátnych benefitov, ktoré môžu využiť iba u nás,“ hovorí generálny riaditeľ Union poisťovne a Union zdravotnej poisťovne Michal Špaňár.
Kľúčové slová
Vojna na Ukrajine

Rok 2022

Finanční agenti

Kryptomeny

Zamestnanie


SPRAVODAJSTVO





- 1.Počet vykradnutých bytov za prvých päť mesiacov roka 2022 stúpol takmer o polovicu
- 2.Po stavebnej sporiteľni Wüstenrot končí aj ČSOB stavebná sporiteľňa
- 3.Zákon o podpore štátneho nájomného bývania má zlepšiť situáciu s bývaním na Slovensku
- 4.Rusko sa po viac ako 100 rokoch ocitlo v technickom bankrote
- 5.Už len jedna hypotéka na trhu sa drží pod 1 %, úroky tých najdrahších sa dostali aj cez 4 %