Do banky a poisťovne dnes už takmer nemusíte chodiť osobne
Pandémia koronavírusu mení deň za dňom zaužívané zvyklosti aj vo finančných inštitúciách. Banky a poisťovne permanentne vyvíjajú nové online aplikácie, vďaka ktorým poskytujú mnoho svojich služieb bez navštívenia pobočky. Obhliadky škôd pomocou videa, online uzavretie životného poistenia, lekár na telefóne, z pohodlia domova vybavíte už aj odklad splátok úveru.

Foto: shutterstock
Obhliadky škôd cez online video
Poisťovňa Generali a partnerská VÚB banka začali ponúkať inovatívnu možnosť obhliadky škôd pri poistnej udalosti prostredníctvom online videa. Tak klientom môžu aj počas pandémie vyplácať poistné plnenia bez obmedzenia. Prostredníctvom telefónu alebo tabletu pripojeného na internet dokáže technik obhliadnuť škody bez toho, aby musel chodiť osobne na miesto.
Mimoriadna situácia urýchlila riešenie, na ktorom poisťovňa Generali pracovala v predošlých mesiacoch. „Vzhľadom k snahe zabezpečiť tzv. úplne bezkontaktný priebeh likvidácie, sme začali videoobhliadky využívať aktívne. V tomto prípade je možné všetko vybaviť na diaľku bez potreby osobného kontaktu a návštevy pobočky,“ tvrdí hovorkyňa poisťovne Generali, Katarína Kukurová.
Online videoobhliadky využíva poisťovňa Generali už takmer dva mesiace. „Som rád, že ponúkame možnosť vykonať obhliadku prostredníctvom mobilných zariadení, čo klienti vítajú, keďže osobný kontakt je momentálne veľmi rizikový,“ uviedol Ľubomír Bielik, vedúci Oddelenia technikov poisťovne Generali, ktorý sa spolupodieľal na implementácii videoobhliadky na Slovensku.
Poistné udalosti klientov sa tak naďalej riešia a poisťovňa im bez problémov vypláca poistné plnenia. „Doteraz sme pomocou videoobhliadok zlikvidovali 251 poistných udalostí, čo predstavuje takmer 16 %,“ upresnila Katarína Kukurová. Poisťovňa sa zatiaľ s podvodným konaním nestretla. Ak by sa predsa len v budúcnosti nejaké vyskytlo, systém by mal možné podvody odhaliť: „V rámci softvéru videoobhliadky sú zakomponované aj nástroje pre odhaľovanie podvodných konaní,“ dodáva Kukurová.
Fotodokumentácia škôd
Niektoré poistné udalosti likvidujú aj len pomocou doloženia fotografií, keď videoobhliadka ani fyzická obhliadka nie je potrebná. Fotodokumentáciu škody zaviedli operatívne aj v iných poisťovniach.
Allianz – Slovenská poisťovňa po vypuknutí pandémie v rámci prevencie takisto zrušila výjazdy ku klientom za účelom obhliadky väčšiny škôd. „Klientov kontaktujeme telefonicky, odbornými otázkami zisťujeme rozsah a príčinu poškodení a navigujeme klienta k vyhotoveniu fotodokumentácie poškodení, a jej zaslaniu online,“ skonštatovala Helena Kanderková, špecialistka externej komunikácie poisťovne Allianz – SP.
V prípade, že takýmto spôsobom nie je možné poistnú udalosť uzavrieť, sú obhliadky preplánované na neskorší termín. Aktuálne pracujú v poisťovni Allianz aj na ďalších možnostiach online nástrojov.
Lekár na telefóne
Počas súčasnej pandémie koronavírusu Tatra banka sprístupnila službu My Doctor všetkým svojim klientom. Doteraz bola služba prístupná len pre držiteľov kreditných kariet, čo predstavuje hlavnú zmenu počas pandémie. Na Slovensku je zatiaľ prvou bankou, ktorá ponúka takúto službu.
Zahŕňa online chatbota AIDA na diagnostiku symptómov koronavírusu, lekára na telefóne 12 hodín denne, 7 dní v týždni, možnosť požiadať o druhý lekársky názor od zahraničného špecialistu, konzultáciu s psychológom ako zvládať úzkosť a stres z pandémie, či možnosť objednať sa na test ochorenia COVID-19.
Životné poistenie online bez lekárskeho vyšetrenia
V aktuálnej situácii šírenia koronavírusu polovica poisťovní poskytuje uzatvorenie životného poistenia online pomocou videohovoru alebo klasického telefónneho hovoru. Poistnú zmluvu akceptujú spoločnosti jej zaplatením. Znamená to, že klient už nemusí navštíviť pobočku osobne a dokonca nepotrebuje ani lekárske vyšetrenie.
V poisťovni Generali lekárske potvrdenie dokonca zastúpi zdravotný dotazník, ktorý klient vyplní prostredníctvom San Marco Portalu. Vyplnené odpovede dokáže zdravotný dotazník vyhodnotiť až v 80 % prípadoch úplne automaticky bez potreby ďalšieho zásahu ľudí.
Spolu s poisťovňou Generali ponúka túto novinku VÚB banka. Celý proces uzatvorenia životného poistenia La Vita prebieha výlučne elektronicky. „Návrh poistnej zmluvy klient namiesto svojho podpisu akceptuje zaplatením poistného do 5 dní, odo dňa vytvorenia návrhu poistnej zmluvy,“ uviedol PR manager VÚB banky, Dominik Miša.
Nové online aplikácie na odklad splátok
Na zjednodušenie podávania žiadosti o odklad splátok banky vyvinuli viaceré nové online nástroje. Banky túto možnosť zapracovali do svojho internet bankingu či mobilnej aplikácie. Slovenská sporiteľňa prišla s novou funkcionalitou v aplikácii George, čo klientom prináša rýchle a bezpečné vybavenie odkladu splátok.
Niektoré banky tiež ponúkajú svojim klientom online kalkulačky, aby si pred odložením splátok prepočítali, o koľko sa ich úver predraží, napríklad hypokalkulačka VÚB banky.
O odklad splátok v Tatra banke môžu klienti požiadať zase cez kontaktné centrum DIALOG Live. Overovanie klienta pri volaní tu prebieha dokonca vďaka hlasovej biometrii. Jej klienti rovnako tak vybavia aj ďalšie záležitosti bez nutnosti osobnej účasti.
Kľúčové slová
Do čoho investovať

TOP 10

Inšpiratívne filmy

SPRAVODAJSTVO





Najčítanejšie
- 1.Dostali ste list z dôchodcovskej spoločnosti a nezdá sa vám výška penzie? Žiadnu paniku, je to len časť dôchodku
- 2.Živnosť verzus eseročka. Ktorá možnosť sa podnikateľom v roku 2021 oplatí viac?
- 3.Gastrolístky alebo peniaze? Zamestnanci si môžu vybrať a firmy im do konca roka musia umožniť zmenu
- 4.Slovenská sporiteľňa prináša prvý slovenský spoločensky zodpovedný investičný fond
- 5.Michal Liday: Sme banka, ktorá je posadnutá inovatívnosťou a mladosťou