Hľadaj

Asistenčné služby majú význam pre klienta aj poisťovňu

Banky a poisťovne Poslať

Asistenčné služby majú k dispozícii klienti bánk aj poisťovní. Poisťovňa môže pomáhať pri problémoch v domácnosti a aj na ceste. Rôzne výhody a služby podobného typu však ponúkajú aj banky k platobným kartám.

image

Zdroj foto: Freepik.com

Poskytovanie asistenčných služieb má pre poisťovne význam aj z pohľadu likvidácie poistnej udalosti. Čo najnižšia škoda je v záujme klienta a aj poisťovne. Práve pomocou asistenčných služieb môže klient vznikajúcu škodu obmedziť. 

 

„Na svoju poisťovňu sa nemusíte obrátiť len v prípade škodovej udalosti. V rámci povinného zmluvného poistenia vám asistenčné služby podajú pomocnú ruku na cestách 24 hodín denne, 7 dní v týždni v tých najrôznejších situáciách. „Asistenčné služby zabezpečujú, napríklad odtiahnutie vozidla do servisu, poskytnutie náhradného vozidla, ubytovanie posádky v prípade nepojazdnosti vozidla, bezplatné dopravenie posádky do cieľovej stanice, prečerpanie nesprávne natankovaného paliva či právnu asistenciu pri prípadnej poistnej udalosti,“ vymenováva Marek Havriľák, vrchný riaditeľ úseku poistenia motorových vozidiel poisťovne Generali.

Asistenčné služby sú k dispozícii aj v domácnosti. Spoločnosť Uniqa však upozorňuje na to, že mnohí klienti vôbec nevedia, že asistenčné služby majú k dispozícii. „Naša skúsenosť hovorí, že mnohí klienti zabúdajú alebo si vôbec neuvedomujú, že k uzatvorenému poisteniu nehnuteľnosti a zariadenia domácnosti majú automaticky k dispozícii zdarma asistenčné služby, ktoré môžu využívať počas celej doby poistenia nonstop,“ hovorí Róbert Koch z oddelenia poistenia majetku Uniqa poisťovne. 

V poistných podmienkach k poistnej zmluve sa uvádza, za akých okolností poisťovne asistenčné služby poskytujú. Asistenčné služby v domácnosti môžu pomôcť klientom pri problémoch s kúrením, plynom, elektrinou, aj vodou. K dispozícii môže byť napríklad aj zámočník, ktorý otvorí zabuchnuté dvere. Na tieto služby existuje limit plnenia, asistenčné služby teda majú svoje hranice. 

Klienti bánk majú výhody naviazané na svoju platobnú kartu. „Môže to byť cestovné poistenie, poistenie ochrany tovaru alebo predĺženej záruky. Bežné je aj odmeňovanie za používanie kariet, buď vo forme zľavy z poplatku za kartu, alebo cez money back, kedy sa klientovi vráti určité percento z realizovaných platieb,“ vysvetľuje Marcela Králová, podpredsedníčka Združenia pre bankové karty (ZBK).

 

Banky majú dôvody na to, aby klientov motivovali používať karty. „Cieľom je eliminácia sivej ekonomiky, ale aj modernizácia finančných služieb. Tie sa budú v najbližších rokoch presúvať výhradne do on-line prostredia,“ upozorňuje ZBK.

Sprostredkovanie predaja SFA
Prevezmite činnosť
samostatného finančného agenta
v existujúcej spoločnosti.
Buďte silní a slobodní.
Obráťte sa na nás.

Kľúčové slová

logo
Prečítajte si tiež:
19.7.2019 Ján Beracka

Štát si od občanov prestane pýtať ďalšie dokumenty v papierovej forme

Slovensko sa už od 1. septembra minulého roka konkrétnym spôsobom obmedzuje v byrokracii tým, že určité potvrdenia sa dajú získať ...

18.7.2019 Ján Beracka

Na Slovensku majú agenti viac povinností, ako vyžaduje európska smernica

Smernica IDD vznikala so vznešeným cieľom, ktorým bolo chrániť spotrebiteľa a nastaviť rovnaké pravidlá pre všetky kanály distribúcie ...

17.7.2019 Ján Beracka

Hybridne financovaný poistný maklér? Nič také sa na Slovensku nechystá

Agenti sa nahlas sťažujú na to, že slovenská legislatíva prísne oddeľuje finančných agentov od finančných poradcov. Túto problematiku ...

16.7.2019 Ján Beracka

Nick de Maesschalck o smernici IDD: Určité rozdiely medzi krajinami sú zdravé, no nesmú byť veľké

Smernica IDD je základnou reguláciou, ktorá predstavuje minimálnu harmonizáciu pravidiel v oblasti distribúcie poistenia. Členské štáty ...

15.7.2019 Ján Beracka

Zavedenie smernice IDD v EÚ je náročné, niektoré krajiny ho doteraz nezvládli

Smernica o distribúcii poistenia (IDD) sa do národných legislatív členských štátov EÚ dostáva s pomerne veľkými ťažkosťami. Táto ...

12.7.2019 Ján Beracka

Dohoda o navýšení minimálnej mzdy je zatiaľ ďaleko

Do 15. júla by sa mali zamestnávatelia, odborári a vláda dohodnúť na prípadnom navýšení minimálnej mzdy. Zamestnávatelia sú ochotní ...

5.7.2019 Ján Beracka

Živnostníci, pozor na zmenu výšky sociálnych odvodov

Živnostníci, ktorí podali daňové priznanie za rok 2018 v štandardnej lehote, by mali zbystriť pozornosť. Sociálna poisťovňa k 1. júlu ...

3.7.2019 Ján Beracka

Apple Pay spustili aj Poštová banka a 365.bank

Službu Apple Pay od pondelka môžu využívať aj klienti Poštovej banky a 365.bank. Služba je na Slovensku dostupná od 26. júna, v prvej vlne ...

3.7.2019 Natália Hučková

Poisťovne môžu žiadať náhradu škôd od vinníkov. Kritériá naznačil Ústavný súd

Poisťovňa môže v určitých prípadoch žiadať od vinníkov škodových udalostí späť peniaze, ktoré zaplatila ako poistné plnenie. ...

1.7.2019 Ján Beracka

Poskytovanie úverov sa od júla opäť sprísňuje

Už od pondelka platí ďalšie sprísnenie podmienok poskytovania úverov. Sprísňovanie úverových podmienok zo strany Národnej banky Slovenska ...

27.6.2019 Marek Mittaš

Spotrebný úver verzus lízing. Rozdiely sú zásadné

Kúpa auta je krok, ktorý pre väčšinu ľudí znamená investíciu na niekoľko rokov dopredu. Jedna vec je však cena automobilu a druhá vec je, ...

26.6.2019 Marek Mittaš

Na platbách v zahraničí sa dá ušetriť. Stačí dodržiavať jednoduché pravidlá

Platenie kartou v zahraničí je stále obľúbenejšie. Dôvod je prostý, zbavuje nás hotovosti aj potreby meniť si peniaze v krajinách, kde sa ...

26.6.2019 Ján Beracka

Služba Apple Pay je oddnes dostupná na Slovensku

Apple Pay už funguje aj na Slovensku. Služba umožňuje majiteľom zariadení značky Apple uskutočňovať platby. Zaplatiť je teda možné ...

24.6.2019 Redakcia FinReport

Mobil začína ovládať banky

Banky budú vo vrecku, budú efektívnejšie fungovať a budú čeliť ostrejšej konkurencii. To všetko čaká finančné inštitúcie v ...

20.6.2019 Marek Mittaš

Doplnkové poistenie kryje aj finančnú stratu pri krádeži alebo totálnej škode

Vo všeobecnosti sa za „základné“ poistenie áut považuje havarijné poistenie a povinné zmluvné poistenie (PZP). Sú situácie, keď sa ...

13.6.2019 Ján Beracka

Na odhaľovanie podvodov poisťovne využívajú aj detektívov

Poisťovne na Slovensku každoročne prešetrujú ako možný poistný podvod desaťtisíce poistných udalostí. Najviac podvodov sa objavuje pri ...

12.6.2019 Redakcia FinReport

Slovenské banky si budú odkladať viac na horšie časy

Národná banka Slovenska (NBS) chystá ďalšie opatrenia na spomalenie rastu úverov. Centrálna banka navrhuje zvýšenie takzvaného ...

12.6.2019 Redakcia FinReport

Uniqa prevezme havarijné poistky spoločnosti Colonnade Insurance

Spoločnosť Uniqa prevezme poistný kmeň havarijného poistenia od poisťovne Colonnade Insurance S.A. Pre klientov sa z pohľadu podmienok ...

PHP Developer - študentská brigáda PHP Developer - študentská brigáda
PHP Developer províznych systémov PHP Developer províznych systémov
PHP Developer poistných agregátorov PHP Developer poistných agregátorov
PHP Developer FinTech cloudových riešení PHP Developer FinTech cloudových riešení