Hľadaj

Elektronické bankovníctvo sa rozvíja, kamenné pobočky nezmiznú

Ján Beracka Banky a poisťovne Poslať

Finančné služby na Slovensku sú v čoraz väčšej miere digitálne. Banky však samy upozorňujú na to, že pobočková sieť neumiera a stále si dokáže nájsť svoje uplatnenie. Napriek tomu je prirodzené, že obľuba pobočiek v porovnaní s online svetom upadá.

Zdroj foto: Wikipedia

Internetové služby bánk využíva väčšina Slovákov. Vyplýva to z výsledkov prieskumu Slovenskej sporiteľne. „Aspoň raz za polroka sa do internetbankingu prihlási 58 % Slovákov, z toho 54 % každý mesiac, kým bankového poradcu za rovnaký čas vyhľadá 43 % z nás,“ vyplýva z prieskumu Slovenskej sporiteľne. „Samotných bankových poradcov tak navštevujú menej často, pri komplexnejších záležitostiach, ako sú napríklad hypotéky, investovanie či poistenie. Internetbanking je o čosi využívanejší u našich západných susedov – 62 % Rakúšanov a až 77 % Čechov – iné krajiny v porovnaní so Slovenskom zaostávajú,“ uvádza banka.

 

Z prieskumu banky ďalej vyplýva, že 40 % respondentov sa aspoň raz za šesť mesiacov rozhodne navštíviť webovú stránku banky a 43 % respondentov aspoň raz za šesť mesiacov využije služby bankového pracovníka. 

Príklon k online prostrediu je už dlhodobý trend, ukázali aj výsledky prieskumu, ktoré portál FinančnáHitparáda.sk zverejnil v máji minulého roku. „Slováci pomerne citlivo vnímajú aj neochotu zamestnancov bánk. Zvlášť sa im nepáči, ak im bankári neodbytne ponúkajú nové produkty,“ upozorňuje portál FinančnáHitparáda.sk. Z prieskumu, ktorý portál uskutočnil v roku 2017, vyplýva, že Slováci si čoraz viac zvykajú na internetovú komunikáciu s bankou. „Prieskum jednoznačne ukázal, že Slováci chcú využívať viac bankových služieb cez internet a zároveň menej často navštevovať pobočky. Preto si aj viac všímajú nedokonalosti internetbankingu,“ hovorí Dominik Miša zo spoločnosti Staffino.

Pobočky majú svoje miesto na trhu

Na trhu sú však stále ľudia, ktorí jednoducho nechcú internetové služby využívať. „Na jednej strane vďaka inováciám v digitálnych bankových službách držíme krok s vyspelými štátmi, na druhej strane je pre množstvo Slovákov používanie internetbankingu viac stresujúce než osobná návšteva pobočky,“ upozorňuje portál FinančnáHitparáda.sk. 

Bankové pobočky teda z trhu nevymiznú, pre mnohých klientov sú naďalej dôležité. Ukázal to ďalší prieskum, ktorý uskutočnila spoločnosť Prima banka v spolupráci s prieskumnou agentúrou 2muse. Platí to aj napriek tomu, že aj tento prieskum potvrdzuje rozmach internetových služieb. „Až 85 % ľudí totiž pri pravidelnom využívaní bankových služieb siahne po internetbankingu a takmer 40 % dokonca po mobilnej aplikácii. Hoci žijeme v digitálnej ére a ľudia chcú čo najviac vecí vyriešiť bez čakania a z pohodlia domova, drvivá väčšina Slovákov tvrdí, že tradičné pobočky bánk sú pre nich stále veľmi dôležité,“ informuje Prima banka s tým, že určitú dôležitosť pripisuje pobočkovej sieti bánk až 80 % respondentov. 

Až 60 % respondentov chce čo najviac služieb k dispozícii online, no v prípade potreby chcú mať k dispozícii pobočku banky. Z bankovej praxe teda vyplýva, že online služby v zásade nekonkurujú pobočkám, banky sa snažia nájsť vyvážený model spoločného fungovania obidvoch týchto kanálov. Osobný kontakt so špecialistom banky je v určitých situáciách potrebný a skutočne na nezaplatenie,“ hovorí Alica Dobáková z portálu FinančnáHitparáda.sk.

 

Aj v poisťovníctve

Moderné technológie sa uplatňujú aj v poisťovníctve pri nahlasovaní škodových udalostí. Aj v tomto prípade sa presadzujú postupne. Klienti totiž nahlasujú svoje škodové udalosti najčastejšie prostredníctvom mobilného telefónu alebo papiera. Vyplýva to z údajov spoločnosti Allianz – SP. „Poistné udalosti v životnom poistení, ako úrazy či choroby, klienti najradšej hlásia papierovo, buď v pobočke, alebo cez svojho obchodného agenta. Cez telefón zase prichádza najviac hlásení v rámci havarijného a cestovného poistenia,“ vysvetľuje Viktor Cingel, viceprezident rezortu prevádzky a informačných technológií Allianz – SP. Hoci počet online hlásení neustále narastá, najobľúbenejší je pri hláseniach naďalej papier. Touto formou prichádza až 35 % hlásení. Cez telefón klienti nahlasujú 34 % škôd. 

logo
Prečítajte si tiež:
23.3.2025 Laura Lišková

Odvod z hazardných hier za rok 2024 priniesol do štátneho rozpočtu 347 miliónov Eur

Na Slovensku je „zdanenie“ hazardných hier upravené osobitným odvodom, ktorý predstavuje významný príspevok do štátneho rozpočtu. ...

22.3.2025 Redakcia FinReport

Prieskum: Väčšina ľudí je presvedčená, že 2 % z dane zlepšujú život na Slovensku

Firmy, ktoré podávajú daňové priznanie za minulý rok v riadnom termíne a chcú poskytnúť časť zaplatenej dane na podporu ...

21.3.2025 Roland Régely

NBS varuje pred falošnými eurami. Ako odhaliť falzifikát hmatom či pohľadom?

Falošné eurobankovky sa stále objavujú v obehu, pričom najčastejšie sú falšované nominály 20 € a 50 €. Národná banka Slovenska (NBS) ...

21.3.2025 Tlačová správa

V Slovenskej sporiteľni nakupovali ľudia štátne dlhopisy aj v noci. Vďaka Georgeovi

Najväčšia digitálna banka na Slovensku predala najviac štátnych dlhopisov a to aj vďaka tomu, že ako jediná ponúkla investovanie online cez ...

21.3.2025 Laura Lišková

Zostali vám doma slovenské koruny? V obehu je ešte 2,75 miliardy korún

Aj po viac než 15 rokoch od zavedenia eura na Slovensku zostáva v obehu stále približne 2,75 miliardy slovenských korún. Aj keď oficiálne ...

20.3.2025 Klaudia Lászlóová

Za družstevným bývaním sa už netreba sťahovať do Rakúska

Na Slovensku družstevné byty po roku 1989 zanikli, ale veľa Slovákov využíva túto formu bývania napríklad v susednom Rakúsku. Práve ...

19.3.2025 Redakcia FinReport

Tatra banka uľahčila otváranie účtov pre podnikateľov

Tatra banka zavádza nový, jednoduchší spôsob otvárania účtov pre podnikateľov. Tento krok je veľkým zjednodušením pre všetkých, ktorí ...

14.3.2025 Tlačová správa

Poistenci Všeobecnej zdravotnej poisťovne majú v marci kolonoskopiu zdarma

Rakovina hrubého čreva a konečníka je celosvetovo jedno z najrozšírenejších nádorových ochorení, a zároveň najčastejším nádorovým ...

13.3.2025 Robert Juriš

Ako prinútiť vodičov, aby neobchádzali zákonné PZP

Na slovenských cestách jazdí viac ako 320-tisíc vozidiel bez zákonného poistenia. Ich majitelia tak spôsobujú problém štátu, poisťovniam ...

13.3.2025 Tlačová správa

VšZP upozorňuje na zvýšený výskyt hepatitídy typu A

Všeobecná zdravotná poisťovňa (VšZP) v spolupráci s Úradom verejného zdravotníctva SR (ÚVZ SR) upozorňuje svojich poistencov na ...

12.3.2025 Tlačová správa

Najčastejšie platia prsteňom muži, ženy s ním platia vyššie čiastky

Bezkontaktné platenie zažíva svoju revolúciu, už dávno nie je len o mobiloch a inteligentných hodinkách. Hitom posledných mesiacov je ...

11.3.2025 Tlačová správa

Životné poistenie od Generali prináša viacero noviniek

Poisťovňa Generali predstavila vylepšený zoznam závažných ochorení o viacero nových diagnóz. Medzi nimi sú aj štyri, ktoré kryje ako ...

6.3.2025 Tlačová správa VšZP

Všeobecná zdravotná poisťovňa necháva voľbu benefitov na svojich poistencov, tí najlepšie vedia, čo potrebujú

Všeobecná zdravotná poisťovňa ponecháva voľbu benefitov na svojich poistencov. V rámci tzv. peňaženky zdravia ponúka každému poistencovi ...

4.3.2025 Martina Staňová

Prečo je dôležité mať životné poistenie pri založení rodiny

Aj keď sa to môže zdať mladým ľuďom nepotrebné, životné poistenie by si mali uzatvárať už v mladom veku. S pribúdajúcimi rokmi totiž ...

3.3.2025 Tlačová správa VšZP

Nad očkovaním proti kliešťovej encefalitíde už nemusíte váhať. VŠZP vám preplatí až polovicu z jej ceny

Jar je tu čo nevidieť a s ňou sa prebúdza aj príroda. Spolu s príjemnými aktivitami prichádza aj menej vítaný sprievodný jav – sezóna ...

24.2.2025 Mário Špilberger

Ako si vybrať najvýhodnejšie pohrebné poistenie

Jedným zo spôsobov, ako svojim deťom či vnúčatám čo najviac uľahčiť vybavovanie poslednej rozlúčky, je uzatvoriť si pohrebné ...

18.2.2025 Martin Jamnický

Najväčšie výzvy pre banky na Slovensku v roku 2025

Nadchádzajúce obdobie zmien prinesie slovenským bankám kombináciu regulačných, technologických a ekonomických výziev, ktoré si vyžiadajú ...

16.2.2025 Redakcia FinReport

Každý piaty Slovák si nesporí vôbec alebo len „do vankúša“

Takmer 90 % Slovákov považuje finančné zabezpečenie svojej budúcnosti za dôležité, a aj preto si takmer 80 % ľudí skutočne sporí. ...

Marec

 
P
U
S
Š
P
S
N
9. týždeň
1.
Sobota (01.03.2025)
Albín,
2.
Nedeľa (02.03.2025)
Anežka,
10. týždeň
4.
Utorok (04.03.2025)
Kazimír,
5.
Streda (05.03.2025)
Fridrich,
8.
Sobota (08.03.2025)
Alan, Alana,
9.
Nedeľa (09.03.2025)
Františka,
14. týždeň
Mobilná aplikácia
VISA MasterCard Maestro Apple Pay Google Pay