Hľadaj

Elektronické bankovníctvo sa rozvíja, kamenné pobočky nezmiznú

Banky a poisťovne Poslať

Finančné služby na Slovensku sú v čoraz väčšej miere digitálne. Banky však samy upozorňujú na to, že pobočková sieť neumiera a stále si dokáže nájsť svoje uplatnenie. Napriek tomu je prirodzené, že obľuba pobočiek v porovnaní s online svetom upadá.

image
Zdroj foto: Wikipedia

 

Internetové služby bánk využíva väčšina Slovákov. Vyplýva to z výsledkov prieskumu Slovenskej sporiteľne. „Aspoň raz za polroka sa do internetbankingu prihlási 58 % Slovákov, z toho 54 % každý mesiac, kým bankového poradcu za rovnaký čas vyhľadá 43 % z nás,“ vyplýva z prieskumu Slovenskej sporiteľne. „Samotných bankových poradcov tak navštevujú menej často, pri komplexnejších záležitostiach, ako sú napríklad hypotéky, investovanie či poistenie. Internetbanking je o čosi využívanejší u našich západných susedov – 62 % Rakúšanov a až 77 % Čechov – iné krajiny v porovnaní so Slovenskom zaostávajú,“ uvádza banka.

 

 

Z prieskumu banky ďalej vyplýva, že 40 % respondentov sa aspoň raz za šesť mesiacov rozhodne navštíviť webovú stránku banky a 43 % respondentov aspoň raz za šesť mesiacov využije služby bankového pracovníka. 

 

Príklon k online prostrediu je už dlhodobý trend, ukázali aj výsledky prieskumu, ktoré portál FinančnáHitparáda.sk zverejnil v máji minulého roku. „Slováci pomerne citlivo vnímajú aj neochotu zamestnancov bánk. Zvlášť sa im nepáči, ak im bankári neodbytne ponúkajú nové produkty,“ upozorňuje portál FinančnáHitparáda.sk. Z prieskumu, ktorý portál uskutočnil v roku 2017, vyplýva, že Slováci si čoraz viac zvykajú na internetovú komunikáciu s bankou. „Prieskum jednoznačne ukázal, že Slováci chcú využívať viac bankových služieb cez internet a zároveň menej často navštevovať pobočky. Preto si aj viac všímajú nedokonalosti internetbankingu,“ hovorí Dominik Miša zo spoločnosti Staffino.

 

Pobočky majú svoje miesto na trhu

Na trhu sú však stále ľudia, ktorí jednoducho nechcú internetové služby využívať. „Na jednej strane vďaka inováciám v digitálnych bankových službách držíme krok s vyspelými štátmi, na druhej strane je pre množstvo Slovákov používanie internetbankingu viac stresujúce než osobná návšteva pobočky,“ upozorňuje portál FinančnáHitparáda.sk. 

 

Bankové pobočky teda z trhu nevymiznú, pre mnohých klientov sú naďalej dôležité. Ukázal to ďalší prieskum, ktorý uskutočnila spoločnosť Prima banka v spolupráci s prieskumnou agentúrou 2muse. Platí to aj napriek tomu, že aj tento prieskum potvrdzuje rozmach internetových služieb. „Až 85 % ľudí totiž pri pravidelnom využívaní bankových služieb siahne po internetbankingu a takmer 40 % dokonca po mobilnej aplikácii. Hoci žijeme v digitálnej ére a ľudia chcú čo najviac vecí vyriešiť bez čakania a z pohodlia domova, drvivá väčšina Slovákov tvrdí, že tradičné pobočky bánk sú pre nich stále veľmi dôležité,“ informuje Prima banka s tým, že určitú dôležitosť pripisuje pobočkovej sieti bánk až 80 % respondentov. 

 

Až 60 % respondentov chce čo najviac služieb k dispozícii online, no v prípade potreby chcú mať k dispozícii pobočku banky. Z bankovej praxe teda vyplýva, že online služby v zásade nekonkurujú pobočkám, banky sa snažia nájsť vyvážený model spoločného fungovania obidvoch týchto kanálov. Osobný kontakt so špecialistom banky je v určitých situáciách potrebný a skutočne na nezaplatenie,“ hovorí Alica Dobáková z portálu FinančnáHitparáda.sk.

 

 

Aj v poisťovníctve

Moderné technológie sa uplatňujú aj v poisťovníctve pri nahlasovaní škodových udalostí. Aj v tomto prípade sa presadzujú postupne. Klienti totiž nahlasujú svoje škodové udalosti najčastejšie prostredníctvom mobilného telefónu alebo papiera. Vyplýva to z údajov spoločnosti Allianz – SP. „Poistné udalosti v životnom poistení, ako úrazy či choroby, klienti najradšej hlásia papierovo, buď v pobočke, alebo cez svojho obchodného agenta. Cez telefón zase prichádza najviac hlásení v rámci havarijného a cestovného poistenia,“ vysvetľuje Viktor Cingel, viceprezident rezortu prevádzky a informačných technológií Allianz – SP. Hoci počet online hlásení neustále narastá, najobľúbenejší je pri hláseniach naďalej papier. Touto formou prichádza až 35 % hlásení. Cez telefón klienti nahlasujú 34 % škôd. 

Provízie rozpočítavajte
v ICM2
Insurance Contract Manager
Softvér a služby pre finančný trh
www.ICM2.sk

Kľúčové slová

logo
Prečítajte si tiež:
16.11.2018 Ján Beracka

Letné pneumatiky v zime môžu znefunkčniť poistenie

V zimnom období môže nesprávne obutie automobilu spôsobovať dopravné nehody, navyše môže znamenať problémy pri uplatňovaní poistného ...

15.11.2018 Ján Beracka

Životné poistenie je na hrane udržateľnosti, varujú poisťovne

Slovenské poisťovne majú obavy o udržateľnosť poistných produktov, predovšetkým sa to týka životného poistenia. Vyplýva to z diskusií ...

14.11.2018 Ján Beracka

Klienti v III. pilieri budú mať k dispozícii prognózu dôchodkových dávok

Informácie, ktoré budú klienti dostávať o svojom doplnkovom dôchodkovom sporení sa menia. Klienti budú mať k dispozícii prognózu vývoja, ...

13.11.2018 Ján Beracka

Slováci používajú prevažne hotovosť, aj tak patríme k pokrokovejším krajinám

Na Slovensku je bezhotovostných 40 % platieb, kartami teda urobíme milióny transakcií ročne v hodnote miliárd eur. ...

12.11.2018 Redakcia FinReport

Finančné aktuality 45/2018: Dlhy Slovákov sú vyššie ako objem vkladov v bankách

Slovenskej ekonomike sa darí, koncom septembra pribudlo na Slovensku viac ako 15 tisíc firiem. Slováci majú v bankách menej ako dlhujú. Ľudia ...

12.11.2018 Ján Beracka

Najväčšie sprostredkovateľské firmy boli v roku 2017 ziskové, zvýšili svoj obrat

Sprostredkovateľský trh má za sebou rok nárastu čistého obratu. Ukazujú to výsledky najväčších poisťovacích agentov na slovenskom trhu. ...

9.11.2018 Marek Šimo

Investovanie do akcií je beh na dlhé trate

Investovanie do akcií je najrozšírenejším druhom investovania na svete. Existuje viacero spôsobov, akými sa dá do akcií investovať ...

8.11.2018 Marek Šimo

Pri dlhodobom investovaní je dôležité nepanikáriť

Investovanie je pojem, ktorý znamená dočasné uloženie voľných peňažných prostriedkov do aktív, u ktorých sa predpokladá rast hodnoty. ...

7.11.2018 Ján Beracka

Slováci sa zadlžujú, hodnota ich finančného majetku klesá

Národná banka Slovenska (NBS) bojuje proti zadlžovaniu Slovákov sprísnením podmienok poskytovania úverov, no výrazné zadlžovanie ...

2.11.2018 Ján Beracka

Úverový jún bol rekordný, nové pravidlá sa výraznejšie neprejavili ani v júli

Jún bol z pohľadu poskytovania úverov na Slovensku mimoriadne zaujímavým mesiacom. Od júla totiž banky poskytujú úvery prísnejšie, preto ...

31.10.2018 Ján Beracka

Poistná daň prešla komplikovaným vývojom, poisťovne proti nej protestujú

Od jesene minulého roka je na Slovensku na stole poistná daň. Daň už má svoju podobu, ku ktorej však viedla pomerne komplikovaná cesta, ...

22.10.2018 Ján Beracka

Kryté dlhopisy prinášajú nové možnosti

Hypotekárne záložné listy nahrádzajú kryté dlhopisy, ktoré budú fungovať ako vyspelejší nástroj kapitálového trhu. ...

18.10.2018 Ján Beracka

Daň z poistenia štát presadil, podnikatelia hovoria o záťaži

Parlament schválil poistnú daň ešte v júni. Celá diskusia okolo dane bola veľmi búrlivá a vyvolala množstvo kontroverzií aj antikampaň. ...

17.10.2018 Ivana Brillová

Odklad splátok istiny úveru môže klientom pomôcť, zhoršuje však úverový profil

Klienti, ktorí majú problémy so splácaním úveru, si môžu splácanie istiny odložiť, no takýto krok so sebou nesie komplikácie, s ktorými ...

8.10.2018 Marek Mittaš

Ako si správne nastaviť ochranu domova?

Poistenie nehnuteľností a domácnosti je dôležitým pilierom ochrany majetku. Často sa však využíva nedostatočne a je poddimenzované. ...

27.9.2018 Ján Beracka

Hrozilo prelomenie bankového tajomstva, vláda napokon ustúpila

Banky sa obávali, že nová legislatíva ich bude nútiť k porušeniu bankového tajomstva. Štát chcel totiž od bánk podrobné informácie od ...

21.9.2018 Marek Mittaš

Podnikateľský úver. Pomáha rozvoju aj záchrane

Podnikatelia majú možnosť získať úver na rozvoj podnikania, ale aj na odvrátenie prechodných problémov. Čoraz viac sa však dvere ...

13.9.2018 Ján Beracka

Parlament schválil zmeny v stavebnom sporení

Poslanci schválili zmeny v stavebnom sporení. Vyplácanie štátnej prémie sa obmedzí, prostriedky sa budú dať využiť len na vybrané ...

PHP Developer - študentská brigáda PHP Developer - študentská brigáda
PHP Developer províznych systémov PHP Developer províznych systémov
PHP Developer poistných agregátorov PHP Developer poistných agregátorov
PHP Developer FinTech cloudových riešení PHP Developer FinTech cloudových riešení

Najčítanejšie

  1. 1.
    Vdovy po účastníkoch odboja dostanú vyšší príspevok, Sociálna poisťovňa zverejnila presnú sumu
  2. 2.
    Letné pneumatiky v zime môžu znefunkčniť poistenie
  3. 3.
    Koaličná strana Smer pripomenula, že vďaka novembru 1989 sa mohlo vydať Slovensko vlastnou cestou
  4. 4.
    Musím sa opäť naučiť chodiť, vyhlásil Ross Edgley po tom, ako prvý oboplával Veľkú Britániu
  5. 5.
    Vyčíňajúci cyklón Gaja v Indii si už vyžiadal 33 obetí

Chcete dostávať novinky na E-mail?