Hľadaj
× Aplikácia Aplikácia

Chatbot Tatra banky Adam oslavuje tretie narodeniny a stále sa zdokonaľuje

Redakcia FinReport Banky a poisťovne
SK
EN
Poslať

Už sú to tri roky, čo začal virtuálny bankár chatbot Adam komunikovať s klientmi Tatra banky. Za ten čas zvládol približne 400-tisíc rozhovorov a svoje porozumenie hovorenému slovu a otázkam zdokonalil na 83 %.

image

Foto: Shutterstock

 

Zvláda 20-tisíc četov za mesiac

Banka predstavila svojho Adama v roku 2019. Spočiatku riešil približne 6-tisíc četov za mesiac. Dnes je ich počet viac ako trojnásobný. Najprv vedel odpovedať len na najčastejšie kladené klientske otázky. Dnes pomáha s viac než dvadsiatimi bankovými operáciami. Reaguje okamžite, a v slovenskom jazyku dokáže komunikovať s viacerými ľuďmi súčasne.

V bankovej aplikácii aktivuje, zablokuje aj odblokuje platobnú kartu, zmení nastavenia limitov, alebo pomôže s aktualizáciou nového občianskeho preukazu a telefónneho čísla. Ukáže a prípadne upraví adresu doručenia novej karty, pomôže spravovať automatickú splátku kreditnej karty. S jeho pomocou si môže klient založiť investičné sporenie do podielových fondov. Dokáže tiež zobraziť PIN kód platobnej karty, alebo pomôže nastaviť notifikácie na kreditnej karte. Zvládne tiež pomoc s online otvorením účtu či sporenia k účtu.

Klienti sa na Adama najčastejšie obracajú, keď zabudnú prihlasovacie údaje do internetového bankovníctva, potrebujú upraviť limity na svojej karte, alebo chcú aktualizovať svoje kontaktné údaje. Vie tiež pružne reagovať na aktuálne udalosti. 

Kto vlastne je chatbot Adam

Je to forma umelej inteligencie, ktorá sa snaží porozumieť požiadavke klientov a na základe preddefinovanej rozhodovacej logiky poskytnúť relevantnú odpoveď. Chatbot sa učí každou klientskou otázkou, čím vylepšuje svoje schopnosti. Napríklad na otázku – kde bývaš? – odpovedá, že žije na cloude.

Jeden zo spôsobov využitia umelej inteligencie

„Keď sme pred tromi rokmi predstavili prvého virtuálneho bankára na Slovensku, našou ambíciou bolo, aby dokázal plnohodnotne vyriešiť niektoré servisné požiadavky našich klientov. Veľmi ma teší, že sa nám tento cieľ podarilo splniť a dnes Adam pomôže 20-tisíc klientom mesačne. Našou víziou do budúcnosti je, že sa Adam stane súčasťou bankového života našich klientov ako osobný virtuálny bankár,“ vysvetľuje člen predstavenstva banky zodpovedný za retailové bankovníctvo Peter Matúš. 

Využitiu technológie umelej inteligencie (AI) sa Tatra banka systematicky venuje už niekoľko rokov, a ako jedna z prvých bánk v regióne v roku 2018 vytvorila dedikovaný tím dátových vedcov. Okrem chatbota Adama aplikuje AI napríklad aj pri odporúčaní produktov a služieb zákazníkom, alebo pri optimalizácii siete bankomatov.

Kľúčové slová

logo
Prečítajte si tiež:
7.10.2022 Redakcia FinReport

Ceny benzínu stagnujú, motorová nafta opäť o niečo zlacnela

Ceny pohonných látok sa v 39. týždni v porovnaní s tým predchádzajúcim príliš nezmenili. Ceny oboch druhov benzínu zostali prakticky na ...

7.10.2022 Redakcia FinReport

Energetická kríza: Čo je potrebné urobiť na jej elimináciu

Súčasné ekonomické obdobie sa vo viacerých aspektoch podobá veľkej hospodárskej depresii z polovice 19. storočia. Existuje teória, podľa ...

7.10.2022 Zuzana Fryč

Novela Obchodného zákonníka má ušetriť čas aj náklady pri zakladaní obchodných spoločností

Poslanci Národnej rady SR sa okrem iných zákonov na svojej aktuálnej schôdzi venujú aj návrhu novely Obchodného zákonníka. Cieľom novej ...

7.10.2022 Redakcia FinReport

Zahraničný obchod dosiahol 30-percentný rast, no stále dovážame viac ako vyvážame

Celkový vývoz tovaru zo Slovenska dosiahol v auguste 2022 hodnotu 8,3 miliardy eur. Medziročne to predstavuje nárast o 30,3 %. Rast vývozu ...

6.10.2022 Magdaléna Švančarková

Firmy zvažujú každý cent, preplatenie rekreačných poukazov môže byť pre ne problém

Rekreačné poukazy využívajú zamestnanci už druhý rok. Navštevujú hotely, penzióny alebo iné rekreačné zariadenia na Slovensku a ...

6.10.2022 Robert Juriš

Novela zákona o sociálnom poistení prináša „otcovské“ a dva týždne voľna pre otcov po narodení dieťaťa

Poslanci parlamentu schválili novelu zákona o sociálnom poistení. Legislatívna zmena prinesie otcom dva týždne plateného voľna pri narodení ...

5.10.2022 Redakcia FinReport

MH Teplárenský holding získal prvý syndikovaný úver pre štátnu spoločnosť s enviro prvkom na Slovensku

Tatra banka v spolupráci s tromi ďalšími slovenskými bankami poskytla prvý syndikovaný úver pre štátnu spoločnosť s environmentálnym ...

4.10.2022 Roland Régely

Záujem o hypotéky prudko klesá a nespôsobujú to len vyššie úrokové sadzby

Záujem o hypotekárne úvery klesá už niekoľko mesiacov po sebe. Odborníci na financie to prisudzujú najmä zdražovaniu úverov na bývanie, ...

3.10.2022 Robert Juriš

Banky sú v zisku. Za prvých osem mesiacov vygenerovali 529 miliónov eur

Bankám sa darí. V tomto roku ešte viac ako v tom predchádzajúcom, ktorý bol prvý po zrušení špeciálneho bankového odvodu. Za prvých osem ...

3.10.2022 Redakcia FinReport

Podvod: Falošný bankár je už aj na Slovensku

Klienti bánk sa ocitajú pod paľbou telefonických podvodníkov. Horšie je, že tie sú čoraz dômyselnejšie. Slovenská sporiteľňa aktuálne ...

3.10.2022 Redakcia FinReport

Slovenská sporiteľňa ako prvá banka na Slovensku vydala zelené kryté dlhopisy

Napriek pretrvávajúcim zložitým podmienkam na finančných trhoch sa Slovenskej sporiteľni podarilo umiestniť historicky prvú emisiu zelených ...

3.10.2022 Redakcia FinReport

Tatra banka zvýšila úrokové sadzby svojich hypotekárnych úverov

Všetky väčšie banky pôsobiace na slovenskom finančnom trhu v septembri 2022 zvýšili svoje úrokové sadzby. Výnimkou bola len Tatra banka, ...

29.9.2022 Redakcia FinReport

NBS: Banky sú napriek kríze odolné, nepotrebujú zvyšovať ochranný kapitálový vankúš

Národná banka Slovenska tvrdí, že napriek kríze a možným rizikám vo finančnom sektore banky pôsobiace na slovenskom finančnom trhu ...

29.9.2022 Robert Juriš

Zdražovanie hypoték pokračuje. Takto banky zvyšovali úrokové sadzby v septembri 2022

September 2022 bol na zvyšovanie úrokov v bankách pôsobiacich na slovenskom finančnom trhu mimoriadne pestrý. Spúšťačom sa stalo ...

28.9.2022 Redakcia FinReport

Až 10 % škôd na vozidlách vzniká po strete s lesnou zverou, najčastejšie na jeseň

Jesenné obdobie prináša komplikácie na cestách. Upozorňuje na ne najmä polícia a poisťovne. Dni sú kratšie, cesty sú šmykľavé a ...

28.9.2022 Redakcia FinReport

VÚB banka zvyšuje úrokové sadzby svojich hypoték. Budú sa pohybovať od 3,59 % do 4,29 % ročne

Ďalší veľký hráč na slovenskom bankovom trhu mení úrokové sadzby svojich hypotekárnych úverov. Tentoraz je to VÚB banka, ktorá ...

26.9.2022 Robert Juriš

V hustote poistenia aj celkovej poistenosti zaostávame za krajinami strednej a východnej Európy

Popredné poistné domy zverejňujú svoje hospodárske výsledky, ktoré charakterizujú ich pôsobenie v krajinách, v ktorých sú etablované. ...

23.9.2022 Redakcia FinReport

Slovenská sporiteľňa oznámila ďalšie zvyšovanie úrokových sadzieb svojich hypoték

Najväčšia banka pôsobiaca na domácom trhu – Slovenská sporiteľňa už po druhý raz počas tohtoročného septembra zvyšuje úrokové ...

Aplikácia

  1. 1.
    V prvom pilieri nastali zmeny, novinkou je rodičovský bonus a dôchodkový automat
  2. 2.
    Rodičovský príspevok sa od začiatku roku 2023 opäť zvyšuje
  3. 3.
    Energetická kríza: Čo je potrebné urobiť na jej elimináciu
  4. 4.
    Čo nám na jesenné večery pripravili streamovacie spoločnosti Netflix a HBO Max?
  5. 5.
    Vláda schválila vyplatenie 14. dôchodkov, na ktoré v novembri pôjde 207 miliónov eur