Hľadaj
× Aplikácia Aplikácia

Chatbot Tatra banky Adam oslavuje tretie narodeniny a stále sa zdokonaľuje

Redakcia FinReport Banky a poisťovne
SK
EN
Poslať

Už sú to tri roky, čo začal virtuálny bankár chatbot Adam komunikovať s klientmi Tatra banky. Za ten čas zvládol približne 400-tisíc rozhovorov a svoje porozumenie hovorenému slovu a otázkam zdokonalil na 83 %.

image

Foto: Shutterstock

 

Zvláda 20-tisíc četov za mesiac

Banka predstavila svojho Adama v roku 2019. Spočiatku riešil približne 6-tisíc četov za mesiac. Dnes je ich počet viac ako trojnásobný. Najprv vedel odpovedať len na najčastejšie kladené klientske otázky. Dnes pomáha s viac než dvadsiatimi bankovými operáciami. Reaguje okamžite, a v slovenskom jazyku dokáže komunikovať s viacerými ľuďmi súčasne.

V bankovej aplikácii aktivuje, zablokuje aj odblokuje platobnú kartu, zmení nastavenia limitov, alebo pomôže s aktualizáciou nového občianskeho preukazu a telefónneho čísla. Ukáže a prípadne upraví adresu doručenia novej karty, pomôže spravovať automatickú splátku kreditnej karty. S jeho pomocou si môže klient založiť investičné sporenie do podielových fondov. Dokáže tiež zobraziť PIN kód platobnej karty, alebo pomôže nastaviť notifikácie na kreditnej karte. Zvládne tiež pomoc s online otvorením účtu či sporenia k účtu.

Klienti sa na Adama najčastejšie obracajú, keď zabudnú prihlasovacie údaje do internetového bankovníctva, potrebujú upraviť limity na svojej karte, alebo chcú aktualizovať svoje kontaktné údaje. Vie tiež pružne reagovať na aktuálne udalosti. 

Kto vlastne je chatbot Adam

Je to forma umelej inteligencie, ktorá sa snaží porozumieť požiadavke klientov a na základe preddefinovanej rozhodovacej logiky poskytnúť relevantnú odpoveď. Chatbot sa učí každou klientskou otázkou, čím vylepšuje svoje schopnosti. Napríklad na otázku – kde bývaš? – odpovedá, že žije na cloude.

Jeden zo spôsobov využitia umelej inteligencie

„Keď sme pred tromi rokmi predstavili prvého virtuálneho bankára na Slovensku, našou ambíciou bolo, aby dokázal plnohodnotne vyriešiť niektoré servisné požiadavky našich klientov. Veľmi ma teší, že sa nám tento cieľ podarilo splniť a dnes Adam pomôže 20-tisíc klientom mesačne. Našou víziou do budúcnosti je, že sa Adam stane súčasťou bankového života našich klientov ako osobný virtuálny bankár,“ vysvetľuje člen predstavenstva banky zodpovedný za retailové bankovníctvo Peter Matúš. 

Využitiu technológie umelej inteligencie (AI) sa Tatra banka systematicky venuje už niekoľko rokov, a ako jedna z prvých bánk v regióne v roku 2018 vytvorila dedikovaný tím dátových vedcov. Okrem chatbota Adama aplikuje AI napríklad aj pri odporúčaní produktov a služieb zákazníkom, alebo pri optimalizácii siete bankomatov.

Kľúčové slová

logo
Prečítajte si tiež:
2.10.2023 Zuzana Fryč

Aké poistenie je najvhodnejšie u prenajatého bytu, aby chránilo vlastníka, nájomcu aj suseda?

Počas bývania v prenajatom rodinnom dome či byte môže dôjsť k rôznym škodám, či už na strane prenajímateľa bytu, alebo nájomcu, ktorý ...

2.10.2023 Redakcia FinReport

Pod hrozbou bankrotu v USA schválili zákon o núdzovom financovaní federálnej vlády

Krach Spojených štátov sa síce na sklonku mája 2023 na poslednú chvíľu podarilo odvrátiť, no problémy ešte zďaleka zažehnané nie sú. ...

2.10.2023 Redakcia FinReport

Skupina J&T Finance Group dosiahla v prvom polroku 2023 zisk 146 miliónov eur

Bankový holding J&T Financial Group uzavrel podľa audítorom overených konsolidovaných výsledkov prvý polrok tohto roku s čistým ziskom vo ...

2.10.2023 Redakcia FinReport

Slovensko sa v inováciách nachádza až na samom chvoste Európskej únie

Inovácie sa na Slovensku nevyvíjajú tak, ako by sme si možno želali. Globálny inovačný index, ktorý zverejnila Svetová organizácia ...

2.10.2023 Martin Jamnický

Vo vojne o využitie umelej inteligencie proti sebe stoja projekty Gemini a Gobi

Vojna o prvenstvo na poli internetového vyhľadávania medzi spoločnosťami Google a Microsoft sa stále stupňuje. Kým prvá z nich si drží ...

2.10.2023 Redakcia FinReport

Štyri najzásadnejšie výzvy pre novú vládu

Parlamentné voľby sú za nami a zostavovanie novej vlády nás ešte len čaká. A na túto novú vládu po ekonomicky mimoriadne náročnom ...

1.10.2023 Redakcia FinReport

Kryptomenový paradox: O obchodoch s nimi najčastejšie rozhodujú emócie a sentiment

Možno sa zdá, že obchodovanie s kryptomenami je striktne racionálna záležitosť stojaca na dátach a zvážení možností investora aj trhu. ...

1.10.2023 Redakcia FinReport

Spravodlivé ceny pre pestovateľov kávy sú pre budúcnosť kávy nevyhnutnosťou

Prvý október je podľa Medzinárodnej organizácie pre kávu (International Coffee Organisation) Medzinárodným dňom kávy. Tento deň tradične ...

28.9.2023 Robert Juriš

Slováci dôverujú bankám viac ako štátnym inštitúciám či politikom

Bankám dôveruje takmer polovica obyvateľov Slovenska. Vďaka tomu sú tretím najdôveryhodnejším subjektom v krajine po obecných samosprávach ...

25.9.2023 Redakcia FinReport

Úrokové sadzby stále rastú, no stúpa aj hodnota poskytnutých úverov

Úroková miera úverov na bývanie medziročne vzrástla o 2,22 percentuálneho bodu. Ku koncu druhého štvrťroku tohto roku sa priemerné úroky ...

24.9.2023 Redakcia FinReport

Úrazové poistenie je potrebné prehodnocovať a aktualizovať rovnako ako poistenie nehnuteľnosti

Úrazy sa častejšie stávajú mužom ako ženám. Najohrozenejšou vekovou skupinou sú „násťroční“ študenti či žiaci, a potom dospelí ...

21.9.2023 Roland Régely

Komerčné zdravotné pripoistenie: Čo všetko by mohlo obsahovať a kedy sa ho dočkáme?

Kým v západných krajinách, ako sú Rakúsko, Francúzsko, Dánsko a Holandsko, existuje koncept komerčného zdravotného pripoistenia už roky, ...

18.9.2023 Zuzana Fryč

Poľnohospodárska úroda patrí medzi najrizikovejšie oblasti poistenia. Kde a ako je možné si ju poistiť?

Dôležitú úlohu v kvalite a objeme úrody plodín hrá počas celého roka počasie, ktoré je v posledných rokoch čoraz nevyspytateľnejšie. ...

15.9.2023 Redakcia FinReport

V bankách pôsobiacich na Slovensku je len minimum slovenského kapitálu

Základné imanie bánk pôsobiacich na slovenskom finančnom trhu má mimoriadne pestrú štruktúru. Kapitál pochádzajúci zo zahraničia ovláda ...

14.9.2023 Zuzana Fryč

Ako si poistiť splácanie hypotéky čo najefektívnejšie z hľadiska ceny a pokrytia možných rizík?

Pri žiadosti o úver na bývanie banky v súčasnosti ponúkajú na ochranu schopnosti splácania hypotéky takzvané bankopoistenie, respektíve ...

14.9.2023 Redakcia FinReport

Europarlament sprísňuje podmienky poskytovania spotrebiteľských úverov, týka sa to aj tých našich

Poslanci Európskeho parlamentu sa opäť zaoberali sprísňovaním pravidiel poskytovania spotrebiteľských úverov. Schválili smernicu, podľa ...

14.9.2023 Redakcia FinReport

Ročne sa v školách stane až 11-tisíc úrazov. Pomôže napríklad detské životné poistenie

Úrazovosť v školách sa každým rokom zvyšuje. Tvrdí to Ministerstvo školstva SR na základe vlastnej databázy dát. Aktuálne predstavuje ...

13.9.2023 Miloslava Némová

Viaceré banky zmenili ceny svojich služieb, väčšina úprav sa týka predčasného splácania úverov

Slovenské banky vo veľkom menia svoje obchodné podmienky a cenníky služieb. Na začiatku septembra viaceré banky pôsobiace na slovenskom ...

Mobilná aplikácia
VISA MasterCard Maestro Apple Pay Google Pay