Hľadaj
× Aplikácia Aplikácia

Do banky a poisťovne dnes už takmer nemusíte chodiť osobne

Zuzana Mecková Banky a poisťovne Poslať

Pandémia koronavírusu mení deň za dňom zaužívané zvyklosti aj vo finančných inštitúciách. Banky a poisťovne permanentne vyvíjajú nové online aplikácie, vďaka ktorým poskytujú mnoho svojich služieb bez navštívenia pobočky. Obhliadky škôd pomocou videa, online uzavretie životného poistenia, lekár na telefóne, z pohodlia domova vybavíte už aj odklad splátok úveru.

image

Foto: shutterstock

Obhliadky škôd cez online video

Poisťovňa Generali a partnerská VÚB banka začali ponúkať inovatívnu možnosť obhliadky škôd pri poistnej udalosti prostredníctvom online videa. Tak klientom môžu aj počas pandémie vyplácať poistné plnenia bez obmedzenia. Prostredníctvom telefónu alebo tabletu pripojeného na internet dokáže technik obhliadnuť škody bez toho, aby musel chodiť osobne na miesto.  

Mimoriadna situácia urýchlila riešenie, na ktorom poisťovňa Generali pracovala v predošlých mesiacoch. „Vzhľadom k snahe zabezpečiť tzv. úplne bezkontaktný priebeh likvidácie, sme začali videoobhliadky využívať aktívne. V tomto prípade je možné všetko vybaviť na diaľku bez potreby osobného kontaktu a návštevy pobočky,“ tvrdí hovorkyňa poisťovne Generali, Katarína Kukurová.  

Online videoobhliadky využíva poisťovňa Generali už takmer dva mesiace. „Som rád, že ponúkame možnosť vykonať obhliadku prostredníctvom mobilných zariadení, čo klienti vítajú, keďže osobný kontakt je momentálne veľmi rizikový,“ uviedol Ľubomír Bielik, vedúci Oddelenia technikov poisťovne Generali, ktorý sa spolupodieľal na implementácii videoobhliadky na Slovensku.

Poistné udalosti klientov sa tak naďalej riešia a poisťovňa im bez problémov vypláca poistné plnenia. „Doteraz sme pomocou videoobhliadok zlikvidovali 251 poistných udalostí, čo predstavuje takmer 16 %,“ upresnila Katarína Kukurová. Poisťovňa sa zatiaľ s podvodným konaním nestretla. Ak by sa predsa len v budúcnosti nejaké vyskytlo, systém by mal možné podvody odhaliť: „V rámci softvéru videoobhliadky sú zakomponované aj nástroje pre odhaľovanie podvodných konaní,“ dodáva Kukurová.   

Fotodokumentácia škôd

Niektoré poistné udalosti likvidujú aj len pomocou doloženia fotografií, keď videoobhliadka ani fyzická obhliadka nie je potrebná. Fotodokumentáciu škody zaviedli operatívne aj v iných poisťovniach. 

Allianz – Slovenská poisťovňa po vypuknutí pandémie v rámci prevencie takisto zrušila výjazdy ku klientom za účelom obhliadky väčšiny škôd. „Klientov kontaktujeme telefonicky, odbornými otázkami zisťujeme rozsah a príčinu poškodení a navigujeme klienta k vyhotoveniu fotodokumentácie poškodení, a jej zaslaniu online,“ skonštatovala Helena Kanderková, špecialistka externej komunikácie poisťovne Allianz – SP. 

V prípade, že takýmto spôsobom nie je možné poistnú udalosť uzavrieť, sú obhliadky preplánované na neskorší termín. Aktuálne pracujú v poisťovni Allianz aj na ďalších možnostiach online nástrojov.

Lekár na telefóne

Počas súčasnej pandémie koronavírusu Tatra banka sprístupnila službu My Doctor všetkým svojim klientom. Doteraz bola služba prístupná len pre držiteľov kreditných kariet, čo predstavuje hlavnú zmenu počas pandémie. Na Slovensku je zatiaľ prvou bankou, ktorá ponúka takúto službu. 

Zahŕňa online chatbota AIDA na diagnostiku symptómov koronavírusu, lekára na telefóne 12 hodín denne, 7 dní v týždni, možnosť požiadať o druhý lekársky názor od zahraničného špecialistu, konzultáciu s psychológom ako zvládať úzkosť a stres z pandémie, či možnosť objednať sa na test ochorenia COVID-19.

Životné poistenie online bez lekárskeho vyšetrenia

V aktuálnej situácii šírenia koronavírusu polovica poisťovní poskytuje uzatvorenie životného poistenia online pomocou videohovoru alebo klasického telefónneho hovoru. Poistnú zmluvu akceptujú spoločnosti jej zaplatením. Znamená to, že klient už nemusí navštíviť pobočku osobne a dokonca nepotrebuje ani lekárske vyšetrenie. 

V poisťovni Generali lekárske potvrdenie dokonca zastúpi zdravotný dotazník, ktorý klient vyplní prostredníctvom San Marco Portalu. Vyplnené odpovede dokáže zdravotný dotazník vyhodnotiť až v 80 % prípadoch úplne automaticky bez potreby ďalšieho zásahu ľudí. 

Spolu s poisťovňou Generali ponúka túto novinku VÚB banka. Celý proces uzatvorenia životného poistenia La Vita prebieha výlučne elektronicky. „Návrh poistnej zmluvy klient namiesto svojho podpisu akceptuje zaplatením poistného do 5 dní, odo dňa vytvorenia návrhu poistnej zmluvy,“ uviedol PR manager VÚB banky, Dominik Miša.

Nové online aplikácie na odklad splátok

Na zjednodušenie podávania žiadosti o odklad splátok banky vyvinuli viaceré nové online nástroje. Banky túto možnosť zapracovali do svojho internet bankingu či mobilnej aplikácie. Slovenská sporiteľňa prišla s novou funkcionalitou v aplikácii George, čo klientom prináša rýchle a bezpečné vybavenie odkladu splátok.

Niektoré banky tiež ponúkajú svojim klientom online kalkulačky, aby si pred odložením splátok prepočítali, o koľko sa ich úver predraží, napríklad hypokalkulačka VÚB banky. 

O odklad splátok v Tatra banke môžu klienti požiadať zase cez kontaktné centrum DIALOG Live. Overovanie klienta pri volaní tu prebieha dokonca vďaka hlasovej biometrii. Jej klienti rovnako tak vybavia aj ďalšie záležitosti bez nutnosti osobnej účasti. 

Kľúčové slová

logo
Prečítajte si tiež:
16.6.2021 Arian Ali

Neuspeli ste so sťažnosťou u svojej finančnej inštitúcie? Obráťte sa na Národnú banku Slovenska

Na základe opodstatnených žiadostí podaných na Národnú banku Slovenska museli len za uplynulý rok finančné inštitúcie vrátiť ...

16.6.2021 Redakcia FinReport

Úspory občanov v druhom dôchodkovom pilieri presiahli 11 miliárd eur

Objem finančných prostriedkov v druhom dôchodkovom pilieri prekročil hranicu 11 miliárd eur. Presnejšie, k 11. júnu 2021 dosiahol 11 003 540 ...

15.6.2021 Redakcia FinReport

Extrémne prejavy počasia ovplyvnené zmenou klímy menia štruktúru poistných udalostí

Škody na nehnuteľnostiach spôsobené lokálnymi živlami sú čoraz nepredvídateľnejšie. A počet poistných udalostí, za ktoré môžu ...

15.6.2021 Roland Régely

Lacné nákupy z Číny alebo USA sa od júla skomplikujú a predražia

Finančná správa predstavila nový web určený na preclievanie zásielok z krajín mimo Európskej únie. Urobila tak v súvislosti so zmenami, ...

15.6.2021 Redakcia FinReport

NBS schválila kúpu Poštovej poisťovne poisťovňou Union, ktorá takto získala 160-tisíc nových klientov

Národná banka Slovenska (NBS) schválila, že poisťovňa Union môže definitívne prevziať Poštovú poisťovňu. Financial. Report o tejto ...

14.6.2021 Redakcia FinReport

LIVE STREAM s Petrom Štadlerom: Ako správne investovať

Investovanie sa stáva trendom, a preto sa budeme s Petrom Štadlerom naživo rozprávať o tom, ako by dnes ľudia mali rozmýšľať o ...

14.6.2021 Zuzana Mecková

Nová vyhláška ministerstva financií skomplikuje život klientom poisťovní. Je nepresná a mätúca

Nedávno publikovaná vyhláška z rezortu financií, ktorá zahŕňa tri nové formuláre o jednotlivých zložkách poistného, nadobudne ...

14.6.2021 Redakcia FinReport

Obmedzili sme platenie v hotovosti, ale bezkontaktné platby aj tak využíva len necelá štvrtina Slovákov

Napriek tomu, že bezkontaktné platby sa stali bankovým aj fintechovým hitom minulého roku, hotovosť je stále najpoužívanejším platobným ...

13.6.2021 Redakcia FinReport

Prieskum: Polovica ľudí na Slovensku sa obáva, či v budúcnosti vyjdú s peniazmi

Takmer každý druhý Slovák má strach, že v blízkej budúcnosti bude horšie vychádzať s financiami. Ale až skoro dve tretiny respondentov ...

12.6.2021 Redakcia FinReport

Slovenská sporiteľňa predala zelené dlhopisy za 100 miliónov eur

Slovenská sporiteľňa predala emisiu zelených dlhopisov v objeme 100 miliónov eur. Je to prvá emisia zelených dlhopisov tejto banky v rámci ...

11.6.2021 Redakcia FinReport

Novou výkonnou riaditeľkou Poštovej banky sa stala Melinda Burdanová

Poštová banka sa chce ešte viac priblížiť ku svojim klientom v obciach a v menších mestách prostredníctvom širokej distribučnej siete ...

11.6.2021 Redakcia FinReport

TOP 9 rád, na čo by ste nemali zabudnúť pred aj počas cesty autom na dovolenku

Mnohí z nás obľubujú jazdu autom za dovolenkou, pretože poskytuje slobodu, voľnosť a možnosť zažiť dobrodružstvá. Zo Slovenska to máme ...

10.6.2021 Zuzana Mecková

Povinné zmluvné poistenie: Čo robiť, ak ho vinník nemá uzatvorené, alebo dokonca z miesta nehody ušiel?

Ukončenie zákazu vychádzania ako aj postupný príchod leta zvyšujú frekvenciu výskytu vozidiel na cestách. S tým prirodzene súvisí aj ...

8.6.2021 Redakcia FinReport

365.bank prevezme pobočky Poštovej banky a stane sa z nej moderná plnoformátová banka

Poštovú banku čakajú zásadné zmeny. Pod značku 365.bank, ktorá je jej „odštepným závodom“, začiatkom júla prejdú všetky jej ...

8.6.2021 Redakcia FinReport

Počet pracovnoprávnych sporov sa zdvojnásobil, pomôcť môže poistenie právnej ochrany

Kým v roku 2019 dominovali spory ohľadom neplnenia zmluvných záväzkov, v roku 2020 sa Slováci na právnikov najčastejšie obracali v ...

8.6.2021 Redakcia FinReport

Slovenská sporiteľňa zlikviduje staré platobné karty a vydávať bude už len ekologické

Ekologické aspekty čoraz intenzívnejšie prenikajú aj do bankovníctva. Napríklad Slovenská sporiteľňa vyzvala vlastníkov exspirovaných ...

7.6.2021 Roland Régely

Cestovné poistenie si dnes vybavíte už aj na dovolenku v rizikovej krajine

Získať funkčné cestovné poistenie počas uplynulého roku nebolo jednoduché. Situácia v Európe sa však pred blížiacou sa letnou sezónou ...

5.6.2021 Redakcia FinReport

Počas pandémie narástol počet nielen používateľov internetu, ale aj tých, ktorí si osvojili internetbanking

Pandémia koronavírusu spôsobila, že ľudia museli aj pri bežných činnostiach čoraz viac využívať technológie. V pandemickom období na ...

Aplikácia
PHP Developer - študentská brigáda PHP Developer - študentská brigáda
PHP Developer províznych systémov PHP Developer províznych systémov
PHP Developer poistných agregátorov PHP Developer poistných agregátorov
PHP Developer FinTech cloudových riešení PHP Developer FinTech cloudových riešení

Najčítanejšie

  1. 1.
    Od júla štát poskytuje výhodné mladomanželské pôžičky
  2. 2.
    V Bratislavskom kraji sa vymenilo vedenie piatich okresných prokuratúr, kandidátov bolo málo
  3. 3.
    Prečo zostal okres Trenčín v ružovej farbe? Dôvodom sú lokálne epidémie, vysvetľujú hygienici
  4. 4.
    Neuspeli ste so sťažnosťou u svojej finančnej inštitúcie? Obráťte sa na Národnú banku Slovenska
  5. 5.
    Úspory občanov v druhom dôchodkovom pilieri presiahli 11 miliárd eur