E-shopom sa darí, predvianočné nákupy sľubujú možno aj nový rekord
Pandémia prinútila ľudí meniť svoje nákupné zvyky a presunula oveľa viac ľudí do online priestoru. Dáta ukazujú, že časť Slovákov pri internetovom nakupovaní zostáva aj po uvoľnení pandemických opatrení, keďže objemy platieb v internetových obchodoch vysoko presahujú predkrízové úrovne či úrovne dosahované v minulom roku.
Foto: Shuterstock
V očakávaní absolútneho rekordu
E-shopy pod tlakom nových objednávok a nárastu počtu zákazníkov museli vylaďovať svoje procesy tak, aby boli rýchle, efektívne a priateľské k používateľom, keďže tvrdá internetová konkurencia presahuje aj geografické hranice. Súčasný trend naznačuje, že by v čase predvianočných nákupov mohol byť pokorený aj absolútny rekord dosiahnutý v marci tohto roka.
E-commerce zažíval už v minulom roku silný prílev zákazníkov. „Ako ukázali dáta za platby našich klientov, v dôsledku výrazného obmedzenia kamenných prevádzok vzrástol objem platieb v eshopoch za rok 2020 medziročne o 40 %, a to najmä v tých slovenských (+80 %),“ konštatujú analytici Slovenskej sporiteľne.
Dosiaľ najintenzívnejší bol marec 2021
Podľa nich sa nákupy na internete v roku 2021 držia vysoko nad úrovňami toho minulého, keďže začiatkom tohto roka sa na Slovensku opäť prijali opatrenia obmedzujúce mobilitu a kontaktné odvetvia, vrátane maloobchodu. Objem nákupov kulminoval v marci, keď bol až o tri štvrtiny vyšší, než v rovnakom období roka 2020, a dokonca viac ako dvojnásobný než v marci 2019.
Po následnom zlepšení pandemickej situácie a s tým spojeným uvoľňovaním opatrení objemy online predaja kontinuálne klesajú, stále sa však držia nad úrovňami minulého roka. „V najbližších týždňoch očakávame začiatok predvianočných nákupov, čo prinesie nový impulz pre internetových obchodníkov a objem platieb na internete začne znovu rásť. Súčasné dáta naznačujú, že by objem platieb v e-shopoch mohol v závere tohto roka prekonať aj rekordné marcové objemy,“ tvrdia bankoví analytici.
Darí sa najmä donáškam jedla a nakupovaniu oblečenia
Pandémia primäla mnoho Slovákov po prvýkrát vyskúšať nákup tovarov cez internet a časť z nich tieto služby aj po poľavení opatrení naďalej využíva. Výrazný rast je vidieť napríklad pri donáškach jedla, kde sa v niektorých týždňoch darí násobne prekračovať objemy nákupov spred pandémie. Vyššie nákupy sú aj v kategórii oblečenie a obuv či domáce potreby. V posledných týždňoch je však zrejmý výraznejší pokles v kategórii cestovanie, reagujúci na vývoj pandemickej situácie a ukončenie letnej sezóny.
Mzdová kalkulačka
Mzdová kalkulačka ADVANCED
Kalkulačka tehotenskej dávky
Kalkulačka materskej dávky
Kalkulačka rodičovského bonusu
Valorizácia dôchodkov
Kalkulačka na výpočet dôchodku
Kalkulačka dôchodkového veku
Kalkulačka vdovského dôchodku
Kalkulačka sirotského dôchodku
Kalkulačka minimálneho dôchodku
Porovnanie zdravotných poisťovní
2024
Finanční agenti
Kryptomeny
Unicef
Zamestnanie
SPRAVODAJSTVO
Najčítanejšie
- 1.Nie je diéta ako diéta, vždy ide najmä o obchod
- 2.Novela zákona o sociálnom poistení prinesie penzistom vyššie 13. dôchodky
- 3.Chatbot s umelou inteligenciou od Klarny pracuje ako 700 zamestnancov na plný úväzok
- 4.Farmári blokujú cesty naprieč celým Francúzskom na protest proti nízkym zárobkom a rastúcim nákladom (foto)
- 5.Odchod do predčasného dôchodku bude po novom menej výhodný