Hľadaj

Do banky a poisťovne dnes už takmer nemusíte chodiť osobne

Zuzana Mecková Banky a poisťovne Poslať

Pandémia koronavírusu mení deň za dňom zaužívané zvyklosti aj vo finančných inštitúciách. Banky a poisťovne permanentne vyvíjajú nové online aplikácie, vďaka ktorým poskytujú mnoho svojich služieb bez navštívenia pobočky. Obhliadky škôd pomocou videa, online uzavretie životného poistenia, lekár na telefóne, z pohodlia domova vybavíte už aj odklad splátok úveru.

image

Foto: shutterstock

Obhliadky škôd cez online video

Poisťovňa Generali a partnerská VÚB banka začali ponúkať inovatívnu možnosť obhliadky škôd pri poistnej udalosti prostredníctvom online videa. Tak klientom môžu aj počas pandémie vyplácať poistné plnenia bez obmedzenia. Prostredníctvom telefónu alebo tabletu pripojeného na internet dokáže technik obhliadnuť škody bez toho, aby musel chodiť osobne na miesto.  

Mimoriadna situácia urýchlila riešenie, na ktorom poisťovňa Generali pracovala v predošlých mesiacoch. „Vzhľadom k snahe zabezpečiť tzv. úplne bezkontaktný priebeh likvidácie, sme začali videoobhliadky využívať aktívne. V tomto prípade je možné všetko vybaviť na diaľku bez potreby osobného kontaktu a návštevy pobočky,“ tvrdí hovorkyňa poisťovne Generali, Katarína Kukurová.  

Online videoobhliadky využíva poisťovňa Generali už takmer dva mesiace. „Som rád, že ponúkame možnosť vykonať obhliadku prostredníctvom mobilných zariadení, čo klienti vítajú, keďže osobný kontakt je momentálne veľmi rizikový,“ uviedol Ľubomír Bielik, vedúci Oddelenia technikov poisťovne Generali, ktorý sa spolupodieľal na implementácii videoobhliadky na Slovensku.

Poistné udalosti klientov sa tak naďalej riešia a poisťovňa im bez problémov vypláca poistné plnenia. „Doteraz sme pomocou videoobhliadok zlikvidovali 251 poistných udalostí, čo predstavuje takmer 16 %,“ upresnila Katarína Kukurová. Poisťovňa sa zatiaľ s podvodným konaním nestretla. Ak by sa predsa len v budúcnosti nejaké vyskytlo, systém by mal možné podvody odhaliť: „V rámci softvéru videoobhliadky sú zakomponované aj nástroje pre odhaľovanie podvodných konaní,“ dodáva Kukurová.   

Fotodokumentácia škôd

Niektoré poistné udalosti likvidujú aj len pomocou doloženia fotografií, keď videoobhliadka ani fyzická obhliadka nie je potrebná. Fotodokumentáciu škody zaviedli operatívne aj v iných poisťovniach. 

Allianz – Slovenská poisťovňa po vypuknutí pandémie v rámci prevencie takisto zrušila výjazdy ku klientom za účelom obhliadky väčšiny škôd. „Klientov kontaktujeme telefonicky, odbornými otázkami zisťujeme rozsah a príčinu poškodení a navigujeme klienta k vyhotoveniu fotodokumentácie poškodení, a jej zaslaniu online,“ skonštatovala Helena Kanderková, špecialistka externej komunikácie poisťovne Allianz – SP. 

V prípade, že takýmto spôsobom nie je možné poistnú udalosť uzavrieť, sú obhliadky preplánované na neskorší termín. Aktuálne pracujú v poisťovni Allianz aj na ďalších možnostiach online nástrojov.

Lekár na telefóne

Počas súčasnej pandémie koronavírusu Tatra banka sprístupnila službu My Doctor všetkým svojim klientom. Doteraz bola služba prístupná len pre držiteľov kreditných kariet, čo predstavuje hlavnú zmenu počas pandémie. Na Slovensku je zatiaľ prvou bankou, ktorá ponúka takúto službu. 

Zahŕňa online chatbota AIDA na diagnostiku symptómov koronavírusu, lekára na telefóne 12 hodín denne, 7 dní v týždni, možnosť požiadať o druhý lekársky názor od zahraničného špecialistu, konzultáciu s psychológom ako zvládať úzkosť a stres z pandémie, či možnosť objednať sa na test ochorenia COVID-19.

Životné poistenie online bez lekárskeho vyšetrenia

V aktuálnej situácii šírenia koronavírusu polovica poisťovní poskytuje uzatvorenie životného poistenia online pomocou videohovoru alebo klasického telefónneho hovoru. Poistnú zmluvu akceptujú spoločnosti jej zaplatením. Znamená to, že klient už nemusí navštíviť pobočku osobne a dokonca nepotrebuje ani lekárske vyšetrenie. 

V poisťovni Generali lekárske potvrdenie dokonca zastúpi zdravotný dotazník, ktorý klient vyplní prostredníctvom San Marco Portalu. Vyplnené odpovede dokáže zdravotný dotazník vyhodnotiť až v 80 % prípadoch úplne automaticky bez potreby ďalšieho zásahu ľudí. 

Spolu s poisťovňou Generali ponúka túto novinku VÚB banka. Celý proces uzatvorenia životného poistenia La Vita prebieha výlučne elektronicky. „Návrh poistnej zmluvy klient namiesto svojho podpisu akceptuje zaplatením poistného do 5 dní, odo dňa vytvorenia návrhu poistnej zmluvy,“ uviedol PR manager VÚB banky, Dominik Miša.

Nové online aplikácie na odklad splátok

Na zjednodušenie podávania žiadosti o odklad splátok banky vyvinuli viaceré nové online nástroje. Banky túto možnosť zapracovali do svojho internet bankingu či mobilnej aplikácie. Slovenská sporiteľňa prišla s novou funkcionalitou v aplikácii George, čo klientom prináša rýchle a bezpečné vybavenie odkladu splátok.

Niektoré banky tiež ponúkajú svojim klientom online kalkulačky, aby si pred odložením splátok prepočítali, o koľko sa ich úver predraží, napríklad hypokalkulačka VÚB banky. 

O odklad splátok v Tatra banke môžu klienti požiadať zase cez kontaktné centrum DIALOG Live. Overovanie klienta pri volaní tu prebieha dokonca vďaka hlasovej biometrii. Jej klienti rovnako tak vybavia aj ďalšie záležitosti bez nutnosti osobnej účasti. 

Kľúčové slová

logo
Prečítajte si tiež:
4.3.2021 Roland Régely

Gastrolístky alebo peniaze? Zamestnanci si môžu vybrať a firmy im do konca roka musia umožniť zmenu

Zamestnanci si na Slovensku po novom môžu vybrať, akou formou im firma prispeje na stravovanie. Od marca tohto roku vstúpila do platnosti novela ...

4.3.2021 Redakcia FinReport

Slovenská sporiteľňa prináša prvý slovenský spoločensky zodpovedný investičný fond

Slovenská sporiteľňa spoločne s Asset Managementom Slovenskej sporiteľne prinášajú na trh Fond zodpovedného investovania. Vďaka nemu môžu ...

3.3.2021 Vladimír Pisár

Hypotekárny trh stále rastie, čísla však už štvrtý rok po sebe ukazujú spomalenie

Výrazný pokles ekonomiky, dočasné uzavretie prevádzok, znižovanie platov, prepúšťanie... Slovensko a celý svet má za sebou veľmi ...

3.3.2021 Redakcia FinReport

Investície firiem vlani výrazne klesli, v súčasnosti sa očakáva ich oživenie aj vďaka záujmu o robotizáciu a internet vecí

Pandémia koronavírusu v minulom roku významne ovplyvnila investičné správanie firiem. Podľa nedávneho prieskumu Európskej investičnej banky ...

2.3.2021 Roland Régely

Dostali ste list z dôchodcovskej spoločnosti a nezdá sa vám výška penzie? Žiadnu paniku, je to len časť dôchodku

Ľudia sporiaci v druhom dôchodkovom pilieri dostali v uplynulých týždňoch nový výpis s odhadovanou výškou dôchodku, a mnohých tieto ...

2.3.2021 Redakcia FinReport

Najviac slovenských firiem vlani kúpili Česi, Maďari a Američania

Najčastejšími zahraničnými majiteľmi slovenských firiem sa v minulom roku stali Česi, Maďari a Američania. Zahraniční investori vlani ...

1.3.2021 Zuzana Mecková

Deutsche Telekom, IBM či Unicorn Systems hľadajú desiatky zamestnancov. Žiadaní sú IT špecialisti, dopyt je aj vo výrobe

Napriek ekonomicky náročnej situácii, keď sa firmy snažia personálne ušetriť, niektoré spoločnosti hľadajú posily pre novootvorené ...

1.3.2021 Redakcia FinReport

Náklady na bývanie: Tento rok ušetríme na energiách, ale produkovanie odpadu nás, naopak, vyjde drahšie

V čase pandémie trávia Slováci a Slovenky viac času doma. Výsledkom je väčšia spotreba energií a vyššia produkcia odpadu. S tým, ...

28.2.2021 Redakcia FinReport

Na Slovensku sa kradnú v priemere tri autá denne. Ani vírus nedokázal zlodejov úplne zastaviť

Minulý rok boli na Slovensku odcudzené v priemere takmer tri autá denne, čo je približne na úrovni roka 2019. Počas pandemického obdobia sa ...

23.2.2021 Magdaléna Švančarková

Aj naše banky už pracujú so zápornými úrokovými sadzbami

Bankový systém je hore nohami. Aj tak by sa dal nazvať príchod záporných úrokových sadzieb, ktoré už využívajú niektoré európske ...

22.2.2021 Zuzana Mecková

Generali prišla s aplikáciou na výpočet hodnoty domácnosti, iné poisťovne tvrdia, že také niečo nepotrebujú

Určiť správnu hodnotu majetku je pri uzatváraní poistenia domácnosti kľúčové. Poisťovňa Generali uviedla na trh novú webovú aplikáciu, ...

21.2.2021 Redakcia FinReport

VÚB banka: Počet platieb cez mobil sa medziročne strojnásobil a tohtoročný Valentín bol doslova digitálny

Pandemický rok 2020 sa výrazne podpísal pod skokový nárast bezkontaktných platieb a nákupov cez internet. Naopak, výbery hotovosti z ...

18.2.2021 Vladimír Pisár

Ešte nedávno obľúbené vkladné knižky definitívne končia, prevalcovala ich digitalizácia bankových služieb

Vkladné knižky nemali dlho medzi sporiacimi produktmi konkurenciu. Takmer dve storočia sa tešili mimoriadnej popularite. Od roku 1841 aj na ...

17.2.2021 Zuzana Mecková

Nastal čas splácania odložených úverov, približne 5 % klientov má problém

Odklad splátok úverov pomohol najmä tým, ktorí počas pandémie prišli o svoje príjmy. Mnohým sa aktuálne končí deväťmesačný odklad, a ...

16.2.2021 Robert Juriš

Pandémia koronavírusu motivuje k vyššiemu počtu poistných podvodov, poisťovne však zdokonaľujú svoju obranu

Analyzujú metadáta, používajú sofistikované nástroje, majú vlastných detektívov, konzultujú s posudkovými lekármi, spolupracujú s ...

13.2.2021 Redakcia FinReport

Nepočujúci cez rúška nedokážu odčítavať z pier. Slovenská sporiteľňa s nimi komunikuje cez mobilnú aplikáciu

Pandémia a nosenie rúšok skomplikovali situáciu ľuďom s čiastočnou alebo úplnou stratou sluchu. Príčinou je, že pri komunikácii nemôžu ...

12.2.2021 Redakcia FinReport

Podľa štúdie KPMG má poisťovňa Union najspokojnejších klientov v slovenskom finančnom sektore

Poisťovňa Union má spomedzi slovenských poisťovní najlepšiu zákaznícku skúsenosť a najšťastnejších klientov. Vyplýva to zo štúdie ...

11.2.2021 Roland Régely

Ako sa poistiť na dovolenku počas pandémie? Väčšina poisťovní poskytuje plné krytie len v bezpečných krajinách

Zabezpečiť si funkčné poistenie na dovolenku počas pandémie koronavírusu nie je vôbec jednoduché. Slovenské poisťovne síce cestovné ...

PHP Developer - študentská brigáda PHP Developer - študentská brigáda
PHP Developer províznych systémov PHP Developer províznych systémov
PHP Developer poistných agregátorov PHP Developer poistných agregátorov
PHP Developer FinTech cloudových riešení PHP Developer FinTech cloudových riešení

Najčítanejšie

  1. 1.
    Dostali ste list z dôchodcovskej spoločnosti a nezdá sa vám výška penzie? Žiadnu paniku, je to len časť dôchodku
  2. 2.
    Živnosť verzus eseročka. Ktorá možnosť sa podnikateľom v roku 2021 oplatí viac?
  3. 3.
    Gastrolístky alebo peniaze? Zamestnanci si môžu vybrať a firmy im do konca roka musia umožniť zmenu
  4. 4.
    Slovenská sporiteľňa prináša prvý slovenský spoločensky zodpovedný investičný fond
  5. 5.
    Michal Liday: Sme banka, ktorá je posadnutá inovatívnosťou a mladosťou