Chatbot Tatra banky Adam oslavuje tretie narodeniny a stále sa zdokonaľuje
Už sú to tri roky, čo začal virtuálny bankár chatbot Adam komunikovať s klientmi Tatra banky. Za ten čas zvládol približne 400-tisíc rozhovorov a svoje porozumenie hovorenému slovu a otázkam zdokonalil na 83 %.

Foto: Shutterstock
Zvláda 20-tisíc četov za mesiac
Banka predstavila svojho Adama v roku 2019. Spočiatku riešil približne 6-tisíc četov za mesiac. Dnes je ich počet viac ako trojnásobný. Najprv vedel odpovedať len na najčastejšie kladené klientske otázky. Dnes pomáha s viac než dvadsiatimi bankovými operáciami. Reaguje okamžite, a v slovenskom jazyku dokáže komunikovať s viacerými ľuďmi súčasne.
V bankovej aplikácii aktivuje, zablokuje aj odblokuje platobnú kartu, zmení nastavenia limitov, alebo pomôže s aktualizáciou nového občianskeho preukazu a telefónneho čísla. Ukáže a prípadne upraví adresu doručenia novej karty, pomôže spravovať automatickú splátku kreditnej karty. S jeho pomocou si môže klient založiť investičné sporenie do podielových fondov. Dokáže tiež zobraziť PIN kód platobnej karty, alebo pomôže nastaviť notifikácie na kreditnej karte. Zvládne tiež pomoc s online otvorením účtu či sporenia k účtu.
Klienti sa na Adama najčastejšie obracajú, keď zabudnú prihlasovacie údaje do internetového bankovníctva, potrebujú upraviť limity na svojej karte, alebo chcú aktualizovať svoje kontaktné údaje. Vie tiež pružne reagovať na aktuálne udalosti.
Kto vlastne je chatbot Adam
Je to forma umelej inteligencie, ktorá sa snaží porozumieť požiadavke klientov a na základe preddefinovanej rozhodovacej logiky poskytnúť relevantnú odpoveď. Chatbot sa učí každou klientskou otázkou, čím vylepšuje svoje schopnosti. Napríklad na otázku – kde bývaš? – odpovedá, že žije na cloude.
Jeden zo spôsobov využitia umelej inteligencie
„Keď sme pred tromi rokmi predstavili prvého virtuálneho bankára na Slovensku, našou ambíciou bolo, aby dokázal plnohodnotne vyriešiť niektoré servisné požiadavky našich klientov. Veľmi ma teší, že sa nám tento cieľ podarilo splniť a dnes Adam pomôže 20-tisíc klientom mesačne. Našou víziou do budúcnosti je, že sa Adam stane súčasťou bankového života našich klientov ako osobný virtuálny bankár,“ vysvetľuje člen predstavenstva banky zodpovedný za retailové bankovníctvo Peter Matúš.
Využitiu technológie umelej inteligencie (AI) sa Tatra banka systematicky venuje už niekoľko rokov, a ako jedna z prvých bánk v regióne v roku 2018 vytvorila dedikovaný tím dátových vedcov. Okrem chatbota Adama aplikuje AI napríklad aj pri odporúčaní produktov a služieb zákazníkom, alebo pri optimalizácii siete bankomatov.
Kľúčové slová
Mzdová kalkulačka
Mzdová kalkulačka ADVANCED
Kalkulačka tehotenskej dávky
Kalkulačka materskej dávky
Kalkulačka rodičovského bonusu
Valorizácia dôchodkov
Kalkulačka na výpočet dôchodku
Kalkulačka dôchodkového veku
Kalkulačka vdovského dôchodku
Kalkulačka sirotského dôchodku
Kalkulačka minimálneho dôchodku
Porovnanie zdravotných poisťovní
2023

Finanční agenti

Kryptomeny

Zamestnanie

Kultúra a umenie

Voľný čas


SPRAVODAJSTVO





Najčítanejšie
- 1.Aké poistenie je najvhodnejšie u prenajatého bytu, aby chránilo vlastníka, nájomcu aj suseda?
- 2.Vo vojne o využitie umelej inteligencie proti sebe stoja projekty Gemini a Gobi
- 3.Takto sa od 1. októbra 2023 zvýšia príspevky pomoci v hmotnej núdzi
- 4.Pod hrozbou bankrotu v USA schválili zákon o núdzovom financovaní federálnej vlády
- 5.Nitrianska hudobná jeseň 5. - 26. októbra 2023