Hľadaj
× Aplikácia Aplikácia

Bankové služby pod vplyvom pandémie posilňujú v online priestore

Redakcia FinReport Banky a poisťovne
SK
EN
Poslať

Pandémia koronavírusu vystavila banky a poisťovne tlaku, aby komunikáciu so svojimi klientmi presunuli viac do online priestoru. Najväčšou výzvou bolo zabezpečenie plnohodnotného fungovania bankových služieb aj bez osobnej návštevy pobočky klientom. Čoraz väčšie množstvo ľudí preto začalo využívať služby internetového a mobilného bankovníctva.

image

Foto: Slovenská sporiteľňa

Podľa prieskumu, ktorý pre Slovenskú sporiteľňu (SLSP) urobila agentúra IMAS, v druhom štvrťroku 2020 sa znížil podiel ľudí, ktorí navštívili pobočku svojej banky.

Využívanie online stúpa, návštevy pobočiek klesajú

Stretnutie s bankovým pracovníkom v priestoroch pobočky v ostatnom mesiaci deklarovalo iba 13 % klientov, čo predstavuje pokles o 6 percentuálnych bodov oproti koncu uplynulého roka.

„Vzhľadom na pandemické opatrenia, obmedzené otváracie hodiny pobočiek či rešpekt pred ochorením klienti uprednostňovali iné kanály, prostredníctvom ktorých riešili svoje finančné potreby,“ konštatuje analytik SLSP Matej Horňák.

Klienti sa presúvali predovšetkým k internet a mobil bankingu. Vo všeobecnosti tak v tomto roku až tri štvrtiny bankovej populácie, čiže ľudí využívajúcich bankové služby, pristúpilo aspoň k prvému použitiu digitálnych riešení bánk.

„Bankoví klienti uprednostňujú najmä klasický internetbanking v notebooku alebo počítači, ktorý za posledného polroka použilo takmer 7 z 10 klientov. Slabší výsledok zaznamenáva mobil banking, ktorý využilo asi 40 % bankovej populácie. Je však potrebné dodať, že tento segment dlhodobo posilňuje,“ pokračuje analytik.

Frekvencia vyuzívania rôznych foriem bankových služieb

Výsledky prieskumu ukazujú, že ľudia využívajúci digitálne riešenia bankových služieb uprednostňujú výhradne internetbanking alebo kombináciu internetbankingu a prístupu zo smartfónu. Výhradne smartfón používalo 10 % takýchto klientov, no medziročne sa ich podiel zdvojnásobil.

Banky motivujú klientov využívať online riešenia

Vývoj pandémie motivoval klientov začať využívať digitálne riešenia bánk, aj keď to doteraz z rôznych dôvodov mohli odkladať. Je takmer isté, že sa určitá časť ľudí do pobočiek znovu vráti, banky však presunuli do online priestoru množstvo možností a funkcií, ktoré motivujú klientov vyriešiť si bežné bankové potreby z pohodlia domova.

„Môžeme preto očakávať, že podiel ľudí využívajúcich výhradne digitálne bankovníctvo bude narastať,“ uzatvára analytik SLSP M. Horňák.

bezpecnykurier
bezpecnykurier
bezpecnykurier Chráňte
vašu komunikáciu
bezpecnykurier Dôverné informácie
zabezpečte heslom
bezpecnykurier Diskrétnosť požadujte
aj od vašich partnerov

Kľúčové slová

logo
Prečítajte si tiež:
23.10.2021 Redakcia FinReport

Prichádza nová príležitosť na investovanie do perspektívnych firiem v podobe SPAC

SPAC (Special Purpose Acquisition Company) je nový investičný model, ktorý sa po úspechu v USA a západnej Európe presúva do ďalších ...

22.10.2021 Redakcia FinReport

Asociácia zamestnávateľov žiada poslancov, aby neschválili Zákonník práce v predloženej podobe

Asociácia zamestnávateľských zväzov a združení SR (AZZZ) žiada poslancov parlamentu, aby opätovne prehodnotili návrh novely Zákonníka ...

22.10.2021 Redakcia FinReport

Facebook musí platiť: Vo Francúzsku médiám za obsah a v Británii 60-miliónovú pokutu

Sociálnu sieť Facebook čaká náročné obdobie. Britský protimonopolný úrad mu uložil pokutu vo výške 50,5 milióna libier, čo predstavuje ...

22.10.2021 Redakcia FinReport

Spotrebné úvery budú ku koncu tohto roka v kurze. Slováci uprednostnia osobný kontakt s bankou pred online

Slováci sa v roku 2021 opäť osmelili a začali čerpať spotrebné úvery vo väčšej miere ako vo vlaňajšom pandemickom roku. Objem nových ...

22.10.2021 Dominik Horváth

TOP 5 najhorších akcií roka 2021. Do týchto firiem teraz určite neinvestujte

Napriek stále pretrvávajúcej pandémii koronavírusu je rok 2021 pre akciové trhy zatiaľ relatívne úspešný. Drvivá väčšina spoločností ...

22.10.2021 Redakcia FinReport

Šéf Bundesbanky Jens Weidmann končí. Osobné dôvody alebo vyčerpanosť zo sporov?

Najdlhšie slúžiaci guvernér nemeckej centrálnej banky Bundesbank Jens Weidmann oznámil, že ku koncu tohto roka rezignuje na všetky svoje ...

21.10.2021 Naďa Černá

Ošetrenie u zubára vás môže vyjsť lacnejšie, ako si myslíte. Na aké zľavy máte nárok?

Návšteva lekára sa nezaobíde bez platenia vyšších súm za ošetrenie alebo jednotlivé medicínske výkony. Aj bežné vŕtanie zuba môže ...

21.10.2021 Redakcia FinReport

Startupista Tomáš Halgaš z Bratislavy predal Twitteru svoju „komunitnú“ aplikáciu Sphere

Bratislavčan Tomáš Halgaš založil v roku 2015 v Londýne četovaciu aplikáciu Sphere, ktorá mení skupiny ľudí na webe na pulzujúce ...

20.10.2021 Magdaléna Švančarková

Prenajímate byt? V problémovej situácii vám môže pomôcť pripoistenie nájomníka

Vytopení susedia, rozbité okno či poškodený nábytok. Škody na majetku zvyčajne kryje poistenie zodpovednosti za škodu alebo poistenie ...

19.10.2021 Zuzana Mecková

Spotrebiteľský úver s úrokom 0,00 % ponúkajú tri banky. Ich podmienky sa líšia najmä v poplatkoch

Spotrebiteľský úver s úrokovou sadzbou 0,00 % ročne, to znie naozaj lákavo. Aby ste využili tú najvýhodnejšiu pôžičku na trhu, je dobré ...

18.10.2021 Zuzana Mecková

Väčšina úrokových sadzieb sporiacich účtov na Slovensku sa nachádza hlboko pod úrovňou súčasnej inflácie

Úrokové sadzby sporiacich účtov u jednotlivých bánk sa v súčasnosti výrazne líšia a väčšina z nich ani zďaleka nedosahuje úroveň ...

17.10.2021 Redakcia FinReport

Väčšina krajín EÚ považuje COVID-19 v súvislosti s prácou za chorobu z povolania, tri za pracovný úraz

Európsky štatistický úrad Eurostat zrealizoval celoeurópsky prieskum o tom, či je ochorenie na koronavírus v súvislosti s prácou na úrovni ...

16.10.2021 Redakcia FinReport

Na cestách sa zvyšuje počet kolízií áut so zverou, škody bývajú vysoké. Ako minimalizovať riziko?

Jesenné obdobie so sebou prináša aj častejšie komplikácie na cestách. Okrem tradičného zhoršenia počasia, výdatnejších zrážok, ...

13.10.2021 Redakcia FinReport

Agentúra Moody’s Investors Service zvýšila Tatra banke rating z úrovne A3 na A2

Ratingová agentúra Moody’s Investors Service zvýšila dlhodobý depozitný rating Tatra banky o jeden stupeň z úrovne A3 na A2. Rating banky ...

13.10.2021 Andrej Vida

Refinancovanie hypotéky nie je len o získaní najnižšieho úroku. Čo všetko musíme zobrať do úvahy?

Dostali ste z banky list, že sa onedlho skončí obdobie fixácie úrokovej sadzby vášho úveru? Ak áno, mnohí z vás sa určite zamysleli, či ...

13.10.2021 Redakcia FinReport

mBank prináša eKartu na internetové platby, ktorá nie je vyrobená z plastu, ale je virtuálna

Klienti mBank majú k dispozícii nový finančný nástroj. Je ním virtuálna platobná eKarta, ktorá im umožní realizovať online platby na ...

12.10.2021 Magdaléna Švančarková

Havarijné poistenie: Pre nové vozidlá a neskúsených vodičov je to nevyhnutnosť, pre veterány zbytočnosť

Havarijné poistenie dokáže vykryť škody majiteľovi motorového vozidla, ktorý spôsobil dopravnú nehodu. Odporúča sa pri nových či ...

9.10.2021 Redakcia FinReport

Slovenská záručná a rozvojová banka vyplatila cestovkám v rámci návratnej pomoci prvých 20 miliónov eur

Za prvé tri týždne od zverejnenia výzvy na podávanie žiadostí o návratnú finančnú pomoc pre cestovné kancelárie prijala Slovenská ...

Aplikácia
PHP Developer - študentská brigáda PHP Developer - študentská brigáda
PHP Developer províznych systémov PHP Developer províznych systémov
PHP Developer poistných agregátorov PHP Developer poistných agregátorov
PHP Developer FinTech cloudových riešení PHP Developer FinTech cloudových riešení

Najčítanejšie

  1. 1.
    GLOBALEXPO: Vystavovať sa dá celosvetovo aj bez nutnosti návštevy veľtrhov
  2. 2.
    Slovensko opäť zaplavia žlté narcisy, nádej pre onkologických pacientov
  3. 3.
    O vakcínach by mal rozhodovať už len Lengvarský, Remišová dúfa, že chaos okolo Sputnika uprace
  4. 4.
    Rakúšanky boli po prvom kole plné optimizmu, Brunnerová však napokon pustila do nohavíc
  5. 5.
    Nehôd je čoraz viac, pomôcť majú asistenčné služby